No olipas tylsää, joten väsäsinpäs yksinkertaisen, mutta siistin valikon.
Code: Select all
Const V1 = "Aloita peli" //Valinta 1 teksti
Const V1X = 150 //Valinta 1 tekstin X-suunta
Const V1Y = 70 //Valinta 1 tekstin Y-suunta
Const V2 = "Ohjeet" //Valinta 2 teksti
Const V2X = 150 //Valinta 2... X
Const V2Y = 90 //Valinta 2... Y
Const V3 = "Lopeta" //Valinta 3 teksti
Const V3X = 150 //X
Const V3Y = 110 //Y
Const V1R = 255 : Const V1G = 0 : Const V1B = 0 //Valinta 1 tekstin väri, kun hiiri on tekstin päällä. RGB
Const V2R = 0 : Const V2G = 255 : Const V2B = 0 //Valinta 2 tekstin väri, kun hiiri on tekstin päällä. RGB
Const V3R = 0 : Const V3G = 0 : Const V3B = 255 //Valinta 3 tekstin väri, kun hiiri on tekstin päällä. RGB
Const V1Re = 125 : Const V1Ge = 0 : Const V1Be = 0 //Valinta 1 tekstin väri, kun hiiri ei ole tekstin päällä. RGB
Const V2Re = 0 : Const V2Ge = 125 : Const V2Be = 0 //Valinta 2 tekstin väri, kun hiiri ei ole tekstin päällä. RGB
Const V3Re = 0 : Const V3Ge = 0 : Const V3Be = 125 //Valinta 3 tekstin väri, kun hiiri ei ole tekstin päällä. RGB
Const V1Rs = 255 : Const V1Gs = 0 : Const V1Bs = 0 //Valinta 1 spiraalin väri kun klikataan. RGB
Const V2Rs = 0 : Const V2Gs = 255 : Const V2Bs = 0 //Valinta 2 spiraalin väri kun klikataan. RGB
Const V3Rs = 0 : Const V3Gs = 0 : Const V3Bs = 255 //Valinta 3 spiraalin väri kun klikataan. RGB
angle=1
Repeat
If MouseX()>V1X And MouseX()<V1X+TextWidth(V1) And MouseY()>V1Y And MouseY()<V1Y+TextHeight (V1) Then
Color V1R,V1G,V1B
Text V1X,V1Y,V1
If MouseHit(1) Then
Cls
While angle>0
If ak=0 Then
Color V1Rs,V1Gs,V1Bs //Pyörimis härpäkkeen väri
angle+3
ElseIf ak=1 Then
Color 0,0,0
angle-3
EndIf
Line 200,150, 200+Cos(angle+90)*250, 150-Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle+90)*250, 150+Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200+Cos(angle)*250, 150-Sin(angle)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle)*250, 150+Sin(angle)*250
If angle>92 Then ak=1
DrawScreen OFF //Jooh...
Wend
angle=1
ak=0
MakeError "Memory access violation"
EndIf
Else
Color V1Re,V1Ge,V1Be
Text V1X,V1Y,V1
EndIf
If MouseX()>V2X And MouseX()<V2X+TextWidth(V2) And MouseY()>V2Y And MouseY()<V2Y+TextHeight (V2) Then
Color V2R,V2G,V2B
Text V2X,V2Y,V2
If MouseHit(1) Then
Cls
While angle>0
If ak=0 Then
Color V2Rs,V2Gs,V2Bs //Pyörimis härpäkkeen väri
angle+3
ElseIf ak=1 Then
Color 0,0,0
angle-3
EndIf
Line 200,150, 200+Cos(angle+90)*250, 150-Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle+90)*250, 150+Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200+Cos(angle)*250, 150-Sin(angle)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle)*250, 150+Sin(angle)*250
If angle>92 Then ak=1
DrawScreen OFF //Jooh...
Wend
angle=1
ak=0
MakeError "Öh? Mihin tarvit ohjetta?"
EndIf
Else
Color V2Re,V2Ge,V2Be
Text V2X,V2Y,V2
EndIf
If MouseX()>V3X And MouseX()<V3X+TextWidth(V3) And MouseY()>V3Y And MouseY()<V3Y+TextHeight (V3) Then
Color V3R,V3G,V3B
Text V3X,V3Y,V3
If MouseHit(1) Then
Cls
While angle>0
If ak=0 Then
Color V3Rs,V3Gs,V3Bs //Pyörimis härpäkkeen väri
angle+3
ElseIf ak=1 Then
Color 0,0,0
angle-3
EndIf
Line 200,150, 200+Cos(angle+90)*250, 150-Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle+90)*250, 150+Sin(angle+90)*250
Line 200,150, 200+Cos(angle)*250, 150-Sin(angle)*250
Line 200,150, 200-Cos(angle)*250, 150+Sin(angle)*250
If angle>92 Then ak=1
DrawScreen OFF //Jooh...
Wend
angle=1
ak=0
End
EndIf
Else
Color V3Re,V3Ge,V3Be
Text V3X,V3Y,V3
EndIf
DrawScreen
Forever
Enkä maininnut, että koodi olisi kovin siistiä.. Mutta onhan sekin? xD