Ideointitopic.
Ideointitopic.
Eli siis heitelkää tänne vaikka peli-ideoita ja muita ideoita mitä CoolBasicilla voikaan toteuttaa. Itse tässä mietin sellaista DLL:ää tai jotain vastaavaa jolla saisi CB pelit käännettyä toimimaan PS2:lla.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Ideointitopic.
Mahdotonta ellet samalla tee PS2:een Windowsia.MikkoK141 wrote:Itse tässä mietin sellaista DLL:ää tai jotain vastaavaa jolla saisi CB pelit käännettyä toimimaan PS2:lla.
Re: Ideointitopic.
Jos jatketaan DLL-ideoilla, niin kuvan tallentaminen png:ksi olisi mahtavaa. Ehkä onnistuisi myös ilman dll:ää, mutta lienee sen verran monimutkainen formaatti, että helpommalla pääsisi jos jonkun dll:n kautta sais viriteltyä. Ja lisähaasteena vielä tallentaminen png:ksi ilman, että tehdään mitään väliaikaista bmp-tiedostoa.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Ideointitopic.
Luo function joka tallentaa muistipalaan kuvan kaikki pikselit, ja sitten DLL luo kuvan ja täyttää sen muistipalan pikseleillä sekä tietenkin tällentaa sen. Simple.Jare wrote:Jos jatketaan DLL-ideoilla, niin kuvan tallentaminen png:ksi olisi mahtavaa. Ehkä onnistuisi myös ilman dll:ää, mutta lienee sen verran monimutkainen formaatti, että helpommalla pääsisi jos jonkun dll:n kautta sais viriteltyä. Ja lisähaasteena vielä tallentaminen png:ksi ilman, että tehdään mitään väliaikaista bmp-tiedostoa.
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Ideointitopic.
Voisinpa laittaa tänne erään taatusti omaperäisen peli-idean. Fysiikkaan addiktoitunut kun olen, tämäkin idea rakentuu pitkälti sille. Todellisten fysiikan lakien mukaan toteutettavaksi se on todella pirullinen, tosin kahteen ulottuvuuteen rajoittuminen helpottaa tehtävää jossain määrin.
Pelaajalla on ohjattavanaan alus, jossa ei ole minkäänlaista liikemäärän säilymiseen perustuvaa moottoria (esim. rakettimoottori) vaan ainoa tapa ohjata alusta on muuttaa sen sähköisiä ja magneettisia ominaisuuksia siten, että ympäristöään hyväksikäyttämällä päsee liikkumaan pelimaailmassa eteenpäin. Vastaan tulee siis erilaisia sähkö ja magneettikenttiä, joiden avulla alusta ohjataan.
Miljöö voisi olla Matrixmaisen tunnelisokkeloa, jolloin haasteeksi tulee aluksen pitäminen ehjänä. Esteinä voisi toimia seinien lisäksi valokaaret, voimakkaat magneetit ja magneettisuuttaan muuttavat kelasysteemit, aurinkotuuli, irtonaisina (avaruudessa) killuvat sähkö- ja magneettivaraukselliset objektit, kuten metalliasteroidimurikat.
Myös jonkinlaisia älykkäitä vihollisia voisi kehittää. Aluksessa ei ole aseistusta, vaan taas pitää hyödyntää ympäröivää irtaimistoa Vihuja siis omistettaisiin linkoamalla niitä päin jotain massiivisia kappaleita tai antamalla niille sopivan korkeajännitteinen tärsky..
Juonesta ei ole mitään tietoa, eli mielikuvitusta pitää olla, ettei koko peli menisi ihan fysiikalla kikkailuksi..
Pelaajalla on ohjattavanaan alus, jossa ei ole minkäänlaista liikemäärän säilymiseen perustuvaa moottoria (esim. rakettimoottori) vaan ainoa tapa ohjata alusta on muuttaa sen sähköisiä ja magneettisia ominaisuuksia siten, että ympäristöään hyväksikäyttämällä päsee liikkumaan pelimaailmassa eteenpäin. Vastaan tulee siis erilaisia sähkö ja magneettikenttiä, joiden avulla alusta ohjataan.
