Sini v1.0b
cce:n koodaaman UMPA:n innoittaman päätin itsekin tehdä jonkinmoisen sävellys/musiikki/whatever -systeemin.

Play / Pause = Space
http://valtzu.arkku.net/Sini1B.rar
Ilmoitelkaahan bugeja sekä postailkaa tuotoksianne tähän viestiketjuun

Itselläni arkisto aukeaa/purkautuu ongelmitta, onko muilla ilmaantunut vastaavaa ongelmaa?VesQ wrote:! Downloads\Sini_v00.rar: CRC failed in Sini.exe. The file is corrupt
! Downloads\Sini_v00.rar: Unexpected end of archive
Tämä ei ole vielä lopullinen versio, joten en nähnyt tarpeelliseksi ainakaan vielä panostaa grafiikkaan. Ääni tulee wav-tiedostoista, jotka generoidaan ohjelman käynnistyksen yhteydessä. Sitten ne ladataan muistiin ja tämän jälkeen poistetaan.phons wrote:Ei... Ihan mukavan oloinen ohjelma.. vähän parempaa grafiikka olisi voinut laittaa, kuin pelkät piirtokomennot. Mistä tuo ääni muuten tulee?
Jaa, paketin uudelleenlataus näytti poistavan ongelman... Jännä juttu, ei oo aikasemmin tollasta tapahtunu mulle =)Valtzu wrote:Itselläni arkisto aukeaa/purkautuu ongelmitta, onko muilla ilmaantunut vastaavaa ongelmaa?VesQ wrote:! Downloads\Sini_v00.rar: CRC failed in Sini.exe. The file is corrupt
! Downloads\Sini_v00.rar: Unexpected end of archive
Kiitoksia parannusideoista. Mitä tarkoitat "melodiatilalla"?VesQ wrote:
- Clear All -nappula ois aika jees, ei jaksa oikeen yks kerrallaan naputtaa pois ja ohjelman uudelleenkäynnistys vie aikaa.
- On aika näpsäkkä, sanoisin että hieman parempi kuin UMPA =) Tuo kaksi eri raitaa oli loistava idea =)
- Lisää melodiatilaa olisi ihan kiva, muttei läheskään pakko.
- Mahdollisuus tallentaa enemmänkin kappaleita kuin yksi. Tiedän, että sitä .dat tiedoston nimen voi vaihtaa mutta silti.
Jep suurennuslasin kanssa piti olla tähtäämässä. Ihan kivaa 16bit meteliä saa aikaan.skinkken wrote:Voisi kyllä olla isompia nuo ruudut, ne on niin hirveän pieniä
Code: Select all
SCREEN 1280,960,32,1
SCREEN 400,300,32,2
FrameLimit 40
'Tee pelimaailma
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject ukko2,150,-100
Repeat
'Ukon 1 ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
'Ukon 2 ohjaus
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
'Älä päästä ukkoa 2 seinien ulkopuolelle
If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
DrawScreen
Forever
Siis sitä tilaa, mikä on varattu nuoteille. Eli kuinka pitkän pätkän voi valmistaa.Valtzu wrote:Kiitoksia parannusideoista. Mitä tarkoitat "melodiatilalla"?
Huikea parannus entiseen! cbApin käyttäminen oli hyvä idea tallennukseen ja lataukseen =) En jaksa luetella hyviä puolia, sillä niitä on hirmuisesti =))Valtzu wrote:Bump. Uutta versiota pukkaa, aloitusviesti päivitetty.
Tämä oli bugi, jonka juuri korjasin ja päivitin pakettiin. Nyt siis samplekansio tallentuu (toivottavasti) aina samaan kansioon exen kanssa.VesQ wrote: Jokin cachen vakiotallennuspaikka (mahdollisuus vaihtaa asetuksista) minne samplet tehdään. Ei ole kovinkaan innostavaa, jos tallentaa tiedostoja eri kansioihin että jokaisen kansion sisään ilmestyy "samples" kansio. Oletuksena se kansio, missä exe sijaitsee.
