Kiitos.. Mutta miten sen saa takaisin samalla tavalla?E.T. wrote:Sen voi tehdä esimerkiksi näinCode: Select all
...koodia...
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
ai siis...TheFish wrote:käännät tuon logiikan toisinpäin.
Code: Select all
väri2=0
Repeat
If väri2>0 Then väri2=väri2+1
Color väri2,väri2,väri2
Text 0,0,"tuleva teksti"
DrawScreen
i=i+1
If i>5000 Then Exit
Forever
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Melkein. Vielä vaihdat tuon ehdon täksi:Jani wrote:ai siis...TheFish wrote:käännät tuon logiikan toisinpäin.
Code: Select all
väri2=0 Repeat If väri2>0 Then väri2=väri2+1 Color väri2,väri2,väri2 Text 0,0,"tuleva teksti" DrawScreen i=i+1 If i>5000 Then Exit Forever
Code: Select all
if väri2<255...
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset
Tässä tyhmin kysymys:
Miyä kaikkea Cb pyörittää?
Esim:
Kuva-formaatit
3D formaatit
ja äänet.
Ja toinen kysymys:
Super mario Kart Snes
Siinä on ripaus 3d ja miten olisi..
Voiko CB:ssä vetäää saman tapaisia hahmoja?
http://www.youtube.com/watch?v=oQEZao0i ... re=related
selvennyksiksi
Miyä kaikkea Cb pyörittää?
Esim:
Kuva-formaatit
3D formaatit
ja äänet.
Ja toinen kysymys:
Super mario Kart Snes
Siinä on ripaus 3d ja miten olisi..
Voiko CB:ssä vetäää saman tapaisia hahmoja?
http://www.youtube.com/watch?v=oQEZao0i ... re=related
selvennyksiksi
*Poistunut foorumilta*
Re: Tyhmät kysymykset
Voihan cb:llä tehdä 3D:tä, ihan mitä vain, mutta on ainakin 2 ongelmaa; cb:ssä ei ole omia komentoja 3D:n luomiseen(vaatii paljon taitoa jos tekee itse) + hitaus joka tekee 3D:n cb:llä käytänössä mahdottomaksi. Eli en suosittele edes yrittämään.
Re: Tyhmät kysymykset
ei toiminutvaikka tein noin?nevssons wrote:Poistat Thenin jälkeen olevat jutut ja lisäät nuo siihen alle.rami123 wrote:eli miten noi sijoitetaan ?
kokeilkaa
Code: Select all
SCREEN 800,800
FrameLimit 40
SetWindow "Viikatemies1",0,"oletko varma?"
Type VIHOLLISET
Field obj'objecti
Field hp'energiat
Field dmg'vahinko
Field speed'nopeus
Field score'pisteet
Field id'minkälainen zombie on
Field reload
Field shooting
End Type
Type BULLETS
Field obj
Field hp
Field dmg
Field speed
Field id
End Type
Type ENEMY_BULLETS
Field obj
Field hp
Field dmg
Field speed
Field id
End Type
Type upgs'asepäivitykset
Field obj
Field hp
Field id
EndType
/////////////////////////////////////////////////////////////////
valikko:
ClearText
kuva = LoadImage ("media\map.bmp")
uusi = LoadObject("media\buttoni.bmp")
PositionObject uusi,150,30
poistu = LoadObject("media\buttoni.bmp")
PositionObject poistu,-150,-30
ohjeet = LoadObject("media\buttoni.bmp")
PositionObject ohjeet,-200,200
hiiri = LoadObject("media\cursor.bmp")
ClearText
Repeat
DrawImage kuva,0,0
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
ShowMouse OFF
If ObjectsOverlap(hiiri,uusi) And MouseHit(1) Then Goto alkutekstit
If ObjectsOverlap (hiiri,poistu) And MouseHit(1) Then End
If ObjectsOverlap (hiiri,ohjeet) And MouseHit(1) Then Goto ohjeet
ClearText
DrawScreen
Forever
/////////////////////////////////////////////////////////////////
ohjeet:
arial=LoadFont("arial",20)
Repeat
DrawImage kuva,0,0
ClearObjects
Color cbred
SetFont arial
Text 1,1,"OHJEET PELAAMISEEN"
Text 1,50,"W kävellään eteenpäin"
Text 1,100,"S kävellään taaksepäin"
Text 1,150,"A liikutetaan viikatetta"
Text 1,200,"D liikutetaan viikatetta"
Text 1,250,"Hiiren oikealla ammutaan"
Text 1,300,"Hiirellä käännetään ukkoa"
Text 1,350,"I avataan inventory"
Text 1,400,"Punaiset Pullot parantavat"
Text 1,450,"Siniset Pullot lisäävät voimaa"
Text 1,500,"Vihreät Pullot lisäävät nopeutta"
Text 1,550,"Peli pysäytetään P:llä"
Color cbblack
Text 1,600,"Paina Enteriä niin pääset valikkoon takaisin"
If KeyDown (28) Then Goto valikko Then ClearText ' 28 = enter
DrawScreen
Forever
/////////////////////////////////////////////////////////////////
alkutekstit:
ClearObjects 'poistaa valikon kuvat
plusx = 1
arial=LoadFont("arial",20)
kuva2= LoadImage ("media\map.bmp")
Repeat
DrawImage kuva2,0,0
Color cbWhite
Text x,150,"Tämä teksti pitää kirjoittaa joka kerta"
SetFont arial
Color cbRed
Text 100,750,"Enteristä pääset peliin"
If KeyHit(28) Then
DeleteFont arial
Goto peli '28 = enter
EndIf
DrawScreen
Forever
/////////////peli alkaa tästä////////////////////////////////////
'->
peli:
ClearText
kartta = LoadMap("Media\testmap.til","Media\tileset.bmp")
kartta2 = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
ukko = LoadObject ("media\guy.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko,150,200
RotateObject ukko,270
bullet=LoadObject("media\bigbullet.bmp",72)
ShowObject bullet,OFF
vihu1 = LoadObject ("media\ukkeli.bmp",72) : ShowObject vihu1,OFF
vihu2 = LoadObject ("media\ukkeli2.bmp",72) : ShowObject vihu2,OFF
cow = LoadObject ("media\ukkeli3.bmp",32) : ShowObject cow,OFF
upg=LoadObject ("media\tatti.bmp") : ShowObject upg,OFF
topower=LoadObject ("media\tatti.bmp") : ShowObject topower,OFF
tospeed=LoadObject ("media\tatti.bmp") : ShowObject tospeed,OFF
medikit=LoadObject ("media\tatti.bmp") : ShowObject medikit,OFF
viikate = LoadObject("media\cannon.bmp",18)
hiiri = LoadObject("media\cursor.bmp")
CloneObjectPosition viikate,ukko
RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)
box1 = LoadImage ("media\buttoni.bmp")
box2 = LoadImage ("media\buttoni.bmp")
hp=2000'sinun energiat
powupg=12'Aseen aloitus teho
speedupg=5'aseen aloitus nopeus
tapot=0
Repeat
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()'sijoitetaan tähtäin hiiten koordinaatteihin
If pause Then
PointObject ukko,hiiri'käännetään ukko tähtäimeen
If hp>0 Then 'jos on energiaa niin suritetaan kaikki
CloneCameraPosition ukko
If KeyDown(17) Then MoveObject ukko,2' 17 = W
If KeyDown(31) Then MoveObject ukko,-2' 31 =S
If KeyDown(cbkeyA) Then viikateangle = wrapangle(viikateangle + 10)
If KeyDown(cbkeyD) Then viikateangle = wrapangle(viikateangle - 10)
CloneObjectPosition viikate,ukko
RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)
UpdateGame
CloneCameraPosition ukko
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If MouseHit (1) And reload<0
newBullet.BULLETS= New(BULLETS)
newBullet\obj=CloneObject(bullet)
newbullet\dmg=powupg
newbullet\speed=speedupg
CloneObjectPosition newBullet\obj,ukko
CloneObjectOrientation newbullet\obj,ukko
MoveObject newBullet\obj,24
reload=15
SetupCollision newbullet\obj,kartta,1,4,2
EndIf
reload-1
'Asepäivitykset''''''''''''''''''''''''''''''''
If uusi>220
newupg.upgS= New(upgS)'thdään uusi
newupg\obj=CloneObject(upg)
newupg\hp=100
newupg\id=Rand(1,3)
If Newupg\id=1 Then PaintObject newupg\obj,topower
If Newupg\id=2 Then PaintObject Newupg\obj,tospeed
If Newupg\id=3 Then PaintObject Newupg\obj,medikit
'Asetetaan tavara kohtaan missä ei ole törmäystä
For y=1 To MapWidth()
For x=1 To MapWidth()
If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newupg\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
Next x
Next y
uusi=0
EndIf
uusi+1
'zombit''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
If luo>130'jos luonti on suurempi kuin 130, niin tehdään zombie