Miljöö voisi olla Matrixmaisen tunnelisokkeloa, jolloin haasteeksi tulee aluksen pitäminen ehjänä. Esteinä voisi toimia seinien lisäksi valokaaret, voimakkaat magneetit ja magneettisuuttaan muuttavat kelasysteemit, aurinkotuuli, irtonaisina (avaruudessa) killuvat sähkö- ja magneettivaraukselliset objektit, kuten metalliasteroidimurikat.
Myös jonkinlaisia älykkäitä vihollisia voisi kehittää. Aluksessa ei ole aseistusta, vaan taas pitää hyödyntää ympäröivää irtaimistoa Vihuja siis omistettaisiin linkoamalla niitä päin jotain massiivisia kappaleita tai antamalla niille sopivan korkeajännitteinen tärsky..
Juonesta ei ole mitään tietoa, eli mielikuvitusta pitää olla, ettei koko peli menisi ihan fysiikalla kikkailuksi..
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Ideointitopic.
No heitänpäs ihan pari yksinkertaista peli-ideaa, jotka saattaisivat sopia aloittelijoille tai ainakin toinen No siis, tälläsiä pikkupelejä
1. Ohjaat ruudun alareunassa laattaa, ylhäältä tippuu laatikoita (Ja toki kolmioita sun muitakin voi ) eri kulmissa ja ne pitäisi saada laatan päälle, ja pysymään siinä jonkin aikaa.
2. Damn, unohdin toisen idean :S Edittaan sittenkun muistan sen
1. Ohjaat ruudun alareunassa laattaa, ylhäältä tippuu laatikoita (Ja toki kolmioita sun muitakin voi ) eri kulmissa ja ne pitäisi saada laatan päälle, ja pysymään siinä jonkin aikaa.
2. Damn, unohdin toisen idean :S Edittaan sittenkun muistan sen
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Ideointitopic.
Keksin aivan mahtavan idean ollessani kannettavan kanssa portailla koodailemassa. Kävin vähän väliä alakerrassa, tulin koneelle, menin taas yläkertaan, palasin koneelle, siitä alakertaan ja niin pois päin. Monta kertaa. Mieleeni tuli hassu ajatus, että jos kaikki perheenjäseneni osaisivat koodata, he voisivat koodata pari riviä aina mennessään koneen ohi.
Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Ideointitopic.
Meinaatko siis esimerkiksi jos joku tekee jonkun pelin chapter ykkösen, toinen chapter kakkosen..?KankiKalle wrote:Keksin aivan mahtavan idean ollessani kannettavan kanssa portailla koodailemassa. Kävin vähän väliä alakerrassa, tulin koneelle, menin taas yläkertaan, palasin koneelle, siitä alakertaan ja niin pois päin. Monta kertaa. Mieleeni tuli hassu ajatus, että jos kaikki perheenjäseneni osaisivat koodata, he voisivat koodata pari riviä aina mennessään koneen ohi.
Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
Re: Ideointitopic.
Kerran edellisellä foorumilla teimme tekstipeliä tähän tyyliin... itse koodasin siihen ensin guin, jonka jälkeen tarinaa lähettiin kehittämään ja tehtiin uusia haaroja jne.KankiKalle wrote:Keksin aivan mahtavan idean ollessani kannettavan kanssa portailla koodailemassa. Kävin vähän väliä alakerrassa, tulin koneelle, menin taas yläkertaan, palasin koneelle, siitä alakertaan ja niin pois päin. Monta kertaa. Mieleeni tuli hassu ajatus, että jos kaikki perheenjäseneni osaisivat koodata, he voisivat koodata pari riviä aina mennessään koneen ohi.
Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
Ei siitä kovin kummoista tullut, mutta ihan hauskaahan se oli niin kauan, kun sitä jaksettiin väsätä.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Ideointitopic.
No onhan se ajatuksena helppoa, mutta png formaatin spesifikaatio ei näyttäisi olevan ihan yksinkertaisimmasta päästä. Eli tuon kuvatiedon käsittelevän dll:n teko ei liene mitenkään helppoa.tuhoojabotti wrote:Luo function joka tallentaa muistipalaan kuvan kaikki pikselit, ja sitten DLL luo kuvan ja täyttää sen muistipalan pikseleillä sekä tietenkin tällentaa sen. Simple.
Toisekseen pyörää ei aina kannata keksiä uudestaan. Täällä näyttäisi olevan jonkinlainen ohjelma tuota varten.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Ideointitopic.
Eikös tälläistä voisi taas joskus aloittaa? Kuulostaa hauskalta.porzi wrote:Kerran edellisellä foorumilla teimme tekstipeliä tähän tyyliin... itse koodasin siihen ensin guin, jonka jälkeen tarinaa lähettiin kehittämään ja tehtiin uusia haaroja jne.KankiKalle wrote:Keksin aivan mahtavan idean ollessani kannettavan kanssa portailla koodailemassa. Kävin vähän väliä alakerrassa, tulin koneelle, menin taas yläkertaan, palasin koneelle, siitä alakertaan ja niin pois päin. Monta kertaa. Mieleeni tuli hassu ajatus, että jos kaikki perheenjäseneni osaisivat koodata, he voisivat koodata pari riviä aina mennessään koneen ohi.
Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
Ei siitä kovin kummoista tullut, mutta ihan hauskaahan se oli niin kauan, kun sitä jaksettiin väsätä.
Re: Ideointitopic.
Tässäpä vasta mahtava idea! Itse ainakin lähden messiin, jos tällaista aletaan väsäämään :--)KankiKalle wrote: Tuosta ajatuksesta sain mahtavan ajatuksen. Peliprojekti, joka kiertäisisi koodaajalta toiselle! Ensimmäinen aloittaisi, tekisi pelistä alun ja tämän jälkeen antaisi koodin toiselle koodaajalle, joka jatkaisi peliä, antaa sen jälkeen koodin kolmannelle jne. Olisi varmasti erikoinen peli, jos sellainen ilmestyisi! Homma sattaa tosin helposti lässähtää kesken, mutta ties vaikka jokin pieni porukka ottaisi neuvosta vaarin
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Ideointitopic.
Jonkun pitäisi varmaan tehdä tuolle yhteisprojektille oma topikki...
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Ideointitopic.
Minulle tuli tässä yöllä uusi peli-idea. Pelissä pelattaisiin robotilla(tms.) jolla on tehtävänä jotenkin muuttaa historiaa, tai sitten estää historian muuttumisen joidenkin 'pahisten' toimesta. Pelissä lähetettäisiin robotti kauas menneisyyteen, jossa voi muokata asioita mielensä mukaan. Kaikki mitä tekee, muuttaa tulevaisuuteen, esim. jos laittaa siemenen maahan niin about 50 vuoden päästä siinä onkin komea tammi . Sitten itse idea: Robotin voi jähmettää vuosikausiksi paikoilleen! Ajattelin että peli olisi hyvä puzzlena, missä on useita kenttiä. Koodaisin itse mutta on niin paljon muita projuja että ei kerkeä...
Re: Ideointitopic.
Meinaatko puzzlella sitä että ollaan vuodessa 320 ja edessä on joku jyrkänne tai jotain jonka päälle täytyy päästä, sitten laitat puun siemenen maahan siihen jyrkänteen eteen, menet vuoteen 400 ja kiipeät puuta pitkin jyrkänteelle. sitten myös vihujen tekoälyä että ne voi olla järkeviä ja kaataa puun vuonna 380. Tällaistako ajattelit? Hieno idea...
Edit: Eka tehtävä voisi olla: Save Hitler
Edit2: Rupesin jo toteuttamaan tätä ideaa. EHKÄ saatte joskus nähdä
lopputuloksia\betoja\alphoja\ette mitään.
Edit: Eka tehtävä voisi olla: Save Hitler
Edit2: Rupesin jo toteuttamaan tätä ideaa. EHKÄ saatte joskus nähdä
lopputuloksia\betoja\alphoja\ette mitään.
Last edited by phons on Thu Feb 12, 2009 9:10 pm, edited 2 times in total.
Re: Ideointitopic.
Joo tuo alku kyllä oli vähän niinkuin suunnittelinkin mutta tosiaan, vihuthan voi kaataa puunphons wrote:Meinaatko puzzlella sitä että ollaan vuodessa 320 ja edessä on joku jyrkänne tai jotain jonka päälle täytyy päästä, sitten laitat puun siemenen maahan siihen jyrkänteen eteen, menet vuoteen 400 ja kiipeät puuta pitkin jyrkänteelle. sitten myös vihujen tekoälyä että ne voi olla järkeviä ja kaataa puun vuonna 380. Tällaistako ajattelit? Hieno idea...
Yksi mahdollisuus kyllä olisi eloton maailma mutta sitten menee idea esim. jonkun sivilisaation pelastamisesta.
Re: Ideointitopic.
Minulla tuli mieleen idea tehdä nettipokeri. Itseltäni ei tähän taitoa riitä koska korttien jakaminen on tullut ongelmaksi... Jos ihan oikein tiedän jonkun näköinen pokeri on kuin onkin tehty. Ja koska tällaiseen peliin on bottien tekeminen hyvin vaikeaa olisi varmaan jopa helpompaa tehdä netti versio.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Ideointitopic.
@Phons: Muistelisin, että Valtzu-nimimerkillä on ollut jaossa CB:llä toteutettu keskeneräinen Hold 'Em, joka käytti CBNetworkkia. Suosittelen kyselemään häneltä, jos paketti olisi vielä tallessa. Siinä on valmiina monia hankalia asioita.
Noh, jotta ei menisi taas offtopiciksi niin pistämpä erään ideani tänne.
Kyseessä olisi sellainen ehkäpä 40x30 kenttä, joka sisältäisi paikat 16x16 alueille/tileille, jotka voisivat olla tyhjiä, tavarahissejä, tikapuita, tynnyreitä tai tavallista tiiliseinää/ lattiaa. Nuo luettelemani tiletyypit olisivat kuitenkin ainoita pelissä, ja sen lisäksi siinä olisi vielä yksi 16x16 hahmo, joka voi kulkea ympäriinsä, tiputtautua alaspäin kentällä ja kiivetä tikapuita ylös. Hänellä olisi myös taito työntää näitä pelin tynnyreitä oikealle ja vasemmalle, jos edessä ei ole mitään estettä kuten seinää tai toista tynnyriä. Tiputtaa niitä voi, joka onkin keskeinen asia peli-idean kannalta (Pelissä olisi siis jonkinlainen painovoima). Hahmo pääsee siis itse tikapuita ylös, mutta hän ei saa tynnyreitä kannettua mukanaan.
Kaikki tynnyrit pitäisi kuitenkin saada nostettua ylös, jotta ne työnnettäisiin kentän ylimmästä kerroksesta alas ja saataisiin rikki. Tämän takia tasot koostuvat "tavarahisseistä", joissa on kaksi osaa. Samaa tavarahissiä olevat osat voisivat olla vaikka samanväriset. Jos kumpikin osa on ilman tavaraa, hissit pysyvät paikallaan. Jos jommassa kummassa on enemmän painoa, esimerkiksi pelaaja, tynnyreitä tai molempia, se laskeutuu ja toinen osa nousee. Liike säilyy niin kauan kunnes painavampi osa osuu maahan tai kun kevyempi osa nousee korkeimmalla olevan kerroksen kohdalle.
Ideana olisi siis saada keksittyä, millä ilveellä saisi kaikki tynnyrit ylös tiputettavaksi. Pelistä tulisi todella haastava, koska väärin asetellut tynnyrit aiheuttaisivat tietenkin sen, että kenttää ei pääsisi läpi. Samoja tynnyreitäkin voisi joutua käyttämään monia kertoja ja siirtämään mitä ihmeellisemmin. Peli vaatisi pelaajaltaan paljon ennakointikykyä ja logiikkaa. Peli voisi sisältää tasoeditorin pelaajan omille radoille.
Noh, jotta ei menisi taas offtopiciksi niin pistämpä erään ideani tänne.
Kyseessä olisi sellainen ehkäpä 40x30 kenttä, joka sisältäisi paikat 16x16 alueille/tileille, jotka voisivat olla tyhjiä, tavarahissejä, tikapuita, tynnyreitä tai tavallista tiiliseinää/ lattiaa. Nuo luettelemani tiletyypit olisivat kuitenkin ainoita pelissä, ja sen lisäksi siinä olisi vielä yksi 16x16 hahmo, joka voi kulkea ympäriinsä, tiputtautua alaspäin kentällä ja kiivetä tikapuita ylös. Hänellä olisi myös taito työntää näitä pelin tynnyreitä oikealle ja vasemmalle, jos edessä ei ole mitään estettä kuten seinää tai toista tynnyriä. Tiputtaa niitä voi, joka onkin keskeinen asia peli-idean kannalta (Pelissä olisi siis jonkinlainen painovoima). Hahmo pääsee siis itse tikapuita ylös, mutta hän ei saa tynnyreitä kannettua mukanaan.
