Heitänpä kysymyksen: Miten ylipäätään onnisuit asentamaan IDE:n ilman kääntäjää?MaGetzUb wrote:Nyt se toimii, kun latasin MingW:n kanssa. Ei enää tarvitse tästä eteenpäin auttaa tuossa ongelmassa.
C++ -kysymykset
Re: C++ -kysymykset
Re: C++ -kysymykset
En ole varma, mutta joissakin asennus-ohjelmissa saa valita mitä asentaa, onhan siinäkin eri kääntäjiä, joten jos ei ollut asentanut yhtäkään niin kääntäjää, vain IDE:n ja muut turhakkeet mitä paketissa tulevat. Tosin, jotenkin olisi ihan järkevää, defaulttina, että ainakin yksi perus kääntäjä asennetaan.esa94 wrote:Heitänpä kysymyksen: Miten ylipäätään onnisuit asentamaan IDE:n ilman kääntäjää?MaGetzUb wrote:Nyt se toimii, kun latasin MingW:n kanssa. Ei enää tarvitse tästä eteenpäin auttaa tuossa ongelmassa.
Re: C++ -kysymykset
Ongelma SDL:än kanssa kun yritän kirjoittaa.
Projektina on Win32 Console
Selitänpäs:
1. Debugger&Run
2. Aukeaa ikkuna ensin consoli tyylillä sitten se muuttuu windows tyyliseksi (sininen teema)
3. Tulee kaksi neliötä joista toista painaessa pitäisi tulla tekstiä.
4. Painan tätä toista.
5. Ei tule mitään vaikka ränkyttäisin sitä ikuisuuden.
Koodi
Erroreita ei tule.
Ongelma on, että jos painan taloa niin ei tapahdu mitään. Tekstiä ei tule niinkuin pitäisi. Käytän goto:a huono koodaus tapa, mutta käytän kuitenkin.
"jaakaapin_ominaisuudet"
Sen alapuolella on cout<<"Toimiiko"<< endl; jos oikein muistan, mutta se on siellä kuitenkin ja kaikki SDL_ttf tiedostot, mutta silti se ei tulosta tekstiä.
Projektina on Win32 Console
Selitänpäs:
1. Debugger&Run
2. Aukeaa ikkuna ensin consoli tyylillä sitten se muuttuu windows tyyliseksi (sininen teema)
3. Tulee kaksi neliötä joista toista painaessa pitäisi tulla tekstiä.
4. Painan tätä toista.
5. Ei tule mitään vaikka ränkyttäisin sitä ikuisuuden.
Koodi
Erroreita ei tule.
Ongelma on, että jos painan taloa niin ei tapahdu mitään. Tekstiä ei tule niinkuin pitäisi. Käytän goto:a huono koodaus tapa, mutta käytän kuitenkin.
"jaakaapin_ominaisuudet"
Sen alapuolella on cout<<"Toimiiko"<< endl; jos oikein muistan, mutta se on siellä kuitenkin ja kaikki SDL_ttf tiedostot, mutta silti se ei tulosta tekstiä.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: C++ -kysymykset
Lyö debuggeri tulille, ja breakponttteja joka paikkaan. (alkaen siitä missä hiiren nappeja käsitellään) :/ Pikaisella vilkaisulla en löytänyt ongelmaa. Kokeileppa vaihtaa projekti GUI:si niin se konsoli ikkuna häiviää kuin taikaiskusta.
Jaa katoppas. löysin vian. Et ikipäivänä, ole edes tulostamassa mitään (paitsi cout:illa stadardiin konsoliivirtaan). Lueppas tarkemmin SDL_ttf manuaali. Ja heitä goto romukoppaan, "Goto + C++" = räpellystä, surkeaa ohjelmointia. Tämä kertoo siitä, ettet halitse kieltä vielä kunnolla. Kannataa siis vielä opiskella vähän kaikkea.
Jaa katoppas. löysin vian. Et ikipäivänä, ole edes tulostamassa mitään (paitsi cout:illa stadardiin konsoliivirtaan). Lueppas tarkemmin SDL_ttf manuaali. Ja heitä goto romukoppaan, "Goto + C++" = räpellystä, surkeaa ohjelmointia. Tämä kertoo siitä, ettet halitse kieltä vielä kunnolla. Kannataa siis vielä opiskella vähän kaikkea.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: C++ -kysymykset
Juu lueskelin noita ja sitten rupesin laittamaan koodia. Errori vyöhyke iski.
