PPK23

MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

PPK23

Post by MAVmaggot »

Pikapelikisa 23
Eli MaGetzUbilla on menoja ja antoi tämän minulle.

Säännöt
- Ei ennen luotua mediaa/koodia
- Sorsa mukaan työtäsi postatessa

Aikataulu
- Perinteinen 18:00 - 20:10

Ilmottautuminen
- Tähän samaan topikkiin, katsotaan saadaanko tarpeeksi osallistujia

Eli mukaan vaan kaikki.
mavggis tuolla alempana wrote:Aiheena toimii magetzubin toive, visuaalisesti maailmaamullistava Parallax Scroller
Pelistä pitäisi löytyä siis hienoja visuaalisia efektejä ja Parallax Scrollerille ominaisia piirteitä. Tärkeintä on kuitenkin että peli noudattaa sääntöjä.
Last edited by MAVmaggot on Fri Nov 06, 2009 6:07 pm, edited 1 time in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: PPK23

Post by MaGetzUb »

Kiitän, MavMaggottia kisan järjestämisestä puolestani, koska minulla ei ole tänään aikaa saatika innostusta, järjestää sitä.
BTW, Kiitos kaikille jotka äänestivät minua edellisessä PPK:sa! :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: PPK23

Post by Koodiapina »

Kiinnostaisi osallistua, mutta en tiedä toimiiko Internet-yhteyteni juuri silloin kun peli pitäisi lähettää :(

Katsotaan nyt. Aikaa ainakin piisaisi.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: PPK23

Post by MikkoK »

Mukana ollaan jos muistetaan. :P
EDIT:

550 Viestiä \o/ 8-) :geek:

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: PPK23

Post by axu »

Mukana yritetään olla(jes kerrankin kotona) :)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: PPK23

Post by koodaaja »

Katsotaan jos saisin taaskaan mitään aikaiseksi :3
Sumppi
Active Member
Posts: 163
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:07 pm

Re: PPK23

Post by Sumppi »

Kahdessa edellisessä pikapelikisassa jaetulle viimeiselle sijalle yltänyt osallistuu jälleen.
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: PPK23

Post by valscion »

Dodi, aihe pystyyn vaan? Oon mukana yrittämässä :p
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: PPK23

Post by MAVmaggot »

Noniin, osallistujia on sen verran että kisa on alkanut. Eli nyt viimeistään kaikki mukaan >:3

Aiheena toimii magetzubin toive, visuaalisesti maailmaamullistava Parallax Scroller
Pelistä pitäisi löytyä siis hienoja visuaalisia efektejä ja Parallax Scrollerille ominaisia piirteitä. Tärkeintä on kuitenkin että peli noudattaa sääntöjä.

Koodaamisen iloa.
EDIT:

Ah, anteeksi aihe oli myöhässä, syyt saatte antaa koneeni kellolle. Kisa päättyy siis myös pari minuuttia myöhässä.

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: PPK23

Post by TheDuck »

On kyllä jälleen kerran niin umpityhmä aihe että jafna voisi tuon PPPK:n pistää pystyyn.
^^
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: PPK23

Post by valscion »

Ja näin kauniisti aikaraja umpeutuu eikä yhtään esitystä ole tullut... ehkäpä aiheen muutos ja aloitusviestin aikaisemmin postaaminen olisi auttanut asiaa?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: PPK23

Post by MAVmaggot »

Noniin.

Mahdottoman osallistuja-rysän takia pidän tämän huomenna uudelleen, jos tähän samaan topikkiin tulee uusia ilmottautumisia tarpeeksi. Muuten jääköt magetzubille tulevaisuuteen.
VesQ wrote:Ja näin kauniisti aikaraja umpeutuu eikä yhtään esitystä ole tullut... ehkäpä aiheen muutos ja aloitusviestin aikaisemmin postaaminen olisi auttanut asiaa?
Aloitusviesti oli kyllä ihan oikealla ajankohdalla, jokainen tietää mihin aikaan tämä pidetään, ja voi maniosti katsoa tuossa ajassa löytyykö topikkia.

Aiheesta sen verran, että imo peligenreen keskittyvä aihe on toisaalta paljon parempi kun mikään randomaihe, näin saadaan luonnollisesti genreltään samanlaisia pelejä joita on paljon helpompi verrata toisiinsa ja arvostella sen perusteella. Eikä se olis silti mitenkään liian rajaava, luovuutta saa käyttää. Että jotain perusteluja noihin pätemisiin edes, plz.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: PPK23

Post by Koodiapina »

Minustakin on vähän arveluttavaa olettaa ihmisten tekevän kahdessa tunnissa visuaalista tykitystä, kun moista nähdään muutenkin melko harvoin CoolBasic-peleissä, ei edes aina niissä joita on työstetty jo pidemmän aikaa. Aiheen vetäminen jostain tietystä genrestä voi olla ihan hyväkin idea, mutta Parallax Scrollerit ovat kyllä aika samanlaisia keskenään. Jos luovuudelle ei anneta tarpeeksi tilaa niin intoa ei riitä, ellei henkilö ole varta vasten kiinnostunut tietynlaisen pelin tekemisestä. Mielestäni paras aihe onkin juuri sellainen, jossa ei kerrota minkälainen pelin pitää olla, vaan mitä sen pitäisi sisältää. Tällöin pelintekijän täytyy suunnitella ja käyttää luovuuttaan, eikä kilpailu perustu pelkästään "kuka koodaa nopeiten" -mentaliteettiin. Mutta oli tämä periaatteessa parempi kuin "koodaa peli ilman x:ää" -aiheet.

Rehellisesti sanoen minäkin uskoisin osallistujien puuttumisen johtuneen kisa-avauksen myöhäisestä pystyttämisestä. Monet ehkä olettivat, että kisaa ei ole tulossa? Mutta tämähän on vain arvailua :)
Last edited by Koodiapina on Fri Nov 06, 2009 9:55 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: PPK23

Post by Ruuttu »

Itse olisin osallistunut jos aikaa olisi ollut enemmän - perusasiat kuten ohjaaminen ja vihollisten hallinta (ja pelihahmon piirtäminen) veivät jo puolet kilpailuajasta missä vaiheessa päätinkin luovuttaa.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: PPK23

Post by axu »

Mielestäni aihe oli hyvä mutta kahteen tuntiin liian isotöinen(satuin kyllä nukahtamaan startin ohi puolella tunnilla ja koneelle pääsin vasta seitsemältä).

Huomenna uudelleen aikaan...sama aika?
EDIT:

Mukana.

Last edited by axu on Fri Nov 06, 2009 11:03 pm, edited 1 time in total.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: PPK23

Post by MAVmaggot »

Joo aika oli liian lyhyt tähän aiheeseen. Ei tullut vaan mieleen muuttaa sitä kun tuo 2 tuntia on muodustunut tavaksi.
axu wrote:Huomenna uudelleen aikaan...sama aika?
Joop. 18:00 alkaa, loppuu 20:10 - 22:10, riippuu mitä aiheeksi keksitään.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: PPK23

Post by valscion »

MAVmaggot wrote:Aiheesta sen verran, että imo peligenreen keskittyvä aihe on toisaalta paljon parempi kun mikään randomaihe, näin saadaan luonnollisesti genreltään samanlaisia pelejä joita on paljon helpompi verrata toisiinsa ja arvostella sen perusteella. Eikä se olis silti mitenkään liian rajaava, luovuutta saa käyttää. Että jotain perusteluja noihin pätemisiin edes, plz.
Jepjep. No kaikki eivät välttämättä muista että perjantai on "pikakisapäivä", niitä kun nimittäin joskus on ja joskus ei. Jos vaikka päivää aikasemmin ilmoitettais, saatettais saada hyvinkin porukkaa paremmin hereille ja mukaan.

Aihe oli mielestäni ainakin kauhean rajaava, kun vaaditaan "visuaalisesti maailmaamullistava" peli. Parallax Scrollereista ei ihan heti saada visuaalista tykitystä ilman nopiaa piirtämistä, ja sitä paitsi parallax scrollerit ovat muutenkin kauhean samanlaisia, niinkuin Grandi jo sanoikin. Alkaisin selittelemään, miksi ei kannata rajata aihetta tiettyyn peligenreen mutta grandi selittikin sen jo.

Opettele tuntemaan pätemin ja arveleminen. Kysymysmerkki lauseen perässä saattanee tarkoittaa sitä, että ko. henkilö arvelee asian olevan niin kuin kirjoittaa...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: PPK23

Post by Ilmuri »

Image
Samperin tunarit!
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: PPK23

Post by MAVmaggot »

VesQ wrote:Aihe oli mielestäni ainakin kauhean rajaava, kun vaaditaan "visuaalisesti maailmaamullistava" peli. Parallax Scrollereista ei ihan heti saada visuaalista tykitystä ilman nopiaa piirtämistä, ja sitä paitsi parallax scrollerit ovat muutenkin kauhean samanlaisia, niinkuin Grandi jo sanoikin. Alkaisin selittelemään, miksi ei kannata rajata aihetta tiettyyn peligenreen mutta grandi selittikin sen jo.
Edelleenkin typerää tyrmätä aihe tällä perusteella. Molemmissa aiheissa on hyvät ja huonot puolensa, genreen rajoittaminen ottaa eritavalla mittaa osallistujista. Ohjelmointitaidot tulevat paremmin esille kun aihe on rajattu genreen, voittajan ratkasee täten hienommat efektit, grafiikat, pelattavuus, kaikki oleennainen pelille. Jos aihe taas keskittyy johonkin randomaiheeseen, voittajan ratkaisee yleensä hassuin idea, ei niinkään toteutus. Ja pelinteko-kisana näen järkevämpänä mitata taitoja enemmän kuin mielikuvitusta.

Näin ollen annetaan kisan järjestäjän itse päättää aihe, ja jos jotain mielipahaa tulee, niin puretaan se avaamalla ranteet, eikä turhana vittuiluna järjestäjälle. Jookos?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: PPK23

Post by valscion »

MAVmaggot wrote:
VesQ wrote:Aihe oli mielestäni ainakin kauhean rajaava, kun vaaditaan "visuaalisesti maailmaamullistava" peli. Parallax Scrollereista ei ihan heti saada visuaalista tykitystä ilman nopiaa piirtämistä, ja sitä paitsi parallax scrollerit ovat muutenkin kauhean samanlaisia, niinkuin Grandi jo sanoikin. Alkaisin selittelemään, miksi ei kannata rajata aihetta tiettyyn peligenreen mutta grandi selittikin sen jo.
Edelleenkin typerää tyrmätä aihe tällä perusteella. Molemmissa aiheissa on hyvät ja huonot puolensa, genreen rajoittaminen ottaa eritavalla mittaa osallistujista. Ohjelmointitaidot tulevat paremmin esille kun aihe on rajattu genreen, voittajan ratkasee täten hienommat efektit, grafiikat, pelattavuus, kaikki oleennainen pelille. Jos aihe taas keskittyy johonkin randomaiheeseen, voittajan ratkaisee yleensä hassuin idea, ei niinkään toteutus. Ja pelinteko-kisana näen järkevämpänä mitata taitoja enemmän kuin mielikuvitusta.

Näin ollen annetaan kisan järjestäjän itse päättää aihe, ja jos jotain mielipahaa tulee, niin puretaan se avaamalla ranteet, eikä turhana vittuiluna järjestäjälle. Jookos?
Juu käyhän se. Enpä muutenkaan olisi vastannut kärkevästi, ellei olisi lähdetty itse puukottelemaan ja pyytelemään perusteluja. Pyydän anteeksi ja eletään sovussa tästä eteenpäin :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Post Reply