Uusi roolipeliprojekti(tekniikkademo ladattavissa)
Uusi roolipeliprojekti(tekniikkademo ladattavissa)
Tervehdys,
useimmat varmaan muistavat edellisen roolipelini Tavton's Rescuen. No, se oli aika köyhä, kun peliä aloittaessani en osannut vielä koodata tarpeeksi hyvin. Kuukausi sitten Epic crusadea pelattuani alkoi tehdä mieli tehdä uusi RPG. Aloin heti koodailemaan innokkaasti. Pelimoottori pitää koodata kokonaan uudestaan, koska en halunnnut koskea Tavtonin purkkaiseen koodiin. Tässä vaiheessa olenkin jo aika pitkällä. Juoni ja grafiikat tulevat olemaan myös reilusti paremmat.
Pelimoottorista on tulossa aika lailla samanlainen kuin tavtonissa, kuitenkin paremmalla ja selkeämmällä käyttöliittymällä ja lisäominaisuuksilla.
Tavoitteena on siis yltää samalle tasolle EC:n kanssa, joten työtä on hyvin paljon.
Tällä hetkellä pelimoottorista(ei taistelusta) on valmiina suurin osa. Kävely, hahmojen ja tavaroiden luonti onnistuu kätevästi funktioilla, joten sisällön lisääminen on helppoa. Samanlaiset tavarat menevät päällekkäin, ja tavaroita voi antaa eri hahmoille. Juonta on mietitty melko pitkälle asti.
Pari kuvaa, ettei topikki mene lukkoon:
Kaikki kuvat löytyvät täältä.
Lataa tekniikkademo tästä:
Klik
Kommentteja, kritiikkiä, ja ehdotuksia saa tietysti antaa.
useimmat varmaan muistavat edellisen roolipelini Tavton's Rescuen. No, se oli aika köyhä, kun peliä aloittaessani en osannut vielä koodata tarpeeksi hyvin. Kuukausi sitten Epic crusadea pelattuani alkoi tehdä mieli tehdä uusi RPG. Aloin heti koodailemaan innokkaasti. Pelimoottori pitää koodata kokonaan uudestaan, koska en halunnnut koskea Tavtonin purkkaiseen koodiin. Tässä vaiheessa olenkin jo aika pitkällä. Juoni ja grafiikat tulevat olemaan myös reilusti paremmat.
Pelimoottorista on tulossa aika lailla samanlainen kuin tavtonissa, kuitenkin paremmalla ja selkeämmällä käyttöliittymällä ja lisäominaisuuksilla.
Tavoitteena on siis yltää samalle tasolle EC:n kanssa, joten työtä on hyvin paljon.
Tällä hetkellä pelimoottorista(ei taistelusta) on valmiina suurin osa. Kävely, hahmojen ja tavaroiden luonti onnistuu kätevästi funktioilla, joten sisällön lisääminen on helppoa. Samanlaiset tavarat menevät päällekkäin, ja tavaroita voi antaa eri hahmoille. Juonta on mietitty melko pitkälle asti.
Pari kuvaa, ettei topikki mene lukkoon:
Kaikki kuvat löytyvät täältä.
Lataa tekniikkademo tästä:
Klik
Kommentteja, kritiikkiä, ja ehdotuksia saa tietysti antaa.
Last edited by Pate5 on Fri May 08, 2009 4:58 pm, edited 7 times in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Uusi roolipeliprojekti
Ihan kivalta näyttää mutta itse olisin mieluummin vielä kuvallisen inventoorin kannalla jota voisi ohjata helpommin hiirellä, yleensäkin toimivuus hiirellä sekä näppäimistöllä voisi olla kiva. Ja graffoista sen verran että sanomalla huikeasti paremmat niin mitä se tarkoittaa, nytkin on jo aika huippuluokkaa nuo. Ehkä ainoastaan ruohikko on hieman tökerön näköistä.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Vaikuttaa lupaavalta projektinpoikaselta. Hyvä että suunnittelu ja toteutus viedään oikeesti kätevälle tasolle.
Pelin featureista tässä vaiheessa vaikea sanoa mitään, mitä nyt kuvien perusteella näkee, että vahvasti nojaudutaan Nipponin RPG-perinteisiin. Graafinen tyyli - varsinkin käyttöliittymän osalta - vaikuttaa melkolailla Epic Crusade rip-offilta (mikä sekään ei toki näitä pyöriä keksinyt...).
