CoolBasic V3: Esittely

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
Locked
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Ruuttu » Fri Mar 13, 2009 7:59 pm

Ilmuri wrote:Onhan nykyisessäkin jo kitkaton liukuva törmäys.
Tjoo, mikä tarkoittaa vain sitä että objekti saa liikkua siihen suuntaan johon oli liikkumassa, mutta se palautetaan aina seinän ulkopuolelle, jos se menee sen sisään. Ei siinä kovin kummoista fysiikkaa ole, ei oikeaa kimmoisuutta, eikä oikeaa kitkaa.

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by axu » Sat Mar 14, 2009 8:38 pm

Tuleeko CbV3:en kameran pyöritys? Siihen tyyliin että kun käytetään RotateCameran tapaista komentoa(Camera.Rotate), niin kuva kääntyisi samalla? Tuskin sitä on hankala toteuttaa myöhemmin käyttäjän toimesta :P
Last edited by axu on Sat Mar 14, 2009 10:19 pm, edited 1 time in total.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by skinkken » Sat Mar 14, 2009 9:47 pm

Screengammaa olen kaipaillut ikkunoiduissa peleissä.
Tämän hetkinen screengamma toimii vain kokonäytöllä. :(
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Sami The Great » Sat Mar 14, 2009 11:56 pm

skinkken wrote:Screengammaa olen kaipaillut ikkunoiduissa peleissä.
Tämän hetkinen screengamma toimii vain kokonäytöllä. :(
Screen Gammaa ei tarvitse tulevaisuudessa säädellä, koska efektin voi tehdä läpinäkyvyydellä tai mahdollisilla Shadereilla (onko shader tuki muuten tulossa CB:hen? esim. Cg tai GLSL)
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Zero » Sun Mar 15, 2009 10:42 am

Prioriteetti on tällä hetkellä kääntäjässä, käytän sen tekemiseen 100% kehitysajasta. En oikein ole vielä ehtinyt suunnitella kaikkia pelintekoon liittyviä elementtejä valmiiksi, joten en lähtisi lupailemaan vielä mitään ennenaikaisesti.

Shadereista voi kuitenkin sanoa, että kyllä, ns. korkean tason shaderkielet, kuten GLSL, ovat tuettu Irrlichtissä.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by MaGetzUb » Sun Mar 15, 2009 11:56 pm

Anteeksi tämä pieni hyppy takaisin tilemappeihin, mutta voikos tilesterillä pitsää ns. Light Spotteja, jotka valaisisi aluetta eri tavoilla? Värejä saisi vaihdella oman mielensä mukaan.. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Jare » Mon Mar 16, 2009 12:17 am

programmer of DSG wrote:Anteeksi tämä pieni hyppy takaisin tilemappeihin, mutta voikos tilesterillä pitsää ns. Light Spotteja, jotka valaisisi aluetta eri tavoilla? Värejä saisi vaihdella oman mielensä mukaan.. :)
Data-kerroksilla onnistunee helposti. Sitten koodaa vaikka itse nuo valoisuuden muutokset. :)

matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:37 pm

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by matti3 » Fri Mar 27, 2009 1:02 am

Koska tämä V3 tulee? :D
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Zero » Fri Mar 27, 2009 12:45 pm

matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee? :D
Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Lobodomy » Sat Mar 28, 2009 1:57 pm

Zero wrote:
matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee? :D
Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...
Mikäs se linkki oikein on?

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by valscion » Sat Mar 28, 2009 2:22 pm

Lobodomy wrote:
Zero wrote:
matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee? :D
Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...
Mikäs se linkki oikein on?
http://www.coolbasic.com/blog
EDIT:

Damnit, I failed! :oops:

[/edit]
Last edited by valscion on Sat Mar 28, 2009 2:37 pm, edited 3 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

m1c
Member
Posts: 65
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:10 pm
Location: \o

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by m1c » Sat Mar 28, 2009 2:31 pm


User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by phons » Sat Mar 28, 2009 10:11 pm

Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Image

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Koodiapina » Sat Mar 28, 2009 10:27 pm

phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Awaclus » Sat Mar 28, 2009 10:39 pm

Grandi wrote:
phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.
Niitä tarvitsee siihen, ettei tarvitse opetella uutta.

User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by vilQuri » Sat Mar 28, 2009 10:50 pm

Chaosworm wrote:
Grandi wrote:
phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.
Niitä tarvitsee siihen, ettei tarvitse opetella uutta.
Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja :D.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by MaGetzUb » Sun Mar 29, 2009 1:42 pm

vilQuri wrote:Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja :D.
Zerohan on sanonut että CB V3:een tulee sisään rakennetut Grafiikka komennot. ^^
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by vilQuri » Sun Mar 29, 2009 5:40 pm

programmer of DSG wrote:
vilQuri wrote:Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja :D.
Zerohan on sanonut että CB V3:een tulee sisään rakennetut Grafiikka komennot. ^^
Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä, oikeastaan mielestäni helpompaa kuin DirectX:n käyttö Irrlichtissä(vaatii erillisen DLL:n muistaakseni), tai sitten Irrlichtin omalla software renderillä joka on kyllä hieman hidas ainakin raskaissa peleissä. Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).

User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 725
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Zero » Sun Mar 29, 2009 8:53 pm

phons wrote:Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Vähän. Type, EndType ja Field katoavat, mutta tilalle tulee luokat ja structit. Niihin ei automaattisesti liity linkitettyä listaa, mutta linkitetyt listat korvataan paremmilla rakenteilla.

Nykyinen CB:

Code: Select all

Type PISTE
    Field X
    Field Y
EndType

uusi.PISTE = New(PISTE)
uusi\x = 10
uusi\y = 5
V3:

Code: Select all

Structure PISTE
    Public X As Integer
    Public Y As Integer
EndStructure

Dim uusi As PISTE
uusi.x = 10
uusi.y = 5
// Tässä lisätään vielä erikseen "uusi" jonnekin linkitettyyn listaan...
vilQuri wrote:Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä -- snip -- Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).
Portattavuus (esim. Linux) on jotakin, jota pidän silmällä suunnittelun aikana. Mahdolliset Linux-porttaukset käyttäisivät suoraan Irrlichtin OpenGL-rajapintaa, jota varten voidaan kääntää Irrlichtistä versio ilman DirectX:ää. Huom! Tämä ei ole lupaus, eikä taatusti ole tulossa samaan aikaan kuin Windows-versio.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog

User avatar
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 5:53 pm

Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...

Post by Jani » Mon Mar 30, 2009 7:03 am

Zero wrote:
phons wrote:Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Vähän. Type, EndType ja Field katoavat, mutta tilalle tulee luokat ja structit. Niihin ei automaattisesti liity linkitettyä listaa, mutta linkitetyt listat korvataan paremmilla rakenteilla.

Nykyinen CB:
...koodia...

V3:
...koodia...
vilQuri wrote:Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä -- snip -- Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).
Portattavuus (esim. Linux) on jotakin, jota pidän silmällä suunnittelun aikana. Mahdolliset Linux-porttaukset käyttäisivät suoraan Irrlichtin OpenGL-rajapintaa, jota varten voidaan kääntää Irrlichtistä versio ilman DirectX:ää. Huom! Tämä ei ole lupaus, eikä taatusti ole tulossa samaan aikaan kuin Windows-versio.
Kuulostaa hyvältä! Odotan innoissani tätä.Toivottavasti ei jäädy.

Minullakin olisi kysymys: Muuttuuko funktion määrittely seuraavasta...

Code: Select all

Function Funktio()
    ...koodia...
EndFunction
...tähän?

Code: Select all

Funktio() {
    ...koodia...
}
Ja siihen ennen Funktio()-tekstiä se minkä se palauttaa?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition

Locked