newzombi.VIHOLLISET= New(VIHOLLISET)
newzombi\obj=CloneObject(vihu1)
'Asetetaan vihollinen kohtaan missä ei ole törmäystä
For y=1 To MapWidth()
For x=1 To MapWidth()
If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newzombi\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
Next x
Next y
newzombi\id=Rand(1,2)
If newzombi\id = 1 Then 'Ykkös zombi
newzombi\hp=Rand(90,110):newzombi\dmg=Rand(1,3):newzombi\speed=Rand(2,3):newzombi\score=Rand(10,20)'Asetetaan zombielle kentät
EndIf
If newzombi\id = 2 Then 'kakkos zombi
PaintObject newzombi\obj,cow
newzombi\hp=Rand(110,130):newzombi\dmg=Rand(2,4):newzombi\speed=Rand(1,2):newzombi\score=Rand(15,25)'toiselle myös
EndIf
SetupCollision newzombi\obj,kartta,1,4,2
luo=0
EndIf
luo+1
For izombi.VIHOLLISET= Each VIHOLLISET'Aloitetaan zombien läpikäynti
'Typerä tekoäly
If ObjectSight (izombi\obj,ukko) And izombi\reload<0 Then
MoveObject izombi\obj,0
PointObject izombi\obj,ukko
newBullet2.ENEMY_BULLETS= New(ENEMY_BULLETS)
newBullet2\obj=CloneObject(bullet)
newbullet2\dmg=powupg
newbullet2\speed=speedupg
CloneObjectPosition newBullet2\obj,izombi\obj
CloneObjectOrientation newbullet2\obj,izombi\obj
MoveObject newBullet2\obj,24
izombi\reload=50
SetupCollision newbullet2\obj,kartta,1,4,2
EndIf
sidle=Rand(-20,20)
If CountCollisions(izombi\obj) Then MoveObject izombi\obj,0,sidle'jos kosketaan deinään, niin stepataan
PointObject izombi\obj,ukko'zombi tähtää pelaajaan
If ObjectsOverlap(izombi\obj,ukko) Then hp-izombi\dmg
For ibullet.bullets=Each bullets
If ObjectsOverlap(ibullet\obj,izombi\obj) Then
izombi\hp-ibullet\dmg
ibullet\hp=-1
EndIf
Next ibullet
MoveObject izombi\obj,izombi\speed'liikutetaan zombia nopeutensa verran
If ObjectsOverlap (viikate,izombi\obj) Then izombi\hp-1
If izombi\hp<0 Then 'jos zombin energiat loppuu, niin tapetaan se ja annetaan pisteet
score+izombi\score
tapot=tapot+1
DeleteObject izombi\obj
Delete izombi
EndIf
izombi\reload-1
Next izombi
For iupg.upgS= Each upgS'aloitetaan kaikkien päivitysten käsittely
If ObjectsOverlap(iupg\obj,ukko) Then iupg\hp=-1'jos törmätään niin tuhotaan tavara
If iupg\hp<0 Then'jos tuhotaan tavara
If iupg\id=1 Then powupg+1'lisätään aseen tehoa
If iupg\id=1 Then speedupg+1'nopeutta
If iupg\id=3 Then hp+50'lisää energiaa
DeleteObject iupg\obj'poistetaan tavara
Delete iupg'ja sen jasen
EndIf
Next iupg
For iBullet.BULLETS= Each BULLETS
If CountCollisions(ibullet\obj) Then ibullet\hp-32
MoveObject iBullet\obj,6'llikutetaan luotia
If Distance2(iBullet\obj,ukko)>600 Or ibullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus
DeleteObject iBullet\obj
Delete iBullet
EndIf
Next iBullet
For eBullet.ENEMY_BULLETS = Each ENEMY_BULLETS
If CountCollisions(ebullet\obj) Then ebullet\hp-32
MoveObject eBullet\obj,6'llikutetaan luotia
If Distance2(eBullet\obj,ukko)>600 Or ebullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus
DeleteObject eBullet\obj
Delete eBullet
EndIf
Next eBullet
EndIf
DrawGame
DrawImage box1,300,0
If MouseX()>300 And MouseX()<300+ImageWidth(box1) And MouseY()>0 And MouseY()<ImageHeight(box1) And MouseHit(1) Then End
DrawImage box2,300,40
If MouseX()>300 And MouseX()<300+ImageWidth(box2) And MouseY()>40 And MouseY()<40+ImageHeight(box2) And MouseHit(1) Then
hp+50
score-50
if not score=50 Then
hp-0
score-0
EndIf
EndIf
Text 0,0,"FPS"
Text 30,0, FPS()
Color cbred
Text 45,13,Date()
Text 45,25,Time() 'kello
Text 150,15,"HP "+hp
Text 150,30,"Pisteet "+score
Text 150,0,"tappojen määrä "+tapot
If hp<0 Then MakeError ("KUOLIT!")
Else
DrawGame
Text 0,0,"Paina P:tä niin pause pois"
EndIf
If KeyUp(cbkeyP) Then pause = Not pause
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
teitkö näin:rami123 wrote:ei toiminutvaikka tein noin?nevssons wrote:Poistat Thenin jälkeen olevat jutut ja lisäät nuo siihen alle.rami123 wrote:eli miten noi sijoitetaan ?
Code: Select all
If MouseX()>300 And MouseX()<300+ImageWidth(box2) And MouseY()>40 And MouseY()<40+ImageHeight(box2) And MouseHit(1) Then
hp+50
score-50
if not score=50 then
hp-0
score-0
endif
endif
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset
miten\onks ees mahollista laittaa CB:ssä 3D malleille texturet?
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
DrawToWorld ON
kartta=LoadMap("media\cdm2.til","media\tileset.bmp")
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
keltport=LoadObject("media\kelt.png")
sinport=LoadObject("media\sin.png")
pihu=LoadObject("media\soldier.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowObject keltport,OFF
ShowObject sinport,OFF
kuva=1
eventtimer=0
PositionObject sinport,-400,760
PositionObject keltport,-400,760
PositionObject vihu,-300,760
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
record=TIMER()
Repeat
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
If CanSee(ukko, vihu, 60) Then ShowObject vihu,ON Else ShowObject vihu,OFF
If CanSee(vihu, ukko, 60) Then PointObject vihu,ukko
If ObjectsOverlap(ukko,sinport,3) And Timer() > eventtimer + 1000 Then
CloneObjectPosition ukko,keltport
eventtimer=Timer()
EndIf
If ObjectsOverlap(ukko,keltport,3) And Timer() > eventtimer + 1000 Then
CloneObjectPosition ukko,sinport
ShowObject keltport,ON
eventtimer=Timer()
EndIf
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=20 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If GetMap(2,ObjectX(luoti\obj),ObjectY(luoti\obj))= 1 Then
kuva=kuva*(-1) 'vaihdetaan keltport sinportin, tai toisinpäin
If kuva=1 Then CloneObjectPosition sinport,luoti\obj
If kuva=1 Then ShowObject sinport,ON
If kuva=-1 Then ShowObject keltport,ON
If kuva=-1 Then CloneObjectPosition keltport,luoti\obj : ShowObject keltport,ON
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Function ObjectDirection(_obj1, _obj2) 'näkyykö vihu
a# = GetAngle2(_obj1, _obj2) - ObjectAngle(_obj1)
If a > 180 Then a = a - 360
If a < -180 Then a = a + 360
Return a
EndFunction
Function CanSee(_obj1, _obj2, _fov)
// Ensin tarkistetaan että kakkonen on ykkösen näkökentässä
If Abs(ObjectDirection(_obj1, _obj2)) > _fov Then Return False
// Tarkistetaan ettei ole seinää välissä
Return ObjectSight(_obj1, _obj2)
EndFunction
Next luoti
CloneCameraPosition ukko
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset
KORJAUS EDELLISEEN!
