Vlakan paint hyper edition...

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Vlakan paint hyper edition...

Post by TheDuck »

Vlakan paint hyper edition
-Joo tiien, huono nimi, mutta muuta en keksi.. :D

Elikkäs tässä olen pikkuhiljaa tehnyt paintilleni jatko-osaa... Vanhassa pystyi vain piirtämään ;P No kummiskin. Kerran nyt uudet foorumit ilmesty, niin toki pitää myös uusi projekti lähettä xP
Pyydän kommentteja/parannusehdotuksia. Kiitokset Makesmille avusta..

LATAA!
^^
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by otto90x »

Kaipa tuolla olisi jotain pystynyt piirtämään, mutta kun se oli niin tajuttoman hidas. Fps pyöri siellä 4:n tuntumassa :) . Täyttöä kun kokeilin (ilman mitään täytettävää rinkulaa) niin ohjelma sanoi maagiset taikasanat eli MAV. Eli kyllä tässä vielä optimointia tarvitaan.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by TheDuck »

Omituista... Itelläni FPS on kokoajan 40. Ja se mavi... Huomasin just. Se ei tule, jos täytetää vaikka ympyrää... Selvtän asiaa.
^^
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by Jonez »

Mitäs kun mulla toimi ihan moitteettomasti? Näki että framelimit oli neljässäkympissä. Tosin se täyttö todellakin heittää mavia. Olisit yhtä hyvin voinut jättää pois tästä versiosta.

Grafiikkaeditorina toi on vielä aika alkutekijöissään. Ulkoasua voisi parantaa paljon.

Tässä ihan realistisia parannuksia:
- Värin valinta voisi olla erillinen ikkuna, jonne pääsee esim. näpäyttämällä sitä kohtaa jossa senhetkinen väri näkyy. Värinvalintaikkunassa voisi olla sen manuaalisen valinnan lisäksi myös vaihtoehto määritellä väri kirjoittamalla RPG-väriarvo joihinkin laatikoihin.

- Työkalujen valinnat voisivat olla suurempia, ja jokaisella voisi olla oma kuvansa. Näyttää hienommalta ja on helpompi käyttää. Joitain työkaluja voisi yhdistää ja antaa käyttäjälle mahdollisuus modata niitä. Esimerkiksi kynä ja pensseli voisi olla sama työkalu, mutta tämän työkalun kokoa voisi säätää.

- Viivatyökalu: pakollinen. Miksi sitä ei ole siellä?

- Kohina-työkalu jne. Nämä ovat harvoin käytettyjä, ja niiden pitäisi olla jossain pop-up-ikkunassa, sen sijaan että ne saisivat paikan normaaleiden työkalujen joukosta.

- Valinta-työkalu (voi siirrellä tai kopioida osaa kuvasta) on erittäin hyödyllinen työkalu. Lisää se.

- Ympyrä- ja neliötyökalu.

- Voisit tehdä jonkinlaisen layer-järjestelmän, kun nyt olet tonne muitakin kuva-manipulaatioon liittyviä työkaluja laittanut.

- Kumilla pitäisi näkyä ääriviivat, jotta näkisi mitä oikeastaan kumittaa. Piirtäminen (ja kuvamanipulaatio) ei ole sattumanvaraista töhertämistä ja hiiren "suunnilleen kohdilleen" tökkäämistä, vaan tarkkaa ja vaativaa työtä.

- Melkein kaikille työkaluille (joille mahdollista) pitäis olla mahdollisuus suurentaa ja pienentää sitä piirtoaluetta.

- Zoomi-työkalu. Voisi olla aika hankala toteuttaa. Mitä nyt nopeasti sitä ajattelen, niin helpointa olisi ehkä tehdä niin, että vain se zoomattava kohta suurennetaan, eikä zoom-tilassa olisi scrollausmahdollisuutta. Toisaalta voithan aina käyttää sitä Marcoderin scale-funktiota. Tässä voisi kuitenkin tulla vastaan toi cb:n bugi, jonka takia kuvat eivät voi olla liian suuria (olikos se raja näytön resoluutio?)

- Tosta tulikin mieleen, että käyttäjällä voisi olla mahdollisuus tehdä itse oman piirtoikkunansa, jonka koon saa itse määritellä. Näitä ikkunoita voisi sitten siirrellä mielensä mukaan siinä editorissa.