Kaikki tynnyrit pitäisi kuitenkin saada nostettua ylös, jotta ne työnnettäisiin kentän ylimmästä kerroksesta alas ja saataisiin rikki. Tämän takia tasot koostuvat "tavarahisseistä", joissa on kaksi osaa. Samaa tavarahissiä olevat osat voisivat olla vaikka samanväriset. Jos kumpikin osa on ilman tavaraa, hissit pysyvät paikallaan. Jos jommassa kummassa on enemmän painoa, esimerkiksi pelaaja, tynnyreitä tai molempia, se laskeutuu ja toinen osa nousee. Liike säilyy niin kauan kunnes painavampi osa osuu maahan tai kun kevyempi osa nousee korkeimmalla olevan kerroksen kohdalle.
Ideana olisi siis saada keksittyä, millä ilveellä saisi kaikki tynnyrit ylös tiputettavaksi. Pelistä tulisi todella haastava, koska väärin asetellut tynnyrit aiheuttaisivat tietenkin sen, että kenttää ei pääsisi läpi. Samoja tynnyreitäkin voisi joutua käyttämään monia kertoja ja siirtämään mitä ihmeellisemmin. Peli vaatisi pelaajaltaan paljon ennakointikykyä ja logiikkaa. Peli voisi sisältää tasoeditorin pelaajan omille radoille.
Re: Ideointitopic.
Itse olen suunnitellut CB -ohjelmaa, joka lukee .cb -tiedoston läpi ja muuntaa sen eräänlaiseksi diagrammiksi, tähän tapaan:
En tiedä olisiko ohjelma kovinkaan hyödyllinen, mutta olisi jännä syöttää sille tuhansien rivien pituinen peliprojekti ja nähdä miltä koodi näyttää visualisoituna - ja kuinka suuri siitä tulee if -lausekkeiden eri vaihtoehtojen haarautuessa sinne tänne...
Vaikka teoria ja käytäntökin on aika yksinkertainen, en ole kyseistä ohjelmaa vielä onnistunut luomaan, pääsyynä laiskuus. Idea on kuitenkin vapaasti käytettävissä, joten jos jotakuta kiinnostaisi tuollaisen toteuttaminen niin tee ihmeessä!
En tiedä olisiko ohjelma kovinkaan hyödyllinen, mutta olisi jännä syöttää sille tuhansien rivien pituinen peliprojekti ja nähdä miltä koodi näyttää visualisoituna - ja kuinka suuri siitä tulee if -lausekkeiden eri vaihtoehtojen haarautuessa sinne tänne...
Vaikka teoria ja käytäntökin on aika yksinkertainen, en ole kyseistä ohjelmaa vielä onnistunut luomaan, pääsyynä laiskuus. Idea on kuitenkin vapaasti käytettävissä, joten jos jotakuta kiinnostaisi tuollaisen toteuttaminen niin tee ihmeessä!
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Ideointitopic.
Omituisena ideana olisi shakin ystäville tälläinen: Nelinpelattava shakki! 2 vs 2 tai kaikki vastaan kaikki. Joko kaverin kanssa tai sitten ihan tekoälyä vastaan. Joukkuepeliä parhaimmillaan... (kai?)
Lauta olisi tietysti paljon normaalia isompi ja nappuloita neljää eri väriä. Tietysti myös jos olisi 2 vs 2 niin oma moodinsa voisi olla valkoiset vs mustat peli, pelinappuloiden määrän ollessa kaksinkertaiset, ja saat siirtää kaikkia oman värin nappuloita, vaikka kaverisi.
En sitten tiedä idean toimivuutta käytännössä, mutta toimiessaan olisi varmasti melko hauskaa puuhaa
Lauta olisi tietysti paljon normaalia isompi ja nappuloita neljää eri väriä. Tietysti myös jos olisi 2 vs 2 niin oma moodinsa voisi olla valkoiset vs mustat peli, pelinappuloiden määrän ollessa kaksinkertaiset, ja saat siirtää kaikkia oman värin nappuloita, vaikka kaverisi.
En sitten tiedä idean toimivuutta käytännössä, mutta toimiessaan olisi varmasti melko hauskaa puuhaa
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.