Tjoo, mikä tarkoittaa vain sitä että objekti saa liikkua siihen suuntaan johon oli liikkumassa, mutta se palautetaan aina seinän ulkopuolelle, jos se menee sen sisään. Ei siinä kovin kummoista fysiikkaa ole, ei oikeaa kimmoisuutta, eikä oikeaa kitkaa.Ilmuri wrote:Onhan nykyisessäkin jo kitkaton liukuva törmäys.
CoolBasic V3: Esittely
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Tuleeko CbV3:en kameran pyöritys? Siihen tyyliin että kun käytetään RotateCameran tapaista komentoa(Camera.Rotate), niin kuva kääntyisi samalla? Tuskin sitä on hankala toteuttaa myöhemmin käyttäjän toimesta
Last edited by axu on Sat Mar 14, 2009 9:19 pm, edited 1 time in total.
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Screengammaa olen kaipaillut ikkunoiduissa peleissä.
Tämän hetkinen screengamma toimii vain kokonäytöllä.
Tämän hetkinen screengamma toimii vain kokonäytöllä.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Screen Gammaa ei tarvitse tulevaisuudessa säädellä, koska efektin voi tehdä läpinäkyvyydellä tai mahdollisilla Shadereilla (onko shader tuki muuten tulossa CB:hen? esim. Cg tai GLSL)skinkken wrote:Screengammaa olen kaipaillut ikkunoiduissa peleissä.
Tämän hetkinen screengamma toimii vain kokonäytöllä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Prioriteetti on tällä hetkellä kääntäjässä, käytän sen tekemiseen 100% kehitysajasta. En oikein ole vielä ehtinyt suunnitella kaikkia pelintekoon liittyviä elementtejä valmiiksi, joten en lähtisi lupailemaan vielä mitään ennenaikaisesti.
Shadereista voi kuitenkin sanoa, että kyllä, ns. korkean tason shaderkielet, kuten GLSL, ovat tuettu Irrlichtissä.
Shadereista voi kuitenkin sanoa, että kyllä, ns. korkean tason shaderkielet, kuten GLSL, ovat tuettu Irrlichtissä.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Anteeksi tämä pieni hyppy takaisin tilemappeihin, mutta voikos tilesterillä pitsää ns. Light Spotteja, jotka valaisisi aluetta eri tavoilla? Värejä saisi vaihdella oman mielensä mukaan..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Data-kerroksilla onnistunee helposti. Sitten koodaa vaikka itse nuo valoisuuden muutokset.programmer of DSG wrote:Anteeksi tämä pieni hyppy takaisin tilemappeihin, mutta voikos tilesterillä pitsää ns. Light Spotteja, jotka valaisisi aluetta eri tavoilla? Värejä saisi vaihdella oman mielensä mukaan..
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Koska tämä V3 tulee?
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee?
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Mikäs se linkki oikein on?Zero wrote:Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee?
BINÄÄRI KOODIA
http://www.hs.fi/fingerpori/1135231649043
http://www.hs.fi/fingerpori/1135231649043
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
http://www.coolbasic.com/blogLobodomy wrote:Mikäs se linkki oikein on?Zero wrote:Tähän tekisi mieli pastettaa eräs linkki...matti3 wrote:Koska tämä V3 tulee?
EDIT:
Damnit, I failed!
[/edit]m1c wrote:http://www.coolbasic.com/no
Last edited by valscion on Sat Mar 28, 2009 1:37 pm, edited 3 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Niitä tarvitsee siihen, ettei tarvitse opetella uutta.Grandi wrote:Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja .Chaosworm wrote:Niitä tarvitsee siihen, ettei tarvitse opetella uutta.Grandi wrote:Eihän tyyppejä tarvitse mihinkään, kun on oliopohjaisuus.phons wrote:tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Zerohan on sanonut että CB V3:een tulee sisään rakennetut Grafiikka komennot. ^^vilQuri wrote:Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja .
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä, oikeastaan mielestäni helpompaa kuin DirectX:n käyttö Irrlichtissä(vaatii erillisen DLL:n muistaakseni), tai sitten Irrlichtin omalla software renderillä joka on kyllä hieman hidas ainakin raskaissa peleissä. Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).programmer of DSG wrote:Zerohan on sanonut että CB V3:een tulee sisään rakennetut Grafiikka komennot. ^^vilQuri wrote:Miten sitten meinaat oppia koko kielen jos et ajatellut opetella Oliopohjaista syntaksia? Jottei menisi ihan OffTopiciksi, niin kysytäämpä vielä, että tuleeko tähän joku sisäänrakennettu Grafiikka mottori vai iitetäänkö/vaihdetaanko se koodissa? Ajatellen sitä, että jos teet tähän jonkun sisäänrakennetun DirectX-grafiikkamoottorin, silloin sitä ei kai ole yhtä helppoa portata muille käyttiksille kuin se olisi erillinen kirjasto, ja voisi tehdä omia grafiikkakirjastoja .
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Vähän. Type, EndType ja Field katoavat, mutta tilalle tulee luokat ja structit. Niihin ei automaattisesti liity linkitettyä listaa, mutta linkitetyt listat korvataan paremmilla rakenteilla.phons wrote:Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Nykyinen CB:
Code: Select all
Type PISTE
Field X
Field Y
EndType
uusi.PISTE = New(PISTE)
uusi\x = 10
uusi\y = 5
Code: Select all
Structure PISTE
Public X As Integer
Public Y As Integer
EndStructure
Dim uusi As PISTE
uusi.x = 10
uusi.y = 5
// Tässä lisätään vielä erikseen "uusi" jonnekin linkitettyyn listaan...
Portattavuus (esim. Linux) on jotakin, jota pidän silmällä suunnittelun aikana. Mahdolliset Linux-porttaukset käyttäisivät suoraan Irrlichtin OpenGL-rajapintaa, jota varten voidaan kääntää Irrlichtistä versio ilman DirectX:ää. Huom! Tämä ei ole lupaus, eikä taatusti ole tulossa samaan aikaan kuin Windows-versio.vilQuri wrote:Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä -- snip -- Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic? kuollut? eheei ole...
Kuulostaa hyvältä! Odotan innoissani tätä.Toivottavasti ei jäädy.Zero wrote:Vähän. Type, EndType ja Field katoavat, mutta tilalle tulee luokat ja structit. Niihin ei automaattisesti liity linkitettyä listaa, mutta linkitetyt listat korvataan paremmilla rakenteilla.phons wrote:Hahah, ihan loistava... Piti muuten kysyä sellanen juttu vielä että tuleeko nykyisen CB:n tyypit muuttumaan?
Nykyinen CB:
...koodia...
V3:
...koodia...
Portattavuus (esim. Linux) on jotakin, jota pidän silmällä suunnittelun aikana. Mahdolliset Linux-porttaukset käyttäisivät suoraan Irrlichtin OpenGL-rajapintaa, jota varten voidaan kääntää Irrlichtistä versio ilman DirectX:ää. Huom! Tämä ei ole lupaus, eikä taatusti ole tulossa samaan aikaan kuin Windows-versio.vilQuri wrote:Ei minua siinä muu kiinnosta kuin se, että voidaanko kieli tulevaisuudessa portata linuxin puolelle. Tosin tekeekö Zero kaiken grafiikan renderöinnin Irrlichtillä? Tällöinhän olisi mahdollista renderöidä kaikki esim. OpenGL:llä -- snip -- Ja kuitenkin(ainakin toivottavasti) tuohon 3D-kirjastoon tulee se renderin vaihto, ei mikään erikoinen asia Irrlichtissä(mitä itte oon sitä käyttäny).
Minullakin olisi kysymys: Muuttuuko funktion määrittely seuraavasta...
Code: Select all
Function Funktio()
...koodia...
EndFunction
Code: Select all
Funktio() {
...koodia...
}
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition