Train War

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Train War

Post by phons »

Koko pelimoottori uusiksi. Grafiikat (junia,vaunuja ja ratoja lukuunottamatta) tehty uusiksi. Entistä hienompi 3D-rakennuksien kanssa, ehkä vähän hitaampi. Katso kuvat alempamana olevasta viestistä. Tulossa pian. Toivottavasti...
Last edited by phons on Sun Jan 03, 2010 6:35 pm, edited 2 times in total.
Image
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Train War

Post by skinkken »

Kyllähän tämä ihan hyvältä näyttää :)
Laita peliä tulemaan testattavaksi.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

Joo heti kun saan mapin tehtyä ja lisää vihuja...
Grafiikka tarvitaan...
Image
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Train War

Post by vilQuri »

Ihan kiva peli, mutta bugeja ja parannettavaa löytyy.

Plussat:
  • Kiva idea.
Miinukset:
  • Auto tärisee kummasti.
    Auto menee välillä ruudun yli ja sieltä sitä on mahdoton tappaa enää.
    Peli on lyhyt
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Train War

Post by MAVmaggot »

Vähän olisi voinut tehdä pidemmälle ennen kuin julkasee täällä, tämä on alpha eikä todellakaan beta. Mutta idea on hauska, toivottavasti jaksat jatkaa. Parannusehdotuksia olisi sitten tämmösiä; maisemaa taustalle(tilekartalla tulee hieno), sitten juna voisi kulkea hieman hitaammin ja paljon isompaa rataa. Hienoin ratkaisu olisi mutkitteleva rata tilemappi-kaupungissa 3D-taloilla.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

MAVmaggot wrote:Hienoin ratkaisu olisi mutkitteleva rata tilemappi-kaupungissa 3D-taloilla.
Ajattelin jotain tuollaista jossa olisi ukkeleita katoilla ampumassa. 8-)

Nuo 3D-talot MAVittaa
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Train War

Post by MikkoK »

Pyysit nostoa ja nostoa saat. Koska tulee seuraava beta?
EDIT: Voisit radan ympärille laittaa puita ruohoa ja muuta.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

Okei täältä pesee(Onkohan tämäkään vielä Beta?)
http://up.servut.us/11542
Kommenteja...

Ai niin sanokaas sitten kumpaa junaa käytitte, GZ 300 vai AM 2000?
Image
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Train War

Post by -Z- »

Jostain syystä pidin tästä pelistä : ) Vihollisia saisi kyllä olla vähän enemmän, nyt niitä sai oikein odotella. Ja jotain kuvaa tonne taustalle, tee vaikka loppumaton ruohotekstuuri makeobjectfloorilla. Ja pelaajan pitää tietysti saada ostaa uusia ja parempia vaunuja ja tykkejä. jatka vaan, kyllä tästä hyvä vielä tulloo.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Train War

Post by MAVmaggot »

No nyt alkaa näyttää hyvältä ;) Jaksa vielä jatkaa tätä innokkaasti niin saat keksin. Nyt tätä tosiaan voisi sanoa jo ehkä betaksi kun tässä oli jo junan valitsemisetkin ja muuta semmosta.
-Z- wrote:Vihollisia saisi kyllä olla vähän enemmän, nyt niitä sai oikein odotella.
Totta. Paljon enemmän vihollisia, ainakin pelin edetessä.
-Z- wrote:Ja jotain kuvaa tonne taustalle, tee vaikka loppumaton ruohotekstuuri
Jep, tuo oli ankean näköinen nyt. Se kaupunki olisi epic edelleen :P

Joo ja tosiaan noita parempia vaunuja ja tykkejä, joku kauppa vaikka kenttien välissä. Käytä mielikuvitusta, hyvä tästä tulee.
Mikä muuten niissä 3D-taloissa mavittaa? Ihmeellistä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

En minä tiedä, kun pistän ne tuohon peliin ja OLEN liitänyt tuon cbMap kirjaston sinne. Tavallisesti ne toimivat mutta kun liitän sen johonkin peliin niin se sanoo että MAV. :( :(
Image
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