Koodi
Ja sitten errorit. (erroreiden jälkeen tulee suoraan errori rivit)
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C2065: 'naytto' : undeclared identifier
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C3861: 'apply_surface': identifier not found
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(214) : error C2660: 'tprint' : function does not take 4 arguments
214
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(217) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'SDL_Flip'
217
ps. Suur kiitos auttajalle.
Koodi
Ja sitten errorit. (erroreiden jälkeen tulee suoraan errori rivit)
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C2065: 'naytto' : undeclared identifier
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C3861: 'apply_surface': identifier not found
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(214) : error C2660: 'tprint' : function does not take 4 arguments
214
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(217) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'SDL_Flip'
217
ps. Suur kiitos auttajalle.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: C++ -kysymykset
Mitä ihmeen sekasotkua tää on? Listaanpa:matti3 wrote:Juu lueskelin noita ja sitten rupesin laittamaan koodia. Errori vyöhyke iski.
Koodi
Ja sitten errorit. (erroreiden jälkeen tulee suoraan errori rivit)
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C2065: 'naytto' : undeclared identifier
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(34) : error C3861: 'apply_surface': identifier not found
Line: ? näyttää ylintä, mutta siellä on kommentti
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(214) : error C2660: 'tprint' : function does not take 4 arguments
214
1>c:\documents and settings\mika.koti-8fec3c6ef1\omat tiedostot\visual studio 2008\projects\business manager 2\business manager 2\business manager 2.cpp(217) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'SDL_Flip'
217
ps. Suur kiitos auttajalle.
Sulla on includattu iostream, mutta käytät silti C:n ulostusfunktioita. Kumpikaan näistä ei sitäpaitsi muistaakseni toimi SDL-sovelluksessa!
Olisit voinut tehdä luokkana nuo kuvafunktiot (Lyhentää nimiä kiwisti)
Code: Select all
#ifdef main
#undef main
#endif
Rivi 214 (2 alinta ongelmaasi):
Code: Select all
tprint(message, naytto, Xteksti, Yteksti) //PUUTTUU PUOLIPILKKU, lisäksi tprint ei ota neljää argumenttia
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: C++ -kysymykset
Toimivat yhtä hyvin kuin ilman SDL:ääkin.esa94 wrote:Sulla on includattu iostream, mutta käytät silti C:n ulostusfunktioita. Kumpikaan näistä ei sitäpaitsi muistaakseni toimi SDL-sovelluksessa!
Btw, tuo koodi on aikamoista copypastea.
Re: C++ -kysymykset
Konsoli (STDOUT) on piilossaGrandi wrote:Toimivat yhtä hyvin kuin ilman SDL:ääkin.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: C++ -kysymykset
Jos avaat SDL-sovelluksen konsolista, niin ei se pääteikkuna mihinkään katoa (Ellei sellaista temppua ole koodissa erikseen määritelty). Kuvailemasi ominaisuus on varmaankin IDE-kohtainen. Esimerkki:
Code: Select all
#include <SDL/SDL.h>
#include <iostream>
int main (int argc, char **argv)
{
SDL_Init (SDL_INIT_EVERYTHING);
SDL_Surface *Ruutu;
SDL_Event Tapahtuma;
int Liput = SDL_HWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF;
Ruutu = SDL_SetVideoMode (320, 240, 32, Liput);
int Hiiri, x, y, ox, oy;
while (Tapahtuma.type != SDL_QUIT)
{
Hiiri = SDL_GetMouseState (&x, &y);
if (x != ox || y != oy)
{
std::cout << x << ", " << y << '\n';
oy, ox = x, y;
}
SDL_PollEvent (&Tapahtuma);
SDL_Flip (Ruutu);
}
SDL_Quit();
}
Re: C++ -kysymykset
SDL ohjaa cout:in ja printf:n omaan tulostusvirtaansa stdout.txt-tiedostoon exen viereen. Esikäsittelijän komento #undef main kiertää SDL:n tulostusvirta asetukset. Itse selvitin asian selaamalla SDL:n sorsat läpi. Ja coutin käyttäminen kannattaa.. vaikka se hieman opettelua vaatiikin. Mm. koordinaatti luokan tulostaminen virtaan on poskettoman nättiä. C:n tulostusfunktiot ovat jotain ihmeellistä.
