Bugi vai oon vaan tyhmä?

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
En minä ainakaan.

Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by En minä ainakaan. »

Elikkäs mulle tulee yleensä tämmönen virhe sanonma: ERROR! Can't load map: 'testmap.til'. tahtoisin tietää mikä on vika ja miten korjata. Kentät, ukot ja musiikit kyllä toimii hetken kun esim. käynnistän valmiin ohjelman (semmosen mikä tulee CoolBasicin mukana) Kiitos jo etukäteen.
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by Zrazy_Coder »

Haluisitkos laittaa sen koodin tänne ? Niin tietäisi mikä vikana
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by TheFish »

Mikäli olet tallentanut koodin jonnekkin, niin tarkista onko kartan polku oikein.
Mikäli et ole tallentanut, niin yritä käyttää polkuna "media/testmap.til".
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
En minä ainakaan.

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by En minä ainakaan. »

Polku on väkiseen oikeen koska se toimii jos avaan valmiin CBn oman teoksen. En mie pysty mitään koodii pistää koska se ongelma pätee joka ohjelmas mitä teen.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by TheFish »

En minä ainakaan. wrote:Polku on väkiseen oikeen koska se toimii jos avaan valmiin CBn oman teoksen. En mie pysty mitään koodii pistää koska se ongelma pätee joka ohjelmas mitä teen.
Se polku juuri nimen omaan ei ole oikea, jos se toimii vain cb:n valmiilla koodeilla, mutta ei tallennetuilla. Kaikkien kuvien, objektien, äänien, yms. pitää löytyä koodin kanssa samasta kansiosta tai sen kansion sisällä olevasta kansiosta.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
En minä ainakaan.

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by En minä ainakaan. »

eli kaikki tallennetut media kansioon :D? tein noin ja vielä sanoo samaa.
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by FuJi »

En minä ainakaan. wrote:eli kaikki tallennetut media kansioon :D? tein noin ja vielä sanoo samaa.
Mihin media kansioon ne tallensit? CoolBasicin media kansioon?
Jos jonkin tiedston polku on esimerkiksi seuraava: "media\guy.bmp" ja ohjelmaa ei ole tallenettu CB hakee guy.bmp tiedostoa CoolBasicin media kansiosta, jos taas olet tallentanut ohjelmasi sinun täytyy luoda samaan kansioon, jossa ohjelmasi on myös media kansio ja sinne kaikki kuvat ja objektit, jotka ladataan ohjelmassa.
En minä ainakaan.

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by En minä ainakaan. »

Just sinne. Siis mulla on objektit ukot musa kuvat ja tallennetut CB kamat (aluksi tallensin ne muualle...) media kansiossa.
Sama juttu "ERROR! Can't...." on jos esim kirjotan yksin kertaisen kuvan ohjeman. Semmosen mikä avaa vaan kuvan..
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by MAVmaggot »

Jos postaisit sen pienenkin koodin tänne se auttaisi. :)
'Can't load map' tulee myös jos tilesetissä on jotain vikaa.
En minä ainakaan.

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by En minä ainakaan. »

Eikö kukaan voi ymmärtää etten voi postata mitään koska tuo error pätee melkein kaikkissa koodeissa mitä teen.. Eikä se vika taida olla tilesetissäkään koska en voi myöskään ladata musiikkia/ukkoja... Pystyn kumminkin tekee esim liikkuvii palloja..
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by Murskaaja »

Toimiiko muiden tekemät jo valmiit CB-projut koneellasi?


TheFish wrote:Kaikkien kuvien, objektien, äänien, yms. pitää löytyä koodin kanssa samasta kansiosta tai sen kansion sisällä olevasta kansiosta.
Menee hieman ohi aiheen, mutta tuohan ei nyt pitänyt paikkaansa. Mediathan voivat olla vaikka työpöydällä jos niin haluat ja ohjelma toimi vaikka koodi ei olisikaan samassa paikassa (en tietenkään suosittele moista :)). Silloin median sijainti pitää vaan määrittää ruohonjuuritasolta asti. (esim "C:\program files\coolbasic\media\cow.bmp" ajaa minulla ihan saman asian kuin "media\cow.bmp")
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by TheFish »

En minä ainakaan. wrote:Eikö kukaan voi ymmärtää etten voi postata mitään koska tuo error pätee melkein kaikkissa koodeissa mitä teen.. Eikä se vika taida olla tilesetissäkään koska en voi myöskään ladata musiikkia/ukkoja... Pystyn kumminkin tekee esim liikkuvii palloja..
Kaipa voit itse ymmärtää, että voit postata esimerkin yhdestä tapauksesta jossa se virhe tulee. Laita edes esimerkki siitä rivistä jossa lataat kartan tai muuta vastaavaa. Mikäli koodi on tallennettu kansioon, joka sisältää "media" nimisen kansion, jossa kartta ja tilesetti on, niin sen rivin pitäisi olla

Code: Select all

kartta=loadmap("media\kartta.til","media\tilesetti.bmp")
Tietysti kartta-muuttujan, kartan ja tilesetin nimet voivat olla eri, mutta muuten pitäisi olla sama.
Mikäli kartta ja tilesetti on vaikka "grafiikat" nimisessä kansiossa niin korvaat nimen "media" sillä. Jos taas ne on samassa kansiossa koodin kanssa, niin jätät kokonaan pois sen kansion nimen.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Bugi vai oon vaan tyhmä?

Post by iTKEVAnAKKI »

turha.PNG
turha.PNG (2.43 KiB) Viewed 8138 times
Tein sulle kuvankin ;) sitten vielä jos olet muuttanut tilesettiä, niin itelleni käy usein niin, että kun tallenan sen .pngksi niin koodissa laitan, että se olisi muka .bmp.... Ja itelleni tulee MAV jos kartta on tehty tilsesterillä(? :o), niin kokeileppas tehä oma kartta TileGenillä.

Ja miksi et voisi muka laittaa sitä koodia, kun eihän se ole kuin avata cbeditori, ctrl+a, foorumille kirjoittamaan, ctrl+v ja lähetä ;)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Post Reply