World Fighter nyt ladattavissa!

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by mikeful » Sat Feb 07, 2009 12:19 am

aika = framet / ruudunpäivitysnopeus

Jos peli 60 FPS, niin jaa framejen määrä 60:llä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

QV3571

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by QV3571 » Tue Feb 10, 2009 5:58 pm

Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Tue Feb 17, 2009 11:40 am

QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Awaclus » Tue Feb 17, 2009 1:14 pm

Jos ydin_pommit ovat monikossa, niin kyllä ne riittävät tuhoamaan New Yorkin. Ei ehkä vielä se räjähdys, mutta säteily tuhoaa paljon enemmänkin.
Last edited by Awaclus on Tue Feb 17, 2009 3:27 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Taatero » Tue Feb 17, 2009 2:19 pm

osmo112 wrote:
QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.
Ai jack siis antaa parin ydin_pommin tippua kaupunkiin, koska ne eivät riitä tuhoamaan sitä kokonaan? Aika kylmä kaveri, kun antaa ihmisten kuolla tuolla tavalla....
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Tue Feb 17, 2009 3:03 pm

Taatero wrote:
osmo112 wrote:
QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.
Ai jack siis antaa parin ydin_pommin tippua kaupunkiin, koska ne eivät riitä tuhoamaan sitä kokonaan? Aika kylmä kaveri, kun antaa ihmisten kuolla tuolla tavalla....
Ne putoo mereen niin ne sammuu.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by regalis » Tue Feb 17, 2009 3:20 pm

osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? :D Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Tue Feb 17, 2009 3:35 pm

regalis wrote:
osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? :D Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?
No niiden virtapiirit menee sekasin tai jotain. Ja jos ne räjähtäisikin vedessä, ne ei tekisi mitään vahinkoa.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by regalis » Tue Feb 17, 2009 3:42 pm

Aa, se selittääkin kaiken. Hyvä että sinulla on joka bugiin tai puutteeseen joku järkeenkäyvä selitys, niin ei ainakaan tarvitse korjata niitä. Image

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by phons » Tue Feb 17, 2009 3:46 pm

Ethän tee tästä mittän Golden-versiota?!?!...
Off: regalis: Miten teit ton hymiön?

Edit: ahaa se olikin siis kuva... :D :D
Last edited by phons on Tue Feb 17, 2009 4:34 pm, edited 1 time in total.
Image

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Awaclus » Tue Feb 17, 2009 3:55 pm

osmo112 wrote:
regalis wrote:
osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? :D Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?
No niiden virtapiirit menee sekasin tai jotain. Ja jos ne räjähtäisikin vedessä, ne ei tekisi mitään vahinkoa.
... Jos oletetaan että niillä on noin yhden megatonnin räjähdysvoima, (tämä siis on vain hyvin pieni) niin ionisoiva säteily olisi hengenvaarallinen 3,1 kilometrin päässä räjähdyksestä, samoin jos pommi räjähtää 20 metrin syvyydessä meressä, niin se aiheuttaisi hyökyaallon, joka olisi 0,96 kilometrin päässä räjähdyksestä vielä neljä metriä korkea ja kahden kilometrin päässä se olisi vielä kaksi metriä korkea. Ja mitenhän juuri ne ajan jälkeen tippuneet pommit ovat ne, jotka tippuvat mereen; miksei kaikki pommit tipu mereen?

EDIT: Tietolähteenä käytin Wikipediaa sekä jotain sivua jonne siellä oli linkki.

Ja @ phons: tuo hymiö tehdään näin: [ img]http://i248.photobucket.com/albums/gg17 ... mbs_up.gif[/img]
EDIT: offtopic: saa muuten :D:nkin tehtyä näin. [ img]images/smilies/icon_e_biggrin.gif[/img]
Last edited by Awaclus on Tue Feb 17, 2009 10:37 pm, edited 1 time in total.

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Tue Feb 17, 2009 5:44 pm

No ne ei räjähdä niiden virta piirit tuhoutuu. Ne vajoo pohjaan.

Älkää viitsikö valittaa jostain noin pienestä. Arvostelkaa peliä.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Taatero » Tue Feb 17, 2009 5:51 pm

osmo112 wrote:No ne ei räjähdä niiden virta piirit tuhoutuu. Ne vajoo pohjaan.

Älkää viitsikö valittaa jostain noin pienestä. Arvostelkaa peliä.
Sitähän tässä ollaan tehty. Lisäksi, kukaan ei jaksa enää arvostella peliäsi (lue: sanoa että se on huono), koska et kuitenkaan ota sitä kuuleviin korviisi. Kannattaisi kritiikin pohjalta alkaa parantamaan peliä.

EDit: Parannusehdotuksia

Enemmän erilaista pelaamista, nykyään todella kaavamaista
Vaikeustaso siedettäväksi
Grafiikoiden parannus
Tarinaan panostus
Realistisuus
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by elmo123 » Tue Feb 17, 2009 7:31 pm

Ilmeisesti tämä peli on ensimmäisiä pelejäsi, kuten edelliset Jungle Fighter ja Bunker fighter.
Muut ovat oikeassa: muutokset ovat edellisiin versioihin verrattuna pieniä.

Kritiikkiä:
En millään saanut kolmostasoa läpi, joten suunnittele kentät paremmin. Botit kuolevat liian helposti, ja ammukset kulkevat edelleen seinien läpi!
Bottien kosketus ei riitä selitykseksi, miksi Jack kuolee noin vain. Kolmostasossa piilevät ansat eivät tee tasoa mahdottomaksi, mutta ihmettelin, miksi varoitus ansoista tuli vasta, kun jouduin ansaan. Laita vaikka niin, että ilmoitus tulee heti, kun pääsee kolmostasoon. Ja kolmostaso oli täysin mahdoton, kun pylväs oli liian korkea.

Parannusehdotuksia: Kokeile asettaa vihollisille tai edes Jackille elämät, jotta elämän menettäessään saa aloittaa kentän uudestaan. Vihollisten suhteen olisi hyvä, jos ne eivät kuolisi heti yhdestä luodista, ja jokin kuolinanimaatio olisi kiva. Vihollisten ohjukset voisivat liikkua hitusen nopeammin. Ydinohjusten suhteen olisi parempi, jos niissä olisi jonkinlainen lähtöalusta ja lähtölaskenta, jonka aikana pelaajan pitäisi mennä lähtöalustan kohdalle ja painaa vaikka A:ta.
Lähtölaskennan loputtua ei voisi enää tehdä mitään, vaan ohjus lähtee lentoon kiihtyen nopeasti. Game over-screen olisi kiva, jotta tietää kuolleensa.
Laita aseen ammusten tulemiselle viive, jonka voit toteuttaa vaikka näin:
Ehtopaikka, jossa on "key down: space", sisältää ehtolauseen, jossa tarkistetaan muuttujan 'reload' tila. Jos se on 0, ammutaan, ja laitetaan sen arvoksi vaikka 10. Sitten Step-ehtopaikan sisälle laitat ehtolauseen, jossa tarkistetaan, onko 'reload' suurempi kuin nolla. Jos on, reload-muuttujaa vähennetään yhdellä
(laita 'set variable value as -1' ja rasti Relative-ruutu). (Huom! jotta pelisi ei kaatuisi, laita ehtopaikan "game start" sisälle "Set variable reload to 0". Nimen reload sijaan voit myös itse keksiä jonkin muun nimen. Muuttujilla voit myös helposti toteuttaa vihollisten healtit.)


Ja tiedoksi vielä, osmo: kritiikki on hyvien ja huonojen puolien ilmoittaminen puolueettomasti. Jos pelissäsi on huonoja puolia, josta muut mainitsevat, välitä niistä! Pyri korjaamaan virheet pelistä! Ja jos muut tarjoavat parannusehdotuksia, yritä edes tehdä ne ehdotetut parannukset! Kun joku tarjoaa apua, hyväksy tarjous, jos tarvitset sitä. Kun muut voivat auttaa, pelistäsi voi tulla ehkä siedettäväkin. Jos menee sormi suuhun peliä tehtäessä, voit pyytää apua GMS-foorumeilta.


(Olen joskus tehnyt pieniä pelejä itsekin Game Makerilla, joten olen kokenut käyttäjä. Nykyisellä koneellani ei Game Maker suostu käynnistymään, mutta sen valmiit pelit rullaavat hyvin. Voit YV:llä kysyä myös minulta apua, jos sitä kaipaat) ;)
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Wed Feb 18, 2009 12:34 pm

elmo123 wrote:Ilmeisesti tämä peli on ensimmäisiä pelejäsi, kuten edelliset Jungle Fighter ja Bunker fighter.
Muut ovat oikeassa: muutokset ovat edellisiin versioihin verrattuna pieniä.

Kritiikkiä:
En millään saanut kolmostasoa läpi, joten suunnittele kentät paremmin. Botit kuolevat liian helposti, ja ammukset kulkevat edelleen seinien läpi!
Bottien kosketus ei riitä selitykseksi, miksi Jack kuolee noin vain. Kolmostasossa piilevät ansat eivät tee tasoa mahdottomaksi, mutta ihmettelin, miksi varoitus ansoista tuli vasta, kun jouduin ansaan. Laita vaikka niin, että ilmoitus tulee heti, kun pääsee kolmostasoon. Ja kolmostaso oli täysin mahdoton, kun pylväs oli liian korkea.

Parannusehdotuksia: Kokeile asettaa vihollisille tai edes Jackille elämät, jotta elämän menettäessään saa aloittaa kentän uudestaan. Vihollisten suhteen olisi hyvä, jos ne eivät kuolisi heti yhdestä luodista, ja jokin kuolinanimaatio olisi kiva. Vihollisten ohjukset voisivat liikkua hitusen nopeammin. Ydinohjusten suhteen olisi parempi, jos niissä olisi jonkinlainen lähtöalusta ja lähtölaskenta, jonka aikana pelaajan pitäisi mennä lähtöalustan kohdalle ja painaa vaikka A:ta.
Lähtölaskennan loputtua ei voisi enää tehdä mitään, vaan ohjus lähtee lentoon kiihtyen nopeasti. Game over-screen olisi kiva, jotta tietää kuolleensa.
Laita aseen ammusten tulemiselle viive, jonka voit toteuttaa vaikka näin:
Ehtopaikka, jossa on "key down: space", sisältää ehtolauseen, jossa tarkistetaan muuttujan 'reload' tila. Jos se on 0, ammutaan, ja laitetaan sen arvoksi vaikka 10. Sitten Step-ehtopaikan sisälle laitat ehtolauseen, jossa tarkistetaan, onko 'reload' suurempi kuin nolla. Jos on, reload-muuttujaa vähennetään yhdellä
(laita 'set variable value as -1' ja rasti Relative-ruutu). (Huom! jotta pelisi ei kaatuisi, laita ehtopaikan "game start" sisälle "Set variable reload to 0". Nimen reload sijaan voit myös itse keksiä jonkin muun nimen. Muuttujilla voit myös helposti toteuttaa vihollisten healtit.)


Ja tiedoksi vielä, osmo: kritiikki on hyvien ja huonojen puolien ilmoittaminen puolueettomasti. Jos pelissäsi on huonoja puolia, josta muut mainitsevat, välitä niistä! Pyri korjaamaan virheet pelistä! Ja jos muut tarjoavat parannusehdotuksia, yritä edes tehdä ne ehdotetut parannukset! Kun joku tarjoaa apua, hyväksy tarjous, jos tarvitset sitä. Kun muut voivat auttaa, pelistäsi voi tulla ehkä siedettäväkin. Jos menee sormi suuhun peliä tehtäessä, voit pyytää apua GMS-foorumeilta.


(Olen joskus tehnyt pieniä pelejä itsekin Game Makerilla, joten olen kokenut käyttäjä. Nykyisellä koneellani ei Game Maker suostu käynnistymään, mutta sen valmiit pelit rullaavat hyvin. Voit YV:llä kysyä myös minulta apua, jos sitä kaipaat) ;)
Ansat ei olis ansooja jos niistä varotettais etu käteen.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Taatero » Wed Feb 18, 2009 2:25 pm

osmo112 wrote:
elmo123 wrote:
Rakentavaa kritiikkiä.
Ansat ei olis ansooja jos niistä varotettais etu käteen.
ÄRH!! Juuri tuo on onglem... Paras vaan olla hiljaa, ettei napsahda bännejä... Pelissä on vielä paljon paranettaavaa. Yritä ammentaa kritiikistä tietoa, mitä pitäisi tehdä. Joskus, sitten isompana koet varmasti sen wtf-tunteen, kun katsot tätä peliä.

Kysehän on siitä, että ansoista ei varoiteta etukäteen, vaan samalla kun niihin osuu. Joudut siirtämään käden hiirelle, ja painamaan vaoitusikkunan pois. Tälläinen hiirelle siirtyminen on todella rasittavaa, joten ehdottaisin että laittaisit mahdolliset varoitukset kentän alkuun.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by Awaclus » Wed Feb 18, 2009 2:37 pm

Tai jossain voisi olla ohjeet, jossa sanotaan että pelissä saattaa olla joissain kentissä ansoja.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by phons » Wed Feb 18, 2009 3:45 pm

Noista jutuista pääsee ihan Return-näppäimellä... En sanonut tätä osmon puolustukseksi vaan ihan sen takia että halusin jätkien tietävän tämän.
Image

User avatar
osmo112
Member
Posts: 85
Joined: Tue Dec 09, 2008 11:56 pm

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by osmo112 » Wed Feb 18, 2009 5:14 pm

Nyt on muuten ladattavissa tekemäni biisi. Vain Ozmotic Thunder Gamesin foorumeilta!
http://ozmoticthundergames.munpalsta.com/index.php

(en tienny minne tän postaisin kun offtopic suljettiin. En uskaltanu tehdä omaa aihetta!)

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: World Fighter nyt ladattavissa!

Post by kaneli2000 » Wed Feb 18, 2009 6:22 pm

temu92 wrote:Minäkin käytin reilun 2 viikkoa (ja sitä tehtiin yöllä ja päivällä) pelini tekoon Assemblyjen Gamedev kisaan ja silti onnistuin pääsemään sijalle 12 / 12, pisteillä 160 joka on varmaankin huonoin (tai ainakin huonoimpia) gamedev tulos ikinä.
Offtopic: There will be time, when CoolBasic games are at least as popular as 2-D games made with C++ etc. games are, THIS... I... SWEEEEEAR!!!!!!
(tai sitten ei, mutta toivotaan :/) (Ja kyllä, olen kuunnellut Metallican The Day That Never Comesia)

Arvostelen world fighterin kunhan pääsen jostain säästämään aika...
I see the rainbow rising

Post Reply