Pikapelikisa 21 - uusinta

Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Tuxu »

Olen kanssasi samaa mieltä, että juuri tuon tyyppisiä kuutiojuuri-funktioita tms. saisi hyvin ottaa käyttöön valmiilta pohjalta. Kuitenkin selvän rajan asettaminen tähän on hankalaa. Yksi koodaa vuodessa megamonikäyttöfunktion ja päättää sitten käyttää sitä kahden tunnin Pikapelikisassa. Sitten hän perustelee, ettei häntä voi hylätä, koska valmiita funktioita sai käyttää...

...toisaalta, kukapa sellaista kaveria voittoon äänestäisi, joka käyttää väärin tätä valmiiden funktioiden vapautta. En kuitenkaan ainakaan vielä tähän kisaan aio sallia muiden kuin CbSDK:n ja CBKK:n käyttöä.

Jos sitten valmiiden funktioiden käyttö sallitaan Pikapelikisassa, niin sitten täytyy vain uskoa reilun pelin toteutumiseen. Järjestetään tuosta asiasta äänestys tämän kisan jälkeen. Antaa enemmistön puhua.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by MAVmaggot »

No minua ei ainakaan haittaa jos joku voittaa sen takia, että on uhrannut vuoden elämästään tämän kisan voittamiseen. Eikä sitä voi edes valvoa. Ainoa hyöty todennäköseseti lienee vain kovalevyn uumenista löytyneet, jäätyneet koodinpätkät, mutta tuskinpa niistäkään mitään isompaa etua on.

Niin ja myös vanhan grafiikan/äänen käyttö IMHO pitäisi olla ehdottomasti sallittua, pelin idea voi mennä munilleen kiellon takia (esimerkkinä ppk 18), sekä omien grafiikoiden teko / piirtokomentojen käyttö saa varmasti arvostusta sitten äänestyksen puolella.
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Mickey »

Osallistun, jos ehdin ja muistan.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Koodiapina »

Saatan osallistua, jos keksit mielenkiintoisen aiheen.
MAVmaggot wrote:No minua ei ainakaan haittaa jos joku voittaa sen takia, että on uhrannut vuoden elämästään tämän kisan voittamiseen.
Haha, kukas se aikoinaan vinesi irkissä minun pikapelituotoksesta? "älkää äänestäkö grandia, se käytti wanhaa koodia!1" Loistavaa takinkääntöä :D
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by MAVmaggot »

Siksi ehdotankin nyt sääntöjen muuttamista, että muutkin kuin Grandi voi käyttää vanhaa koodia. Tulee tasaväkisempi kisa.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Koodiapina »

Todisteet pöytään, jos tosiaan aiot syyttää minua huijaamisesta. Jos moisia ei ole, niin pidä katkerat mielipiteesi omana tietonasi. Kiitos.
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Tuxu »

Keskustelu vanhan median käytöstä Pikapelikisoissa tänne jatkossa. Tein myös äänestyksen, josta tuli tosin sekava, koska yritin läpikäydä kaikki vaihtoehdot.

Kuten jo olen sanonut, mennään näillä säännöillä tämä kisa loppuun. Seuraavat kisat sitten äänestyksen/enemmistön sanelemilla säännöillä.
EDIT:

Edittiä, eli perun taas puheeni. Sallinkin vielä CB:n oman grafiikan käytön kisassa, koska se ei äänestyksessä ole aiheuttanut suurempia vastalauseita, vaan saanut pikemminkin kannatusta. Enkä näe sen sallimisesta haittaa kenellekkään. Nyt ei enää mitään sääntömuutoksia ole luvassa tähän kisaan. Klo 18 tavataan. Ciao!

aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by MikkoK »

Liityn mukaan en menekään isälle. :P
EDIT:

3 tuntia kun olisi aikaa :P

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Sumppi
Active Member
Posts: 163
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:07 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Sumppi »

Minäkin osallistun, täytyyhän jonkun hävitäkin.
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Valtzu »

Mukana myös, tietyin varauksin.

EDIT:
Ylilaaja aihe.
Last edited by Valtzu on Fri Oct 16, 2009 6:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by CCE »

Hei, tulen mukaan.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Awaclus »

En osallistukaan, en jaksa.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Nassi_Setä »

vittu unohtin koko kisan kun pelasin dotaa, mutta osallistun kuitenkin.

saako tilemappeja käyttää jos käyttää käyttää cb:n omaa tile settiä?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Tuxu »

Kyllä, koska se on CB:n omaa grafiikkaa.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
RFA

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by RFA »

myrsky sekoittaa minun nettiliikennettä, haittaako jos peli tulee noin 15 min DL jälkeen ?
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Tuxu »

RFA wrote:myrsky sekoittaa minun nettiliikennettä, haittaako jos peli tulee noin 15 min DL jälkeen ?
Tärkeintähän on , että itse peli on valmis klo 20:00 mennessä. En voi olla varma huijaatko, mutta sallin pienet myöhästymiset, jos niille löytyy hyvä syy ja - ennen kaikkea - muille sopii. Yritä kuitenkin pitäytyä aikarajassa eli että peli olisi täällä viimeistään 20:05. Silloin kukaan ei voi syyttää aikarajan venyttämisestä.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Sly_Jack0 »

Valmista tuli. Peli on yksinkertainen räiskintäpeli, missä kentälle ilmestyy kokoajan lisää vihollisia, joita sinun pitää ampua. Aseita on kolme (pistooli,konekivääri ja haulikko). Asetta voit vaihtaa hiiren rullalla. Valitettavasti nykyistä asetta ei näy missään, koska en kaikessa laiskuudessani jaksanut sitä tehdä. Päädyin käyttämään vain piirtokomentoja, vaikka kuviakin olisi saanut käyttää.

Nauttikaa.
Attachments
Räiskintä.zip
Tuotokseni, olkaa hyvät.
(591.1 KiB) Downloaded 340 times
Sumppi
Active Member
Posts: 163
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:07 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Sumppi »

Tässä minun tuotokseni.

Code: Select all

Type FIRE
    Field obj
EndType

SCREEN 600,600
ClsColor 0,255,0

newfires=1
lives=5

_time=Timer()


_fire=LoadObject ("media/fireball.bmp")
food=LoadObject ("media/tatti.bmp")
cow=LoadObject ("media/cow.bmp")

ShowObject _fire,OFF

ScreenPositionObject food,Rand (600),Rand (600)

Repeat
    SetWindow "Lives: "+lives+"  Points: "+points
    PositionObject cow,cow_x,cow_y
    cow_y=Min(Max(cow_y+(UpKey()-DownKey())*4,-284),284) 
    cow_x=Min(Max(cow_x+(RightKey()-LeftKey())*4,-284),284)
    
    If Timer()>_time+500 Then
        _time=Timer()
        For i=1 To newfires
            newfire.FIRE=New (FIRE)
            newfire\obj=CloneObject(_fire)
            If Rand (1)=0 Then
                ScreenPositionObject newfire\obj,Rand (600),Rand (1)*600
            Else 
                ScreenPositionObject newfire\obj,Rand (1)*600,Rand (600)
            EndIf
            PointObject newfire\obj,cow
            MoveObject newfire\obj,5
        Next i
        newfires_+1
        If newfires_>20*newfires Then newfires+1
    EndIf
    
    For ifire.FIRE=Each FIRE
        MoveObject ifire\obj,5
        If ObjectsOverlap (ifire\obj,cow) Then
            lives-1
            DeleteObject ifire\obj
            Delete ifire
        ElseIf ObjectX(ifire\obj)<-300 Or ObjectX(ifire\obj)> 300 Or ObjectY(ifire\obj)<-300 Or ObjectY(ifire\obj)>300 Then 
            DeleteObject ifire\obj
            Delete ifire
        EndIf
    Next ifire
    
    If ObjectsOverlap (food,cow) Then
        ScreenPositionObject food,Rand (600),Rand (600)
        lives+1
        points+1000
    EndIf

    points+1
    If lives=0 Then MakeError "Points: "+points
    
    DrawScreen
Forever 
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Bambi »

Invaasion
Pelissä pitää ampua oikealta tulevia venäläisiä mörkkejä ja siinä samalla kerätä poweruppeja. :)

Code: Select all

' ######### Invaasion 1.0
'           Made by Bambi

Type Viholliset
    Field obj
EndType 

Type Panokset
    Field obj
EndType 

SCREEN 700,500
FrameLimit 40
valikko = 0

gunSND = LoadSound("Media/Machine gun 1.wav")
scream1SND = LoadSound("Media/scream1.wav")
scream2SND = LoadSound("Media/scream2.wav")
powerupSND = LoadSound("Media/pop.wav")
reloadSND = LoadSound("Media/Pistol reload.wav")
whipSND = LoadSound("Media/whip.wav")
harpSND = LoadSound("Media/howl.wav")

aika = 2500 'vihutimeriin
ammuksia = 200
elamia = 15 

Repeat
    If valikko = 0 Then 
        Gosub Valikko 
    Else 
    
    If Timer() > boxtimer + 20000 Then
        PlaySound harpSND
        ShowObject ammusbox,ON 
        PositionObject ammusbox,Rand(-200,200),Rand(-200,200)
        
        ShowObject enkkubox,ON 
        PositionObject enkkubox,Rand(-200,200),Rand(-200,200)
            
        boxtimer = Timer()
    EndIf 
    
    If Timer() > vihutimer + aika  Then
        newVihu.Viholliset = New (Viholliset)
        
        a = Rand(1,4)
        Select a
            Case 1
                newVihu\obj = CloneObject(vihu1)
            Case 2  
                newVihu\obj = CloneObject(vihu2)
            Case 3 
                newVihu\obj = CloneObject(vihu3)
            Case 4  
                newVihu\obj = CloneObject(vihu4)
        End Select 
        
            PositionObject newVihu\obj,400,Rand(-340,340)
            MoveObject newVihu\obj,Rand(-7,-1)
        vihutimer = Timer()
        If aika >= 500 Then aika - 100
    EndIf 
    
    For iViholliset.Viholliset = Each Viholliset
        MoveObject iViholliset\obj,-5
        
        If ObjectX(iViholliset\obj) < -400 Then 
            elamia - 1
            DeleteObject iViholliset\obj
            Delete iViholliset 
        EndIf 
    Next iViholliset
    
    If MouseDown(1) And reloadi = 0 And ammuksia > 0 Then 
        PlaySound gunSND
        
        newAmmus.Panokset = New (Panokset)
        newAmmus\obj = CloneObject(panos)
        
        PositionObject newAmmus\obj,-345,0
        RotateObject newAmmus\obj,GetAngle(ObjectX(newAmmus\obj),ObjectY(newAmmus\obj),MouseWX(),MouseWY())

        reloadi = 5
        ammuksia = ammuksia - 1
    ElseIf KeyHit(57) And ammuksia <= 0 Then 
        PlaySound reloadSND
    EndIf 
    If reloadi > 0 Then reloadi = reloadi - 1
    
    For iViholliset2.Viholliset = Each Viholliset
    For iAmmukset2.Panokset = Each Panokset
        If ObjectsOverlap(iViholliset2\obj,iAmmukset2\obj,2) Then
            DeleteObject iAmmukset2\obj
            Delete iAmmukset2
            DeleteObject iViholliset2\obj
            Delete iViholliset2
            
            pisteet = pisteet + 1
            
            vihurand = Rand(1,2)
            If vihurand = 1 Then 
                PlaySound scream1SND
            Else
                PlaySound scream2SND
            EndIf 
            Exit
        EndIf
        
        jeee1 = Rand(50,100)
        jeee2 = Rand(1,2)
        If ObjectsOverlap(ammusbox,iAmmukset2\obj,2) Then ammuksia + jeee1 : PositionObject ammusbox,Rand(400,600),Rand(400,600)
        If ObjectsOverlap(enkkubox,iAmmukset2\obj,2) Then elamia + jeee2 : PositionObject enkkubox,Rand(400,600),Rand(400,600)
    Next iAmmukset2
    Next iViholliset2
    
    For iPanokset.Panokset = Each Panokset
        MoveObject iPanokset\obj,6
        If ObjectX(iPanokset\obj) > 300 Then 
            DeleteObject iPanokset\obj 
            Delete iPanokset 
        EndIf 
    Next iPanokset
    
    Text 0,0,"Elämät: "+elamia+", ammukset: "+ammuksia
    
    EndIf 'lopetus
    DrawScreen 
Forever

Valikko:
    ClearObjects 
    
    Text 50,0,"INVAASION 1.0"
    Text 50,50,"Tehtäväsi on tuhota kaikki Suomea uhkaavat venäläiset valloittajat!"
    Text 155,65,"[ENTER / ALOITA] [ESC / LOPETA]"
        DrawGame
        If KeyHit(cbkeyreturn) Then 
            valikko = 1
            Gosub Alusta
        ElseIf KeyHit(cbkeyesc) Then
            End
        EndIf 
Return 

Alusta:
    ClearObjects 
    panos = LoadObject("Media\bullet.bmp")
        ShowObject panos,OFF 
    vihu1 = LoadObject("Media\cow.bmp")
        ShowObject vihu1,OFF 
    vihu2 = LoadObject("Media\car.bmp")
        ShowObject vihu2,OFF 
    vihu3 = LoadObject("Media\fireball.bmp")
        ShowObject vihu3,OFF 
    vihu4 = LoadObject("Media\guy.bmp")
        ShowObject vihu4,OFF 
    moussi = LoadImage("Media\crosshair.bmp")
        ShowMouse moussi
    enkkubox = LoadObject("Media\tatti.bmp")
    ammusbox = LoadObject("Media\fireball.bmp")
Return 
Last edited by Bambi on Fri Oct 16, 2009 8:10 pm, edited 2 times in total.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikisa 21 - uusinta

Post by Koodiapina »

Cower

Pieni peli, jossa pompitaan lehmällä väistellen sivuilta singahtelevia tulipalloja. Lehmää voi siirtää sivuttain nuolinäppäimien avulla. .rar paketti, sisältää .EXEn.

Koodi:

Code: Select all

	SCREEN 640, 480
	
	FrameLimit 60
	
	Dim lollit$(7)
	lollit(0) = "Jee!"
	lollit(1) = "asd"
	lollit(2) = "JAHUU!"
	lollit(3) = "Plöp."
	lollit(4) = "Huijui."
	lollit(5) = "aha."
	lollit(6) = "Lolwut o.O"

	Type Tulis
		Field x#
		Field y#
		Field Angle#
		Field SpeedX#
		Field SpeedY#
		Field Obj
		Field rollin#
	EndType 

	Global LehmäX#, LehmäY#, LehmäVauhti#, Lehmä, Tulipallo, Val, Val2, Ajastus, Pomput
	
	Val = 0
	Val2 = 0
	
	LehmäX = ScreenWidth()/2-12
	LehmäY = 230
	LehmäVauhti = 0.5
	
	Lehmä = LoadImage ("media/cow.bmp")
	Tulipallo = LoadObject ("media/fireball.bmp", 360)
	ShowObject tulipallo, OFF
	
	Ajastus = 0
	
	For i=0 To 5
		LisääTulipalloi(Rand(1))
	Next i
	
	Repeat
		
		Color 255, 255, 255
		
		Select Ajastus
			Case 0
			Case 1,2
				If (Timer() Mod 170 = 0) Then
					For i = 0 To 5
						LisääTuliPalloi(0)
					Next i
				EndIf
			Case 3,4
				If (Timer() Mod 160 = 0) Then
					For i = 0 To 5
						LisääTuliPalloi(1)
					Next i
				EndIf
			Case 5,6,7
				If (Timer() Mod 150 = 0) Then
					For i = 0 To 6
						LisääTuliPalloi(Rand(1))
					Next i
				EndIf
			Case 8,9
				If (Timer() Mod 140 = 0) Then
					For i = 0 To 7
						LisääTuliPalloi(0)
					Next i
				EndIf
			Case 10,11
				If (Timer() Mod 130 = 0) Then
					For i = 0 To 8
						LisääTuliPalloi(1)
					Next i
				EndIf
			Case 12, 13
				If (Timer() Mod 120 = 0) Then
					For i = 0 To 9
						LisääTuliPalloi(Rand(1))
					Next i
				EndIf
			Case 14, 15
				If (Timer() Mod 110 = 0) Then
					For i = 0 To 10
						LisääTuliPalloi(Rand(1))
					Next i
				EndIf
			Default
				If (Timer() Mod 100 = 0) Then
					For i = 0 To 5
						LisääTuliPalloi(0)
						LisääTuliPalloi(1)
					Next i
				EndIf
		EndSelect
		
		PäivitäLehmä()
		PäivitäNiit()

		Text 10, 10, "Pomput: "+Pomput
		
		DrawScreen
	Forever
	
	Function PäivitäLehmä()
		
		If LehmäVauhti < 2 Then LehmäVauhti + 0.08
		
		DrawImage Lehmä, LehmäX, LehmäY
		LehmäX = LehmäX + (RightKey() - LeftKey())*1.5
		LehmäY + LehmäVauhti
		
		If lehmäy < ScreenHeight()/2-10 Then
			CenterText lehmäx+15, lehmäy-20, lollit(Val)
			Val2 = 0
		ElseIf (Val2 = 0)
			Val = Val + 1
			Val2 = 1
			If (Val > 6) then Val = 0
		EndIf
		
		If LehmäX>ScreenWidth()-32 Then LehmäX = ScreenWidth()-32
		If LehmäX<2 Then LehmäX = 2
		
		If LehmäY+13 > ScreenHeight() Then
			LehmäVauhti = -7
			Ajastus + 1
			Pomput + 1
		EndIf
	EndFunction
	
	Function LisääTulipalloi (Kumpi = 0)
		Tul.Tulis = New (Tulis)
		
		If Kumpi
			Tul\x = -30
			Tul\SpeedX = Rnd(1,2)
			Tul\SpeedY = -Rnd(1,5)
		Else
			Tul\x = ScreenWidth()+30
			Tul\SpeedX = -Rnd(1,2)
			Tul\SpeedY = -Rnd(1,5)
		EndIf
		
		Tul\y = ScreenHeight()-30
		Tul\Angle = Rand(360)
		Tul\Rollin = Rand(2,4)
		Tul\Obj = CloneObject(Tulipallo)
	EndFunction 
	
	Function PäivitäNiit()
		purkka = 0
		For t.Tulis = Each Tulis
			If t\SpeedY < 2 Then t\SpeedY + 0.03
			
			t\Y = t\Y + t\SpeedY
			t\x = t\x + t\Speedx
			ScreenPositionObject t\obj, t\x, t\y
			TurnObject t\obj, t\rollin
			
			If t\x>lehmäx-1 And t\y>lehmäy-1 And t\x<lehmäx+31 And t\y<lehmäy+26 Then
				GameOver()
			EndIf 
			
			If t\y > ScreenHeight() Then
				DeleteObject t\obj
				Delete t
			EndIf
			purkka + 1
		Next t
	EndFunction
	
	Function GameOver()
		
		Cls
		ClearObjects
		
		Repeat
			
			Text 10, 10, "Pomput: "+Pomput
			DrawImage Lehmä, LehmäX, LehmäY
		
			Color 0,0,0
			Box lehmäx-40, lehmäy-30, 110, 10
			Color 255,255,255
			CenterText lehmäx+15, lehmäy-20, "peli loppu. lol."
			
			DrawScreen
		Forever
		
	EndFunction
Last edited by Koodiapina on Fri Oct 16, 2009 8:07 pm, edited 1 time in total.
Post Reply