No tossa on ainakin hommaa, että pääset alkuun ;)

Voisit ainakin parannella sitä pensselityökalua: Tee niin, että joka framella tarkastetaan hiiren sijainti (jos siis sillä pensselillä maalataan), ja sitten maalataan sieltä vanhoista hiiren koordinaateista uusiin hiiren koordinaatteihin käyttäen for-next-silmukkaa. Se, että kuinka usein tällä linjalla maalataan, riippuu käyttäjän antamasta arvosta, densitystä. Näin sitä hiirtä voi heiluttaa vähän nopeamminki huolehtimatta siitä että se jää jälkeen. Jos haluat todella näyttävän systeemin, niin voisit tehdä jonkinlaisen tyyppikokoelman, joka tallentaa sen hiiren muutokset, ja tuhoaa sitten tiedot kun kuva on piirretty. Näin voi hiirellä heilauttaa vaikka nopean ympyrän, ja se editori todella piirtää ympyrän suoran viivan sijaan.

Introsta vielä: Poista se. Se on ihan hieno ja kaikkea, mutta ei sitä totta puhuen jaksa enää toista kertaa. Ei se editori ole mikään peli. Ajattele jos paintissa olisi intro!

Ja mikä ihme se installeri oli?

Tuli ehkä elämäni pisin postaus. Sitä se uusi foorumi teettää :)
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by TheDuck »

Joo-o... Tossahan on paljon paranneltavaa ;P Installerissa asetetaan ohjelman kieli, ja muitakin asetuksia, jotka siinä säädetään on tulossa.
^^
Kelli
Newcomer
Posts: 25
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:15 pm
Location: Finland

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by Kelli »

No joo, on kyllä rutkasti parannettavaa. Ensinnäkin olisit edes pistänyt cursorin kohdalleen, nyt se ei ole täysin hiiren kohdalla, mikä on äärimmäisen turhauttavaa. Pensselin kuuluu tehdä tasaista jälkeä, eikä vain palloja. Turha erillinen setup-ohjelma on täysin turha, jätä ylimääräiset "turhat" työkalut ohjelmasta pois ja keskity ensin tekemään perustyökalut kunnolla.

Mutta tuosta nopeudesta, eli kyllä minullakin tasaisesti 40fps pyöri...
Life is worthless without computer.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by otto90x »

Tietenkin voisit laittaa installerista vaihtoehdon fullscreen- ja ikkunatilojen välillä. Tämä auttaisi nopeusongelmissa ja saisitpahan jotain täytettä tuohon installeriin. :D
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Nucreal
Newcomer
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:25 am

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by Nucreal »

Hmm, ehkä hieman vaiheessa, MAV. :D Mutta ihan hienohan tuo oli. Mielestäni piirtoalueelle saisi laittaa rajat näkyviin. ^^
Life is hell and then you die, so better speed it up with knife!
<--- Typotin käyttäjä nimeni (Nucreal) -> (Nuclear)
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by Mysterius Coder »

Jonez sanoikin jo kaiken, mitä minulla oli sanottavana. Lisäänpä kuitenkin, että minulla fps hyppeli oudosti...3 ja 40 välillä vaihteli kiihkeästi. :|
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by vilQuri »

Muuten pidin ohjelmasta mutta, ulko asuan parannusta, ja lisäisit sinne FPS:än viereen sen mikä työkalu on käytössä
ja piirto alue kannattaisi pistää eri värillä kuin tausta
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Vlakan paint hyper edition...

Post by esa94 »

Kommenttia tässä:
  • Täyttö korjatuksi tai pois
  • Värinvalinta omaksi boksikseen ja vaikka muutaman valmiiksi säädetyn värin paletti erikseen.
  • Taustaväriksi harmaa valkoisen sijasta. Valkoinen on ruma ja huono.
  • Intro pois, se on turha, eikä ohjelma intron takia juurikaan sovi nopeaan käyttöön.
  • Kohinatyökalu on kelvollinen, mutta pixelartissa turha. Tällä ei voi edes muokata valokuvia, joten se, terävöitys ja sumennus pois.
  • Viiva. Piste.
  • Tekstityökalu
Nuo korjaukset kun teet, ohjelma paranee. :mrgreen:
Post Reply