MikkoK141 wrote:Nyt on mopo.
Kinroad XT50 mallia
Ei jumalauta, nyt teit kyllä pahan virheen. Lyön vaikka vetoa, että parintuhannen kilometrin sisällä alkaa tulla vikoja... Miksi et olisi ostanut samalla hinnalla jotain käytettyä
laadukasta mopoa?
Itse omistin pari vuotta sitten kinroadin, eikä todellakaan ole mitään hyvää sanottavaa siitä paskaläjästä. Kirjoitinkin jo eräälle toiselle foorumille pientä listaa mopon huonoista (ja hyvistä) puolista:
Regalis wrote:Huonot puolet:
- helvetin laiska
- venttiilit eivät pysy millään säädöissä, pakko olla säätämässä 500 km välein
- sähköt alkavat hajoilemaan viimeistään ensimmäisen tuhannen kilometrin jälkeen
- takajarrulla ei tee yhtään mitään
- kaikki pultit ja mutterit kiristetty suunnilleen sormikireydelle
- kaikki osat tehty jostain kiinalaisesta riisimetallista, joka ei kestä mitään
- pultteja ei voi kiristää kunnolla, ilman että kierteet menevät
- etujarru- ja kytkinkahvat katkeilevat randomisti ilman mitään syytä
- ketjut katkeilevat
- takajousi on aivan liian jäykkä, saman asian ajaisi joku teräsputki
- etujouset liian löysät, niiaavat pohjaan jos etujarrulla jarruttaa kunnolla
- kaikki suunniteltu päin vittua, esimerkiksi enduroversiossa täytyy irrottaa pytyn kansi jotta tulpan saa irti
- imukauloja ei saa mistään, koska mankin (tai kopiomankien) imukaulat eivät käy
- yksi rumimpia mopoja mitä koskaan on valmistettu
- saat varmasti kuulla taukoamatonta vittuilua jos teet sen virheen, että ostat kinroadin
- hinta laskee todella nopeasti, hyvä jos saat edes 400 euroa muutaman vuoden vanhasta kinroadista
Hyvät puolet:
- hinta? Tosin sillä 1000 € hinnalla saisi jo jonkun hyvän 2000-luvun alkupuolen enduron.
- nelitahdin hyvät puolet