Touhou Winterheart

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Wolfman
Newcomer
Posts: 37
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:43 pm

Re: Touhou Winterheart

Post by Wolfman »

Voisin kai jakaa hieman tietouttani bullet-hell shmupeista, kun olen niiden kanssa väkerrellyt Jokin voi olla turhaa tietoakin.

1. Aina käytä funktiota ammusten tekoon. Se on helppoa ja nopeaa. Tällä tavalla on myös todella helppo jakaa ammuskuvioita vihollisille.
2. Funktiossa pitäisi olla ID, käytettävä kuva, nopeus, paikka, kiihtyvyys ja kulma. ID:tä voi käyttää esim. valmiina tehtyihin radan muutoksien lisäämiseen. Esim. Pati jolla on ID 42 kun on kulunut laukaisusta sekuntti vaihda suuntaa ja hidasta.
3. Käytä tyyppejä, älä taulukoita.
4. Kun haluat tehdä esim. rinkuloita ammuksilla, käytä 'for a=b to c+'next a'-rakennetta. Koodi pienentyy valtavasti.
Esim:

Code: Select all


For i=1 To 36
          Shoot(1,RED1,0,0,i*36+aika#,5+cos(aika#)*2,0,0)
Next i

5. Tee ammusten osuman tarkistuminen samassa ammusten päivityksen lomassa.
6. Animoituja ammuksia on helppo tehdä ilman huomattavaa hidastusta. Lisäät vain
playobject (luodin nimi),0,60 ( Coolbasic aloittaa alusta jos mennään yli. ),0.25
Tällä tavalla saa hienoja hehkuvia kuvioita.


Näyttää hyvältä tottatosiaan.
Jos haluat, voin jakaa hieman ammuskuvioitani joita olen itse tehnyt. Koska olen laiska paskiainen, en ole oikein saanut peliä aikaiseksi.
Image
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Kiitos neuvoista - Olin jo tehnyt noista jo osan...
Tällä hetkellä vastusten ampuminen on toteutettu funktiona niin kuin ehdotit...
Pitänee myös muuttaa pelaajan ampuminen funktioksi.

Lisäksi käytän jo tyyppejä ammuksiin mutta myös bonus-esineisiin yms.
Hehe... Myös panokset luetaan animoidusta objektista ja luodin laadun
mukaan katsotaan mitä frameja näytetään...

Kiitos jälleen avusta.
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Koulu teoriassa päättyy tällä viikolla, joten aikaa jää enemmän työskentelyyn tämän projektin parissa...
Ja sitten pieni päivitys.
Kaikki dialogi lopetuksineen päivineen on kirjoitettu valmiiksi ja olen jo lisännyt peliin bonus-pisteytyksen.
Lisäksi kirjoitin jälleen ampumissysteemin tehokkaammaksi päästen näin eroon siitä kiusallisesta MAVista,
jonka edellinen rutiini aiheutti.

Hehe... Asetin itselleni deadlinen pitääkseni huolen siitä, ettei tästä tule ikuisuusprojektia...
Näillä näkymin jos kaikki sujuu hyvin niin 09.09.2009 pelin tulisi viimeistään olla valmis...
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Klikkaa nähdäksesi video...
Tämä on jo aika vanha päivitys... Animoitujen taustojen testaamiseksi tehty ohjelma (video lagaa taas softasta johtuen).
Seuraavan suuren päivityksen tulisi olla valmis viimeistään sunnuntaina.
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Päivitin taas blogiani tämän hetkisen tilanteen tasalle; lisäksi päivitin ensimmäistä postia.
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Päivitin taas blogiani... Tällä hetkellä on aikataulu seuraava... Kuukauden sisällä Demon betan tulisi olla valmis testattavaksi ja kahden kuukauden sisällä valmis.
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Valtaisa takaisku... Ulkoisen kovon piuha hajosi joten kaikki projektiin liittyvät
tiedostot kolme kuukautta vanhaa varmuuskopiota lukuunottamatta ovat
nyt hetkittäisesti saavuttamattomissa.

Otin yhteyyttä valmistajaan ja sain tietää, että kovon adapteri tyyppiä
ei enää valmisteta mutta vastaava piuha on tilattavissa valmistajalta.
Ongelmana tässä on se, että uusi piuha maksaa saman verran kuin uusi
kovo (+postikulut)...

