ammus = LoadObject( "ammus.png", 72 ) '<- ammuksen pyöritysarvo = 72.
Näin:
Code: Select all
Type ammukset
Field obj
EndType
ukko = LoadObject ( "media\soldier.bmp", 72 ) '72 = ukon pyöritysarvo
ammus = LoadObject( "media\bullet.bmp" ) 'jos ammus ei ole pyöreä, aseta myös sille pyöritysarvo
Repeat
RotateObject ukko, GetAngle( ObjectX( ukko ), -ObjectY( ukko ), MouseWX(), -MouseWY() )
If MouseDown( 1 ) And reload < Timer() - 250 Then
reload = Timer()
na.ammukset = New( ammukset )
na\obj = CloneObject( ammus ) 'kloonataan ammus
CloneObjectPosition na\obj, ukko 'asetetaan ukon kohdalle
CloneObjectOrientation na\obj, ukko 'asetetaan ukon suuntaiseksi
MoveObject na\obj, 20 'liikutetaan eteenpäin suunnilleen piipun kohdalle
EndIf
For ia.ammukset = Each ammukset
MoveObject ia\obj, 5 'liikutetaan kaikkia ammuksia. Ilman tätä ammus jäisi piipun kohdalle
Next ia
DrawScreen
Forever