vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by Koodiapina »

kaneli2000 wrote:suuremmat kielet kuten juuri cpp yms. ovat vaikeita
Mielestäni ei. Koodausta tulee ehkä enemmän, mutta niin tulee myös silloin jos joutuu kikkailemaan jonkin ohjelmointikielen alkeellisuuden vuoksi. Esimerkiksi oliopohjaisuus helpottaa ja yksinkertaistaa suurten kokonaisuuksien luontia ja hallitsemista, enkä ole kuullut mistään mikä korvaisi sen kätevyydessä. On myös muistettava, että kaikkia kielen erikoisominaisuuksia ei tarvitse hallita pystyäkseen koodaamaan sillä.

Ps. En kai ole ainoa joka aistin trollausta?
mika
Newcomer
Posts: 20
Joined: Sun Jun 07, 2009 8:06 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by mika »

Kiinnostaahan mua ohjelmointi, ostin jopa kirjasen ohjelmoinnista (c++)
ja kyllähän mua liikuntakin kiinnostaa, mutta mutta olisin voinut käyttää siinä tekstipelissä niin select ja case juttua että olisin väärin menevät case jutut siirtää goto käskyllä samaan paikkaan mutta käytin aina eri

olisi säästynyt monia..monia....rivejä
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by vilQuri »

Ainahan voit koodata pelisi uudestaan, kun saat sen automatiositua ja optimoitua tarpeeksi ei koodirivejäkään synny niin paljon :D. Ja ei sen C++:n oppiminen niin vaikeaa ole, toki jos otetaan kaikki hienoudet mukaan voi siinä upota parikin vuotta, mutta jos vaikka haluaa tehdä ylhäältäkuvatun 2D-räiskinnän C++:lla niin ei se niin vaikeaa ole.
MindBeat
Newcomer
Posts: 5
Joined: Mon Jun 22, 2009 7:45 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by MindBeat »

esa94 wrote:Lisäksi se, että saat vajaasta kymmenestä kysymyksestä 500 koodiriviä kertoo, että sinulla on vielä paljon opittavaa ;)
Todellakin. Tällä hetkellä minulla on työn alla login-järjestelmä, pituutta on noin 450 riviä ja komentoja tekstiriviltä noin 5. näihin kuuluu myös "tietokannat" ja käyttäjän kilautus ulos, kun menee kolmesti putkeen tunnus väärin. Lisäksi estää myös myöhemmin tulemassa.

Ja jos joku millään raaskisi, voisi hän selittää minulle hiukan tuota objektien kloonausta ja vihollisten tekoa+tappamista+tekoälyä. Kiitos.
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by Jormalaz »

Onko tämä Mika joku trolli? Itse en ainakaan siirtyisi C++, jos en osaisi edes Basic kieltä. Olen jo Basicia koodannut monilla ohjelmilla, mutta silti C++ ei vielä kovi hyvin onnistu, vaikka olen jo graafisen tekstipelin sillä kerran vääntänyt. Ajattelin kumminkin, että veisi liikaa aikaa, jos C++:lla saisi aikaan jotain hienoa.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by esa94 »

Jormalaz wrote:Onko tämä Mika joku trolli? Itse en ainakaan siirtyisi C++, jos en osaisi edes Basic kieltä. Olen jo Basicia koodannut monilla ohjelmilla, mutta silti C++ ei vielä kovi hyvin onnistu, vaikka olen jo graafisen tekstipelin sillä kerran vääntänyt. Ajattelin kumminkin, että veisi liikaa aikaa, jos C++:lla saisi aikaan jotain hienoa.
Määrittele graafinen tekstipeli minulle, en ole varma, mistä puhut :D STPTS se, että aikoo siirtyä C++-kieleen ei tee kenestäkään trollia. Itse aloittelin Delphillä ja Pascalilla alumperin ohjelmoinnin, vaikken niistä kyllä mitään ymmärtänyt ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by Koodiapina »

Jormalaz wrote:Itse en ainakaan siirtyisi C++, jos en osaisi edes Basic kieltä.
Toisaalta joku voi hypätä suoraan kehittyneempään kieleen jos rahkeet vain riittävät.
Jormalaz wrote:Ajattelin kumminkin, että veisi liikaa aikaa, jos C++:lla saisi aikaan jotain hienoa.
Jos saisit tehtyä jollain muulla kielellä saman lopputuloksen vähemmällä työllä, en keksi syytä mikset voisi koodata projektiasi sillä. Mielestäni koodauksesta pitää tykätä jo aika paljon siinä vaiheessa kun alkaa työstämään C++:lla.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: vasta-alkaja ohjelmoijalle aiheita.kiitos

Post by MaGetzUb »

mika wrote:Minua ei varmaan enää näy näillä foorumeilla, koska ei toimi oikein toi coolbasic oli muuten erittäin hyvä ohjelma.
Menen C++ ja pascalin kimppuun.

kaikkea hyvää teille, ja hyvää menestystä ohjelmoinnin parissa.

hei,
Kun alat C++ ja Pascalia ohjelmoimaan, siinä vaiheessa viimmeistään sinulla menee sormi suuhun ja loppuu innostus koko ohjelmointiin. ;) Suosittelen CoolBasicia lämpimästi ja Winukka Xp:tä (vai oliko sinulla se?) yksinkertaisesti paras käyttöjärjestelmä. Itsellänikin on läppärillä Vista, johonka en ensimmäisellä asennus kerralla saanut toimimaan CoolBasicia, mutta toisella kerralla CB rupesi toimimaan, kuin unelma. 8-)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply