Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tyhmät kysymykset

Post by -Z- »

OonSuomesta wrote:
-Z- wrote:
MAVmaggot wrote:Vika ei ole x-muuttujassa vaan YLinessa. Esittele ensin YLine-merkkijono, eikä virheilmoitus enään häiritse.
No voi jösses, kyllä se on ilmoitettu, en vain viisinyt koko koodia pastetaa tänne.
Tässäpä tämä sitten on tulevien väärinkäsitysten välttämiseksi.

Code: Select all

f = OpenToRead("world.txt")
Global X,Y,f
Repeat
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then Text 0,0,GetPos()
    Text 0,12,X
    Text 0,24,Y
    DrawScreen
Forever

Function GetPos()

Y = Rand(1,3)
X = Rand(1,3)
For i = 1 To y
    YLine=ReadLine(f)
Next i
Pos=Mid(YLine,X*3,3)
Return Pos
End Function 
Et ole määritellyt YLine muuttujaa string-tyyppiseksi, eli vaihdappas koodissasi YLine=ReadLine(f) tähän -->

Code: Select all

YLine$ = ReadLine(f)
Ilman dollarimerkkiä kääntäjä tulkitsee YLine muuttujan Integer-tyyppiseksi.
Äh, olipa tyhmä moka : ( No jatketaan tästä sitten -->
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

täytyykö tehdä uusi silmukka jos vaihtaa kentän ja erilaisia vihollisia kuin kenttä1 ssÄ?
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Tyhmät kysymykset

Post by MikkoK »

Tartten nopeeta apua kun en saa ukkoa osoittamaan targettiin.

Code: Select all

KOODIA...hiiri = LoadImage("Graphics\targett.png")
Koodia...
Repeat 
ShowMouse hiiri 
PointObject  ukko, hiiri
Koodia...
Drawscreen
Forever
EDIT: Toimii jo.

Code: Select all

hiiri = LoadObject("Graphics\targett.png")

ShowMouse OFF
Repeat 
ScreenPositionObject hiiri,MouseX(),MouseY()
PointObject  ukko, hiiri

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

jos kentän vaihdon tekee goto komennolla niin täytyykö kaikki laittaa uusiksi? en keksi muuta kuin goto vaikka on ehdoteltu muita
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Ei pidä... voi vain mennä mutkikkaaksi. Poista ne objektit ja lataa uudet jos käytät GoTo komentoa
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Koodiapina »

Jani wrote:Poista ne objektit ja lataa uudet jos käytät GoTo komentoa
Tommoisessa objektien poisto-lataus-poisto kierteessä ei ole mitään järkeä. Viisainta on ladata mediat pelin alussa ja poistaa vasta kun niitä ei enää tarvita. Ei tule turhan pitkiä latausaikoja ratojen väliin, nimittäin.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Grandi wrote:
Jani wrote:Poista ne objektit ja lataa uudet jos käytät GoTo komentoa
Tommoisessa objektien poisto-lataus-poisto kierteessä ei ole mitään jätkeä. Järkevintä on ladata objektit pelin alussa ja käytellä niitä samoja koko pelisession ajan. Ei tule turhan pitkiä latausaikoja ratojen väliin, nimittäin.
tarkotin et esim. piilottaa ne entiset vihut (Tai jotain muuta) ja sitten ottaa uudet niistä ladatuista.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tyhmät kysymykset

Post by -Z- »

MikkoK141 wrote:Tartten nopeeta apua kun en saa ukkoa osoittamaan targettiin.

Code: Select all

KOODIA...hiiri = LoadImage("Graphics\targett.png")
Koodia...
Repeat 
ShowMouse hiiri 
PointObject  ukko, hiiri
Koodia...
Drawscreen
Forever
EDIT: Toimii jo.

Code: Select all

hiiri = LoadObject("Graphics\targett.png")

ShowMouse OFF
Repeat 
ScreenPositionObject hiiri,MouseX(),MouseY()
PointObject  ukko, hiiri
Tai jo kestovinkiksi muodostunut, vähemmän purkkaisa ratkaisu: oisko ollu näin... heittele miinuksia noiden funktioden eteen ja ottele niitä pois ja kato mitä tapahtuu :P

Code: Select all

Rotateobject pelihahmo,GetAngle(ObjectX(pelihahmo),-ObjectY(pelihahmo),MouseWX(),-MouseWY()
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

ok entäs yksi iso maailma? jossa viholliset kävelevät itsekseen ja kun näkevät vähän matkan päästä hyökkäävät :?:
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tyhmät kysymykset

Post by -Z- »

rami123 wrote:ok entäs yksi iso maailma? jossa viholliset kävelevät itsekseen ja kun näkevät vähän matkan päästä hyökkäävät :?:
No, heittelet niitä vaikka randomilla ympäri pelimaailmaa. Näin saat viholliset hyökkäämään päin kun menee lähelle:

Code: Select all

if distance2(Pelihahmo,vihollinen)<500 then
    pointobject vihollinen, pelihahmo
    moveobject vihollinen, 2
endif
Melko torso koodi, mutta tajuat varmaan idean. Jos haluat laittaa viholliset liikkumaan ympäri maailmaa, liikuta niitä joka framella ja käännä vaikka joka kolmas sekunti uuteen, sattumanvaraiseen kulmaan.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Ballol
Newcomer
Posts: 9
Joined: Thu Sep 25, 2008 9:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ballol »

Moro, olen tässä jonkun verran sählännyt CoolBasicilla kokeiluja ja muita härpäkkeitä, ja tällä hetkellä koitan tehdä jotain ammuskelupelin tapaista, mutta minulla on ongelma: kuinka saan tehtyä esim. vaikka harjoitus 17:n tapaisella räiskintäpohjalla ruumiit? Siis että kun pati osuu viholliseen -> se pysähtyy tai jotain sinne päin ja näyttää kuolinanimaation / ruumiin kuvan? Tyhmä ja epäselvä kysymys, mutta otsikkohan on siihen suuntaava.

Juu, olen koittanut itse tehdä mutta en ole saanut tehtyä tämänlaista, ja kyllä, olen koittanut etsiä samantapaista kysymystä mutten ole löytänyt.

+ sitten vielä jonkinmoista esimerkkiä olisi mukava saada :-F
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

Otat vain sijainnin talteen ja sijoitat veripläikän sinne... Nopeasti tein tuollaisen ohjelman.. (Vanhan kuvan voisi myös poistaa piilottamisen sijaan)

Code: Select all


    SCREEN 1000,800
    FrameLimit 40
    
    Const vihumäärä=15

    Type VIHU
        Field obj
        Field veri
        Field elossa
        Field speed As Float
    End Type

    kartta           = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
    car              = LoadObject("Media\car2.bmp", 72)
    cloonattava_vihu = LoadObject("media\guy.bmp",72)
    cloonattava_veri = LoadObject("media\car2.bmp")
    
    ShowObject cloonattava_vihu,OFF
    ShowObject cloonattava_veri,OFF

    For i=1 To vihumäärä 
    
        positionx=Rand(-300,300)
        positiony=Rand(-300,300)
        
        maara.VIHU = New(VIHU)
        maara\obj=CloneObject(cloonattava_vihu)
        
        PositionObject maara\obj, positionx,positiony
        SetupCollision maara\obj, kartta,1,4,2
        TurnObject maara\obj, Rand (0,360)    
        
        maara\speed=Rnd(0.5,3)
        maara\elossa=1
    Next i

    Repeat
    
        If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject car,4
        If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject car,3
        If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject car,-3
        CloneCameraPosition car

        For maara.VIHU=Each VIHU
            MoveObject maara\obj,maara\speed
            If CountCollisions(maara\obj) Then TurnObject maara\obj, Rnd(0,16)
            If ObjectsOverlap(maara\obj,car) And maara\elossa=1 Then
                maara\elossa=0
                maara\veri=CloneObject(cloonattava_veri)
                PositionObject maara\veri, ObjectX(maara\obj),ObjectY(maara\obj)
                maara\speed=0
                ShowObject maara\obj,OFF
            EndIf
        Next maara
        
        DrawGame
        Text 10,10,"FPS"+FPS()
        DrawScreen

    Until EscapeKey()
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar »

Tässä kaikille toimivaa esimerkkiä, jotka pohtivat kentän vaihdon toimintaa. Käyttää oikeaoppisesti datakerroksia, joten niiden käytön kertaus on askel numero 1. Ja ei tästä rungosta peliksi ole, muokkailkaa omiin tarpeisiinne sopivaksi älkääkä täällä valittako toimimattomuutta juuri teidän pelissänne. Sen tarkoitus on nimenomaan olla niin puhdas runko, että uusien ominaisuuksien liimaaminen päälle purkalla on helppoa kuin heinänteko. Pitemmittä puheitta:

Code: Select all

' Esimerkki tasojen vaihdosta
' Tehnyt Oskar Niemenoja 15.11.2008

Global lvlnum, datanum
lvlnum = 1  'Taso aluksi yksi

lataakenttä:

' Tässä ladataan uusi kenttä lvlnum-muuttujan mukaan
' Kenttien nimet ovat muotoa map1.til, map2.til jne.
If FileExists("Media\Maps\map" + lvlnum +".til") Then   
   kenttä = LoadMap("Media\Maps\map" + lvlnum + ".til","Media\Maps\tile.png")
Else
   End 
EndIf 

' Lataillaan objektit. Jos objekteja on vähän, niin niiden
' poisto välissä on turhaa. Lataa ne vain kerran alussa ja 
' sijoita aina uudelleen. Suurien objektimäärien kanssa kannattaa
' kuitenkin ladata ainakin vihut jokaiselle kentälle sopien.
hahmo = LoadObject("Media\hero.png")
portti = LoadObject("Media\gate.png")

' Tässä latailet kaikki objektit. 
PositionObject kenttä,0,0

' Ks. alhaalta funkkarin toiminta.
PlaceToData()

' Puhuu puolestaan.
SetupCollision hahmo,kenttä,1,4,2

Repeat    '----------------PÄÄLOOP-------------

' Miten tason vaihdos toimii itse pelissä, tee vain omat
' ehtosi.  
If ObjectsOverlap(hahmo,portti) Then
 lvlnum + 1
 AlustaMuuttujat()
 Goto lataakenttä
EndIf 

Until EscapeKey()     '------------------------PÄÄLOOPPI LOPPUU---------------- 


'--------------------ALIOHJELMAT-------------

' Poistamme tässä välissä objektit ja nollaamme kenttäsidonnaiset
' muuttujat (esim. hahmon vauhti kannattanee nollata kenttien 
' välillä).
Function AlustaMuuttujat()

 DeleteObject kenttä
 DeleteObject hahmo
 DeleteObject portti

End Function

' Etsii datakerroksen numerot ja sijoittaa niihin objekteja halutusti.
' Tätä kutsuttiin alussa, ja tämän pikku funktion laajentaminen on 
' sekä helppoa että melko siistiä verrattuna jokaisen objektin 
' sijoittamiseen yksinään. 
Function PlaceToData() 
 For y = 1 To MapHeight()
  For x = 1 To MapWidth()
     datanum = GetMap2(3,x,y)
      If datanum > 0 Then
         Select datanum
            Case 1
              PositionObject hahmo,ObjectX(kenttä) - ObjectSizeX(kenttä)/2 + 32 * x - 32/2, ObjectY(kenttä) + ObjectSizeY(kenttä)/2 - 32 * y + 32/2  
            Case 2
              PositionObject portti,ObjectX(kenttä) - ObjectSizeX(kenttä)/2 + 32 * x - 32/2, ObjectY(kenttä) + ObjectSizeY(kenttä)/2 - 32 * y + 32/2  
          End Select 
      EndIf   
  Next x
 Next y
End Function 
Runko muuten vanhasta tasohyppelystäni, joten outouksien löytämisestä voi raportoida. 700 rivin leikkaaminen pois esimerkin luomiseksi voi jättää epäloogisuuksia.

N'joy ;)!
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Eräs Vierailija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs Vierailija »

OonSuomesta wrote:
Eräs Vierailija wrote:
Tarkoitin CoolBasicilla. Tarvitsisin sitä chatin tekemiseen cbNetworkilla.
Luo nettiin omalle palvelimelle (jossa on PHP-tuki) tiedosto vaikkapa ip.php ja tallenna tiedostoon tämä merkkijono:

Code: Select all

<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>
Se antaa sen tietokoneen, joka haki nettisivua, IP-osoitteen. Sitten vain CB:ssä käytä TÄTÄ ja käytä IP-osoitetta mihin ikinä sitä tarvitsetkaan.
Okei. Kiitoksia.

Muuten, miksei tämä toimi? Kokeilin lähettää muuatta tiedostoa omalle sivulleni tällä, mutta se ei ilmestynyt perille.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Eräs Vierailija wrote:Muuten, miksei tämä toimi? Kokeilin lähettää muuatta tiedostoa omalle sivulleni tällä, mutta se ei ilmestynyt perille.
Kai avattuasi yhteyden myös sammutit sen? Vasta kun yhteys sammutetaan, lähetetään kyseiset tiedostot, ja tuolla tavalla pystyy lähettämään vain tekstitiedostoja.

EDIT: Tarkemmin asiaa tutkailtuani, näyttäisi siltä että tuohon FTPPut funktiolle pitäisi antaa parametriksi tiedoston koko polku, ja jos tiedosto EI ole tekstitiedosto, niin tuohon komennot sisältävään <numerosarja>.tmp tiedostoon pitäisi kirjoittaa ennen tiedoston lähettämistä rivi, jossa lukee "binary".
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Ballol
Newcomer
Posts: 9
Joined: Thu Sep 25, 2008 9:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ballol »

Joo köh, nyt olen mennyt kämmäämään koko paskan miten sattuu. Kuten voitte huomata suurin osa on tutoista sun muualta kopioitua:

Code: Select all

'Bullshittiä
FrameLimit 40

SetWindow "Sodan arvet" ' Homppeli projektinimi

arial = LoadFont("arial", 15)

Valikko:

SetFont arial

AddText "Hello world"

Const VALIKKO = 0
Const PELI = 1

quit = 1

While quit = 1

    If mode = VALIKKO Then
        If Button("Aloita peli", ScreenWidth()/2 - TextWidth("Aloita peli")/2, 100) Then mode = PELI
        If Button("Poistu",  ScreenWidth()/2 - TextWidth("Poistu")/2, 120) Then quit = 0
    ElseIf mode = PELI
      Goto Peli
      EndIf
    DrawScreen
    If Not SoundPlaying(mus) Then mus=PlaySound("Media\SK_Battle2.mp3")
    Wend
    
    
    End
    
    Function Button(txt$, x, y)
    r=getRGB(RED)
    g=getRGB(GREEN)
    b=getRGB(BLUE)
    If MouseON(x,y, TextWidth(txt$), TextHeight(txt$)) Then
        Color cbBlue
        If MouseHit(1) = 1 Then Color r,g,b : Return 1
    Else
        Color cbDarkBlue
    EndIf

    Text x,y,txt$
    Color r,g,b
    Return 0
EndFunction

Function MouseON(x, y, w, h)
    If MouseX() >= x And MouseX() <= x+w And MouseY() >= y And MouseY()<= y+h Then Return 1
EndFunction 
    
Peli:

ClearText 

Type AMMUS
    Field obj 
    Field vahinko
End Type 

hp = 100

'Kartta
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")

'Objektit ja äänet
ukko = LoadObject ("Media\guy.bmp")
bottimestari = LoadObject ("Media\cow.bmp")
botti = CloneObject (bottimestari) 'Emt miksi noin tein
tahtain = LoadObject ("Media\fireball.bmp")
pati = LoadObject("Media\fireball.bmp")
pystykorva = LoadSound ("Media\gun 1.wav")
ruumis = LoadObject("media\car2.bmp")

'.. ja näiden asetuksia
For x=1 To MapWidth()
For y=1 To MapWidth()
If GetMap2(3,x,y)=1 Then PositionObject ukko,x*32-(ObjectSizeX(kartta)/2),-y*32+(ObjectSizeY(kartta)/2)
Next y
Next x
      
ShowObject bottimestari,OFF
ShowObject pati,OFF
ShowObject ruumis,OFF
MaskObject tahtain, cbYellow
MaskObject ukko, cbBlack
PositionObject botti, 32,150 

'Törmäily
SetupCollision ukko, botti, 2, 2, 2
SetupCollision botti, kartta, 1, 4, 2
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2

Repeat

Text 10,10,"Terveys: "+hp
If hp = 0 Then End 

CloneCameraPosition ukko
ShowMouse OFF
PositionObject tahtain,MouseWX(),MouseWY()

'Ruumiit

        

'Luotiasetteluja      
                   For luoti.AMMUS = Each AMMUS
             MoveObject luoti\obj,6
       If GetMap(2, ObjectX(luoti\obj), ObjectY(luoti\obj)) Or ObjectsOverlap(luoti\obj,botti,2) Then
            DeleteObject luoti\obj
            Delete luoti
            
       EndIf     
   Next luoti
   
   
'Vihun liikkuminen


       MoveObject botti, 1, Rand(1, -1)
       
       If ObjectSight (ukko, botti) = True Then 
       PointObject botti, ukko
       PlayObject botti, 0, 2
       EndIf 
       If CountCollisions(botti) Then
          TurnObject botti, Rand(360) 
          UpdateGame
      EndIf  
      
      
'Ohjailu
    PointObject ukko, tähtäin
    If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko, 2
    If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko, -2
    If KeyDown(cbKeyA) Then MoveObject ukko, 0, -2
    If KeyDown(cbKeyD) Then MoveObject ukko, 0, 2  
    
'Ampuminen

    If MouseHit (1) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'Uusi AMMUS
        luoti\obj=CloneObject(pati)

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko                

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko            
        reload=65
        
    PlaySound pystykorva
    EndIf
    DrawScreen 

If Not SoundPlaying(mus) Then mus=PlaySound("Media\Invader 2.mp3")


    If reload>0 Then reload=reload-1 
    
Until EscapeKey()
Miten tähän saa ruumiit (taitaa tulla kehnohkolle ampumasysteemille lähtöpassi) upotettua sekaan? Olisin HYVIN kiitollinen avusta, sillä koodi on yhtä sekamelskaa ja nyyppäkokeiluja ilman sisennyksiä. Näyttää tyhmältä siitä syystäkin että olen muuttanut kaikki tiedostot mediakansion sisällöiksi.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar »

Ruumiiden tekopa ei ole sen ihmeellisempää, kuin että vihulaisen kuollessa laitat paikalle maassa makaavan objektin, joka ei tee muuta kuin valittaa kovaa kohtaloaan sodan jaloissa. Köh, eli CloneObjectPositionilla törkkäät kloonatun (CloneObject) kuvan kuolleen vihun kohdalle, ja jätät siihen kunnes toisin päätetään.

Ja ennen kuin tulet kysymään, että miksi se sama ruho vain vaihtaa paikkaa ja miksi et saa useampia pysymään maassa: kokeileppa tehdä homma typeillä. Ei se vaikeaa ole, hyviä tutoja löytyy foorumeilta pilvin pimein ja ne pelastavat synkimmänkin peliprojektin milloin vain (ja näytät jo jotain niillä säädelleenkin, mutta jos toiminta ei ole kristallinkirkasta, niin keskity tyyppiharjoituksiin näin aluksi)!

ps. Purkkakoodi on joskus eduksikin. Ainakin itse olen saanut mukavia ahaa-elämyksiä koodatessani jotain vanhoja peliprojujani uusiksi yrittäen tiivistää vanhan koodin mahdollisimman pieneen ja siistiin tilaan. Tee nyt sellainen, jotta toimii, ja vuoden päästä jos on tylsää palaa projektin pariin ja hio siitä kunnollinen timantti.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
RopE
Newcomer
Posts: 5
Joined: Sun Nov 16, 2008 5:22 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by RopE »

Eilikkäs mul ois kysymys, miks en voi ladata mitään itse pelin sisältä?esim.aloitin tänään tämän pelien teon ja tuossa 2. kohdassa on se ukko juttu niin miten voin ladata omalta kovalevytläni sen ukon? :(

Tajusitteko?
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

tarkoitakko coolbasicin valmiita ? silloin
cow = loadobject("media\cow.bmp")
guy = loadobject ("media\guy.bmp")
ja niin edelleen
RopE
Newcomer
Posts: 5
Joined: Sun Nov 16, 2008 5:22 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by RopE »

juuri niitä tarkoitan, mutta kun laitan tuon tekstin niin se ohjelma valittaa, että siinä on virhe, siinä rivillä missä minulla on tuo teksti
Locked