Todennäköisesti ääni alkaa aina sekunnin murto-osan väliin uudelleen, jolloin se kuulostaa melko pjäskalta.KankiKalle wrote:Mikä on kun yritän soittaa musiikkia/ääniä pääsilmukassa, niin ääni kuuluu sellaisena kauheana rääkymisenä? Ja sitten jos poistan repeatin ja foreverin niin ääni kuuluu normaalina? Jos pääsilmukassa laitan setsoundin offille niin ääni kuuluu normaalina mut peli mavittaa?
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
Laita ääni soimaan ennen looppia tai tee manuaalin esimerkin tyyliin:KankiKalle wrote:Mikä on kun yritän soittaa musiikkia/ääniä pääsilmukassa, niin ääni kuuluu sellaisena kauheana rääkymisenä? Ja sitten jos poistan repeatin ja foreverin niin ääni kuuluu normaalina? Jos pääsilmukassa laitan setsoundin offille niin ääni kuuluu normaalina mut peli mavittaa?
Code: Select all
'endless loop of music
If SoundPlaying(music)=OFF Then
music=PlaySound("Media\SK_Battle2.mp3")
EndIf
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Suurkiitos vastauksista, nyt kuuluu ja hienosti.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Tyhmät kysymykset
nyt tuli todella tyhmä ongelma
mulla on kummallkin törmäykset kumpaakin objektiin ja kuitenkin se voi työntää toista pois paikoiltaan
vihollisen ei pitäisi liikkua paikaltaa kun pelihahmo törmää siihen...
mulla on kummallkin törmäykset kumpaakin objektiin ja kuitenkin se voi työntää toista pois paikoiltaan
vihollisen ei pitäisi liikkua paikaltaa kun pelihahmo törmää siihen...
Re: Tyhmät kysymykset
Heittäisin, että sinulla on liukuva törmäys (SetupCollision obj, obj2, i, j, 2 <-- tuo kakkonen koittaa ykkösenä. Silloin se tosin töksähtää..)
Mutta kuitenkin ymmärsin väärin. Siis se johon törmätään liikkuu? Koodi voisi auttaa..
Mutta kuitenkin ymmärsin väärin. Siis se johon törmätään liikkuu? Koodi voisi auttaa..
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Re: Tyhmät kysymykset
juu vihollinen liikkuu
Re: Tyhmät kysymykset
Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi?
moxd
Re: Tyhmät kysymykset
Et mitenkään.Tuomasd wrote:Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi?
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Tekemällä sen flashilla. http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_FlashTuomasd wrote:Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Tyhmät kysymykset
Kumpi muoto map editorissa?Tilester 1,3 vai Tilester 1,0??
Re: Tyhmät kysymykset
Tilester 1.3
Re: Tyhmät kysymykset
Olen Alkanut Opettelemaan CoolBasicia Noin 4 Päivää sitten ja eilen päätin tehdä pienen ylhäältä päin kuvatun autopelin. Pelin Tekeminen menikin hyvin niin pitkälle, kunnes pitäisi päästä toiseen kenttään. Niin voisiko joku kertoa minulle miten teen kentän vaihdoin pelissäni? Olen yrittänyt Etsiä näiltä foorumeilta apua, mutta en ole löytänyt mitään tarpeeksi yksinkertaista selitystä minulle, miten saan vaihdettua kentän.
miten saisin sen vaihtamaan kentän kun esimerkiksi 3 kierrosta on tullut täyteen?
miten saisin sen vaihtamaan kentän kun esimerkiksi 3 kierrosta on tullut täyteen?
Re: Tyhmät kysymykset
Joku kertoi tämän tuolla mutta näin.Vald00 wrote:Olen Alkanut Opettelemaan CoolBasicia Noin 4 Päivää sitten ja eilen päätin tehdä pienen ylhäältä päin kuvatun autopelin. Pelin Tekeminen menikin hyvin niin pitkälle, kunnes pitäisi päästä toiseen kenttään. Niin voisiko joku kertoa minulle miten teen kentän vaihdoin pelissäni? Olen yrittänyt Etsiä näiltä foorumeilta apua, mutta en ole löytänyt mitään tarpeeksi yksinkertaista selitystä minulle, miten saan vaihdettua kentän.
miten saisin sen vaihtamaan kentän kun esimerkiksi 3 kierrosta on tullut täyteen?
Kun on ajanut sen kolme kierrosta, niin sitten:
Lataat uuden kentän ja poistat vanhan. Sijoitat objektit oikeisiin paikkoihin. Asetat tilastot paikoilleen. Se on siinä!
Parantakaa ehdotustani.
EDIT: niin ja laita sinne kentän alkuun chekpointti
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Voisitko Antaa Pienen Esimerkin koodistasi, elikkäs miten se tunnistaa sen että kolme kierrosta on täynnä?
Re: Tyhmät kysymykset
Harmi Kun En pääse tunnukselleni kun voisi noita omia viestejä vielä muokata. Niin miten se checkpoint tehdään?
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
auto=LoadObject("media\car2.bmp",72)
Repeat
TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5
MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3
Circle 395,ScreenWidth()/2,10
If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check"
DrawScreen
Forever
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
En Ymmärrä miten tuo koodi pitäisi toimia,
Code: Select all
auto=LoadObject("media\car2.bmp",72) Tuossa Ladataan Objeckti Auto?
Repeat 'Aloitetaan silmukka
'Auton Ohjaus
TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5
MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3
Circle 395,ScreenWidth()/2,10 ' Tämähän Tekee Pienen Pallon
'Tästä Eteenpäin en ymmärrä, milloin pitäisi tulla Error "Check" ? Tuo MakeError "Check" Pitää Sitten Vaihtaa Varsinaisessa Pelissä "Goto Kenttä2" ?
If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check"
DrawScreen
Forever
EDIT:
Sain Tunnukseni Toimimaan
Re: Tyhmät kysymykset
tuo nyt oli vaan kivikautinen esimerkki.Vald0 wrote:En Ymmärrä miten tuo koodi pitäisi toimia,
Code: Select all
auto=LoadObject("media\car2.bmp",72) Tuossa Ladataan Objeckti Auto? Repeat 'Aloitetaan silmukka 'Auton Ohjaus TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5 MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3 Circle 395,ScreenWidth()/2,10 ' Tämähän Tekee Pienen Pallon 'Tästä Eteenpäin en ymmärrä, milloin pitäisi tulla Error "Check" ? Tuo MakeError "Check" Pitää Sitten Vaihtaa Varsinaisessa Pelissä "Goto Kenttä2" ? If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check" DrawScreen Forever
EDIT:Sain Tunnukseni Toimimaan
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Pitäisikö jossain vaiheessa tulla Error Check Esim Kun osuu palloon?
Kiitos Avustasi
Kiitos Avustasi
EDIT:
Joo Huomasin Että tulee kun osuu oikeaan paikkaan.