Ok,(tuplaposti :(), eli olen aloittanut kehityksen taas ja pistänyt koko moottorin uusiksi. Nyt se toimii skriptimoottorilla ja on nyt paljon helpompi tehdä lisää kenttiä.
Tällä hetkellä valmista:
- Vihujen spawnaus, ja ampuminen, vihujen graafiikka muuttui aika pieneksi, näyttää aidommalta(tosin vasta eri 2 vihua, mutta lisää tulee).
- Junan kulku toimii suurin piirtein samalla tapaa kuin ennenkin.
- 3D-taloja, nämä toimii nyt. Tosin yksi bugi tuli ettei taloa näy mutta tiedän jo syyn, ja korjaan kun jaksan(huomenna).

Tulossa:
- Junan valitseminen on työn alla, uusia junia tulossa, erilaisia vaunuja ja tykkejä myös. Alussa siis ostetaan kaikki vaunut ja tykit niiden päälle jne.
- Tekoäly, tällä hetkellä ukot vain seisoo ja ampuu kun juna tulee. Keksin tähän jotai, esim. jos vaunussa on joku uber tykki porukka ampuu sitä eikä itse junaa.
- Background, se on edelleen musta, en oikeen keksi sinne mitään(kaupunkeihin ajattelin jotain asvalttia mutta olen tehnyt vasta map1:n joka on mettää... ja avointa maata) jos ei muuta niin CB:n grass. :mrgreen:
- Vihuille tankkeja ja jeeppejä.
- Vihujen, tankkien, junien jne.. grafiikat.
- Iso kasa mappeja.

Tarinaakin on tehty:
Vuosi 1996(tämä siksi että synnyin 1996 enkä keksinyt muuta), USA:ssa käydään pientä sisällissotaa ja sinut on lähetetty matkalle viemään salainen ase Californian päälaboratoriosta, Coloradon päämajaan. Eräät Texasin joukot ovat saaneet vihiä tehtävästäsi, ja yrittävät kaikin voimin estää salaisen aseen pääsyn Coloradoon ja jos mahdollista, varastaa se. Juna matkaa Coloradoon Nevadan bunkkereitten kautta missä se saa vahvistuksia. Sitten se suuntaa Salt Lake Cityyn missä vaihdetaan junaa ja lähetetään valejuna Coloradoon jota viholliset luulevat oikeaksi. Oikea juna kiertää Wyomingin metsien kautta Coloradoon. Tein oikein kuvankin :P

Pistäkää jotain kommentteja ja ideoita.

Edit: Kirjotettu taas klo 2 yöllä, toivottavasti on selkeetä..
Attachments
Tämä selventää tarinan suunnitelmaa.
Tämä selventää tarinan suunnitelmaa.
plan_image.JPG (56.64 KiB) Viewed 13082 times
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Train War

Post by MaGetzUb »

Lykkyä tykö, tuo juonesi on mielenkiintoinen, pitääpä tätä aihetta seurata aktiivisesti. Ihmettelinkin miksi vanha latauslinkki ei toimi. Huomasinkin että se viesti oli lähetetty samoihin aikoihin viimme vuonna. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Train War

Post by KankiKalle »

Itse pelistä en osaa sanoa mitään kun en betaa saanut ladattua tms, mutta MIKSI, miksi kaiken niin lupaavan näköisen täytyy jotenkin liittyä amerikkaan, tarkemmin ilmaistuna usahan? Onhan niitä junaratoja muuallakin maailmalla. No, tämäpä on vain minun mielipiteeni asiasta, eikä sen ei tarvitse muuttaa mieltäsi laisinkaan.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Train War

Post by Taatero »