Jos haluat päästä EC:n tasolle, joudut todella panostamaan paljon. Varsinkin juoni, dialogi, ja ihan yleinen uskottavuus vaativat satsausta. Kannattaisi ehkä miettiäkin, voisiko sekaan ujuttaa jotain oikeasti erilaisia juttuja. Perus HP/MP/satunnaistaistelu/jne. -featuret on kaluttu; nyt jopa jo CoolBasic-piireissä.
Pelimekaanisia jippoja tms..! Rima kannattaa asettaa tietyssä mielessä korkeammalle.
Pelin featureista tässä vaiheessa vaikea sanoa mitään, mitä nyt kuvien perusteella näkee, että vahvasti nojaudutaan Nipponin RPG-perinteisiin. Graafinen tyyli - varsinkin käyttöliittymän osalta - vaikuttaa melkolailla Epic Crusade rip-offilta (mikä sekään ei toki näitä pyöriä keksinyt...).
Jos haluat päästä EC:n tasolle, joudut todella panostamaan paljon. Varsinkin juoni, dialogi, ja ihan yleinen uskottavuus vaativat satsausta. Kannattaisi ehkä miettiäkin, voisiko sekaan ujuttaa jotain oikeasti erilaisia juttuja. Perus HP/MP/satunnaistaistelu/jne. -featuret on kaluttu; nyt jopa jo CoolBasic-piireissä.
Pelimekaanisia jippoja tms..! Rima kannattaa asettaa tietyssä mielessä korkeammalle.
CoolBasic henkilökuntaa
Muusikko
Muusikko
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Uusi roolipeliprojekti
Mielestäni grafiikka pyyhältää Epic Crusaden ohi jo nyt. En tiedä komeudellaanko, mutta ainakin omaperäisellä toteutuksellaan, jonka uskon antavan pelille erillaista tunnelmaa muihin RPG peleihin verrattuna. Kaikesta huomaa, että taitosi ovat parantuneet ja panostat tähän enemmän kuin edelliseen peliisi, Tavton's Rescueen. Ei sillä, että sekään huono olisi ollut.
Valikot näyttävät hieman turhan yksinkertaisilta ja hiirellä toimivuus voisi tosiaan olla ihan näppäräominaisuus. En tiedä miten olet liikuttamisen toteuttanut, mutta jos otat hiiren noihin valikoihinkin, niin jonkinlainen point & click toiminta voisi olla sekin kiwi. Se voisi helpottaa/ nopeuttaa eri paikkoihin kulkemista A*-algorithmiä hyväksi käyttäen.
Kursorin mennessä hahmon/ esineen päälle, voisi taas avautua pieni valikko josta valittaisiin haluttu toiminto sille. Samassa lootassa voisi olla myös tietoa valitusta objektista ja sen nimi. Tietenkin jos olet vakaasti perinteiden puolella niin kyllä sekin käy, nämä ovat vain ehdotuksiani.
Onnea projektillesi :-)
Valikot näyttävät hieman turhan yksinkertaisilta ja hiirellä toimivuus voisi tosiaan olla ihan näppäräominaisuus. En tiedä miten olet liikuttamisen toteuttanut, mutta jos otat hiiren noihin valikoihinkin, niin jonkinlainen point & click toiminta voisi olla sekin kiwi. Se voisi helpottaa/ nopeuttaa eri paikkoihin kulkemista A*-algorithmiä hyväksi käyttäen.
Kursorin mennessä hahmon/ esineen päälle, voisi taas avautua pieni valikko josta valittaisiin haluttu toiminto sille. Samassa lootassa voisi olla myös tietoa valitusta objektista ja sen nimi. Tietenkin jos olet vakaasti perinteiden puolella niin kyllä sekin käy, nämä ovat vain ehdotuksiani.
Onnea projektillesi :-)
Re: Uusi roolipeliprojekti
Ainakin ymmärrän nyt avatarisi . Hienolta vaikuttaa, mutta meneekö Epic Crusaden ohi...
Grafiikka oli jotenkin omaperäistä eikä niin "lapsellista" mitä Epic Crusadessa.
Grafiikka oli jotenkin omaperäistä eikä niin "lapsellista" mitä Epic Crusadessa.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Kivan näköinen peli ainakin screenien perusteella. Taidat yltää grafiikoissa aika hyvin EC:n tasolle. Minä olen myös tuon kuvallisen inventorin kannalla. No, millos aiot julkaista ekan betan? Ja muuten onnea projektillesi!
Re: Uusi roolipeliprojekti
Totta. Jee, pääsee kohta taas edes vähän (luultavasti paljonkin) ropen tyylisempää peliä pelaamaan, mikäli siis betaa tulee kohtapuoliin. Kun kerran osaat tehdä hienoa grafiikkaa, toivoisin että tällä kertaa kanssa teet sitä, se Tavton's Rescuen pergamenttilappu oli hyvin tylsä verrattuna niihin kuviin <(",)>. Plus/miinus:phons wrote:Grafiikka oli jotenkin omaperäistä eikä niin "lapsellista" mitä Epic Crusadessa.
+:
Oikea peligenre totta tosiaan
hieno grafiikka
Mana Drain maksanee noin 200€
Pyörä on keksitty
-:
ei mitään
Re: Uusi roolipeliprojekti
Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist..
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Uusi roolipeliprojekti
IMHO nuo animetyyliset naamakuvat voisi vaihtaa saman näköisiin pärstiin kuin muussa peligrafiikassa, näyttää paljon luontevammalta. Muuten näyttääkin erinomaisen hyvältä, että onnea jatkoon.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Chaosworm, aina jauhamassa niistä kuvista. No, tällä kertaa peliin tulee ne kuvat.Chaosworm wrote:Kun kerran osaat tehdä hienoa grafiikkaa, toivoisin että tällä kertaa kanssa teet sitä, se Tavton's Rescuen pergamenttilappu oli hyvin tylsä verrattuna niihin kuviin <(",)>.
Minkäslaisia nämä naamat sitten olisivat? Olisiko pientä esimerkkiä?koodaaja wrote:IMHO nuo animetyyliset naamakuvat voisi vaihtaa saman näköisiin pärstiin kuin muussa peligrafiikassa, näyttää paljon luontevammalta. Muuten näyttääkin erinomaisen hyvältä, että onnea jatkoon.
Ihan hienohan tuo on, mutta ei sovi pelin juoneen.programmer of DSG wrote:Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist..
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
Peliin ei tule hiireä ollenkaan, joten ei taida onnistua.Grandi wrote:Valikot näyttävät hieman turhan yksinkertaisilta ja hiirellä toimivuus voisi tosiaan olla ihan näppäräominaisuus. En tiedä miten olet liikuttamisen toteuttanut, mutta jos otat hiiren noihin valikoihinkin, niin jonkinlainen point & click toiminta voisi olla sekin kiwi. Se voisi helpottaa/ nopeuttaa eri paikkoihin kulkemista A*-algorithmiä hyväksi käyttäen.
Kursorin mennessä hahmon/ esineen päälle, voisi taas avautua pieni valikko josta valittaisiin haluttu toiminto sille. Samassa lootassa voisi olla myös tietoa valitusta objektista ja sen nimi. Tietenkin jos olet vakaasti perinteiden puolella niin kyllä sekin käy, nämä ovat vain ehdotuksiani.
Onnea projektillesi
Inventoryssä on pikkuiset 15x15 pikselin kuvat. Ja hiirtä ei peliin tule.temu92 wrote:Ihan kivalta näyttää mutta itse olisin mieluummin vielä kuvallisen inventoorin kannalla jota voisi ohjata helpommin hiirellä, yleensäkin toimivuus hiirellä sekä näppäimistöllä voisi olla kiva. Ja graffoista sen verran että sanomalla huikeasti paremmat niin mitä se tarkoittaa, nytkin on jo aika huippuluokkaa nuo. Ehkä ainoastaan ruohikko on hieman tökerön näköistä.
Olen taas ollut laiskalla päällä, joten peli ei ole edistynyt paljoakaan. Inventory-systeemi on nyt täysin valmis. Syöminen, stack, equippaaminen yms. toimii nyt täydellisesti. Pelimoottori alkaa muutenkin olla taistelua ja kauppaa vaille valmis. Kun olen saanut ne tehtyä, niin pistän pienen hiekkalaatikko-tyylisen betan, jossa voi kokeilla kaikkia pelin ominaisuuksia.
Ja vielä pari kuvaa:
Sana on vapaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Uusi roolipeliprojekti
Ihan hyvältä näyttää kuvista päätellen, mutta kuten aiemmin mainittiin, niin nuo naamat ovat kyllä aika animemaisia.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Tavaran nimen viereen eikä alas plz? Helpottaa aika paljon tavaran etsimistä jos tavaroita on paljon.Pate5 wrote:Inventoryssä on pikkuiset 15x15 pikselin kuvat.
Re: Uusi roolipeliprojekti
No kannattipa sitten jauhaaPate5 wrote: Chaosworm, aina jauhamassa niistä kuvista. No, tällä kertaa peliin tulee ne kuvat.
Inventory näyttää hyvältä, mutta tuon esineen nimen tilalla voisi olla kuva, ja sitten kun valinta siirretään kuvan päälle, näytetään esineestä kuvaus, nimi ja muu informaatio. Noinkin kyllä toimii mielestäni oikein hyvin.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Et ole kertonut juontasi vielä meille.. Päättelin vain että tuo on joku FF tyylinen Rope..Mutta taisin olla väärässä..Pate5 wrote:programmer of DSG kirjoitti:
Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist..
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
Ihan hienohan tuo on, mutta ei sovi pelin juoneen.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Vähän tietoa edistymisestä:
En ole koodannut paljoakaan, mutta pelimoottori on nyt taistelua lukuun ottamatta valmis. Kauppa, skilli- ja luokkasysteemi, välianimaatiot ja muut ovat valmiita. Tavarat, hahmoluokat ym. ovat omissa tiedostoissaan, joka mahdollistaa helpon muokkauksen.
Pari kuvaa:
Kommentteja, ehdotuksia ym. saa antaa.
En ole koodannut paljoakaan, mutta pelimoottori on nyt taistelua lukuun ottamatta valmis. Kauppa, skilli- ja luokkasysteemi, välianimaatiot ja muut ovat valmiita. Tavarat, hahmoluokat ym. ovat omissa tiedostoissaan, joka mahdollistaa helpon muokkauksen.
Pari kuvaa:
Kommentteja, ehdotuksia ym. saa antaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Uusi roolipeliprojekti
Heh, pakko nyt viilata pilkkua: Tuossa viimeisessä screenshotissasi on lause "Hits the -- uses 2 mp". "mp" on kirjoitettu pienellä, vaikka ylempänä kuvassa, varmaankin status-kohassa se on isoilla kirjaimilla.Pate5 wrote:Kommentteja, ehdotuksia ym. saa antaa.
Mutta näyttää kyllä hienolta . Keep up the good work!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Uusi roolipeliprojekti
Pelimoottori on nyt lähes kokonaan valmis. Se edellinen arvio 80% oli hyvin kaukana, koska taisteluun meni aikaa ja vaivaa paljon odotettua enemmän.
Pelimoottorin tämänhetkiset ominaisuudet:
Inventory:
-Tavaroiden lisääminen, poistaminen, stack
-Tavaroiden käyttäminen ja wieldaaminen
-Toimiva kauppa
Kartta:
-Toimiva systeemi hahmojen lisäämiseen, poistoon, ja liikutukseen
-Arkut ym.
-Välianimaatiot
Dialogi:
-Dialogisysteemi
-Haarautuva dialogi ja 3 eri vaihtoehtoa
Taistelu:
-Kaikki iskut/skillit/tavarat valitaan taistelun alussa, ja hahmot lyövät nopeusjärjestyksessä
-Knock out
-Kuolleeseen viholliseen suuntautuvat iskut ohjataan eläviin
-Graafinen puoli
Ja tämänhetkisten suunnitelmien mukaan tulossa olisi vielä:
-Toimiva systeemi karttojen ja niiden sisällön vaihtoon
-Lisää sisältöä, juoni
-Vihollisten skillit taisteluun
Eli paljoa ei enää puutu juonen lisäksi. Koodia on tällä hetkellä noin 2000 riviä.
Pari uutta kuvaa:
Ja vielä ladattava versio, joka sisältää lähes kaikki pelimoottorin perusominaisuudet.
Klik
Ja muistakaa kommentoida! Ehdotuksia, bugeja, vikoja ja mielipiteitä saa ilmoittaa.
Pelimoottorin tämänhetkiset ominaisuudet:
Inventory:
-Tavaroiden lisääminen, poistaminen, stack
-Tavaroiden käyttäminen ja wieldaaminen
-Toimiva kauppa
Kartta:
-Toimiva systeemi hahmojen lisäämiseen, poistoon, ja liikutukseen
-Arkut ym.
-Välianimaatiot
Dialogi:
-Dialogisysteemi
-Haarautuva dialogi ja 3 eri vaihtoehtoa
Taistelu:
-Kaikki iskut/skillit/tavarat valitaan taistelun alussa, ja hahmot lyövät nopeusjärjestyksessä
-Knock out
-Kuolleeseen viholliseen suuntautuvat iskut ohjataan eläviin
-Graafinen puoli
Ja tämänhetkisten suunnitelmien mukaan tulossa olisi vielä:
-Toimiva systeemi karttojen ja niiden sisällön vaihtoon
-Lisää sisältöä, juoni
-Vihollisten skillit taisteluun
Eli paljoa ei enää puutu juonen lisäksi. Koodia on tällä hetkellä noin 2000 riviä.
Pari uutta kuvaa:
Ja vielä ladattava versio, joka sisältää lähes kaikki pelimoottorin perusominaisuudet.
Klik
Ja muistakaa kommentoida! Ehdotuksia, bugeja, vikoja ja mielipiteitä saa ilmoittaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Uusi roolipeliprojekti
Pelimoottori toimi ihan hyvin, mutta mielestäni olisi kivaa, jos Space tekisi sen, mitä Enter tekee nyt (ja voisivat ne olla vaikka kumpainenkin). Sen lisäksi tuossa valikossa, mikä tuli Escapesta, olisi voinut olla "Return to game" tai jotain sinne päin, koska itse luulin, että Exit lähtee vain siitä valikosta pois, mutta sitten se lopettikin koko pelin.Pate5 wrote:Pelimoottori on nyt lähes kokonaan valmis. Se edellinen arvio 80% oli hyvin kaukana, koska taisteluun meni aikaa ja vaivaa paljon odotettua enemmän.
Pelimoottorin tämänhetkiset ominaisuudet:
Inventory:
-Tavaroiden lisääminen, poistaminen, stack
-Tavaroiden käyttäminen ja wieldaaminen
-Toimiva kauppa
Kartta:
-Toimiva systeemi hahmojen lisäämiseen, poistoon, ja liikutukseen
-Arkut ym.
-Välianimaatiot
Dialogi:
-Dialogisysteemi
-Haarautuva dialogi ja 3 eri vaihtoehtoa
Taistelu:
-Kaikki iskut/skillit/tavarat valitaan taistelun alussa, ja hahmot lyövät nopeusjärjestyksessä
-Knock out
-Kuolleeseen viholliseen suuntautuvat iskut ohjataan eläviin
-Graafinen puoli
Ja tämänhetkisten suunnitelmien mukaan tulossa olisi vielä:
-Toimiva systeemi karttojen ja niiden sisällön vaihtoon
-Lisää sisältöä, juoni
-Vihollisten skillit taisteluun
Eli paljoa ei enää puutu juonen lisäksi. Koodia on tällä hetkellä noin 2000 riviä.
Ja vielä ladattava versio, joka sisältää lähes kaikki pelimoottorin perusominaisuudet.
Klik
Ja muistakaa kommentoida! Ehdotuksia, bugeja, vikoja ja mielipiteitä saa ilmoittaa.
Grafiikat olivat ihan hyviä, eikä niillä ole mielestäni myöskään juurikaan merkitystä.
Juoni oli aika tylsä .
EDIT: Juu, sarkasmia oli.
Last edited by Awaclus on Fri May 08, 2009 6:09 pm, edited 1 time in total.
Re: Uusi roolipeliprojekti
Ai oliko siinä juonikin?Chaosworm wrote:Juoni oli aika tylsä .
EDIT:
Tämäkin oli sarkasmia
Last edited by Pate5 on Fri May 08, 2009 8:40 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Uusi roolipeliprojekti
Veikkaan sarkasmia.Pate5 wrote:Ai oliko siinä juonikin?Chaosworm wrote:Juoni oli aika tylsä .
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time