Joo nuo ääkköset vähän tuppaavat bugaamaan silloin tällöin (liekkö vain jotkut tietyt komennot) merkkijonon alussa ja lopussa.TheFish wrote:Sanokaapas, että onko tämä cb:n bugi, konekohtainen vaiko evo:Tuo siis ei näytä noita kolmea ä:tä alusta.Code: Select all
t$ = "äääffdadf" a$ = GetWord(t, 1) AddText a DrawScreen WaitKey
Offtopic
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Offtopic
58 pistettä (2p yli kympin)! Ei tainnu olla ihan sama koe tai sitten sinä (ja koko koulusi) olet(te) vain ääliö(itä)Olw1 wrote:Sairaan nopee
Paljo te ootte saanu matikan valtakunnallisesta kokeesta? Itellä 27 pistettä,tällä hetkellä koulun toiseks paras ku yhdellä luokalla viel korjaamatta.
EDIT:
Missä vaiheessa mun viestit meni yli neljän sadan?
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Offtopic
Meidän kokeesta ei ois voinu saada noin paljon. Owned,mul oliki paras Paljokoha se rahapalkinto oli,ope ei suostunu kertomaan
Huuda mun ip:tä!
Re: Offtopic
Kukas tämän bluefoxgamesin omistikaan? (siis http://www.bluefoxgames.org/ on osoite)
Nimittäin näyttäisi siltä, että futuron on taas kaatanut yhden sivuston. Ehkäpä aiheetta.
Viittaan nyt näihin lähteisiin:
viewtopic.php?f=9&t=849
http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=129
Nimittäin näyttäisi siltä, että futuron on taas kaatanut yhden sivuston. Ehkäpä aiheetta.
Viittaan nyt näihin lähteisiin:
viewtopic.php?f=9&t=849
http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=129
Re: Offtopic
Det är min --> viewtopic.php?f=13&t=1066#p16319
Ollu suljettuna kohta jo yli 2 kk. (isukki ei suostu maksamaa sitä rahaa)
Ollu suljettuna kohta jo yli 2 kk. (isukki ei suostu maksamaa sitä rahaa)
Re: Offtopic
Ihan älyttömän kiva kun on kuumetta, eli ei. 39,2 C-astetta. Kurkkukipu on sietämätön, yhtään en viime yönä nukuttua saanut, paitsi joitain random minuutteja siellä täällä. Onneksi veljen Eucalyptus-pastillit auttaa
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic
Osaisikos joku neuvoa miten nämä pallot saisi jotenkin fiksusti pysähtymään, nyt ne tuppaavat liikahtelemaan loputtomiin. Miten saisin vähemmän levottoman törmäyssysteemin?
Toinen ongelma on sellainen että pallot menevät kahden seinän läpi jos seinien välinen kulma on liian pieni. Olisiko tuohon korjausehdotuksia?
Välilyönti generoi uudet seinät. Hiiren vasen nappula vetää ja oikea työntää palloja.
Toinen ongelma on sellainen että pallot menevät kahden seinän läpi jos seinien välinen kulma on liian pieni. Olisiko tuohon korjausehdotuksia?
Välilyönti generoi uudet seinät. Hiiren vasen nappula vetää ja oikea työntää palloja.
Code: Select all
SCREEN 800,600
Const Gravity = 0.098
Const ImpactEnergyloss = 0.93
Const Friction = 0.1
multiplier#=1.0
Type ball
Field x#
Field y#
Field ox#
Field oy#
Field coll
Field sx#
Field sy#
Field rad#
Field col
End Type
Type wall
Field x#
Field y#
Field x2#
Field y2#
Field ang#
Field normal#
EndType
ax=0.0
ay=0.0
lx=ScreenWidth()
ly=ScreenHeight()
For i=1 To 25
b.ball=New(ball)
b\x=Rnd(150,250)
b\y=Rnd(10,100)
b\rad=Rnd(3.0,5.0)
b\sx=Rnd(-2.0,2.0)
b\sy=Rnd(-2.0,2.0)
b\col=Rand(2)
Next i
For i=1 To 5
addwall(Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()) ,Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()))
Next i
Repeat
If KeyHit(cbkeyspace)
For w.wall=Each wall
Delete w
Next w
For i=1 To 5
addwall(Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()) ,Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()))
Next i
EndIf
For w.wall=Each wall
Line w\x,w\y,w\x2,w\y2
Next w
For b.ball=Each ball
If b\coll Then b\coll=b\coll-1
Next b
For b.ball=Each ball
' For o=1 To Int(multiplier#)
b\ox=b\x
b\oy=b\y
If b\x+b\rad>lx Or b\x-b\rad<ax Then
b\sx=-b\sx*ImpactEnergyloss*0.9
If b\x+b\rad>lx Then b\x=lx-b\rad
If b\x-b\rad<ax Then b\x=ax+b\rad
EndIf
If b\y+b\rad>ly Or b\y-b\rad<ay Then
b\sy=-b\sy*ImpactEnergyloss*0.8
If b\y+b\rad>ly Then b\y=ly-b\rad
If b\y-b\rad<ay Then b\y=ay+b\rad
EndIf
bb.ball=First(ball)
bb=After(b)
While bb<>NULL
If Abs(b\x-bb\x)< (b\rad+bb\rad) And Abs(b\y-bb\y)< (b\rad+bb\rad) Then
ang#= -GetAngle(b\x,b\y,bb\x,bb\y)
sang#= Distance((b\sx-bb\sx),(b\sy-bb\sy),0,0)
spd1#=Distance(b\sx,b\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
spd2#=Distance(bb\sx,bb\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
b\sx=Cos(ang#+180.0)*spd1#
b\sy=Sin(ang#+180.0)*spd1#
bb\sx=Cos(ang#)*spd2#
bb\sy=Sin(ang#)*spd2#
If b\x <= bb\x Then
medx# = (b\x+b\rad+bb\x-bb\rad)/2
b\x=medx#+Cos(ang#+180.0)*(b\rad+1)
bb\x=medx#+Cos(ang#)*(bb\rad+1)
Else
medx# = (b\x-b\rad+bb\x+bb\rad)/2
b\x=medx#+Cos(ang#+180.0)*(b\rad+1)
bb\x=medx#+Cos(ang#)*(bb\rad+1)
EndIf
If b\y <= bb\y Then
medy# = (b\y+b\rad+bb\y-bb\rad)/2
b\y=medy#+Sin(ang#+180.0)*(b\rad+1)
bb\y=medy#+Sin(ang#)*(bb\rad+1)
Else
medy# = (b\y-b\rad+bb\y+bb\rad)/2
b\y=medy#+Sin(ang#+180.0)*(b\rad+1)
bb\y=medy#+Sin(ang#)*(bb\rad+1)
EndIf
'b\coll=1
'bb\coll=1
EndIf
bb=After(bb)
Wend
For w.wall=Each wall
If lines_intersect(w\x,w\y,w\x2,w\y2,b\x,b\y,b\ox,b\oy) Or CircleToLineSegIsect(b\x+b\sx,b\y+b\sy,b\rad,w\x,w\y,w\x2,w\y2) Or CircleToLineSegIsect(b\x,b\y,b\rad,w\x,w\y,w\x2,w\y2) Then
ballang#=WrapAngle(-GetAngle(b\sx,b\sy,0,0))
disang#=angledistance(w\normal,ballang#)
If disang#<0.0 Then
ballang#=ballang#-disang#*2
ElseIf disang#>0.0 Then
ballang#=ballang#-disang#*2
ElseIf disang#=0.0 Or disang#=180.0
ballang#=ballang#+180
EndIf
spd#=Distance(b\sx,b\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
b\sx=Cos(ballang#)*spd#
b\sy=Sin(ballang#)*spd#
b\x=b\x+Cos(ballang#)*b\rad
b\y=b\y+Sin(ballang#)*b\rad
b\coll=1
EndIf
Next w
If MouseDown(1) Then
b\sx=(MouseX()-b\x)*0.05
b\sy=(MouseY()-b\y)*0.05
EndIf
If MouseDown(2) Then
b\sx=-(MouseX()-b\x)*0.05
b\sy=-(MouseY()-b\y)*0.05
EndIf
'b\sx=Max(Min(b\sx,b\rad/multiplier#),-b\rad)
'b\sy=Max(Min(b\sy,b\rad/multiplier#),-b\rad)
If Abs(b\y+b\rad-ly)<1.0 Or b\coll Then
//kitka
b\sx=b\sx*(1.0-Friction)
//pysähtyminen
If Abs(b\sy)<0.2 Then b\sy=.0
EndIf
//painovoima
If Not b\coll Then b\sy=b\sy+Gravity
b\x=b\x+(b\sx)'/multiplier#)
b\y=b\y+(b\sy)'/multiplier#)
' Next o
Select b\col
Case 0
Color 255,0,0
Case 1
Color 255,255,0
Case 2
Color 0,255,0
EndSelect
Circle b\x-b\rad,b\y-b\rad,2*b\rad,1
Next b
Color cbwhite
SetWindow "FPS: "+Str(FPS())
DrawScreen
Forever
Function AddWall(x#,y#,x1#,y1#)
w.wall=New(wall)
w\x=x#
w\y=y#
w\x2=x1#
w\y2=y1#
w\ang#=-GetAngle(w\x,w\y,w\x2,w\y2)
w\normal#=w\ang#+90
End Function
'line1 coords line2 coords
Function Lines_Intersect(Ax#, Ay#, Bx#, By#, Cx#, Cy#, Dx#, Dy#)
Rn# = (Ay#-Cy#)*(Dx#-Cx#) - (Ax#-Cx#)*(Dy#-Cy#)
Rd# = (Bx#-Ax#)*(Dy#-Cy#) - (By#-Ay#)*(Dx#-Cx#)
If Rd# = 0
Return False
Else
Sn# = (Ay#-Cy#)*(Bx#-Ax#) - (Ax#-Cx#)*(By#-Ay#)
Intersection_AB# = Rn# / Rd#
Intersection_CD# = Sn# / Rd#
If Intersection_AB#>1 Or Intersection_CD#>1 Or Intersection_AB#<0 Or Intersection_CD#<0 Then Return False
Return True
IntersX = Ax# + Intersection_AB#*(Bx#-Ax#)
IntersY = Ay# + Intersection_AB#*(By#-Ay#)
EndIf
End Function
Function AngleDistance(targetangle#,oldangle#) 'Curves "oldangle" to "targetangle" by "incre" (e.g.homing missile)
targetangle = WrapAngle(targetangle) : oldangle = WrapAngle(oldangle)
If (oldangle + 360) - targetangle < targetangle - oldangle Then oldangle = 360 + oldangle
If (targetangle + 360) - oldangle < oldangle - targetangle Then targetangle = 360 + targetangle
Return (oldangle-targetangle)
End Function
Function CircleToLineSegIsect(cx#, cy#, r#, l1x#, l1y#, l2x#, l2y#)
//Ympyrän keskipisteen ja (ainakin toisen) janan päätepisteen etäisyys < r
//-> leikkaus
If Distance(cx, cy, l1x, l1y) <= r Or Distance(cx, cy, l2x, l2y) <= r Then Return True
//Vektorit (janan vektori ja vektorit janan päätepisteistä ympyrän keskipisteeseen)
SegVecX# = l2x - l1x
SegVecY# = l2y - l1y
PntVec1X# = cx - l1x
PntVec1Y# = cy - l1y
PntVec2X# = cx - l2x
PntVec2Y# = cy - l2y
//Em. vektorien pistetulot
dp1# = SegVecX * PntVec1X + SegVecY * PntVec1Y
dp2# = -SegVecX * PntVec2X - SegVecY * PntVec2Y
//Tarkistaa onko toisen pistetulon arvo 0
//tai molempien merkki sama
If dp1 = 0 Or dp2 = 0 Then
ElseIf (dp1 > 0 And dp2 > 0) Or (dp1 < 0 And dp2 < 0) Then
Else
//Ei kumpikaan -> ei leikkausta
Return False
EndIf
//Janan päätepisteiden kautta kulkevan suoran 'yhtälö' (ax + by + c = 0)
a# = (l2y - l1y) / (l2x - l1x)
b# = - 1
c# = - (l2y - l1y) / (l2x - l1x) * l1x + l1y
//Ympyrän keskipisteen etäisyys suorasta
d# = Abs(a * cx + b * cy + c) / Sqrt(a * a + b * b)
//Ympyrä on liian kaukana
//-> ei leikkausta
If d > r Then Return False
//Jos päästään tänne saakka, ympyrä ja jana leikkaavat (tai ovat sisäkkäin)
Return True
EndFunction
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Offtopic
Mistä sais tuon teksipelimakerin kun olisin tekemässä jonkinmoista pientä tekstiseikkailua...
