Red Encounter - shoot'em up

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

Sainpahan valmiiksi nyt ensimmäisen shmuppini, onnistui aika hyvin :mrgreen:
Tämän mössön lukeminen varmaan sattuu, mutta lukekaa silti, sisältää tärkeää tietoa.
En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta, onneksenne en käyttänyt yhtäkään objektia, joten maveja ei pitäisi ilmestyä. Pelissä on hiscoret valikossa nimilistoineen.
Pelissä ei ole readmetä, mutta sanompas tässä, että minä tein kaiken paitsi musiikit(Megaman 2 ja lopparimusa Shatterhandista) ja isoveljeni(paljon krediittiä hänelle) opasti hyvän shmupin tekoon. Pelissä kerrotaan ohjaimet, mutta englanninkielentaidottomille ohjeet ovat tässä: Hiirellä liikkuu, hiiren 1 ampuu, hiiren 2 pitää alusta paikallaan helpottaen tähtäystä ja mahdollistaen tähtäyksen säädön liikuttamalla hiirtä korkeussuunnassa, hiiren 3 keskittää alusta enemmän hiireen.
Peli on yksi kenttä jossa aloitetaan 200 hp:lla, kerätään ampumisnopeusmittari täyteen ja voitetaan iso nelivaiheinen bossi. Kehittyneempää ja vähän erilaista jatko-osaa olen jo kaavaillut, kehittyneemmällä tarkoitan parempaa engineä, helppoa kenttien ja vihollisten luontia, siitä tulisi enempi touhoun tapainen, mutta aluksilla.
En jaksanut laittaa screenshottia, joten tässä latauslinkki itse peliin: http://dl.dropbox.com/u/72545962/Red%20Encounter.rar - päivitetty kerran ja upattu lopulta dropboxiin
EDIT:

Ainiin jäi oleellinen osa selittämättä, pelissä on kolme skilliä alusta asti ja niitä käytetään valitsemalla numeroilla ja painamalla spacea.

Last edited by Substance on Thu May 03, 2012 8:22 pm, edited 3 times in total.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by kaneli2000 »

Iha hienolta näytti kyllä, mutta fps tippui paikoittain (ofc) ja power-upit olisi saanut laittaa vaikk ASD-näppäimillä or something else.

6/10 pts (hihhih pääsin antamaan pointseja)
I see the rainbow rising
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by phons »

Ihan ok... Kivaa räiskettä ja räminää. XD. Aika vaikee sinäänsä kun en saanut sitä yhtä palkkia edes puoli väliin... No hyvä niin, riittääpähän tekemistä tämän peli kanssa. Grafikat oli hienot ja musiikki oli kivaa 90-luvun pimputusta(vai oliko se 80-luvun). ei oikeen ehtinyt tekemään kuvan näyttämässä vaiheessa mitään. Ammuksia oli kuin kuusia metässä.
Image
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by kaneli2000 »

phons wrote:Grafikat oli hienot ja musiikki oli kivaa 90-luvun pimputusta(vai oliko se 80-luvun).
[offtopic]
Ote 80-luvun grafiikasta:
Image
Eli sanotaanko vaikka 90-luvulta, koska tuolloin musiikki oli samanoloista?
[/offtopic]
I see the rainbow rising
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Sly_Jack0 »

Hienoa työtä. Harvinaisen viimesteillyn oloinen CB-peli. Grafiikat ja ääimaailma tukivat hyvin toisiaan ja peli pyöri sulavasti jopa Winen päällä. Kouluarvosana: 9. Keep up the good work!
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by -Z- »

kaneli2000 wrote:
phons wrote:Grafikat oli hienot ja musiikki oli kivaa 90-luvun pimputusta(vai oliko se 80-luvun).
[offtopic]
Ote 80-luvun grafiikasta:
[kuva]
Eli sanotaanko vaikka 90-luvulta, koska tuolloin musiikki oli samanoloista?
[/offtopic]
Megaman II ilmestyi 80-luvulla, kuten Bionic Commandokin. Ja 80-luvun pelimusiikki tuppaa olemaan mahtavaa : D Ainakin tietyt pelisarjat.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by MikkoK »

-Z- wrote:
kaneli2000 wrote:
phons wrote:Grafikat oli hienot ja musiikki oli kivaa 90-luvun pimputusta(vai oliko se 80-luvun).
[offtopic]
Ote 80-luvun grafiikasta:
[kuva]
Eli sanotaanko vaikka 90-luvulta, koska tuolloin musiikki oli samanoloista?
[/offtopic]
Megaman II ilmestyi 80-luvulla, kuten Bionic Commandokin. Ja 80-luvun pelimusiikki tuppaa olemaan mahtavaa : D Ainakin tietyt pelisarjat.
OFF: Super Marioo :P Juu en testannut ei tää kone pyöritä mitään.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Awaclus »

Ahriman's Propechyssäkin on tosi hyvät musiikit, tämä on muuten koko foorumin paras videopeli/musiikki -ketju!
Last edited by Awaclus on Wed Jul 01, 2009 6:55 pm, edited 1 time in total.
Guest

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Guest »

Offtopikkaaminen tässä topikissa on pelin tekijänkin mielestä epäkohteliasta?

