Efektit

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Efektit

Post by phons »

Miten hypnoosista pääse sitten pois?
Image
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Efektit

Post by Eur0-5isu »

Heh, ihan jännä. Kun tarpeeksi kauan ja läheltä tuijotti niin tuli vähän samalainen ilmiö kuin esim. tässä. (Reilut 4k ms.)
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Efektit

Post by nevssons »

phons wrote:Miten hypnoosista pääse sitten pois?
No yritäppä vaikka napsauttaa sormia! Se katoaa aikanaan.

Ja muuten hemmetin tehokas tuo jonhun hypnotisoija.
EDIT:

Joo, huomasin sen itekkin kun olin jo lähettäny tän viesin. En jaksanu muuttaa.

Last edited by nevssons on Tue Oct 21, 2008 1:47 pm, edited 2 times in total.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Efektit

Post by TheDuck »

Nätti efekti jonhulta. Tälläset spiraalikuviot on aika jänniä tuijotella. Ja imho, nevssons huudat aika paljon! :D
^^
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Efektit

Post by nevssons »

Tein huvikseni ohjelman joka laskee piitä. Se siis kirjoittaa sitä tekstitiedostoon.

Code: Select all

E=(103993-33102*3)*10
F=OpenToWrite("pii.txt")
WriteByte F,51
WriteByte F,46
 Repeat
   M=0
   OO:
    If 33102*(M+1)<E Then M+1 : Goto OO
   WriteByte F,Asc(Str(M))
   E=(E-M*33102)*10
   Määrä+1
   Text 0,0,Määrä+" desimaalia laskettu"
   DrawScreen
 Forever 
EDIT:

Sanokaa jos se laskee väärin tms.

Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Efektit

Post by SPuntte »

nevssons wrote:Tein huvikseni ohjelman joka laskee piitä. Se siis kirjoittaa sitä tekstitiedostoon.

Code: Select all

*klips*
EDIT:

Sanokaa jos se laskee väärin tms.

3.141592653 alusta on oikein. Sitten tulee jotain puuta heinää: 01190260407...

Oikeat desimaalit olisivat 3.1415926535897932... niin pitkälle kuin minä muistan.

En tajunnut tuon logiikkaa alkuunkaan. Mistä repäsit sen?
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Efektit

Post by nevssons »

SPuntte wrote: 3.141592653 alusta on oikein. Sitten tulee jotain puuta heinää: 01190260407...

Oikeat desimaalit olisivat 3.1415926535897932... niin pitkälle kuin minä muistan.

En tajunnut tuon logiikkaa alkuunkaan. Mistä repäsit sen?
Niimpäs laskee! Ja on ironista, että sinä huomautat siitä. Virhe nimittäin johtuu sinun antamasta laskukaavasta! (Täytyy kai etsiä toimiva)
EDIT:

Ai niin... Sinähän sanoit silloin että se on likimain! Sorry!

Ja tuo systeemi perustuu jakokulmaan. En keksinyt muutakaan tapaa saada numeroa kerrallaan.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Efektit

Post by JATothrim »

Kyllä tuolla jakokulmallalakin pitäisi saada laskettua Pii:n desimaaleja, mutta ongelma on se, että jaettavasta ja/tai jakajasta lopuu tarkkuus kesken ja näin tulos alkaa heittämään. Tässä pii:n lasku kaavoja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_p ... ukaavoista
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Efektit

Post by phons »

Oli ny pakko pistää tää tänne eli siis tämmönen Sin, Cos leikki :D

Code: Select all

SCREEN 500,450

SetWindow "vähän hieno",0,"oletko varma???"

Dim a_a#(20) As Float
Dim aaaa_x#(20) As Float
Dim aaaa_y#(20) As Float

guy=LoadObject("Media\guy.bmp",72)

g=ObjectAngle(guy)
x=ObjectX(guy)
y=ObjectY(guy)
r=Rand(255)
b=Rand(255)
g=Rand(255)
c=Int (g)
aaaa_x#=Sin(y)-MouseX()
aaaa_y#=Cos(x)-MouseY()
a_a#=(WrapAngle(-55))+Cos(x)

Repeat

For q=1 To a_a#

Color Rand(r),Rand(g),Rand(b)

Circle aaaa_x#+MouseX(),aaaa_y#+MouseY(),a_a#

Next q

TurnObject guy,Rand(r)+Rand(g)+Rand(b)

Text 0,0,"  "+g+"  "+a_a#

DrawScreen
Until EscapeKey()
oli pakko vähän kokeilla noita matematiikka functioita. Aika tyhmästi tehty eikö?? ;)

Kommentoikaa
Last edited by phons on Thu Oct 30, 2008 7:59 am, edited 1 time in total.
Image
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Efektit

Post by DatsuniG »

phons wrote:Oli ny pakko pistää tää tänne eli siis tämmönen Sin, Cos leikki :D

Code: Select all

SCREEN 500,450

SetWindow "vähän hieno",0,"oletko varma???"

Dim a_a#(20) As Float
Dim aaaa_x#(20) As Float
Dim aaaa_y#(20) As Float

guy=LoadObject("Media\guy.bmp",72)

g=ObjectAngle(guy)
x=ObjectX(guy)
y=ObjectY(guy)
r=Rand(255)
b=Rand(255)
g=Rand(255)
c=Int (g)
aaaa_x#=Sin(guy)-MouseX()
aaaa_y#=Cos(guy)-MouseY()
a_a#=(WrapAngle(-55))+Cos(guy)

Repeat

For q=1 To a_a#

Color Rand(r),Rand(g),Rand(b)

Circle aaaa_x#+MouseX(),aaaa_y#+MouseY(),a_a#

Next q

TurnObject guy,Rand(r)+Rand(g)+Rand(b)

Text 0,0,"  "+g+"  "+a_a#

DrawScreen
Until EscapeKey()
oli pakko vähän kokeilla noita matematiikka functioita. Aika tyhmästi tehty eikö?? ;)

Kommentoikaa
Ja missä kohtaa siniä ja cosinia käytetään järkevästi?

Code: Select all

Repeat
angle=wrapangle(angle+1) : Dot 200+Sin(angle)*20,150-Cos(angle)*20
DrawScreen OFF 
Forever
Hengität nyt manuaalisesti.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Efektit

Post by phons »

en sanonut missään vaiheessa että sitä käytettäisiin järkevästi
Image
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Efektit

Post by DatsuniG »

Mutta oot laittanu Sinin ja cosinin sisään muuttujan, johon on ladattu objekti. :?
Hengität nyt manuaalisesti.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Efektit

Post by Koodiapina »

... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Efektit

Post by esa94 »

Grandi wrote:... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
Tä? Mistä lähtien?
EDIT:

Ohups.

User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Efektit

Post by Ilmuri »

esa94 wrote:
Grandi wrote:... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
Tä? Mistä lähtien?
EDIT:

Ohups.

Oiskohan vuodesta kivi ja keppi. Uso pois.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Efektit

Post by phons »

DatsuniG wrote:Mutta oot laittanu Sinin ja cosinin sisään muuttujan, johon on ladattu objekti. :?
Oho tän lukiessa tuli taas semmonen ajatus että mitäköhän minä tuosakin oon ajatellu. joo piti laittaa Objectx(guy) ja Objecty(guy).
Image
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Efektit

Post by Ris »

Teinpäs huvikseni tälläisen järjettömän efektin.

Code: Select all

//Kuten näette, osa koodista on piilotettu kommenttimerkeillä.
SCREEN 640,480,24,1

Randomize Timer()

Dim As Integer c,x,y,xx,yy,size

size = 20//Testatkaa pienillä ja isoilla arvoilla

Repeat 
  'size = Rand(10,40) //Ilman kommenttimerkkiä?
  For y=0 To 50
    For x=0 To 63
      c = Int(Rnd(2)) : xx = x*size : yy = y*size*2
      If x Mod 2 Then yy=yy-size
      If c = 0 Then 
        //Tähän kommenttimerkki?
        Line xx,yy+size*Cos(-xx+size*2),Sin(yy+size),xx+size-xx+size*2
        'Color 0,255,0 //Ilman kommenttimerkkiä?
        Color Rand(0,255),Rand(0,255),Rand(0,255)//Tähän kommenttimerkki?
      EndIf 
      If c = 1 Then 
        //Ilman kommenttimerkkiä?
        'Line xx+size,yy-xx+size,yy+size*2,yy+size*2-xx+size*2
        Color 0,255,Cos(Rand(20,200)) //Tähän kommenttimerkki?
      EndIf 
    Next x
  Next y
  DrawScreen 
Forever
Last edited by Ris on Fri Nov 07, 2008 9:14 pm, edited 1 time in total.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Efektit

Post by atomimalli »

Teimpä sitten minäkin hassun viivahärpäkkeen joka aaltoilee... kun on vähän tylsää.

Code: Select all

SCREEN 640,480
Repeat
    aika=Timer()/20
    For x=1 To 60
        For y= 1 To 50
            Color Cos(aika+y*2.5+x*2.5)*127+127,Sin(aika+y*5)*127+127,Sin(aika+x*5)*127+127
            Line x*10+Sin(aika+y*5)*20,y*10+Sin(aika+x*5)*20,x*10+Sin(aika+y*5)*20+Sin(aika+x*5)*10,y*10+Sin(aika+x*5)*20+Sin(aika+y*5)*10
        Next y
    Next x
    DrawScreen
Forever

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Efektit

Post by KankiKalle »

Uskomatonta miten pienellä määrällä koodia pystyy tekemään noin hienon ja käyttökelpoisen efektin :D (Puhun siis atomimallin koodista)
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Efektit

Post by Igr0 »

On toi Atomimallin viivahärpäke hieno. Tollasen ku sais näytönsäästäjäks. :)
Post Reply