Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Latexi95 »

Palaan vielä tohon kirja aiheeseen.
Itse olen lukenut kaikki "Taru Sormusten Herrasta" kirjat kolmesti,
Silmarillionin kahdesti ja Hobitin myös kahdesti.
Täytyy kyllä nostaa hattua J. R. R. Tolkienille kun on tehnyt työnsä niin perusteellisesti. :D
Keskimaa on kuvailtu todella hyvin ja sillä on oma historiansa ja tarunsa.
Kehnoin noista lukemistani oli Silmarillion. Todella tarkasti selitetty ja hyvin tehty, mutta
nimien suuresta määrästä johtuen, se on hankalaa luettavaa. Kirja pitää lukea monesti,
ennen kuin sen ymmärtää.

Muista lukemiani kirjoja ovat:
-Universumin tomu trilogia:
-Kultainen kompassi
-Salaperäinen veitsi
-Maaginen kaukoputki
-Bartimeus trilogia:
-Samarkandin amuletti
-Golemin silmä
-Ptolemaioksen portti
-Harry Potter kirjasarja.
Ja joukko muita joita en tähän jaksa luetella.

Tällä viikolla käyn katsomassa tuon uusimman Harry Potterin.

Täytyy todeta, että kyllä kirjat hakkaavat elokuvat mennen tullen.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Kannattaa muuten lukea semmoinen kirjasarja kuin Surkeiden sattaumusten sarja (The Series of Unfortunate Events). Itse olen lukenut kaikki, ja ai että, voisi lukea uudestaankin. Kyllä, kaikki 13 kirjaa jaksaa, oli ne niin hyviä.

EDIT: Niin ja elokuvakin oli ihan hyvä, mutta siitä puuttuu 2/3-osaa kirjojen tarinasta.
I see the rainbow rising
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Pettis wrote:
mikeful wrote:Itse luin Sormusten Herran ollessani 8. luokalla. Kesti varmaan puoli vuotta taukojen kanssa, mutta sain siitä 3 kirjaa johonkin lukupäiväkirjaan. :D
Itsellä meni vuosi lukea koko tarina. Tosin taukoja oli välillä - pitkiäkin. Pitkä satu :)
:O
Mä käytin kolme päivää eka kerral, ei siin kyl muuta ehtiny tehdä:DD

Ja vitosluokal luin:)
Huuda mun ip:tä!
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Löysin juuri hienon CB bugin, voi olla, että tiedätte tämän jo...:

Code: Select all

Goto Select

Select:

Return
Select-rakenne aliohjelmana, hmmm...
Ja onnea Purplelle joka ei ole viihtynyt täällä edes 24:ää tuntia. :lol:

Edit: äh, no se nyt jäi... mutta pointti oli toi select-juttu.
Last edited by phons on Tue Jul 21, 2009 8:06 pm, edited 1 time in total.
Image
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

phons wrote:Löysin juuri hienon CB bugin, voi olla, että tiedätte tämän jo...:

Code: Select all

Goto Select

Select:

Return
Select-rakenne aliohjelmana, hmmm...
Ja onnea Purplelle joka ei ole viihtynyt täällä edes 24:ää tuntia. :lol:
Käytät Goto:a, mutta yrität palata takaisin Return:illa?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by MikkoK »

Kesätyöt on rankkoja... Tänään piti kävellä kaksi roskalenkkiä eli siis keräillä roskia tien varrelta ja about 10 kilometriä siinä oli matkaa. Muutenkin kun nukkunut vain 6 tuntia yöllä. :D Ja samalla rehata koko matka semmoista 5 kiloista roskapussia mukana. (Jätesäkki unohtu "Päämajaan" eli kaupungintalolle.) Olen siis 4H:lla töissä kaksi viikkoa ja palkkaa tulee sellaiset 210 € Onneksi on yksi vapaapäivä ainakin. Hammaslääkäri Tampereella. :P

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by vilQuri »

