No tässä on ensiksi se kaava pixelin arvon laskemiseen:
Code: Select all
Function RGBToPixel(r,g,b)
//Converts RGB -> pixel
Return b + (g Shl 8) + (r Shl 16) + (255 Shl 24)
EndFunction
Ja tässä linkki jos haluat muuttaa sen myös takaisin Pixel -> RGB
http://cbkk.systec.fi/koodi.php?id=173
SPuntte wrote:Kokeilematta vain projektikuvausta ja kommentteja lukemalla sanoisin että todella hyvältä vaikuttaa. Kättöliittymään tosin kannattaa panostaa, sillä se jos jokin on se tärkein ohjelmaa valittaessa. TEkniset ominaisuudet eivät ole mitään ilman hyvää käytettävyyttä.
Eräs todella hyödyllinen ominaisuus olisi
Sipulinkuori-piirtotila, jossa siis pyydetty määrä edellisiä (ja/tai käyttäjän valinnan mukaan myös seuraavia) frameja näkyisivät sopivasti alpha-blendattuina. Pienillä (esim. 32x32 px) kuvilla tämä voisi olla riittävän nopeaa toteutettavaksi reaaliajassa. Näin animaation piirto helpottuu ja lopputulos on yleensä sulavampi.
Yritin värkätä saman tyylistä drawghostimagen avulla, mutta jostain syystä edellistä kuvaa ei näkynyt.
Toteutin sen tähän tapaan:
Code: Select all
Drawimage K\Kuva
K=before(K)
DrawGhostImage K\Kuva,0,0,50
K=After(K)
En tajua mikä siinä meni vikaan, mutta aika taitaa olla sopiva uudelle yritykselle.
SPuntte wrote:
Ois aikas epic, jos heijastuksen sijaintia pallolla saisi säätää. Näin saisi sen näyttämään siltä, että valo tulee palloon esim. yläviistosta tms.
Se voisi onnistua aika helpostikkin. Pitäissi vain muuttaa hiukan funktioni piirtojärjestystä(vaihtaa niin että ensiksi piirrettäisiin ulkoreunat ja sitten vasta keskusta) ja laittaa pari lisä parametria.
Taidan värkätä sen heti seuraavaksi.
Kunnollisten valikoiden teko viivästyy koko ajan, kun näiden uusien piirtofunktioiden teko on
niin paljon mielen kiintoisempaa.
Mutta kyllä ne joskus tulevat valmiiksi.