Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Ruuttu wrote:*facepalm*

Auttaisko joku?

- Jos emolevyssä on SATA -liitin, voiko siihen kytkeä SATA II -kiintolevyä?
- Jos DVD -aseman liitäntätyyppi on SATA, sopiiko se emolevyyn, jossa on SATA II -liitin?

Kaks emolevyä on kuvioissa ja niihen pitäisi osia hankkia, nääs.
Tuosta SATA II(kiintolevy)->SATA(emolevy) -yhteensopivuudesta en tiedä. Kun itse ostin uutta konetta, pelasin varman päälle ja ostin molemmat SATA II:nä. Sen sijaan DVD-asemasta menisin sanomaan "kyllä sopii", koska kyllähän emolevyn pitäisi tunnistaa SATAn alempia versioita?

Tuo postisi muuten kuuluisi tänne, mutta antaa olla.
I see the rainbow rising
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Eur0-5isu »

Ruuttu wrote:*facepalm*

Auttaisko joku?

- Jos emolevyssä on SATA -liitin, voiko siihen kytkeä SATA II -kiintolevyä?
- Jos DVD -aseman liitäntätyyppi on SATA, sopiiko se emolevyyn, jossa on SATA II -liitin?

Kaks emolevyä on kuvioissa ja niihin pitäisi osia hankkia, nääs.
Voi kytkeä SATA2-kovon SATA1 liitäntään mutta se toimii vain SATA1:n nopeudella. Tai ainakin näin toimi entisessä koneessani.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Eur0-5isu wrote:Voi kytkeä SATA2-kovon SATA1 liitäntään mutta se toimii vain SATA1:n nopeudella. Tai ainakin näin toimi entisessä koneessani.
I agree. Sata I- ja Sata II -liitännät toimii keskenään kummin päin vaan. Nopeus muodostuu luonnollisesti hitaamman väylän mukaan.

Nippelitietoa: Sata I- ja II- liitäntöjä kutsutaan myös toisilla nimillä:
Sata I = Sata 150
Sata II = Sata 300

Lisäksi on vielä eSata-liitäntä, joka on nopeudeltaan sama kuin Sata II (300mbps), mutta sisältää myös integroidun virtajohdon, joka on kätevä esimerkiksi ulkoisia kovalevyjä varten.

Edit: Lisätietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ruuttu »

Miljoona kiitosta teille. :D

Code: Select all

For i = 1 to 1000000
    Print "Thank you!"
    Print "...(still "+(1000000-I)+" thank you's to go)"
    Print 
    Wait 500
Next i
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Sain taas naureskella: http://1.bp.blogspot.com/_Ie5tB5kdCBg/S ... 0/Tits.jpg

Ei tosin mikään vuoden paras vitsi, mutta ajattelin jakaa silti.
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Sly_Jack0 »

Chaosworm wrote:Sain taas naureskella: http://1.bp.blogspot.com/_Ie5tB5kdCBg/S ... 0/Tits.jpg

Ei tosin mikään vuoden paras vitsi, mutta ajattelin jakaa silti.
Loistava! Toinen hyvä t-paita oli sellanen mis luki, että: "KEEPREADINGTHISTSHRITWHILEICHECKOUTYOURTITS". Teksti oli kaiken lisäksi vielä tavutettu mitä ihmeellisimmistä kohdista ja sen lukeminen oli oikeasti melko vaikeaa. =DD Pitää varmaan ostaa tollanen... =P
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Ihmisille, jotka tietävät jotain CB:n pikseliformaatista, MIKSI TÄMÄ KUSEE?