EDIT:
Wintoosallahan minä.
Last edited by JATothrim on Wed Aug 26, 2009 8:28 pm, edited 1 time in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: C++ -kysymykset
Minulla ei ainakaan moista tee.JATothrim wrote:SDL ohjaa cout:in ja printf:n omaan tulostusvirtaansa stdout.txt-tiedostoon exen viereen. :)
Code: Select all
#include <SDL/SDL.h>
#include <iostream>
int main (int argc, char **argv)
{
SDL_Init (SDL_INIT_EVERYTHING);
SDL_Surface *Ruutu;
int Liput = SDL_HWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF;
Ruutu = SDL_SetVideoMode (320, 240, 32, Liput);
for (int i=0; i<10; ++i)
std::cout << i << '\n';
SDL_Quit();
}
Toisaalta en kyllä tee EXE:äkään. Puhutko nyt jostain järjestelmäkohtaisesta ominaisuudesta?
Re: C++ -kysymykset
Varmaankin tämä on sitten ihan Windowsilla vaan, kun tunnetusti Winnaabit pelkäävät komentoriviä. Jos saisinkin joskus koneen johon voi asentaa linuxin... (Bash <3)Grandi wrote:Minulla ei ainakaan moista tee.JATothrim wrote:SDL ohjaa cout:in ja printf:n omaan tulostusvirtaansa stdout.txt-tiedostoon exen viereen.Code: Select all
#include <SDL/SDL.h> #include <iostream> int main (int argc, char **argv) { SDL_Init (SDL_INIT_EVERYTHING); SDL_Surface *Ruutu; int Liput = SDL_HWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF; Ruutu = SDL_SetVideoMode (320, 240, 32, Liput); for (int i=0; i<10; ++i) std::cout << i << '\n'; SDL_Quit(); }
Toisaalta en kyllä tee EXE:äkään. Puhutko nyt jostain järjestelmäkohtaisesta ominaisuudesta?
-
- Active Member
- Posts: 248
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
- Location: Oulu
Re: C++ -kysymykset
O_oVarmaankin tämä on sitten ihan Windowsilla vaan, kun tunnetusti Winnaabit pelkäävät komentoriviä.
Sitä se stream-operaattorien totetuttaminen teettää.Mm. koordinaatti luokan tulostaminen virtaan on poskettoman nättiä. C:n tulostusfunktiot ovat jotain ihmeellistä.
OoO
Re: C++ -kysymykset
Vastaukseksi ilmeeseen, tarkoitin sitä, että wintoosalla SDL piilottaa oletuksena konsoli-ikkunan ja ohjaa stdoutin tiedostoon stdout.txt, koska harvempi naabimpi Windows-käyttäjä tietää komentorivistä paljon mitään.anttipanda wrote:O_oVarmaankin tämä on sitten ihan Windowsilla vaan, kun tunnetusti Winnaabit pelkäävät komentoriviä.
Sitä se stream-operaattorien totetuttaminen teettää.Mm. koordinaatti luokan tulostaminen virtaan on poskettoman nättiä. C:n tulostusfunktiot ovat jotain ihmeellistä.
Re: C++ -kysymykset
Toimiiko G++ kääntäjä Paremmin, kuin Dev C++? Devin kääntäjä tuntuisi olevan melko buginen.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: C++ -kysymykset
*reps* Et oo näköjään tutkinu kovin paljoa kääntäjääsi... Dev-C++ IDE kääntää C++ koodisi juuri täsmälleen tuolla g++ ohjelmalla, joka siis kuuluu MinGW kääntäjään (tai GNU GCC, mistä MinGW on versio windowsille). Eli Dev-C++ käyttää kääntäjänä MinGW:tä. Sen sijaan totesin vuoden käytön jälkeen itse editorin olevan aiga buginen joten vaihdoin IDE:ä. :-/ Toivottavasti pahimmat bugit on korjattu, hyvä editori. Minulla sattuu juuri olemaan MinGW-4.40 kääntäjän uusin, käsityönä räältälöity paketti, toimii heti, eikä kohta. Voisin koettaa uploadata sen jonnekkin..
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: C++ -kysymykset
Pyydän anteeksi, jos tämän aiheen nostaminen aiheuttaa jollekulle henkisiä kärsimyksiä. Näin kuuitenkin asialliseksi postata tämän tänne:
Olen tässä nimenomaista kieltä opiskellessa tullut ajatelleeksi, miten viittaukset oikein toimivat. En tarkoita nyt syntaksia, vaan siis ihan kirjaimellisesti, konepellin alla.
Osoittimesta saa jotenkin paremmin otteen. Sillä on oma osoite, eli se sijaitsee muistissa. Siis oleellisesti kuluttaa muistia. Mutta jos luo osoittimen viittaukseen, tulee kyseisen osoittimen arvoksi sen muuttujan muistiosoite, johon viittaus viittaa. Siis viittauksen muistiosoite on sama kuin viitattavan muuttujan, eli viittaus on jossain mielessä sama kuin itse viitattava muuttuja. Silti viittaus mahdollistaa viitattavan muuttujan käsittelyn sen näkyvyysalueen ulkopuolelta - esimerkiksi funktiosta, jos viittaus viedään sinne argumenttina.
Osaako joku sanoa, miten tämä teknisesti toimii? Kuluttavatko viittaukset muistia? Ovatko ne turvallisuuden lisäksi osoittimia parempia myös suorituskyvyn kannalta? Ei sinänsä mikään vitaali tieto; haluaisin ihan uteliaisuudesta tietää.
Ja tässä vielä asiaa selventävä ohjelma, jos joku ei ymmärtänyt.
Olen tässä nimenomaista kieltä opiskellessa tullut ajatelleeksi, miten viittaukset oikein toimivat. En tarkoita nyt syntaksia, vaan siis ihan kirjaimellisesti, konepellin alla.
Osoittimesta saa jotenkin paremmin otteen. Sillä on oma osoite, eli se sijaitsee muistissa. Siis oleellisesti kuluttaa muistia. Mutta jos luo osoittimen viittaukseen, tulee kyseisen osoittimen arvoksi sen muuttujan muistiosoite, johon viittaus viittaa. Siis viittauksen muistiosoite on sama kuin viitattavan muuttujan, eli viittaus on jossain mielessä sama kuin itse viitattava muuttuja. Silti viittaus mahdollistaa viitattavan muuttujan käsittelyn sen näkyvyysalueen ulkopuolelta - esimerkiksi funktiosta, jos viittaus viedään sinne argumenttina.
Osaako joku sanoa, miten tämä teknisesti toimii? Kuluttavatko viittaukset muistia? Ovatko ne turvallisuuden lisäksi osoittimia parempia myös suorituskyvyn kannalta? Ei sinänsä mikään vitaali tieto; haluaisin ihan uteliaisuudesta tietää.
Ja tässä vielä asiaa selventävä ohjelma, jos joku ei ymmärtänyt.
Code: Select all
#include<iostream>
#ifndef EXIT_SUCCESS
#define EXIT_SUCCESS 0;
#endif
using namespace std;
int main()
{
//Mielivaltainen muuttuja
int muuttuja = 1337;
//Viittaus
int &rViittaus = muuttuja;
int *pOsoitin_rViittaukseen = &rViittaus;
cout << "Muuttujan arvo on " << muuttuja << " ja toista kautta haettuna myös " << rViittaus << endl;
cout << "Muuttujan muistiosoite on " << &muuttuja << " eli sama kuin " << &rViittaus << endl;
cout << "Myös viittauksen oma muistiosoite on " << pOsoitin_rViittaukseen << endl;
cout << endl;
//Osoitin
int *pOsoitin = &muuttuja;
int **pOsoitin_pOsoittimeen = &pOsoitin;
cout << "Muuttujan arvo on " << muuttuja << " ja toista kautta haettuna myös " << *pOsoitin << endl;
cout << "Muuttujan muistiosoite on " << &muuttuja << " eli sama kuin " << pOsoitin << endl;
cout << "Osoittimen oma muistiosoite sen sijaan on " << pOsoitin_pOsoittimeen << endl;
//Jos ohjelma vain vilahtaa ruudulla, poista kahden seuraavan rivin kommentointi
//int turhaMuuttuja;
//cin >> turhaMuuttuja;
return EXIT_SUCCESS;
}
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: C++ -kysymykset
SPuntte: tuo on mielenkiintoinen kysymys. Käsittääkseni joissain kielissä osoittimet ja viittaukset toimivat konepellin alla täysin samalla tavalla, mutta viittausten "API" on osoittimia siistimpi (eikä näin ollen tarjoa samanlaisia kikkoja). Konepellin alla muuttujiin siis joka tapauksessa osoitetaan muistiosoitteen kautta. Paikallisissa muuttujissa tämä tapahtuu suhteessa pohja-osoittimen tjsp (engl. base pointer) arvoon. Kirjoitan selvyydeksi pari riviä ASM-koodia:
On siis mahdollista, että viittaukset ja osoittimet toimivat pinnan alla samalla tavalla, MUTTA on myös mahdollista (ja jopa todennäköistä), että kääntäjä pyrkii optimoimaan viittauksien käyttöä. Kuten ylemmästä esimerkistäni näkee, voidaan ainakin paikallisia muuttuja varten viittaukset tallentaan käännöksen aikana vain symboleiksi, jotka korvataan oikealla offsetin arvolla näin nopeuttaen ohjelmaa ja vähentäen muistin kulutusta. Parametriviittaukset ovat sen sijaan hieman monimutkaisempia enkä keksi niihin näin äkkiseltään muuta vaihtoehtoa kuin toteuttaa samalla tavalla osoittimien kanssa. Jos haluat tutkia oikeasti näitä kannattaa lukea jonkun C++-kääntäjän tekemää assembly-koodia (esim Visual C++ antaa jopa debugata asm-koodia, kun valitsee debuggauksen aikana "show disassembly"-kohdan editorista).
Nämä tekstit on kirjoitettu pienessä aamupöhnässä, jotta jos virheitä löytyy, niin ilmoitelkaahan niistä. Voin korjailla vielä jälkeen päin.
Code: Select all
int x;
int* pX = &x;
x = 5;
*pX = 4;
; x "osoite" (offset) (e)bp:hen nähden -4
; pX offset bp:hen nähden -8
; pino kasvaa siis alaspäin
; pX = &x
mov eax, ebp
sub eax, 4 ; eax sisältää nyt x:n muistiosoitteen
mov dword ptr[ebp-8], eax ; sijoitetaan muistiosoite pX:ään
; x = 5
mov dword ptr[ebp-4], 5 ; huomaa, että osoitin ja muuttuja ovat kumpikin aivan samanalaisia 32-bit lukuja, niihin pätevät samat operaatiot
; *pX = 4
mov eax, dword ptr[ebp-8] ; haetaan pX:n arvo (joka on siis x:n osoite!) eax:aan
mov dword ptr[eax], 5 ; käytetään muistiosoitetta hyväksi ja sijoitetaan siihen arvo
Nämä tekstit on kirjoitettu pienessä aamupöhnässä, jotta jos virheitä löytyy, niin ilmoitelkaahan niistä. Voin korjailla vielä jälkeen päin.
Re: C++ -kysymykset
Saahan tätä ketjua käyttää samalla lailla kuin Ongelmat - alueen Tyhmät Kysymykset - ketjua?
tuottaa käännettäessä virheen
Ja tosiaan taso on sitä että tiistaina löysin kipinän alkaa kielen opettelemisen...
Code: Select all
pilpo.hax0rnikki="Feuer";
kys. riviltä. Ja luokka, josta tuo olio on luotu, näyttää seuraavalta:ISO C++ forbids assignment of arrays
Code: Select all
class hakkerit
{
public:
char nimi[14];
int ika;
};
class taitavat_hakkerit : public hakkerit
{
public:
char hax0rnikki[6];
};
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: C++ -kysymykset
Virheviestin suomentamalla: "taulukkojen sijoittaminen kielletty".
Yrität siis sijoittaa merkkijonotaulukkoa toiseen, ei hyvä. Tutustu mieluummin string-luokkaan ja käytä sitä.
Yrität siis sijoittaa merkkijonotaulukkoa toiseen, ei hyvä. Tutustu mieluummin string-luokkaan ja käytä sitä.