Tästä olisi tietysti pitänyt mainita joo. Syynä on se, että samplet ovat kohtuu lyhyitä, jolloin pitkiä nuotteja ei voitaisi kuitenkaan soittaa pitkinä.VesQ wrote: Se vaati myös testailua, että tajusin hiiren vetämisen toimivan max. 4:lle ruudulle.
Tähän en itse osannut kiinnittää huomiota, sillä oma koneeni pitää samaa meteliä aina rasituksesta riippumatta.VesQ wrote:Minimaalinen prosessorin käyttö silloin, kun mitään ei tehdä. Rasittavaa, kun tämänkin viestin aikana päälle jäänyt ohjelma pisti koneen tuulettimen täysille kierroksille (se ei ole mitenkään hiljainen...)
Oli suunnitelmissa, mutta unohtui kaiken muun keskellä...VesQ wrote:Selkeämmät pitkien nuottien tekemiset. Olisi mukava nähdä jo vetämisvaiheessa, mihin nuotit ovat tulossa.
Mikäs idea tässä olisi?VesQ wrote:Edelliseen vielä lisäksi mahdollisuus valita jostakin, voiko hiirellä vetää nuotteja myös sivuttain
Eih :( Tarkoitus ei tosiaankaan ole simuloida oikeaa pianoa, koskettimet auttaa vaan hahmottamaan sävelet/nuotit paremmin kuin pelkkä teksti(c,c#,d,d# jne). Alunperin ohjelman idea oli juurikin olla ovela ja kaksikanavainen: yksi raita molempia (oikea ja vasen) kanavia varten.VesQ wrote:Äänen sijainnin valitseminen. Oikean ja vasemman puolen nuottien päälle voisi laittaa palkilla säädettävän sijainnin (siis oikea/vasen kaiutin). Eihän oikeassakaan pianossa tule vasemman käden nuotit vain vasemmalta puolelta, kyllä se kuuluu vähän kaikkialla =)
Temmon/tempon säätö jälkeen päin on helppo toteuttaa, lähinnä jaksamisesta kiinni.Jonez wrote:Sävelsin Chariots of Firen. Se on tosin vain vasemman puolen kaiuttimelle, koska en jaksanut säätää... Ja sen tahti on alussa liian hidas, mutta sen korjaaminen olisi vienyt ikuisuuden.
Ei ole tarkoituskaan. Se on ominaisuus.Jonez wrote:1. En voinut laittaa nuotteja samaan aikaan oikealle ja vasemmalle. Erittäin paha ongelma.
Menivätkö tahdit oikein? Eli siis mitä? Ns. nuottiviivaston (alue johon nuotteja läntätään ohjelmassa) taustan värit kertovat kun tahti vaihtuu. Ei pitäisi ilmetä ongelmia o.OJonez wrote:2. Kun biisi rupesi olemaan jo suhteellisen pitkä, oli hankala testata menivätkö tahdit oikein.
Miten pienellä resoluutiolla sävelsit? 1024x480 resolla "nuotit" ovat 8x10px kokoisia, joten jo 17" näytöllä niistä saa hyvin selvää.Jonez wrote:3. Pystyin hyvin kuuntelemaan miten biisin pitäisi mennä painelemalla hiirellä oikeaan tahtiin oikeita nuotteja. Viivasto on vain niin pieni että painelin jatkuvasti ohi halutun nuotin. Olisi hyvä jos viivastoa voisi zoomailla.
Jo 256 tahdin pituisella biisillä ohjelma rupeaa hidastelemaan huomattavasti, kun nuotteja on vähänkin enemmän.Jonez wrote:4. Viivasto loppui kesken
Tästä vastasinkin jo VesQ:lleJonez wrote:5. Nuottien keston säätö oli erittäin hankalasti toteutettu. Jos teki liian pitkän, ei nuottia asetettu ollenkaan.