Code: Select all

Repeat

	m = 2147483647
	
	For a = 0 To ScreenWidth()
	For b = 0 To ScreenHeight()
		Lock
	
		PutPixel2 a, b, m
	
		Unlock
	Next b
	m = m Shr 1
	SetWindow Bin(m)+" - "+Str(m)
	Next a
	
	DrawScreen
	WaitKey

Forever
Kuuluuko tuon muka piirtää kolme raitaa? o_O

Ja muuten, jos bittisiirron korvaa vähennyksellä, se alkaa piirrellä gradientteja :)

Erityisesti tämä oli jännä (Moduluksen muutteleminen mavaa, se ilmeisesti overflowaa :D)

Code: Select all

Repeat

	m = 2147483647
	
	Lock
	For a = 0 To ScreenWidth()
		PutPixel2 a, Cos(a), m
	For b = 0 To ScreenHeight()
		PutPixel2 Sin(b), b, m
		
		PutPixel2 a, b, m
	Next b
	m = ( m Shr ( a Mod 1.4 ) ) - 8
	SetWindow Bin(m)+" - "+Str(m)
	Next a
	Unlock
	
	DrawScreen
	WaitKey

Forever
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Taatero »

Kyse voisi olla siitä etta jopa niin suuri luku kuin 2147483647 tippuu alle nollan noin 31 jakolaskun jälkeen. Raitoja en nyt jaksanut selvittää, koska pitä mennä nukkumaan.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Taatero wrote:Kyse voisi olla siitä etta jopa niin suuri luku kuin 2147483647 tippuu alle nollan noin 31 jakolaskun jälkeen. Raitoja en nyt jaksanut selvittää, koska pitä mennä nukkumaan.
Mites sä jakamalla saat luvun alle nollan :shock:



Moposta tarjottiin 2000e,ei taida ihan sil lähtä kuitenkaa
Huuda mun ip:tä!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Offtopicia.
Olwi wrote:Mites sä jakamalla saat luvun alle nollan :shock:
6/-2 = -3
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Grandi wrote:Offtopicia.
Olwi wrote:Mites sä jakamalla saat luvun alle nollan :shock:
6/-2 = -3
Asiasta kukkaruukkuun: mitäs varten Grandin sigi on poistettu? Kiinnostaisi tietää.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by KillBurn »

Chaosworm wrote:
Grandi wrote:Offtopicia.
Olwi wrote:Mites sä jakamalla saat luvun alle nollan :shock:
6/-2 = -3
Asiasta kukkaruukkuun: mitäs varten Grandin sigi on poistettu? Kiinnostaisi tietää.
Tuskin sitä kukaan on poistanut. Itse sen kirjoittanut.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MaGetzUb »

esa94 wrote:Ihmisille, jotka tietävät jotain CB:n pikseliformaatista, MIKSI TÄMÄ KUSEE?

Code: Select all

Repeat

	m = 2147483647
	
	For a = 0 To ScreenWidth()
	For b = 0 To ScreenHeight()
		Lock
	
		PutPixel2 a, b, m
	
		Unlock
	Next b
	m = m Shr 1
	SetWindow Bin(m)+" - "+Str(m)
	Next a
	
	DrawScreen
	WaitKey

Forever
Kuuluuko tuon muka piirtää kolme raitaa? o_O

Ja muuten, jos bittisiirron korvaa vähennyksellä, se alkaa piirrellä gradientteja :)

Erityisesti tämä oli jännä (Moduluksen muutteleminen mavaa, se ilmeisesti overflowaa :D)

Code: Select all

Repeat

	m = 2147483647
	
	Lock
	For a = 0 To ScreenWidth()
		PutPixel2 a, Cos(a), m
	For b = 0 To ScreenHeight()
		PutPixel2 Sin(b), b, m
		
		PutPixel2 a, b, m
	Next b
	m = ( m Shr ( a Mod 1.4 ) ) - 8
	SetWindow Bin(m)+" - "+Str(m)
	Next a
	Unlock
	
	DrawScreen
	WaitKey

Forever
Ei ole mikään ihmekkään, tuollaisia outoja bugeja on ennenkin nähty, CB on oikea epeli piirron munaamisessa. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Lock ja Unlock -komennot kannattais ehkä siirtää ulos For-loopeista. Tuskin vaikuttaa alkuperäiseen ongelmaan, mutta sillä voi olla pieni tai suuri vaikutus tehokkuuteen (mene ja tiedä).
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by koodaaja »

Jare on aivan oikeassa, lock ja unlock pois for-loopista ja ohjelmalla alkaa olla häviävän pieniä mahdollisuuksia pyöriä inhimillisesti. Myös setwindow äkkiä pois sieltä.

Ja mitä sen mielestäsi pitäisi tehdä? Miten tuo kusee? Jos jaat värien pikseliarvoja kahdella niin ensin lähtee alfakanava, sitten punainen, vihreä ja sininen. Siispä ensimmäisenä piirtyy valkoista jossa alfa vähenee dramaattisesti ennen loppumistaan kokonaan (tällä ei tosin CB:n kanssa pahemmin väliä ole), sitten syaania koska punainen vähenee dramaattisesti ja sitten näkyy sinistä, kun vihreä ensin vähenee paljon ja katoaa, sitten mustaa kun pikselin väriarvo on vallan nollissa. Pikselin väriarvohan on vain 32-bittinen arvo, jossa 8 ensimmäistä bittiä on alfaa, sitten 8 punaista, 8 sinistä ja 8 vihreää. 32-bittisillä väreillä siis. Ja SHR kun siirtää koko bittijonoa yhden oikealle, värien katoamisjärjestys on ihan selkeä ja looginen.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

Kertokaapa, olisiko oikea aika kertoa äitille, että puhelin on rikki sen jälkeen kun koulusta on tullut jälkiistuntoa ja puhelin oli tippunu rämeikköön josta kaveri oli sen löytäny ja antanu äitille?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Jani wrote:Kertokaapa, olisiko oikea aika kertoa äitille, että puhelin on rikki sen jälkeen kun koulusta on tullut jälkiistuntoa ja puhelin oli tippunu rämeikköön josta kaveri oli sen löytäny ja antanu äitille?
On.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

koodaaja wrote:Jare on aivan oikeassa, lock ja unlock pois for-loopista ja ohjelmalla alkaa olla häviävän pieniä mahdollisuuksia pyöriä inhimillisesti. Myös setwindow äkkiä pois sieltä.

Ja mitä sen mielestäsi pitäisi tehdä? Miten tuo kusee? Jos jaat värien pikseliarvoja kahdella niin ensin lähtee alfakanava, sitten punainen, vihreä ja sininen. Siispä ensimmäisenä piirtyy valkoista jossa alfa vähenee dramaattisesti ennen loppumistaan kokonaan (tällä ei tosin CB:n kanssa pahemmin väliä ole), sitten syaania koska punainen vähenee dramaattisesti ja sitten näkyy sinistä, kun vihreä ensin vähenee paljon ja katoaa, sitten mustaa kun pikselin väriarvo on vallan nollissa. Pikselin väriarvohan on vain 32-bittinen arvo, jossa 8 ensimmäistä bittiä on alfaa, sitten 8 punaista, 8 sinistä ja 8 vihreää. 32-bittisillä väreillä siis. Ja SHR kun siirtää koko bittijonoa yhden oikealle, värien katoamisjärjestys on ihan selkeä ja looginen.
Miksi sitten saan kolme tasaväristä raitaa? Eikö värien pitäisi muuttua, kun arvo jaetaan kahdella :P
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by mikeful »

esa94 wrote:Miksi sitten saan kolme tasaväristä raitaa? Eikö värien pitäisi muuttua, kun arvo jaetaan kahdella :P
Oletko ottanut jakamisten pyöristykset huomioon? 1 / 2 ei välttämättä ole 0.5, vaan se saattaa pyöristyä kokonaisluvuiksi eli saat 1.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by koodaaja »

Miksi sitten saan kolme tasaväristä raitaa? Eikö värien pitäisi muuttua, kun arvo jaetaan kahdella :P
Opettele 1) tunnistamaan tasavärinen raita ja 2) laskemaan neljään O__o
niin.
niin.
kolmetasavaristaraitaa.PNG (1.52 KiB) Viewed 10008 times
Väriarvojen muutokset (ensimmäisen jälkeen) ovat vain lähes näkymättömiä.
Locked