tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by MaGetzUb »

Niin, elikkäs tuossa otsikossa mainitsinkin, että tarvitsen helpon isometrisen kartta editorin, jolla voisi tehdä mäkiä, kallioita ra2- tyyliin. En tiedä tyssähtääkö tämä proju, niinkuin usein mun omien projujen tapana :|, mutta jos ei tyssähädä niin sen isometrisen HELPON kartta editorin tekiä saisi nimensä loppu teksteihin. Tartten tietenkin funktioita siihen, kun ladataan tiedosto.. Mutta jos apua löytyy olisin hyvin kiitollinen. ;)
EDIT:

Niin ja tästä pelistä pitäisi tulla ReadAlert2- tyylinen, eli isometrinen strategia peli.

EDIT:

2. Tarkoitin isometristä kartta editoria jolla saisi tehtyä mäkejä ra2 tyyliin.

Last edited by MaGetzUb on Tue Dec 04, 2007 10:20 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by CCE »

viewtopic.php?f=11&t=42&p=393

No siinä ois, kaikki kunnia vaan Dibalolle :D
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by Pate5 »

programmer of DSG wrote:
EDIT:

2. Tarkoitin isometristä kartta editoria jolla saisi tehtyä mäkejä ra2 tyyliin.

Eipä tuollaista ole. Eikä varsinkaan helppoa. Suosittelisin tekemään kokonaan oman isometrisen enginen. Jos taidot eivät riitä tähän, tuskin pelistäkään tulee mitän.

Isometristen pelien tekeminen ei ole helppoa. Eikä varsinkaan strategiapelien(itsellä on tästä kokemusta, oma projekti meneillään). Jos et omaa osaa tehdä, suosittelisin tyytymään DibIsosteriin.

-Pate5
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by MaGetzUb »

Noh.. kai sitte pitää ruveta itte väsää tuota isometristä systeemiä jos jaksaa... :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by Astigma »

Veikkaanpa että sellaisen kunnollisen isometrisen karttaeditorin tekemiseen menee ainakin se puolisen vuotta ja kun on tosiaan vaatimuksena tuo, että erilaiset tasot pitäisi saada mukaan, niin iso projekti kyseessä. Että aika paljon pyydetty on. Mutta jos sen saat itse tehtyä, niin varmasti olet paljon oppinut sen jälkeen.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by Jonez »

Siitä on kauan kun pelasin viimeksi red alert kakkosta, mutta kun pikaisesti vilkaisin screenejä kyseisestä pelistä, niin vaikutti siltä että ne mapit olivat täysin litteitä, ja ne mäet ym. ovat vain illuusiota.

Tein ite nopeesti muutaman isometrisen tilen ja yhdistin ne. Niinkuin huomaat, se kuva on täysin litteä, mutta silti siinä näyttäisi olevan mäki ja jyrkänne. En ruvennut tekemään mitenkään hienompaa ja aidompaa versiota, mutta tosta saa hyvän kuvan siitä mitä tarkotan.

Eli käsittääkseni ton Dibalon editorin pitäisi toimia tässä projektissa ihan hyvin.
Attachments
isometrinen.PNG
isometrinen.PNG (6.68 KiB) Viewed 7336 times
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by MaGetzUb »

Hmph, miksen mä tuota ennemmi hokannu?!?
EDIT:

Saako tuota settiä testata? Ei siihen peliin vaa iha diblosteril... mikä lie...

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by Jonez »

Et tarvii mun lupaa käyttämään tota settiä, jos et julkaise sitä mitenkään :)
Mutta saat käyttää vaikka pelissä ja väittää omaksesikin jos haluat.

Sun pitää kuitenki muokata sitä kuvaa ennen ku se toimii siinä editorissa kunnollisena settinä.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by MaGetzUb »

Hetke aikaa ku tuos pidin taukoa, nii muistin et, mulla on RedAlert2:sen kartta editori (FinalAlert2). Ne mäet ei toteuteta tuol tyylil vaa niit palasia "Nostetaan y-suunnassa, ja sillä tyylillä tehtiin se efekti. ;) Mut en oo varma. Mäny otan tuon setin tuost, ku tuli lupa.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Post by koodaaja »

programmer of DSG wrote:Hetke aikaa ku tuos pidin taukoa, nii muistin et, mulla on RedAlert2:sen kartta editori (FinalAlert2). Ne mäet ei toteuteta tuol tyylil vaa niit palasia "Nostetaan y-suunnassa, ja sillä tyylillä tehtiin se efekti. ;) Mut en oo varma. Mäny otan tuon setin tuost, ku tuli lupa.
No sehän onkin jo paljon helpompi tehdä, useita kerroksiahan karttojen on kuitenkin pakko tukea. Ja rampit saa myös tehtyä verrattain heplosti.
Post Reply