Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by esa94 »

KankiKalle wrote:Mikä on kun yritän soittaa musiikkia/ääniä pääsilmukassa, niin ääni kuuluu sellaisena kauheana rääkymisenä? Ja sitten jos poistan repeatin ja foreverin niin ääni kuuluu normaalina? Jos pääsilmukassa laitan setsoundin offille niin ääni kuuluu normaalina mut peli mavittaa?
Todennäköisesti ääni alkaa aina sekunnin murto-osan väliin uudelleen, jolloin se kuulostaa melko pjäskalta.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Tyhmät kysymykset

Post by TheFish »

KankiKalle wrote:Mikä on kun yritän soittaa musiikkia/ääniä pääsilmukassa, niin ääni kuuluu sellaisena kauheana rääkymisenä? Ja sitten jos poistan repeatin ja foreverin niin ääni kuuluu normaalina? Jos pääsilmukassa laitan setsoundin offille niin ääni kuuluu normaalina mut peli mavittaa?
Laita ääni soimaan ennen looppia tai tee manuaalin esimerkin tyyliin:

Code: Select all

    'endless loop of music
    If SoundPlaying(music)=OFF Then 
        music=PlaySound("Media\SK_Battle2.mp3")
    EndIf
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KankiKalle »

Suurkiitos vastauksista, nyt kuuluu ja hienosti.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

nyt tuli todella tyhmä ongelma

mulla on kummallkin törmäykset kumpaakin objektiin ja kuitenkin se voi työntää toista pois paikoiltaan :shock:
vihollisen ei pitäisi liikkua paikaltaa kun pelihahmo törmää siihen...
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Rufi »

Heittäisin, että sinulla on liukuva törmäys (SetupCollision obj, obj2, i, j, 2 <-- tuo kakkonen koittaa ykkösenä. Silloin se tosin töksähtää..)

Mutta kuitenkin ymmärsin väärin. Siis se johon törmätään liikkuu? Koodi voisi auttaa..
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

juu vihollinen liikkuu
Tuomasd
Newcomer
Posts: 14
Joined: Fri Dec 12, 2008 4:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Tuomasd »

Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi? :?
moxd
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Pate5 »

Tuomasd wrote:Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi? :?
Et mitenkään.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Tuomasd
Newcomer
Posts: 14
Joined: Fri Dec 12, 2008 4:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Tuomasd »

Aijaa. :mrgreen:
moxd
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tyhmät kysymykset

Post by -Z- »

Tuomasd wrote:Tämä ei liity ohjelmointiin kyllä, mutta miten saan pelini flash(.swf) tiedostoksi? :?
Tekemällä sen flashilla. http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Flash
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by alker »

Kumpi muoto map editorissa?Tilester 1,3 vai Tilester 1,0??
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sly_Jack0 »

Tilester 1.3
Vald00

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vald00 »

Olen Alkanut Opettelemaan CoolBasicia Noin 4 Päivää sitten ja eilen päätin tehdä pienen ylhäältä päin kuvatun autopelin. Pelin Tekeminen menikin hyvin niin pitkälle, kunnes pitäisi päästä toiseen kenttään. Niin voisiko joku kertoa minulle miten teen kentän vaihdoin pelissäni? Olen yrittänyt Etsiä näiltä foorumeilta apua, mutta en ole löytänyt mitään tarpeeksi yksinkertaista selitystä minulle, miten saan vaihdettua kentän.
miten saisin sen vaihtamaan kentän kun esimerkiksi 3 kierrosta on tullut täyteen?
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Vald00 wrote:Olen Alkanut Opettelemaan CoolBasicia Noin 4 Päivää sitten ja eilen päätin tehdä pienen ylhäältä päin kuvatun autopelin. Pelin Tekeminen menikin hyvin niin pitkälle, kunnes pitäisi päästä toiseen kenttään. Niin voisiko joku kertoa minulle miten teen kentän vaihdoin pelissäni? Olen yrittänyt Etsiä näiltä foorumeilta apua, mutta en ole löytänyt mitään tarpeeksi yksinkertaista selitystä minulle, miten saan vaihdettua kentän.
miten saisin sen vaihtamaan kentän kun esimerkiksi 3 kierrosta on tullut täyteen?
Joku kertoi tämän tuolla mutta näin.

Kun on ajanut sen kolme kierrosta, niin sitten:
Lataat uuden kentän ja poistat vanhan. Sijoitat objektit oikeisiin paikkoihin. Asetat tilastot paikoilleen. Se on siinä!

Parantakaa ehdotustani.

EDIT: niin ja laita sinne kentän alkuun chekpointti
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Vald00

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vald00 »

Voisitko Antaa Pienen Esimerkin koodistasi, elikkäs miten se tunnistaa sen että kolme kierrosta on täynnä?
Vald00

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vald00 »

Harmi Kun En pääse tunnukselleni kun voisi noita omia viestejä vielä muokata. Niin miten se checkpoint tehdään?
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Code: Select all

auto=LoadObject("media\car2.bmp",72)

Repeat

    TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5
    
    MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3
    
    Circle 395,ScreenWidth()/2,10
    
    If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check"
    
    DrawScreen
    
Forever
EDIT: Mutta yleensä se tallennetaan muuttujaan. (Esim. If {kierros} Then check=check+1)
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Vald0
Newcomer
Posts: 5
Joined: Sat Dec 20, 2008 8:49 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vald0 »

En Ymmärrä miten tuo koodi pitäisi toimia,

Code: Select all

auto=LoadObject("media\car2.bmp",72) Tuossa Ladataan Objeckti Auto?

Repeat 'Aloitetaan silmukka

    'Auton Ohjaus
    TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5     
   
    MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3
   
    Circle 395,ScreenWidth()/2,10 ' Tämähän Tekee Pienen Pallon
   
    'Tästä Eteenpäin en ymmärrä, milloin pitäisi tulla Error "Check" ? Tuo MakeError "Check" Pitää Sitten Vaihtaa Varsinaisessa Pelissä "Goto Kenttä2" ?
    If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check" 
   
    DrawScreen
   
Forever
EDIT:

Sain Tunnukseni Toimimaan

Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Vald0 wrote:En Ymmärrä miten tuo koodi pitäisi toimia,

Code: Select all

auto=LoadObject("media\car2.bmp",72) Tuossa Ladataan Objeckti Auto?

Repeat 'Aloitetaan silmukka

    'Auton Ohjaus
    TurnObject auto,(LeftKey()-RightKey())*5     
   
    MoveObject auto,(UpKey()-DownKey())*3
   
    Circle 395,ScreenWidth()/2,10 ' Tämähän Tekee Pienen Pallon
   
    'Tästä Eteenpäin en ymmärrä, milloin pitäisi tulla Error "Check" ? Tuo MakeError "Check" Pitää Sitten Vaihtaa Varsinaisessa Pelissä "Goto Kenttä2" ?
    If ObjectX(auto)=180 Then MakeError "check" 
   
    DrawScreen
   
Forever
EDIT:

Sain Tunnukseni Toimimaan

tuo nyt oli vaan kivikautinen esimerkki.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Vald0
Newcomer
Posts: 5
Joined: Sat Dec 20, 2008 8:49 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vald0 »

Pitäisikö jossain vaiheessa tulla Error Check Esim Kun osuu palloon?
Kiitos Avustasi
EDIT:

Joo Huomasin Että tulee kun osuu oikeaan paikkaan.

Locked