olen ihan perseestä
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
olen ihan perseestä
Joo, elikkä
minä siis en ymmärrä koodauksesta hevon******* ja
en ole koskaan ymmärtänytkään ja siksi kysyisin apua:
''Pelioppaissa pitäisi olla:
Kädestä pitäen -opas ylhäältä kuvatun räiskintäpelin toteuttamiseen
Askel askeleelta -opas tasoloikan toteuttamiseen
Askel askeleelta -opas autopelin toteuttamiseen''
Millon noi pelioppaat tulee jotta pääsisin alkuun?
Olen jo vuodesta 2003 lähtien yrittänyt opetella jotakin ohjelmaa eikä tule
mitään! Viime vuonna kuulin CoolBasicista ja että son yksinkertanen mutta
eihän tällanen supisuomalainen juntti mitään sellasistakaan
hienouksista ymmärrä!!!
Nii eli en pääsee alkuunkaan...............
minä siis en ymmärrä koodauksesta hevon******* ja
en ole koskaan ymmärtänytkään ja siksi kysyisin apua:
''Pelioppaissa pitäisi olla:
Kädestä pitäen -opas ylhäältä kuvatun räiskintäpelin toteuttamiseen
Askel askeleelta -opas tasoloikan toteuttamiseen
Askel askeleelta -opas autopelin toteuttamiseen''
Millon noi pelioppaat tulee jotta pääsisin alkuun?
Olen jo vuodesta 2003 lähtien yrittänyt opetella jotakin ohjelmaa eikä tule
mitään! Viime vuonna kuulin CoolBasicista ja että son yksinkertanen mutta
eihän tällanen supisuomalainen juntti mitään sellasistakaan
hienouksista ymmärrä!!!
Nii eli en pääsee alkuunkaan...............
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
ihan totta.olen itsekin odottanut noita oppaita,mutta sisuunnuin ja opettelin
ohjekirjan,suosittelen
ohjekirjan,suosittelen
Re: olen ihan perseestä
Ei ole hajuakaan tuleeko nuita pelioppaita edes. Mutta katsoppa kaikki 20 oppituntia painamalla f8. Mieti, mitä mikin koodi tarkoittaa ja oppitunnin lopussa on hyvät selostukset. Katso myös cool basic ohjekirjasta jotain kivaa. Kun olet katsonut kaikki 20 oppituntia ja harjoitellut taitojasi, tee joku helppo peli, kuten lotto arvonta tai jokin jonka luulet osaavasi . Ei kannata aloittaa mistään suuresta projusta, muuten innostus loppuikin siihen.
Re: olen ihan perseestä
Älä valita! Itsekkään en osaa paljon mitään, kiinnostusta olisi mutta ei silti saa aikaiseksi että harjoittelisi kunnolla... Että kyllä kannattaa tutustua niihin 20 oppituntiin ja vaikka tehdä jotain pientä, yhdistää eri oppituntien koodeja yrittäen saada jotain aikaan niin minäkin aloitin ja komennot ovat jääneet mieleen jo vähän.
Ei ruokita trollia?
Ei ruokita trollia?
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Joo.
Nyt olen lukenut jotenkuten ja saanut tulevaan autopeliini Rattijuoppo pelaajan
liikkumaan haluamallani tavalla.
Mutta enää hankaluuksia tuottavat nuo botit:
Kysynkin nytten itseäni pätevämmiltä, että miten saisi ihmisiä juoksemaan joko autoani pakoon tai
sitä päin yrittäen käydä hullun kuskin kimppuun?
Ja miten ne ukkelit jotka juoksee saa palasiksi kun niiden päälle ajaa?
Onko liian vaikeata vai pitäisikö tyytyä ihan vaan johonkin rallipeliin?
Nyt olen lukenut jotenkuten ja saanut tulevaan autopeliini Rattijuoppo pelaajan
liikkumaan haluamallani tavalla.
Mutta enää hankaluuksia tuottavat nuo botit:
Kysynkin nytten itseäni pätevämmiltä, että miten saisi ihmisiä juoksemaan joko autoani pakoon tai
sitä päin yrittäen käydä hullun kuskin kimppuun?
Ja miten ne ukkelit jotka juoksee saa palasiksi kun niiden päälle ajaa?
Onko liian vaikeata vai pitäisikö tyytyä ihan vaan johonkin rallipeliin?
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
Imo on vaikeampaa tehdä kunnon rallipeli kunnon fysiikoilla kuin mainitsemasi rattijuoppopeli
Muttamutta manuaalin läpiselaus on suositeltavaa koska pelioppaita tuskin tulee koskaan/pitkään aikaan.
Muttamutta manuaalin läpiselaus on suositeltavaa koska pelioppaita tuskin tulee koskaan/pitkään aikaan.
Re: olen ihan perseestä
Öö teemu, ei noi sun lähettämät pelit mistää suolesta oo (ainakaan galaxy ). Mä en itte jaksa tod. vänkää mitää ykstyiskohtaista peliä (ei riitä hermot). Ja imo täs ois tällääne p***a lähe koodi tuolle teko älylle.
en sitte tiiä toimiiko tää ku koodasin tän itte ilma mitää väli katselmuksia (olin vistalla).
oppia ikä kaikki ite oon 12v
en sitte tiiä toimiiko tää ku koodasin tän itte ilma mitää väli katselmuksia (olin vistalla).
Code: Select all
SCREEN 800,600
FrameLimit 40
'Ladataan auto ja jalankulkia.
lada=LoadObject("Media\car.bmp",72)
PositionObject lada,-350,0
jalankulkia=LoadObject("media\guy.bmp",72)
ClsColor cbgreen
Repeat
'liikutetaan autoa ja tarkistetaan onko auto liikkeessä.
If LeftKey() Then TurnObject lada, 5
If RightKey() Then TurnObject lada, -5
If UpKey() Then MoveObject lada, 6 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0
If DownKey() Then MoveObject lada, -2 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0
'jos auto on liian lähellä jalankulkiaa niin jalan kulkia ottaa
'hätääsen suunnan ja lähtee juoksemaan muuten jalankulkia hortoilee.
If Distance2(lada,jalankulkia)<150 Then
If g=0 Then
g=1
If g Then RotateObject jalankulkia,Rand(360)
EndIf
MoveObject jalankulkia,3.5
Else
g=0
If Timer()>hetki + Rand(250,500) Then
RotateObject jalankulkia,Rand(360)
MoveObject jalankulkia,1
hetki=timer()
EndIf
EndIf
'ja täs nää loppu härpäkkeet jotka pitää muistaa. :-D
DrawScreen
Forever
EDIT:
nyt sen pitäis toimia kai....
Last edited by MaGetzUb on Wed Oct 17, 2007 9:19 am, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: olen ihan perseestä
Ei tuo ihan toiminut Yksi EndIf pääsi unohtumaan ja jalankulkijasi pyöri paikallaan osaamatta väistää autoa (paniikissa lienee ollut ). Toivottavasti et pahastu, tein pari nopeaa muutosta koodiisi.programmer of DSG wrote:Öö teemu, ei noi sun lähettämät pelit mistää suolesta oo (ainakaan galaxy ). Mä en itte jaksa tod. vänkää mitää ykstyiskohtaista peliä (ei riitä hermot). Ja imo täs ois tällääne p***a lähe koodi tuolle teko älylle.
en sitte tiiä toimiiko tää ku koodasin tän itte ilma mitää väli katselmuksia (olin vistalla).oppia ikä kaikki ite oon 12vCode: Select all
koodia...
Nyt jalankulkija kävelee järkevämmin ja juoksee suoraan poispäin autosta, jos se tulee liian lähelle. Hieman alkeellinen, mutta pitäisi toimia esimerkistä
Code: Select all
SCREEN 800,600
FrameLimit 40
'Ladataan auto ja jalankulkia.
lada=LoadObject("Media\car.bmp",72)
PositionObject lada,-350,0
jalankulkia=LoadObject("media\guy.bmp",72)
ClsColor cbgreen
CameraFollow lada, 1,0
nopeus = 1
Repeat
'liikutetaan autoa ja tarkistetaan onko auto liikkeessä.
If LeftKey() Then TurnObject lada, 5
If RightKey() Then TurnObject lada, -5
If UpKey() Then MoveObject lada, 6 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0
If DownKey() Then MoveObject lada, -2 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0
'jos auto on liian lähellä jalankulkiaa niin jalan kulkia ottaa
'hätääsen suunnan ja lähtee juoksemaan muuten jalankulkia hortoilee.
If Distance2(lada,jalankulkia)<150 Then
Text 0,0, "JUMALAUTA SE TULEE PÄÄLLE!!!!"
suunta# = GetAngle2(lada,jalankulkia)
RotateObject jalankulkia, suunta#
nopeus = 3
Else
If aika < Timer() Then
nopeus = 1
aika = Timer() + Rand(500,1000)
TurnObject jalankulkia, Rand(-90,90)
EndIf
EndIf
MoveObject jalankulkia, nopeus
'ja täs nää loppu härpäkkeet jotka pitää muistaa. :-D
DrawScreen
Forever
Re: olen ihan perseestä
joo sitä mä arvelinki ku tein sen ilma coolbasici tarkistajan apua
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: olen ihan perseestä
Juu kiitoksia,programmer of DSG wrote:Öö teemu, ei noi sun lähettämät pelit mistää suolesta oo (ainakaan galaxy ). Mä en itte jaksa tod. vänkää mitää ykstyiskohtaista peliä (ei riitä hermot). Ja imo täs ois tällääne p***a lähe koodi tuolle teko älylle.
en sitte tiiä toimiiko tää ku koodasin tän itte ilma mitää väli katselmuksia (olin vistalla).oppia ikä kaikki ite oon 12vCode: Select all
SCREEN 800,600 FrameLimit 40 'Ladataan auto ja jalankulkia. lada=LoadObject("Media\car.bmp",72) PositionObject lada,-350,0 jalankulkia=LoadObject("media\guy.bmp",72) ClsColor cbgreen Repeat 'liikutetaan autoa ja tarkistetaan onko auto liikkeessä. If LeftKey() Then TurnObject lada, 5 If RightKey() Then TurnObject lada, -5 If UpKey() Then MoveObject lada, 6 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0 If DownKey() Then MoveObject lada, -2 : liikkeessä=1 Else liikkeessä=0 'jos auto on liian lähellä jalankulkiaa niin jalan kulkia ottaa 'hätääsen suunnan ja lähtee juoksemaan muuten jalankulkia hortoilee. If Distance2(lada,jalankulkia)<150 Then If g=0 Then g=1 If g Then RotateObject jalankulkia,Rand(360) EndIf MoveObject jalankulkia,3.5 Else g=0 If Timer()>hetki + Rand(250,500) Then RotateObject jalankulkia,Rand(360) MoveObject jalankulkia,1 hetki=timer() EndIf EndIf 'ja täs nää loppu härpäkkeet jotka pitää muistaa. :-D DrawScreen Forever
EDIT:nyt sen pitäis toimia kai....
mutta nytten se ohjelma huutaa kun sen käynnistää että memory Acces Violation!
kokeilin tota jalankulkijaa siihen auton-ohjauksen alle ja ylle eikä kumpikaan toiminut.
Kone se vaan Erroria syöttäää!!!!
kiitos kuitenkin......
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
mikä rutto siin sitte o?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: olen ihan perseestä
Voin taata ettei se ainakaan perunarutto ole!programmer of DSG wrote:mikä rutto siin sitte o?
Mutta,......
No en minä tiedä........ Paska kone........?
vittu ko ei mitään saa tehtyä!!!
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
Voisiko tämä johtua palomuurista? Minulla on f-secure ja aina kun sen sovellusten hallinta oli päällä, tuli vaan mavia minulle kun kokeilin peliä cb:llä
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: olen ihan perseestä
Miulla on Avast! ja Zonealarm.henrik93 wrote:Voisiko tämä johtua palomuurista? Minulla on f-secure ja aina kun sen sovellusten hallinta oli päällä, tuli vaan mavia minulle kun kokeilin peliä cb:llä
Ja olen niitäkin kyllä laskenut, ja poistanut käytöstä ym.
Pitää kokeilla vääntää itte?
Vai pistänkö tänne foorumille josko joku löytäis vian?
EI KU UNOHTAKAA, SAIN SITTENKIN TOIMIMAAN!
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
MAV johtuu palomuurista? Hupaisin väite ikinä.henrik93 wrote:Voisiko tämä johtua palomuurista? Minulla on f-secure ja aina kun sen sovellusten hallinta oli päällä, tuli vaan mavia minulle kun kokeilin peliä cb:llä
MAV tulee yleensä siitä, kun objekteja käsitellään jotenkin väärällä tavalla. Tarkistakaa koodia logiikkavirheiden varalta.
Re: olen ihan perseestä
Ähh...tuota se mav tulee koska palomuuri luuli cb:tä haittaohjelmaksi ja esti osan sen käytöstä. Mutta nyt kun sammutin sovellusten hallinnan, ja kokeilin samaa koodia, ei tullut mavia
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: olen ihan perseestä
Joo.
Nytten olen saanut aloitettua sitä mutta eteeni tuli (yllätys ylltäys) uusi ongelma.
Koska olen tällainen osaamaton tyyppi niin kysymäni pitää, että miten ne viholliset ym.
tyypit saa aseteltua kenttään?
Luin Tilesterin manuaalin 3 kertaa läpi enkä tajunnut paljoa paskaakaan....!
[Kyllä pitää olla osaamaton]
Nytten olen saanut aloitettua sitä mutta eteeni tuli (yllätys ylltäys) uusi ongelma.
Koska olen tällainen osaamaton tyyppi niin kysymäni pitää, että miten ne viholliset ym.
tyypit saa aseteltua kenttään?
Luin Tilesterin manuaalin 3 kertaa läpi enkä tajunnut paljoa paskaakaan....!
[Kyllä pitää olla osaamaton]
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
Tilesterillä ei voi tehdä kuin karttoja. Voit toki tallentaa kartan datakerrokseen jonkin merkin, jonka kohdalle pelin alkaessa luodaan vihollinen.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: olen ihan perseestä
Koska olen näin osaamaton niin kysnkin, että millaisen merkin?Ilmuri wrote:Tilesterillä ei voi tehdä kuin karttoja. Voit toki tallentaa kartan datakerrokseen jonkin merkin, jonka kohdalle pelin alkaessa luodaan vihollinen.
----sry, but serioysly, I'm sooooo stupid with those things---------------
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: olen ihan perseestä
Muistaakseni minkä tahansa luvun väliltä 0-255.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic