Siberia Assault
Siberia Assault
Pelin juoni on lyhyesti selitettynä se, että maailma on sekasorron partaalla öljyn loppumisen ja ilmastonmuutoksen takia. Siperia on ilmaston kannalta yksi parhaista paikaista asua, ja kun sieltä vielä löydetään öljyä, kaikki alkavat sotia siitä. Yli sata vuotta hiljaiseloa elänyt Suomi päättää ottaa Karjalan ja vähän muutakin takaisin.
Peliohjeita:
- Kameraa ohjataan nuolista
- Omat joukot saa valittua klikkaamalla niitä (pitämällä hiirtä pohjassa voi valita monta yksikköä kerralla)
- Joukot saa ohjattua haluamaansa paikkaan klikkaamalla hiiren oikeaa painiketta
- Ruudun oikeasta alalaidasta saa tutkan käyttöön
- Taloja voi rakentaa vain kentän vasempaan ylälaitaan, vihollinen rakentaa oikeaan alalaitaan
- Oikeassa alalaidassa olevilla lipuilla voi siirtää kameran omaan tai vihollisen tukikohtaan
LATAUSLINKKI:
http://www.freewebs.com/nitrofilms/SiAs.zip
Kopioikaa osoiteriville jos ei muuten toimi.
Jos jotain kiinnostaa, Kuoleman Pataljoonat valitettavasti jäätyi, kuten cb-RPG:illä on tapana. Tällä kertaa jäätymisen syynä ei ollut innostuksen loppuminen tai taitojen riittämättömyys, vaan huonosta purkkakoodista johtunut hidastelu. Tehtäväsysteemi oli niin typerästi toteutettu, että jo kymmenen tehtävää laski FPS:n noin viidestäkymmenestä pariinkymmeneen.
Re: Siberia Conquest
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
-
- Active Member
- Posts: 133
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm
Re: Siberia Conquest
Re: Siberia Conquest
Peli kaatui kun pistin Light Assault Squadeja vähän useamman tulemaan
Ja kartassa voisi myöskin näkyä mitä kohtaa nyt tarkastellaan.
Re: Siberia Conquest
esim.peli pätki hieman ja ostoruutu osti joskus mitä sattuun ja peli sessio päättyi MAViin.
Että ei muutakun kehittelemään
Re: Siberia Conquest
-Kamera liikkuu aivan liian hitaasti
-Joukot ampuvat aivan liian pitkälle
-Joukot ja rakennukset rakentuvat liian nopeasti
-Luodit liikkuvat liian hitaasti
No, kyllä tästä varmaan ihan kelpo peli tulee. Tsemppiä!
Graafikko
Re: Siberia Conquest
- Kun päävalikosta klikkasi pelin käyntiin, kesti 1 min 25 sek ennen kuin ruudulla oli muuta kuin mustaa. Jotain latauspalkkia kehiin.
- Kamera liikkuu tuskallisen hiiiiitaaaasti.
- Tutka ei toimi oikein! Senhän pitäisi näyttää ukkojen sijainnit kameran sijainnin mukaan.
- Kun ukkelin lisää kentälle, se joutuu välittömästi järjettömään luotisateeseen. Vihut ampuu valovuosien päästä.
- Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
- Kun joukot komentaa johonkin paikkaan, menee kaikki äijät yhteen nippuun päälleekkäin.
- Vihut kävelee suoraan kuin aivokääpiöt kääntyen vasta kun jokin este tulee lähelle. Vähän eloa ja luonnetta passiiviseen tekoälyyn.
- Tekoäly ei väistele toisia ukkoja. Vihut ajelee autoilla toistensa yli muina miehinä.
- Käyttöliittymä on epälooginen. Ostettavien kamojen ja ukkojen valinta selkeämmäksi. Nyt valinnat näyttivät vain infoteksteiltä/hinnastolta.
Re: Siberia Conquest
Laitoin väliaikaisesti Loading -tekstin, pitää sitten seuraavaksi tehdä kunnon latauspalkki... Vähentelin myös objektien pyörityslaatuja, ja latausaikojen pitäisi nyt olla vähän siedettävämpiä.Marcoder wrote:- Kun päävalikosta klikkasi pelin käyntiin, kesti 1 min 25 sek ennen kuin ruudulla oli muuta kuin mustaa. Jotain latauspalkkia kehiin.
Se näyttää koko kentän kaikki yksiköt. Lisäsin laatikon, joka näyttää mitä kohtaa kartasta tarkastellaan.Marcoder wrote:- Tutka ei toimi oikein! Senhän pitäisi näyttää ukkojen sijainnit kameran sijainnin mukaan.
Korjattu.Marcoder wrote:Vihut ampuu valovuosien päästä.
Mielestäni on "realistisempaa" että joukot ilmestyvät aina määrättyyn paikkaan (headquartersiin), eikä esimerkiksi tulitaistelun keskelle pysty yhtäkkiä luomaan uusia sotilaita.Marcoder wrote:Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
Korjattu.Marcoder wrote: Vihut kävelee suoraan kuin aivokääpiöt kääntyen vasta kun jokin este tulee lähelle. Vähän eloa ja luonnetta passiiviseen tekoälyyn.
Nyt ostoruudussa on laatikko hiiren osoittaman yksikön kohdalla.Marcoder wrote:- Käyttöliittymä on epälooginen. Ostettavien kamojen ja ukkojen valinta selkeämmäksi. Nyt valinnat näyttivät vain infoteksteiltä/hinnastolta.
Joukkoja ja kameraa nopeutettu. Pitää varmaankin tehdä myös niin, etteivät talot ja rakennukset ilmesty kentälle heti.Pate5 wrote: -Kamera liikkuu aivan liian hitaasti
-Luodit liikkuvat liian hitaasti
"Jaa, tuolta tulee vihollisia, rakennanpa pari taloa eteen."
Re: Siberia Conquest
Siinä tapauksessa kameran pitää ehdottomasti siirtyä myös "tukikohtaan".regalis wrote:Mielestäni on "realistisempaa" että joukot ilmestyvät aina määrättyyn paikkaan (headquartersiin), eikä esimerkiksi tulitaistelun keskelle pysty yhtäkkiä luomaan uusia sotilaita.Marcoder wrote:Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Siberia Conquest
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Re: Siberia Conquest
Hyvä ehdotus. Laitoin ruudun alalaitaan painikkeet, joista voi siirtää kameran joko omaan tai vihollisen tukikohtaan. :)Marcoder wrote:Siinä tapauksessa kameran pitää ehdottomasti siirtyä myös "tukikohtaan".
-
- Active Member
- Posts: 101
- Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm
Re: Siberia Assault
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Siberia Assault
Joitain yksiköitä ei pystynyt tekemään. Rahat kyllä meni mutta mitään ei ilmestynyt minnekkään. Kuuluuko muuten alkumenussa olla vain kolmee tyhjää laatikkoa? Minulla niissä ei ainakaan lukenut mitään.
Re: Siberia Assault
-Z- wrote:Eikö rakennuksia voi tuhota?
Joitain yksiköitä ei pystynyt tekemään. Rahat kyllä meni mutta mitään ei ilmestynyt minnekkään. Kuuluuko muuten alkumenussa olla vain kolmee tyhjää laatikkoa? Minulla niissä ei ainakaan lukenut mitään.
Ja kuuluu olla kolme tyhjää laatikkoa, en ole vielä laittanut niihin mitään tekstejä.regalis wrote:Taloja ei voi vielä tuhota, eikä osa niistä tee vielä mitään. Kaikkia yksiköitä ei voi ostaa. Ladatkaa ja pistäkää kommenttia.
Re: Siberia Assault
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Siberia Assault
Re: Siberia Assault
Tämä peli workkasi mun koneella ihan sujuvasti, paitsi no rakennusten tekstuurit ei piirtynyt vihollisen tukikohdassa kunnolla.
arvostelu:
- +tilesetin graffat
+musiikki
+ukkojen graffat
+valikon tausta kuva (näytti vaan vähän oudolta, mutta plussa tuli)
+3d rakennukset
-ukkoja ei voi hallita isoissa ryhmissä. (ärsyttää todella paljon)
-tankit ovat välillä tyhmiä kuin saappaat (samoin ukot)
-viholliset ei tuhoa amerikkalaisten tukikohtaa, ne vain pyörii ja ihmettelee. (kai venäläisten käskyttämös vikaa )
Unohdin mainita, että äänen vähennys siannin mukaan olisi aivan mahtava.
Ja hiirellä laatikko poiminta jolloin voi poimia monta kohdetta... en osaa selittää kyllä te muut strategia fanit sen tiedätte...
2. no hyvä, että äänet hiljentyvät kaukaisuuden mukaan.. huh se oli jumalatoon mellakka...
Re: Siberia Assault
Talojen tekstuureissa on vielä puutteita, varsinkin vihollisen tukikohdassa. Tekoäly on kyllä melko arsesta, tankit ajelevat surutta omien sotilaidensa päältä yms... Talot eivät vielä tuhoudu, joten vihollisetkaan eivät vielä yritä tuhota niitä.programmer of DSG wrote:Tämä peli workkasi mun koneella ihan sujuvasti, paitsi no rakennusten tekstuurit ei piirtynyt vihollisen tukikohdassa kunnolla.
-ukkoja ei voi hallita isoissa ryhmissä. (ärsyttää todella paljon)
-tankit ovat välillä tyhmiä kuin saappaat (samoin ukot)
-viholliset ei tuhoa amerikkalaisten tukikohtaa, ne vain pyörii ja ihmettelee. (kai venäläisten käskyttämös vikaa )EDIT:arvosana: 7-Unohdin mainita, että äänen vähennys siannin mukaan olisi aivan mahtava.
Ja hiirellä laatikko poiminta jolloin voi poimia monta kohdetta... en osaa selittää kyllä te muut strategia fanit sen tiedätte...
Laatikkopoiminta olisi kyllä hyvä ominaisuus, mutta kun yritin tehdä sitä jokin aika sitten, se hidasteli todella pahasti. Ukkoja voi kyllä nytkin hallita isoissa ryhmissä, pitämällä hiiren vasenta näppäintä pohjassa ja viemällä sen valittavien joukkojen päälle.
Äänen vähennys sijainnin mukaan on todella hyvä idea, ja CBKK:sta löytyy siihen sopiva funktio. Pitääkin lisätä se peliin...
Re: Siberia Assault
Laitoin päivitetyn version jakoon, nyt sain tuon laatikkovalinnan toimimaan. Sotilaat eivät enää ammu, jos niiden edessä on oman puolen sotilas. Lisäsin myös pausen. Seuraavaan päivitykseen tulee sitten varmaan se äänen toistaminen suunnan ja etäisyyden mukaan.
Prkl, olen yrittänyt jo reilun viikon keksiä hyvää tapaa talojen tuhoamiseen, mutta kun ei keksi niin ei keksi. Olen kyllä saatua laitettua taloille "energiat", sekin tosin melkoisella purkkaviritelmällä: jokaisen talon keskelle luodaan näkymätön talo-objekti. Aina kun jonkin luodin alla on datakerroksessa jotain muuta kuin 0, etsitään lähin talo-objekti ja vähennetään siltä energiaa.
Tiedän kyllä miten cbMapissa pystyy poistamaan taloja, mutta ongelmana on saada poistettua juuri oikea talo. Olisiko kenelläkään mitään ehdotuksia?
Re: Siberia Assault
Esim:
Code: Select all
Type Talot
Field Talo_TaustaObj
Field Talo_Energia As Integer
Field Talo_Tyyppi As Integer
[b]Field Talo_Nimi As String[/b]
//Koodin alootus
//Silmukka
//Lopetus
//Funkkarit mm. talot jne.
Siis talot ja jne. ois ylhäält kuvattuja niinku tuo.... testaan vaa, katotaan mitä tulee...
Tuosta koodista sen verra, et ne talojen näkymättömien objektien nimet vois pistää ObjectString - komennolla. eli ObjectString(Talo\talo_obj,Talo\talo_name)
Ja sitte panos vois aina tutkia minkä nimiseen kohteeseen törmättiin jos se oli vaikka venäjän kenraali nii vähennetään venäjän kenraalilta enkkua Samalla tavalla siltä talolta. voi vähentää energiaa. (koska objectstring() palauttaa myös objektin nimen)