Uusi roolipeliprojekti(tekniikkademo ladattavissa)

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Uusi roolipeliprojekti(tekniikkademo ladattavissa)

Post by Pate5 »

Tervehdys,

useimmat varmaan muistavat edellisen roolipelini Tavton's Rescuen. No, se oli aika köyhä, kun peliä aloittaessani en osannut vielä koodata tarpeeksi hyvin. Kuukausi sitten Epic crusadea pelattuani alkoi tehdä mieli tehdä uusi RPG. Aloin heti koodailemaan innokkaasti. Pelimoottori pitää koodata kokonaan uudestaan, koska en halunnnut koskea Tavtonin purkkaiseen koodiin. Tässä vaiheessa olenkin jo aika pitkällä. Juoni ja grafiikat tulevat olemaan myös reilusti paremmat.

Pelimoottorista on tulossa aika lailla samanlainen kuin tavtonissa, kuitenkin paremmalla ja selkeämmällä käyttöliittymällä ja lisäominaisuuksilla.

Tavoitteena on siis yltää samalle tasolle EC:n kanssa, joten työtä on hyvin paljon.

Tällä hetkellä pelimoottorista(ei taistelusta) on valmiina suurin osa. Kävely, hahmojen ja tavaroiden luonti onnistuu kätevästi funktioilla, joten sisällön lisääminen on helppoa. Samanlaiset tavarat menevät päällekkäin, ja tavaroita voi antaa eri hahmoille. Juonta on mietitty melko pitkälle asti.

Pari kuvaa, ettei topikki mene lukkoon:

Image

Image

Image

Kaikki kuvat löytyvät täältä.

Lataa tekniikkademo tästä:
Klik


Kommentteja, kritiikkiä, ja ehdotuksia saa tietysti antaa.
Last edited by Pate5 on Fri May 08, 2009 4:58 pm, edited 7 times in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by temu92 »

Ihan kivalta näyttää mutta itse olisin mieluummin vielä kuvallisen inventoorin kannalla jota voisi ohjata helpommin hiirellä, yleensäkin toimivuus hiirellä sekä näppäimistöllä voisi olla kiva. Ja graffoista sen verran että sanomalla huikeasti paremmat niin mitä se tarkoittaa, nytkin on jo aika huippuluokkaa nuo. Ehkä ainoastaan ruohikko on hieman tökerön näköistä.
stuf
Artist
Artist
Posts: 8
Joined: Fri Aug 31, 2007 2:21 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by stuf »

Vaikuttaa lupaavalta projektinpoikaselta. Hyvä että suunnittelu ja toteutus viedään oikeesti kätevälle tasolle.

Pelin featureista tässä vaiheessa vaikea sanoa mitään, mitä nyt kuvien perusteella näkee, että vahvasti nojaudutaan Nipponin RPG-perinteisiin. Graafinen tyyli - varsinkin käyttöliittymän osalta - vaikuttaa melkolailla Epic Crusade rip-offilta (mikä sekään ei toki näitä pyöriä keksinyt...).

Jos haluat päästä EC:n tasolle, joudut todella panostamaan paljon. Varsinkin juoni, dialogi, ja ihan yleinen uskottavuus vaativat satsausta. Kannattaisi ehkä miettiäkin, voisiko sekaan ujuttaa jotain oikeasti erilaisia juttuja. Perus HP/MP/satunnaistaistelu/jne. -featuret on kaluttu; nyt jopa jo CoolBasic-piireissä.

Pelimekaanisia jippoja tms..! Rima kannattaa asettaa tietyssä mielessä korkeammalle.
CoolBasic henkilökuntaa
Muusikko
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Koodiapina »

Mielestäni grafiikka pyyhältää Epic Crusaden ohi jo nyt. En tiedä komeudellaanko, mutta ainakin omaperäisellä toteutuksellaan, jonka uskon antavan pelille erillaista tunnelmaa muihin RPG peleihin verrattuna. Kaikesta huomaa, että taitosi ovat parantuneet ja panostat tähän enemmän kuin edelliseen peliisi, Tavton's Rescueen. Ei sillä, että sekään huono olisi ollut.

Valikot näyttävät hieman turhan yksinkertaisilta ja hiirellä toimivuus voisi tosiaan olla ihan näppäräominaisuus. En tiedä miten olet liikuttamisen toteuttanut, mutta jos otat hiiren noihin valikoihinkin, niin jonkinlainen point & click toiminta voisi olla sekin kiwi. Se voisi helpottaa/ nopeuttaa eri paikkoihin kulkemista A*-algorithmiä hyväksi käyttäen.

Kursorin mennessä hahmon/ esineen päälle, voisi taas avautua pieni valikko josta valittaisiin haluttu toiminto sille. Samassa lootassa voisi olla myös tietoa valitusta objektista ja sen nimi. Tietenkin jos olet vakaasti perinteiden puolella niin kyllä sekin käy, nämä ovat vain ehdotuksiani.

Onnea projektillesi :-)
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by phons »

Ainakin ymmärrän nyt avatarisi :D . Hienolta vaikuttaa, mutta meneekö Epic Crusaden ohi...
Grafiikka oli jotenkin omaperäistä eikä niin "lapsellista" mitä Epic Crusadessa.
Image
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by vilQuri »

Kivan näköinen peli ainakin screenien perusteella. Taidat yltää grafiikoissa aika hyvin EC:n tasolle. Minä olen myös tuon kuvallisen inventorin kannalla. No, millos aiot julkaista ekan betan? Ja muuten onnea projektillesi!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Awaclus »

phons wrote:Grafiikka oli jotenkin omaperäistä eikä niin "lapsellista" mitä Epic Crusadessa.
Totta. Jee, pääsee kohta taas edes vähän (luultavasti paljonkin) ropen tyylisempää peliä pelaamaan, mikäli siis betaa tulee kohtapuoliin. Kun kerran osaat tehdä hienoa grafiikkaa, toivoisin että tällä kertaa kanssa teet sitä, se Tavton's Rescuen pergamenttilappu oli hyvin tylsä verrattuna niihin kuviin <(",)>. Plus/miinus:
+:
Oikea peligenre totta tosiaan
hieno grafiikka
Mana Drain maksanee noin 200€
Pyörä on keksitty
-:
ei mitään
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by MaGetzUb »

Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! :D Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist.. :P
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by koodaaja »

IMHO nuo animetyyliset naamakuvat voisi vaihtaa saman näköisiin pärstiin kuin muussa peligrafiikassa, näyttää paljon luontevammalta. Muuten näyttääkin erinomaisen hyvältä, että onnea jatkoon.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Pate5 »

Chaosworm wrote:Kun kerran osaat tehdä hienoa grafiikkaa, toivoisin että tällä kertaa kanssa teet sitä, se Tavton's Rescuen pergamenttilappu oli hyvin tylsä verrattuna niihin kuviin <(",)>.
Chaosworm, aina jauhamassa niistä kuvista. No, tällä kertaa peliin tulee ne kuvat.
koodaaja wrote:IMHO nuo animetyyliset naamakuvat voisi vaihtaa saman näköisiin pärstiin kuin muussa peligrafiikassa, näyttää paljon luontevammalta. Muuten näyttääkin erinomaisen hyvältä, että onnea jatkoon.
Minkäslaisia nämä naamat sitten olisivat? Olisiko pientä esimerkkiä?
programmer of DSG wrote:Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! :D Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist.. :P
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..
Ihan hienohan tuo on, mutta ei sovi pelin juoneen.
Grandi wrote:Valikot näyttävät hieman turhan yksinkertaisilta ja hiirellä toimivuus voisi tosiaan olla ihan näppäräominaisuus. En tiedä miten olet liikuttamisen toteuttanut, mutta jos otat hiiren noihin valikoihinkin, niin jonkinlainen point & click toiminta voisi olla sekin kiwi. Se voisi helpottaa/ nopeuttaa eri paikkoihin kulkemista A*-algorithmiä hyväksi käyttäen.

Kursorin mennessä hahmon/ esineen päälle, voisi taas avautua pieni valikko josta valittaisiin haluttu toiminto sille. Samassa lootassa voisi olla myös tietoa valitusta objektista ja sen nimi. Tietenkin jos olet vakaasti perinteiden puolella niin kyllä sekin käy, nämä ovat vain ehdotuksiani.

Onnea projektillesi :-)
Peliin ei tule hiireä ollenkaan, joten ei taida onnistua.
temu92 wrote:Ihan kivalta näyttää mutta itse olisin mieluummin vielä kuvallisen inventoorin kannalla jota voisi ohjata helpommin hiirellä, yleensäkin toimivuus hiirellä sekä näppäimistöllä voisi olla kiva. Ja graffoista sen verran että sanomalla huikeasti paremmat niin mitä se tarkoittaa, nytkin on jo aika huippuluokkaa nuo. Ehkä ainoastaan ruohikko on hieman tökerön näköistä.
Inventoryssä on pikkuiset 15x15 pikselin kuvat. Ja hiirtä ei peliin tule.



Olen taas ollut laiskalla päällä, joten peli ei ole edistynyt paljoakaan. Inventory-systeemi on nyt täysin valmis. Syöminen, stack, equippaaminen yms. toimii nyt täydellisesti. Pelimoottori alkaa muutenkin olla taistelua ja kauppaa vaille valmis. Kun olen saanut ne tehtyä, niin pistän pienen hiekkalaatikko-tyylisen betan, jossa voi kokeilla kaikkia pelin ominaisuuksia.
Ja vielä pari kuvaa:

Image

Image

Sana on vapaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Warlock »

Ihan hyvältä näyttää kuvista päätellen, mutta kuten aiemmin mainittiin, niin nuo naamat ovat kyllä aika animemaisia.
Image
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by temu92 »

Pate5 wrote:Inventoryssä on pikkuiset 15x15 pikselin kuvat.
Tavaran nimen viereen eikä alas plz? Helpottaa aika paljon tavaran etsimistä jos tavaroita on paljon.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Awaclus »

Pate5 wrote: Chaosworm, aina jauhamassa niistä kuvista. No, tällä kertaa peliin tulee ne kuvat.
No kannattipa sitten jauhaa :)

Inventory näyttää hyvältä, mutta tuon esineen nimen tilalla voisi olla kuva, ja sitten kun valinta siirretään kuvan päälle, näytetään esineestä kuvaus, nimi ja muu informaatio. Noinkin kyllä toimii mielestäni oikein hyvin.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by MaGetzUb »

Pate5 wrote:programmer of DSG kirjoitti:
Tämähän näyttää jo hyvältä lykkyä pyttyyn vaan! Onkos nimi jo tiedossa? Land of Lunar Mist..
Jos innostut nimestä saat käyttää jossen itte keksi käyttöä..

Ihan hienohan tuo on, mutta ei sovi pelin juoneen.
Et ole kertonut juontasi vielä meille.. Päättelin vain että tuo on joku FF tyylinen Rope..Mutta taisin olla väärässä.. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Pate5 »

Vähän tietoa edistymisestä:

En ole koodannut paljoakaan, mutta pelimoottori on nyt taistelua lukuun ottamatta valmis. Kauppa, skilli- ja luokkasysteemi, välianimaatiot ja muut ovat valmiita. Tavarat, hahmoluokat ym. ovat omissa tiedostoissaan, joka mahdollistaa helpon muokkauksen.

Pari kuvaa:

Image

Image

Image

Kommentteja, ehdotuksia ym. saa antaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by valscion »

Pate5 wrote:Kommentteja, ehdotuksia ym. saa antaa.
Heh, pakko nyt viilata pilkkua: Tuossa viimeisessä screenshotissasi on lause "Hits the -- uses 2 mp". "mp" on kirjoitettu pienellä, vaikka ylempänä kuvassa, varmaankin status-kohassa se on isoilla kirjaimilla.

Mutta näyttää kyllä hienolta :). Keep up the good work!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Pate5 »

Pelimoottori on nyt lähes kokonaan valmis. Se edellinen arvio 80% oli hyvin kaukana, koska taisteluun meni aikaa ja vaivaa paljon odotettua enemmän.
Pelimoottorin tämänhetkiset ominaisuudet:

Inventory:
-Tavaroiden lisääminen, poistaminen, stack
-Tavaroiden käyttäminen ja wieldaaminen
-Toimiva kauppa

Kartta:
-Toimiva systeemi hahmojen lisäämiseen, poistoon, ja liikutukseen
-Arkut ym.
-Välianimaatiot

Dialogi:
-Dialogisysteemi
-Haarautuva dialogi ja 3 eri vaihtoehtoa

Taistelu:
-Kaikki iskut/skillit/tavarat valitaan taistelun alussa, ja hahmot lyövät nopeusjärjestyksessä
-Knock out
-Kuolleeseen viholliseen suuntautuvat iskut ohjataan eläviin
-Graafinen puoli

Ja tämänhetkisten suunnitelmien mukaan tulossa olisi vielä:

-Toimiva systeemi karttojen ja niiden sisällön vaihtoon
-Lisää sisältöä, juoni
-Vihollisten skillit taisteluun


Eli paljoa ei enää puutu juonen lisäksi. Koodia on tällä hetkellä noin 2000 riviä.

Pari uutta kuvaa:
Image
Image
Image
Image

Ja vielä ladattava versio, joka sisältää lähes kaikki pelimoottorin perusominaisuudet.

Klik

Ja muistakaa kommentoida! Ehdotuksia, bugeja, vikoja ja mielipiteitä saa ilmoittaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Awaclus »

Pate5 wrote:Pelimoottori on nyt lähes kokonaan valmis. Se edellinen arvio 80% oli hyvin kaukana, koska taisteluun meni aikaa ja vaivaa paljon odotettua enemmän.
Pelimoottorin tämänhetkiset ominaisuudet:

Inventory:
-Tavaroiden lisääminen, poistaminen, stack
-Tavaroiden käyttäminen ja wieldaaminen
-Toimiva kauppa

Kartta:
-Toimiva systeemi hahmojen lisäämiseen, poistoon, ja liikutukseen
-Arkut ym.
-Välianimaatiot

Dialogi:
-Dialogisysteemi
-Haarautuva dialogi ja 3 eri vaihtoehtoa

Taistelu:
-Kaikki iskut/skillit/tavarat valitaan taistelun alussa, ja hahmot lyövät nopeusjärjestyksessä
-Knock out
-Kuolleeseen viholliseen suuntautuvat iskut ohjataan eläviin
-Graafinen puoli

Ja tämänhetkisten suunnitelmien mukaan tulossa olisi vielä:

-Toimiva systeemi karttojen ja niiden sisällön vaihtoon
-Lisää sisältöä, juoni
-Vihollisten skillit taisteluun


Eli paljoa ei enää puutu juonen lisäksi. Koodia on tällä hetkellä noin 2000 riviä.

Ja vielä ladattava versio, joka sisältää lähes kaikki pelimoottorin perusominaisuudet.

Klik

Ja muistakaa kommentoida! Ehdotuksia, bugeja, vikoja ja mielipiteitä saa ilmoittaa.
Pelimoottori toimi ihan hyvin, mutta mielestäni olisi kivaa, jos Space tekisi sen, mitä Enter tekee nyt (ja voisivat ne olla vaikka kumpainenkin). Sen lisäksi tuossa valikossa, mikä tuli Escapesta, olisi voinut olla "Return to game" tai jotain sinne päin, koska itse luulin, että Exit lähtee vain siitä valikosta pois, mutta sitten se lopettikin koko pelin.

Grafiikat olivat ihan hyviä, eikä niillä ole mielestäni myöskään juurikaan merkitystä.

Juoni oli aika tylsä :D.

EDIT: Juu, sarkasmia oli.
Last edited by Awaclus on Fri May 08, 2009 6:09 pm, edited 1 time in total.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by Pate5 »

Chaosworm wrote:Juoni oli aika tylsä :D.
Ai oliko siinä juonikin? :o
EDIT:

Tämäkin oli sarkasmia

Last edited by Pate5 on Fri May 08, 2009 8:40 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Uusi roolipeliprojekti

Post by -Z- »

Pate5 wrote:
Chaosworm wrote:Juoni oli aika tylsä :D.
Ai oliko siinä juonikin? :o
Veikkaan sarkasmia.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Post Reply