Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

duck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Kun ei voi copypasteta :D
OoO
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: Offtopic

Post by duck »

anttipanda wrote:
duck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Kun ei voi copypasteta :D
taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?
jos olisin sanonu: "ja koodailu muutenkaan ei innosta silloin kun koneessa ei ole nettiä" niin merkitys olisi ollut tämä.

mutta sanomani tarkotus oli:
koodailu EI innosta KUN netti on paikoillaan.
kun nettiä ei ole, koodailen.
jos netti on paikoillaan, pelaan erästä netti-roolipeliä.

enkä muutenkaa copy-pastennu oo kahteen-kolmeen vuoteen. sillon kun alotin koodailun saatoin näin tehdä.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

duck wrote:
anttipanda wrote:
duck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Kun ei voi copypasteta :D
taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?
jos olisin sanonu: "ja koodailu muutenkaan ei innosta silloin kun koneessa ei ole nettiä" niin merkitys olisi ollut tämä.

mutta sanomani tarkotus oli:
koodailu EI innosta KUN netti on paikoillaan.
kun nettiä ei ole, koodailen.
jos netti on paikoillaan, pelaan erästä netti-roolipeliä.

enkä muutenkaa copy-pastennu oo kahteen-kolmeen vuoteen. sillon kun alotin koodailun saatoin näin tehdä.
Voi tuhannesti anteeksi arvon ankka kun näin kovasti sinun kunniaasi loukkasin ja sydämellesi kävin!

Ymmärsinkö väärin vai enkö osaa lainkaan lukea? Kas siinä pulma.
OoO
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by Murskaaja »

noh noh eläinkunta eipäs kiistellä siellä ;D
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Murskaaja wrote:noh noh eläinkunta eipäs kiistellä siellä ;D
:D Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.
OoO
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

anttipanda wrote::D Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.
Kirjan olen lukenut ja hyvä on!
Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
mkaue
Newcomer
Posts: 5
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:03 pm

Re: Offtopic

Post by mkaue »

Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)

Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Guest

Re: Offtopic

Post by Guest »

mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)

Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.
i-point
Newcomer
Posts: 40
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm

Re: Offtopic

Post by i-point »

Guest wrote:
mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)

Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.
Tuo on aika persoona kohtaista. Ei ole olemassakaan sellaista peliä johon kukaan ei kyllästyisi. Kaikki käy puuduttavaksi jossain vaiheessa. Itse en ole koskaan CS:tä niinkään perustanut sen kankean ohjauksen ja pelin kyttäys tyylisyydestä. Itse joskus pelasin Enemy Territoryä hyvinkin innokkaasti, mutta siinä vaiheessa kun yhteensä pelissä vietetty aika oli viimeisen 3kk ajalta 40 vuorokautta, alkoi miettimään että onko tässä mitään järkeä. Kyllä se hiukan puuduttavalta alkoi tuntumaan siinä vaiheessa, kun ei löydy enää haastetta :(
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Raspful wrote:Onko olemassa jotain tämän tapaista Blender-tutoriaalia suomeksi joka olisi objektien tekoon (esim. pelihahmo)

Alkaa mennä hermot kun yrittää opetella blenderin käyttöä ja se ei vain onnistu :twisted: :evil: :x

En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta tänne tämän päätin laittaa...

EDIT:

Tuo esimerkki vain siksi, että se on hyvin selkeä.

Löysin netistä juuri avatun suomenkielisen Blender-foorumin. Sieltä vaan kysymään apua. :)
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

-Z- wrote:Huomasin tässä äsken, kuinka tyhmä sitä ihminen(tai ainakin tämä yksilö) voikaan olla. Koneeni meni aivan kummallisesti solmuun(Nettiselaimet ei toimineet, mutta mese kyllä etc. kivaa...) eikä toimivaa apua saanut mistään. Kone sitten vaan formatointiin. Mitä säästetään:... valokuvat ja virustorjuntaohjelman installeri muistitikulle...Anime ja wowin filut(levyt jossain :S) D-asemalle...siinä varmaan kaikki, pelit voi asentaa uudestaan(kaikki waret kyllä meni =3)...Boot from cd...install windows...formatting drive c:.............Done.
Noin on minullekin käynyt, johtui troijalaisesta nimeltä OpenionSquare, joka oli onnistunut laittamaan itsensä järjestelmärekisteriin.
mza
Newcomer
Posts: 20
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:34 pm

Re: Offtopic

Post by mza »

mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)

Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Eipä taida olla käytännössä mahdollista. Teoriassa kyllä voisi tehdä pelin, joka olisi lähes äärettömän laaja ja monipuolinen, ja siihen ei oikeastaan voisi kyllästyä. Käytännössä hitaimmin kyllästyttävät pelit ovat nettipelejä, koska niissä on aina joku, joka on sinua parempi. Haasteita riittää oikeastaan niin kauan, kun pelillä on pelaajia. Tosin itse pelaaminenkin alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää, viimeistään siinä vaiheessa kun ei enää yksinkertaisesti aivot pysy mukana. Peli, joka koukuttaa 10 vuotta, 10h/7 päivää viikossa on kai ihan mahdollinen. :P

Cb:llä tehdyt pelit ovat aina lyhytikäisiä, koska:
A) ei (yleensä) verkkomoninpeliä
B) pitkäikäisen yksinpelin tekeminen vaatii lähes poikkeuksetta niin paljon vaivaa, että kukaan cb-koodareista ole sellaista vielä vaivautunut tekemään
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Offtopic

Post by Ilmuri »

Jälleenpeluuarvoa voi lisätä monin tavoin. Eräs hyvä esimerkki on Dwarf Fortress (josta tulee uusi ja mullistava versio IHAN KOHTA!1), jonka eräänlaisena mottona onkin "It's fun to lose!" (jos linnoituksesi tuhoutuu endgamessa, voit tehdä seikkailijan ja lähteä metsästämään raunioihin jääneitä aarteita jne jne). Jälleenpeluuta puskee joka tuutista, vaikka suurinta osaa pelin ominaisuuksista ei ole vielä koodattu.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

USB hub on varmaan mahdollista tehdä ihan itse? Kuten vaikka tälläinen HUB ostaa vaikka neljä naaras vai uros USB päätä? ja liittää niiden johdot "yhteen" johtoon joka tulee tietokoneesta? Vaiko onko se vaikeampaa? Piirrustelin vielä kuvan mutta en tiedä onko siitä hyötyä kun olen aikas huono piirtelemään kaavioita, kaavio sininen laatikko kuvassa esittää laatikkoa jossa liitännät ovat piilossa. Ja koneessani on nyt USB 1.1 kortti niin vaihtaisin tuon USB 2 korttiin. Onko malleissa eroja? Ajattelin ostaa ehkä halvimman jonka löydän, vai kannattaako? Kortissa pitäisi olla ainakin yksi sisäinen paikka.
Image
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Offtopic

Post by Ilmuri »

http://www.ubergizmo.com/zoom.php?img=2 ... jpg&page=2
Ei vissiin ihan onnistu vaan yhistelemällä johtoja. Tuossa (itse tehdyssä toki) monsterissa löytyy ilmeisesti 31 usb-porttia.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Just, no kyselen asiaa vielä muualtakin.

Onkos kenelläkään kokemuksia SIMEX SCA-5.1BL kaijutinsarjasta?

Onko tämänlaisesta polkupyörän langattomasta nopeus mittarista mahdollista tehdä "langallinen". Tässä kuva jossa vasemmalla on se laite joka laitetaan tankoon kiinni ja siitä näkee nopeuden ja jne. sitten tuossa "keskellä" on se joka laitetaan haarukkaan kiinni ja se lähettää jonkun signaalin tuolle tangossa olevalle vehkeelle, ja oikealla tietysti patteri. Kuvasta puuttuu magneetti joka laitetaan pinnan kiinni ja se renkaan pyöriessä menee tuon haarukassa olevan vehkeen ohitse. Ja kuvassa oleva sininen laatikko tarkoittaa todennäköistä vastaan otinta, ja punaisen lähes suorakulmion sisällä oleva on sitten varmaankin se lähetin joka lähettää jotain tuonne vastaan ottimeen.
Pystyykö joku sanomaan tuon kuvan perusteella että onnistuisiko tuosta tekemään "langallisen" kun se ei oikein menesty langattomana.. Eli tuolla "langattomalla" tarkoitan sitä että tuon lähettimen siirtäisin tuohon vastaan ottimen alle johdoilla ja tuo lähetin silti on haarukassa kiinni sillä sen pitää rekisteröidä renkaan pyöriminen sen magneetin avulla.
Punaisen laatikon vasemmalla puolella olevan ruskean ykkösen merkitys: Eli sen ykkösen alla oleva punainen lanka menee tuohon pieneen piiri levyyn kiinni. Jos on tietoa asiasta ota yhteyttä vaikka PM:llä
Last edited by Thomazu on Mon Oct 29, 2007 7:11 pm, edited 1 time in total.
Image
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic

Post by mikeful »

mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy :P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa :)
Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

mikeful wrote:
mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy :P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa :)
Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.
Generoidut kentät tuovat paljon lisää peliin, jos generaattori on hyvin tehty. En usko, että sellaista peliä, johon ei takuuvarmasti kyllästy voi tehdä, mutta todella pitkäkestoisia pelejä voidaan tietysti tehdä. Grafiikat, kontrollit, musiikit jne. pitää olla kohdallaan, ettei jokin niistä rupea tympimään. Tärkeintä on tietysti idea. Pelin pituutta lisää huomattavasti kehittyminen ja ulottuvuudet (en puhu nyt grafiikan ulottuvuuksista). Varsin pitkäkestoisia uskoisin olevan pelien, joissa pelaajat voivat itse luoda uutta tai muokata asioita monipuolisesti. Varsinkin jos nämä asiat ovat jaettavissa netissä. (ei pelkästään tavaroita, vaan esim. tuhoutuvat kentät jne.) Myös kanssapelaajat esim. netin välityksellä jatkavat pelin ikää varmasti runsaasti.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Mitenhän saisin levitettyä tuota mun foorumia? ;)

Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi? :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by otto90x »

iTKEVAnAKKI wrote:Mitenhän saisin levitettyä tuota mun foorumia? ;)

Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi? :D
Niin irc vastaa kuin sinne huudetaan, kunhan muistaa huutaa oikealla kanavalla. Mutta muista sellainen hellävarainen "covert approach" ei mitään tyrkytystä yms. Toki aiheesta oleville muille foorumeille ilmoitus omasta foorumistasi voisi kasvattaa kävijäkuntaasi.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Locked