MikkoK141 wrote:Kesätyöt on rankkoja... Tänään piti kävellä kaksi roskalenkkiä eli siis keräillä roskia tien varrelta ja about 10 kilometriä siinä oli matkaa. Muutenkin kun nukkunut vain 6 tuntia yöllä. :D Ja samalla rehata koko matka semmoista 5 kiloista roskapussia mukana. (Jätesäkki unohtu "Päämajaan" eli kaupungintalolle.) Olen siis 4H:lla töissä kaksi viikkoa ja palkkaa tulee sellaiset 210 € Onneksi on yksi vapaapäivä ainakin. Hammaslääkäri Tampereella. :P
Siis onko toi sen koko kahen viikon palkka?
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Viltzu »

MikkoK141 wrote:Olen siis 4H:lla töissä
Minäpäs olin vetämässä 4H-kerhoa. Sain kaks kertaa päähän hyppynarusta, kerran "mustan silmän" siis kukaan ei lyönyt minua, vaan eräs sai tökättyä pensselillä jossa oli mustaa väriä (Jotain sormivärien tapaista) suoraan silmään. >_<
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by MikkoK »

vilQuri wrote:
MikkoK141 wrote:Kesätyöt on rankkoja... Tänään piti kävellä kaksi roskalenkkiä eli siis keräillä roskia tien varrelta ja about 10 kilometriä siinä oli matkaa. Muutenkin kun nukkunut vain 6 tuntia yöllä. :D Ja samalla rehata koko matka semmoista 5 kiloista roskapussia mukana. (Jätesäkki unohtu "Päämajaan" eli kaupungintalolle.) Olen siis 4H:lla töissä kaksi viikkoa ja palkkaa tulee sellaiset 210 € Onneksi on yksi vapaapäivä ainakin. Hammaslääkäri Tampereella. :P
Siis onko toi sen koko kahen viikon palkka?
On... Aika pieni kyllä mutta muutakaan paikkaa ei löytynyt. No tänään oli aika rento päivä siellä. :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Kahen päivän palkka :lol:
Huuda mun ip:tä!
Guest

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Guest »

Mites wavien lisensointi menee? Saako niitä käyttää vapaasti omissa maksullisissa projekteissa ilman lisenssimaksuja?
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Vieras wrote:Mites wavien lisensointi menee? Saako niitä käyttää vapaasti omissa maksullisissa projekteissa ilman lisenssimaksuja?
Mutu-tuntumalta sanoisin, että kyllä saa. Btw, mp3-formaattia ei vissiin ilman lisenssiä saa käyttää kaupallisesti.
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MAVmaggot »

Lisäykseksi vielä jos kyse on cbpelistä, tarvitset kuitenkin fmod-lisenssin kaupallisissa peleissä. Ja mp3:en sijasta voi käyttää ogg vorbista josta on riisuttu kaikki turha pois, eikä lisenssiäkään tarvitse.
Guest

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Guest »

Oon katellu jos DarkGDK:llä vois saada jotain aikaseks. :) Ogg on tosiaan täysin lisenssivapaa mutta DGDK ei tue sitä perhana :/ Ja Mp3:sen lisenssi on sitten 2500$.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Jee, pitkästä aikaa jaksoin sykkiä muuallekin kuin survivorsiin. Täytyneepä heti kommentoida uusia viestejä.

@ Latexi: Mistähän noita surkeiden sattumusten sarjoja saisi, siis kirjoina? Itse olen katsonut elokuvan ja pelannut pelin läpi pariin kertaan. Peli kertoo noin 2/3 elokuvan juonesta, mutta on siihen lisätty irrelevantismia mitä suurimmissa määrin, kuten arvaa. Walter Moersin Katpeeni Sinikarhun 13 ja puoli elämää on muuten tosi hyvä kirja, yltää lähes Tolkienin tasolle ja ylittää Potterit mennen tullen. Moersin muuhunkin tuotantoon kannattaa ehdottomasti tutustua, kirjat eivät ole lähellekään niin lapsellisia kuin nimen perusteella voisi päätellä vaikka sisältävätkin paljon enemmän kuvitusta kuin fantasiakirjat yleensä. CoolVille -pixelart projektissa viljelemäni lause "Tieto on yö" on juurikin Moersin keksintöä, tai oikeastaan professori Abdul Yöpöllön, joka on eydeetti, jolla on seitsemät aivot, ja "tieto on yö" on eydeettisen filofysiikan keskeisin aihe.

