Waypoint editor beta
Vihdoinkin olen jaksanut tehdä jotain julkaisemisen arvoista. Pitkään aikaan ei ole paljoakaan minua näkynyt täällä foorumeilla.
Eli waypoint editorin olen tehnyt, jolla aloittelevat koodaajat saavat waypointteja peleihinsä vaivattomasti. Ohjelma on siis tarkoitettu aloittelijoille, koska ohjelma ei ehkä vastaa kokeneiden koodaajien tarpeita.
Editorin mukana tulee funktio kirjasto, jonka avulla luotua waypoint karttaa voi käyttää.
Tässä on nykyiset funktiot:
LoadWP(polku$)
StartWpRoute(obj,speed,route$,[stop])
MarkWaypoints(R,G,B,Size)
Huomaa, että ohjelma voi tehdä ukkeli waypointteja ja auto waypointteja. Waypointeilla ei ole muuta eroa, kuin niiden väri editorissa. Väri auttaa kartan tekoa, että voi erottaa esim. GTA tyylisessä pelissä missä autot kulkevat. Eri värisellä waypointilla on myös eri newWP\tyyppi arvo.
Ohjelma tallentaa seuraavat tiedot kartan waypointeista:
newWP\id = Pointin järjestysnumero
newWP\x = Pointin X
newWP\y = Pointin Y
newWP\tyyppi = Pointin tyyppi
Lisätietoja funktioista ja kaikesta on ReadMe tekstitiedostossa ja Word asiakirjassa. Molemmissa on samat tiedot, mutta Word asiakirja on selkeämpi.
Ohjelma on testiversio vaihteessa, eli ohjelmaan tulee vielä pikku lisäyksiä, kuten reitin nimeäminen, jolloin objektin voi laittaa raiteilleen pelkällä reitin nimellä. Ohjelman funktioita saa muokata, mutta ei julkaista edelleen ilman lupaani.
Kehitysideoita ja ilmoituksia vioista voi ilmoittaa.
Lataa:
http://www.dataaja.figgy.eu/files/WPEditor.rar
http://up.servut.us/15700
Waypoint editor
Re: Waypoint editor
Olisit nyt hyvä mies tehnyt kartan polku homman, sekä kartan tilesetin polun cbApin FileDialogilla..
Edittaan sitten lisää kun saan polun ja tilesetin toimimaan..
E: Open to read failed! Tuli käyttöesittely.cb:sä
E2: Oli aika buginen, en ehkä osaa kirjoittaa näppäistöllä, tai sitten ohjelmasi ei ymmärrä mitä tarkoitan.
Edittaan sitten lisää kun saan polun ja tilesetin toimimaan..
E: Open to read failed! Tuli käyttöesittely.cb:sä
E2: Oli aika buginen, en ehkä osaa kirjoittaa näppäistöllä, tai sitten ohjelmasi ei ymmärrä mitä tarkoitan.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Waypoint editor
Olet vain unohtanut kirjoittaa polun oikein. Ei tule tuollaista muuten tule millään. Ainakaan minulla. Kummallista, kun itse en löydä yhtään bugia.programmer of DSG wrote:Olisit nyt hyvä mies tehnyt kartan polku homman, sekä kartan tilesetin polun cbApin FileDialogilla..
E: Open to read failed! Tuli käyttöesittely.cb:sä
Edit: Ahaa. Nyt tiedänkin miksi tuli toi open to read failed. Et kirjoittanut tilesetin ja tilekartan perään päätettä. Näin uskoisin.
Re: Waypoint editor
Mutta pistäppä tuo tilemapin- ja setin avaus filedialogilla..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Waypoint editor
Laitan kyllä, jos nyt aloitteliat ohjelmasta kiinnostuu tai muutkin. En turhaan jatka kehittämistä jos ei ole tarvetta.programmer of DSG wrote:Mutta pistäppä tuo tilemapin- ja setin avaus filedialogilla..