Parhaimmassa tapauksessa siis ongelma ratkeaa kun saan hankittua uuden
vehkeen; Tosin on olemassa mahdollisuus, että piuhan rikkonut virtapiikki
on käräyttänyt myös piiritkin mutta toivon ettei niin ole käynyt.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Touhou Winterheart

Post by -Z- »

Tsalop88 wrote:Valtaisa takaisku... Ulkoisen kovon piuha hajosi joten kaikki projektiin liittyvät
tiedostot kolme kuukautta vanhaa varmuuskopiota lukuunottamatta ovat
nyt hetkittäisesti saavuttamattomissa.

Otin yhteyyttä valmistajaan ja sain tietää, että kovon adapteri tyyppiä
ei enää valmisteta mutta vastaava piuha on tilattavissa valmistajalta.
Ongelmana tässä on se, että uusi piuha maksaa saman verran kuin uusi
kovo (+postikulut)...

Parhaimmassa tapauksessa siis ongelma ratkeaa kun saan hankittua uuden
vehkeen; Tosin on olemassa mahdollisuus, että piuhan rikkonut virtapiikki
on käräyttänyt myös piiritkin mutta toivon ettei niin ole käynyt.
Blargh : {

On se kumma, kun on kerrankin meneillään joku oikeasti kiinnostava projekti, ja sitten käy näin.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
m1c
Member
Posts: 65
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:10 pm
Location: \o

Re: Touhou Winterheart

Post by m1c »

Tsalop88 wrote:Valtaisa takaisku... Ulkoisen kovon piuha hajosi joten kaikki projektiin liittyvät
tiedostot kolme kuukautta vanhaa varmuuskopiota lukuunottamatta ovat
nyt hetkittäisesti saavuttamattomissa.

Otin yhteyyttä valmistajaan ja sain tietää, että kovon adapteri tyyppiä
ei enää valmisteta mutta vastaava piuha on tilattavissa valmistajalta.
Ongelmana tässä on se, että uusi piuha maksaa saman verran kuin uusi
kovo (+postikulut)...

Parhaimmassa tapauksessa siis ongelma ratkeaa kun saan hankittua uuden
vehkeen; Tosin on olemassa mahdollisuus, että piuhan rikkonut virtapiikki
on käräyttänyt myös piiritkin mutta toivon ettei niin ole käynyt.
Ulkoisten kovojen sisällä on yleensä ihan tavalliset sata/ide-lätyt. Kokeile googlettaa kovosi mallia ja katso mitä se on syönyt. Jos purat vehkeen niin voit sitten kytkeä sen suoraan tietokoneen sisälle kiinni.
qa:Tsalop88

Re: Touhou Winterheart

Post by qa:Tsalop88 »

Avasin paketin ja sen sisällä oli sata-tyypin kovo.
Kone vaan on niin vanhaa lajia, ettei siihen saa kiinni sata-liittimiä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Touhou Winterheart

Post by esa94 »

qa:Tsalop88 wrote:Avasin paketin ja sen sisällä oli sata-tyypin kovo.
Kone vaan on niin vanhaa lajia, ettei siihen saa kiinni sata-liittimiä.
Ratkaisu: jos kaverilla on kone, johon saa sekä vanhan-, että uudenlaisia kovoja, hommaa yksi tyhjä kovo ja vedä datat sen kautta koneeseen. Tai sitten hommaa semmoinen loota, johon saa kiinni SATA-levyjä.
qa:Tsalop88

Re: Touhou Winterheart

Post by qa:Tsalop88 »

Sain sen taas toimimaan. Kiitos avusta.
Tsalop88
Member
Posts: 55
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:35 pm
Location: Loppi

Re: Touhou Winterheart

Post by Tsalop88 »

Päivitin blogiani pitkästä aikaa... Tähän mennessä olen saanut valmiiksi kaikkien
pomojen framet ja kaikki tarvittavat tekstit. Lisäksi aloin tekemään grafiikkaa erääseen
toiseen Touhou projektiin nimeltä Alterdawn... Se on enemmän PC-98 tyyppinen peli ja
käyttää vähän rajoittuneempaa palettia (vain 49 väriä)...

Tässäpä promo AlterDawnista (Lisäksi ylemmässä kuvassa on Winterheartin Mima ja sama
henkilö Touhou AlterDawnissa):
Image
Image
Post Reply