@ Mikko: miten paljon työtunteja on tuossa kahdessa viikossa? Aika pieneltä tosiaan 210e kuullostaa, tosin saahan sillä jo kaksi boosterboksia.
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Rufi »

Chaosworm:
http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ ... &category=
Tuolta kaikki 13 kirjaa Surkeiden Sattumusten Sarjaa. Kannattaa tietty tarkistaa oikea järjestys, ensimmäinen osa kun näyttää olevan alimpana tuossa listassa O_o
Kirjat tietty päihittävät elokuvat sitten mennen tullen palatessa poikittain ympäri ämpäri wutevaa~

Toi about 200€:han on perus kaupungin tarjoama kesätyöraha. Ennenhän se taisi "Tonnilla töihin" -kampanja, markka aikoihin siis. Itsekkin nyt viidentenätoista kesänä sain kahden viikon aherruksesta sydäntä kylmentävät 200€, kun töitä tehdään varmasti yli puolet siitä mitä täysikäisetkin tekevät. Tietty koulutus puuttuu ja kaikkea ei voi tehdä, mutta silti tuo 200€ on naurettava... Mutta mikäs siinä valittamaan, kun marketissa oli mukava kaverin kanssa työskennellä hyväs ilmapiiris.
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by regalis »

Täälläpäin kunnan kesätyöläisille maksetaan vajaan kuukauden työstä tuhat euroa. En kyllä itse tekisi mitään tuollaisella 200 € paskapalkalla (6 tunnin työpäivillä tuntitaksaksi tulisi reilu 3 euroa), mansikoita poimimallakin saa parempaa palkkaa. :D

Surkeiden sattumusten sarjoista on tullut luettua kolme ensimmäistä joskus ala-asteella. Ihan hyviä lastenkirjoiksi, mutta ei niitä kyllä enää jaksaisi lukea...
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Jare wrote:mp3-formaattia ei vissiin ilman lisenssiä saa käyttää kaupallisesti
OGG
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Heh heh, http://speckyboy.com/2009/07/22/30-clas ... with-lego/, ihan loistavia, no ei ehkä kaikki, mutta jotkut. Ja on pakko sanoa, että CB:n array listit on *****stä!! Aina ne MAVaa...
Vähän offia, offiksi... mutta kai ongelam tosiaan on CB:ssä, vai? lines(line_amount) = ReadInt(dhm)
Image
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

phons wrote:Ja on pakko sanoa, että CB:n array listit on *****stä!! Aina ne MAVaa...
Vähän offia, offiksi... mutta kai ongelam tosiaan on CB:ssä, vai? lines(line_amount) = ReadInt(dhm)
No tuosta koodirivistä nyt ei näe mitään. Oman kokemukseni perusteella taulukoilla saa MAVin aikaiseksi vain lukemalla sen ulkopuolelta. Eli ei ole pelkästään cb:n vika. CB saisi tosin tarkistaa, ettei näin tehdä.

Eniveis, Olen tässä muutaman päivän ajan kehitellyt reitinhakujärjestelmää ja nyt sain järkevän ja yksinkertaisen demon valmiiksi. Valitettavasti se ei vain pysty täysin näyttämään, mihin tekemäni järjestelmä pystyy, mutta kyllä siitä jonkinlaisen kuvan saa.

Clicks - Eli ohjelmassa on CB:n peruskartta ja ukkeli, jota liikutetaan klikkaamalla minne tahansa kentällä. Jos ukko ei liiku, olet klikannut jonnekin, minne ei ole pääsyä. Enjoy.

Lähdekoodin saa sitten kun systeemi on täysin valmis ja huolella dokumentoitu.
Locked