KankiKalle wrote:Itse pelistä en osaa sanoa mitään kun en betaa saanut ladattua tms, mutta MIKSI, miksi kaiken niin lupaavan näköisen täytyy jotenkin liittyä amerikkaan, tarkemmin ilmaistuna usahan? Onhan niitä junaratoja muuallakin maailmalla. No, tämäpä on vain minun mielipiteeni asiasta, eikä sen ei tarvitse muuttaa mieltäsi laisinkaan.
Luultavasti koska viihdekulttuurimme on jenkkipainotteista (pelit, elokuva, sarjat yms.). Ja kartasta voisin sanoa, että radat ovat ihan liian suoria. Oikeasti ne ne rakennetaan maastonpiireteiden mukaan. Muuten kartta ja idea kuullostavat hienoilta (kopio miniclipin pelistä :D?)
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

Taatero wrote:
KankiKalle wrote:Itse pelistä en osaa sanoa mitään kun en betaa saanut ladattua tms, mutta MIKSI, miksi kaiken niin lupaavan näköisen täytyy jotenkin liittyä amerikkaan, tarkemmin ilmaistuna usahan? Onhan niitä junaratoja muuallakin maailmalla. No, tämäpä on vain minun mielipiteeni asiasta, eikä sen ei tarvitse muuttaa mieltäsi laisinkaan.
Luultavasti koska viihdekulttuurimme on jenkkipainotteista (pelit, elokuva, sarjat yms.). Ja kartasta voisin sanoa, että radat ovat ihan liian suoria. Oikeasti ne ne rakennetaan maastonpiireteiden mukaan. Muuten kartta ja idea kuullostavat hienoilta (kopio miniclipin pelistä :D?)
Miksi kukaan ei tykkää USA:sta?(en kyllä minäkään... jenkit on ihan pässejä :D ) Njoo, voisihan sitä tänne Eurooppaankin vaihtaa mutta yleensä, juuri jenkeissä tapahtuu kaikenlaista kummallista(tääsä yksi syy miksi ne on pässejä). Radat ovat aika suorat, ja on aika vaikeaa saada niihin sellaiset kauniit kaarevat piirteet tilemappille, niin että juna pysyy radalla(kyllä se nytkin heittää). Ja jos tarkoitat Rails of Wars nimistä peliä niin ei ole, keksin idean ennen kuin löysin sen ja se on kyllä youdagames:n peli, maksullinenkin, ja paljon parempi. :)
Image
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Train War

Post by phons »

Noniin... Nyt ollan hyvässä mallissa, julkasen pari kuvaa. Peliä saatte joko tänään myöhemmin tai huomenna täytyy katsoa... Täytyy päästä pikkusisko konelle joten en voi jatkaa saman tien.. :D Pitäisi tehdä kunnon tekoäly ja lisää mappeja. Suunniteilla on myös uusi radan-seuraamis-syteemi.

Edit: Tämä kirjasto tunnetaan nimellä cbMap, kiitos sinne!
Edit2: Hmm... Voi olla että tätä menoa uusi radan-seuraus-systeemi täytyy tehdä CoolBasic Classic:lla joten voi olla että panostan nyt enemmän tähän versioon... Toivon mukaan Classicissa säilyy samoja ominaisuuksia mahdollisimman paljon ettei tule onglemia suunnitelun kanssa, sillä tiedän miten toteutan uuden rss:n nykyisellä...
Attachments
Screen1
Screen1
screen2.PNG (160.93 KiB) Viewed 12733 times
Screen2
Screen2
screen1.PNG (84.82 KiB) Viewed 12733 times
Last edited by phons on Sun Jan 03, 2010 6:29 pm, edited 2 times in total.
Image
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Train War

Post by Viltzu »

Hienolta näyttää, ekassa screenissä talot sekä muut isommat lootakkoihin onko käytetty SDK:sta löytyviä funktioita? (Createbuilding etc...)
Cooltown ;)
EDIT:

Aivan cbMappia käytäänkin juuri noissakin. :3

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Train War

Post by MrMonday »

Näyttää kyllä aikas komialta :)
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Train War

Post by MaGetzUb »

Puut voisit edelleen vaihtaa fotorealistisen näköisiksi pöheiköiksi ylhäältäkuvattuna. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply