Repeat
a=2'jakava muuttuja
b=10'jaettava muuttuja
Text 10,10,"Jakojäännös="+b/a
DrawScreen
Forever
Noin minä jakaisin muuttujan.
Nyt sain tämän jakolaskun toimimaan. Kiitos ja kumarrus siitä KillBur:ille.
Nyt ilmeni kuitenkin uusi ongelma, liittyen kääntäjään. Kun ajan ohjelman kääntäjässä painamalla f5-näppäintä tulee ilmoitus jossa kerrotaan, että CoolBasic kääntäsi jo jotain toista ohjelmaa. Eli minun pitäisi tallentaa .exe:ksi jotta voin kokeilla toimiiko ohjelma.
Pystyykö tätä korjata mitenkään?
Editorin versio on 10.43 ja Compliter on 2.43
No niin miten saan tehtyä if rakenteen joka hyväksyy anykeyn josta se siirtyy seuraavalle sivulle.
Objekteja on vilkkuva anykey teksti sekä pelin logo... Vilkkumisen pitäisi jatkua kokoajan mä onnistuin jo kerran mutta se vilkkuminen keskeytyi.
Untsk1 wrote:No niin miten saan tehtyä if rakenteen joka hyväksyy anykeyn josta se siirtyy seuraavalle sivulle.
Objekteja on vilkkuva anykey teksti sekä pelin logo... Vilkkumisen pitäisi jatkua kokoajan mä onnistuin jo kerran mutta se vilkkuminen keskeytyi.
FrameLimit(40)
SCREEN 640,480
logo=LoadFont ("Snap ITC", 40)
Anykey=LoadFont ("Tahoma", 15)
Dim r As integer
r=0
SetFont Logo
Locate 235,190
AddText "Hot shots"
SetFont Anykey
Repeat
Repeat
r=r+5
Color r,100,100
CenterText 320,240, "-Press any key To start the game-"
DrawScreen
Until r=255
Repeat
r=r-5
Color r,100,r
CenterText 320,240, "-Press any key To start the game-"
DrawScreen
Until r=0
Until EscapeKey()
Eläen Untsk1:n kanssa (suunnilleen) samassa ongelmassa.
Itselläni siis teksti vilkkuu, toimii hyvin. Mutta, vain jos ulompi repeat (joka siis sisältää repeatin, jossa muuttujan arvoa (joka siis muuttaa väriä) vähennetään, sekä repeatin jossa muuttujan arvoa liätään.) on määritelty Forever:iksi.
Mikäli laitan siihen Until Waitkey():n, niin toimii vain yhden kierroksen (eli valkoisesta mustaksi ja takaisin), sitten stoppaa. Sama ongelma, mikäli laitan repeattiin sisälle If waitkey() then exit [tai vaihtoehtoisesti goto alku].
Nytten sain toimimaan siten, että laitan repeattejen sisään if keyhit(28) then goto alku. Mutta sillon voi laittaa vain siten, että tiettyä näppäintä napauttamalla pääsee etenemään.
alppen wrote:
Nytten sain toimimaan siten, että laitan repeattejen sisään if keyhit(28) then goto alku. Mutta sillon voi laittaa vain siten, että tiettyä näppäintä napauttamalla pääsee etenemään.
Miten minä saan piirrettyä viivan kahden objectin väliin? Jos toinen objekti liikkuu niin se viiva pysyy yhä niiden välillä?
Oon nyyppä tässä koodauksessa...
guy=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
ScreenPositionObject guy,10,10
RotateObject guy,90
While Not KeyHit(1)
If KeyHit(cbkeyW) Then TranslateObject guy,0,10
If KeyHit(cbkeyA) Then TranslateObject guy,-10,0
If KeyHit(cbkeyS) Then TranslateObject guy,0,-10
If KeyHit(cbkeyD) Then TranslateObject guy,10,0
DrawGame
Line 10,10,195+ObjectX(guy),150-ObjectY(guy)
Text 10,10,"X: "+ObjectX(guy)
Text 10,30,"Y: "+ObjectY(guy)
DrawScreen
Wend
Eli sellanen kysymys, että kun muodostan yhteyden nettiin HttpGet, niin talleneeko mun koneelle jonnekkin joku lokitiedosto, että pyyntöjä oon lähetelly?
juippioippi wrote:Eli sellanen kysymys, että kun muodostan yhteyden nettiin HttpGet, niin talleneeko mun koneelle jonnekkin joku lokitiedosto, että pyyntöjä oon lähetelly?
Olen melkein saanut aseenvaihdon toimimaan peliini, mutta on vielä yksi ongelma.
Kun vaihtaa aseen nyrkkeihin niin edellisen aseen luodit jäävät ilmaan.
Ja tässä tulee koodia:
Type AMMUS
Field obj
Field nopeus
Field teho
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
pistooli=LoadSound("Media\Gun 1.wav")
kivääri=LoadSound("Media\blaster.wav")
ase=2
Repeat
Select ase
Case 1
a$="nyrkit"
asenopeus=0
lataus=0
ääni=0
Case 2
a$="pistooli"
asenopeus=6
lataus=25
ääni=pistooli
Case 3
a$="kivääri"
asenopeus=15
lataus=5
ääni=kivääri
End Select
If KeyHit(28) Then ase=ase+1
If ase>3 Then ase=1
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 And ase>1 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
PlaySound ääni
reload=lataus 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,asenopeus
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Next luoti
'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
DrawGame
'piirrä "kenttä"
Color cbOrange
Box 20,20,360,260,OFF
Color cbred
Text 20,20,"Aseesi: "+a$
Text 20,35,"Aseennopeus: "+asenopeus
DrawScreen
Forever
ase=1
Repeat
ase=ase+MouseMoveZ()
Select ase
Case 1
Text 0,0,"Pisla"
'muut jutut
Case 2
Text 0,0,"ShotGun"
'muut jutut
Case 3
Text 0,0,"Sinko"
'mut jutut
EndSelect
If ase>3 Then ase=3
If ase>1 Then ase=1
DrawScreen
Until EscapeKey()
Edt: Tykkään kirjoittaa ShotGun vaikka se onkin väärin
Last edited by phons on Sun Dec 14, 2008 3:49 pm, edited 1 time in total.