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic
MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Re: Offtopic
Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic
No kyl toi mikrobitti sen verran hyvä lehti on ettei tee hallaa vaikka sen tilaisikin.
Re: Offtopic
En minä kyllä ainakaan joutunut tilaamaan. Tai jouduinkohan
-
- Active Member
- Posts: 111
- Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm
Re: Offtopic
Muutes onko c++ olemassa mitään valmista kirjastoa, jolla pystyy luomaan MUD pohjaisen pelin. Kaikki tiedot, miten tämmöinen pitäisi toteuttaa on hyödyksi. Itse olen ajatellut toteuttaa ylimaalliseslla tasolla niin, että clien lähettää serverille aina toiminnon, muotoon esim. 102030101 tuo voisi meinata sitten jotain, että tämän ukko tekee tämän toiminnon. Ja serveri vain ylläpitää karttaa, eli tietokoneenkin ukon toiminnot tulevat erilliseltä clientiltä, eli serveri vain hoitaa kartan ja toisille tiedon välityksen.
Tässäpä sitten tämä kysymys.
Tässäpä sitten tämä kysymys.
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Offtopic
Jos haluat ohjelmasi yhteyteen toistensa kanssa niin suosittelen sellaista kirjastoa kuin RakNet. Itse ainakin olen pitänyt RakNet:istä, eikä siinä ole ollut mitään ongelmia, bugeja tjms. Sen kotisivuilta pitäisi löytyä manuaali sen käyttöön. Ja periaatehan on se, että kaikki toiminto tapahtuu serverillä. Clientin puolella vain lähetetään serverille mahdolliset toiminto pyynnöt sekä luodaan grafiikka serverin lähettämien tietojen perusteella.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Re: Offtopic
http://pie2.jouluserver.com/random/teks ... alpha2.zipMikkoK141 wrote:Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Pientä etsintää.
*Poistunut foorumilta*
Re: Offtopic
Sori unohdin kertoo jo et löysin googletuksel mutta kiitos avustanne...=Joku= wrote:http://pie2.jouluserver.com/random/teks ... alpha2.zipMikkoK141 wrote:Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Pientä etsintää.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic
millä ohjelmalla vääntää musiikkia helpoiten?
Re: Offtopic
E Jayt on tosi helppoja ja ihan hyviäkin, Vaikkakin maksullisia.rami123 wrote:millä ohjelmalla vääntää musiikkia helpoiten?
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Offtopic
FL Studio (googlaa)
* Hah![/edit]
EDIT:
Ööh... Tyhmä kysymys. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa* tai jos mielestäsi waretus on OK, hanki kokoversio. Muussa tapauksessa kokeile demoa.Rami123 wrote:Demo?
* Hah![/edit]
Last edited by Ruuttu on Sat Nov 22, 2008 3:35 pm, edited 6 times in total.