1. Aina käytä funktiota ammusten tekoon. Se on helppoa ja nopeaa. Tällä tavalla on myös todella helppo jakaa ammuskuvioita vihollisille.
2. Funktiossa pitäisi olla ID, käytettävä kuva, nopeus, paikka, kiihtyvyys ja kulma. ID:tä voi käyttää esim. valmiina tehtyihin radan muutoksien lisäämiseen. Esim. Pati jolla on ID 42 kun on kulunut laukaisusta sekuntti vaihda suuntaa ja hidasta.
3. Käytä tyyppejä, älä taulukoita.
4. Kun haluat tehdä esim. rinkuloita ammuksilla, käytä 'for a=b to c+'next a'-rakennetta. Koodi pienentyy valtavasti.
Esim:
Code: Select all
For i=1 To 36
Shoot(1,RED1,0,0,i*36+aika#,5+cos(aika#)*2,0,0)
Next i
6. Animoituja ammuksia on helppo tehdä ilman huomattavaa hidastusta. Lisäät vain
playobject (luodin nimi),0,60 ( Coolbasic aloittaa alusta jos mennään yli. ),0.25
Tällä tavalla saa hienoja hehkuvia kuvioita.
Näyttää hyvältä tottatosiaan.
Jos haluat, voin jakaa hieman ammuskuvioitani joita olen itse tehnyt. Koska olen laiska paskiainen, en ole oikein saanut peliä aikaiseksi.