Itse pelistä, eli topikin aiheesta: Grafiikka on mielettömän hienoa. Milläs ohjelmalla piirrät grafiikat? pelin vaikeusastekkin oli omalla kohdallani sopiva. Skilleistä tuli eniten käytettyä "Time help" :ä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Substance »

Vieras wrote:Offtopikkaaminen tässä topikissa on pelin tekijänkin mielestä epäkohteliasta?

Itse pelistä, eli topikin aiheesta: Grafiikka on mielettömän hienoa. Milläs ohjelmalla piirrät grafiikat? pelin vaikeusastekkin oli omalla kohdallani sopiva. Skilleistä tuli eniten käytettyä "Time help" :ä.
Kiitos kaikille mukavista kommenteista :D, mutta offit muualle. Grafiikat teen gimpillä\paintilla ja se on muuten time field eikä help.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by esa94 »

LittleGreen wrote:
Vieras wrote:Offtopikkaaminen tässä topikissa on pelin tekijänkin mielestä epäkohteliasta?

Itse pelistä, eli topikin aiheesta: Grafiikka on mielettömän hienoa. Milläs ohjelmalla piirrät grafiikat? pelin vaikeusastekkin oli omalla kohdallani sopiva. Skilleistä tuli eniten käytettyä "Time help" :ä.
Kiitos kaikille mukavista kommenteista :D, mutta offit muualle. Grafiikat teen gimpillä\paintilla ja se on muuten time field eikä help.
Kun tuo 'double points' tjsp. tuntui tehostavan ammuntaa, keksin nerokkaan suunnitelman: ensin double points, sitten kaikki skillit päälle ja vaan aloin liukumaan alareunaa pitkin. Ruutu oli täynnä panoksia :D

Pisteitäkin tuli kolme ja puoli tuhatta jo toisella yrityksellä. En ihan saanut nopeuspalkkia huippuunsa :<

Peli oli ihan nätti, musiikki loistavaa pimputusta. Jäi soimaan päähän, eli hyvä valinta oli. Itse tehtyä musaa olisin tosin arvostanut myös... Millähän tuollaista 8/16-bittistä musiikkia saisi tehtyä?
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Pate5 »

Ihan hieno ja toimivahan tämä peli on. Grafiikoissa on haittapuolena, että aivan kaikki ovat saman kokoisia. Panokset, savut, roskat, power-upit ja muut. Sekavoittaa ikävästi. Tausta oli myös turhan sekava?
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by skinkken »

Wau! Hyvä peli!,Ekaan bossiin pääsin jollain 2 hp:llä.
Jos olisi vähän helpompi niin olisi parempi.

Ja muuten mitä vaikutusta tähtäimen pituudella on? montako leveliä pelissä?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by KillBurn »

Hyviäkin pelejä vielä tehdään :D Graffikat ja musikit oli hyvät, Vaikkakin joskus grafiikat sekoittui, ja alkuvalikosta ei saanut selvää. Erikoisaseet latautui liian nopeasti, joten peli oli aika helppo, paitsi loppari jolle hävisin yhtääkkiä :shock:
Power-upit ja erikoisaseet oli kyllä hauskoja, joten oli ihan hyvä että niitä oli paljon.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by rami123 »

Aivan mahtava peli! grafiikat olivat todella hienot ja vaikea oli :D bossi tais ampua jotai sarjatulta niin siinä pakostakin häviää..
musiikit ei toiminut minulla..piiiiiiip

Sekä tämä oli 300 Postini :D
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Warlock »

+ kivaa mäiskettä, mukava katsoa
+ onnistuneet äänet
+ grafiikat
+ helppo ohjaaminen

+- erikoisaseet, jotka tosin latautuivat liian nopeasti

- hieman liian toistava

Arvosana: 9
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by MaGetzUb »

Muuten tykkäsin, paitsi tuo hiiri liikuttaminen on jo melko klise, Winukka Vistassa kaikki omat pelit jotka ovat shoot em up tyylisiä on hiirellä ohjattavia. Musiikit oli loistavat. :D Grafiikat oli joistain kohdin tosi nättiä katseltavaa, mutta tausta-avaruus oli vähän ei niin hieno.. :? Arvosanaksi antaisisin 9½, ei tälläisiä pelejä kuitenkaan ihan joka päivä näe.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by KilledWhale »

Muuten ihan kiva mutta bossia tappaessa peli mavitti.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by Tuxi »

Erittäin hyvä CB-peliksi, En päässyt läpi. Kuolin siihen bossiin. Ennätys 6819 pistettä ja täydet enkut puolessavälissä. Pitää pelata niin kauan että meen läpi. :D
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Red Encounter - shoot'em up

Post by -Z- »

esa94 wrote: Millähän tuollaista 8/16-bittistä musiikkia saisi tehtyä?
Jälleen lähden Offtopicin maailmaan kertomalla, että sitä tehdään joko käyttämällä trackerissa erittäin askeettisia sampleja, tai käyttämällä 8-bit VST:tä kehittyneemmässä musiikinteko-ohjelmassa (Kuten FL-studio).
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Post Reply