Code: Select all
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
DrawToWorld ON
kartta=LoadMap("media\cdm2.til","media\tileset.bmp")
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
keltport=LoadObject("media\kelt.png")
sinport=LoadObject("media\sin.png")
vihu=LoadObject("media\soldier.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowObject keltport,OFF
ShowObject sinport,OFF
kuva=1
eventtimer=0
hälytys=0
idle=1
PositionObject sinport,-400,760
PositionObject keltport,-400,760
PositionObject vihu,-300,760
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
record=TIMER()
Repeat
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
If CanSee(ukko, vihu, 60) Then ShowObject vihu,ON Else ShowObject vihu,OFF
If CanSee(vihu, ukko, 60) Then PointObject vihu,ukko
If ObjectsOverlap(ukko,sinport,3) And Timer() > eventtimer + 1000 Then
CloneObjectPosition ukko,keltport
eventtimer=Timer()
EndIf
If ObjectsOverlap(ukko,keltport,3) And Timer() > eventtimer + 1000 Then
CloneObjectPosition ukko,sinport
ShowObject keltport,ON
eventtimer=Timer()
EndIf
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=20 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If GetMap(2,ObjectX(luoti\obj),ObjectY(luoti\obj))= 1 Then
kuva=kuva*(-1) 'vaihdetaan keltport sinportin, tai toisinpäin
If kuva=1 Then CloneObjectPosition sinport,luoti\obj
If kuva=1 Then ShowObject sinport,ON
If kuva=-1 Then ShowObject keltport,ON
If kuva=-1 Then CloneObjectPosition keltport,luoti\obj : ShowObject keltport,ON
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Function ObjectDirection(_obj1, _obj2) 'näkyykö vihu
a# = GetAngle2(_obj1, _obj2) - ObjectAngle(_obj1)
If a > 180 Then a = a - 360
If a < -180 Then a = a + 360
Return a
EndFunction
Function CanSee(_obj1, _obj2, _fov)
// Ensin tarkistetaan että kakkonen on ykkösen näkökentässä
If Abs(ObjectDirection(_obj1, _obj2)) > _fov Then Return False
// Tarkistetaan ettei ole seinää välissä
Return ObjectSight(_obj1, _obj2)
EndFunction
Next luoti
CloneCameraPosition ukko
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset
Miten voin tehdä puoliympyrän cb:n piirtokomennoilla? Sen tiedän että siihen tarvitaan Sin:iä ja Cos:ia.
programmer of DSG wrote:EDIT:aika hauska peli, vähän tylsä
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Melko huono (ja hidas) ratkaisu, mutta parempaa en äkkiseltään keksinyt:Monissa tapauksissa kuvat olisivat paras ratkaisu.
Code: Select all
Repeat
foo(200,160,(Timer()/10) Mod 360,50)
DrawScreen
Forever
Function foo(x,y,a,s)
For i=0 To 90
For o=0 To s
Circle x+Cos(a+(i*2))*o,y+Sin(a+(i*2))*o,2
Next o
Next i
EndFunction
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
If ObjectX(ball\obj) => 400 - ObjectSizeX(ball\obj)/2 Then
ball\speed_x * -1 //TÄMÄ RIVI!!!!!!!
ElseIf ObjectX(ball\obj) <= 400 + ObjectSizeX(ball\obj)/2 Then
ball\speed_x * -1//TÄMÄ RIVI!!!!!!!
ElseIf ObjectY(ball\obj) => 300 - ObjectSizeY(ball\obj)/2 Then
ball\speed_y * -1//TÄMÄ RIVI!!!!!!!
ElseIf ObjectsOverlap(ball\obj,laatta) Then
ball\speed_y * -1//TÄMÄ RIVI!!!!!!!
EndIf
Re: Tyhmät kysymykset
Ihan pilkunnussintamielessä, laita ne sulkuihin? En ole tosin varma, välittääkö cb siitä.
Re: Tyhmät kysymykset
Ei toimi. Tulee syntax error.
Re: Tyhmät kysymykset
Minulla on semmonen ongelma kun mulla on juna-peli jossa on junarata eli mappi ja juna ja sen junan pitäisi liikkua sitä rataa pitkin. Tähän mennessä koodissa on tehty näin:
Ja tuo sama suorissa pätkissä ja muissa käännöksissä. 11 meinaa vasuriin kääntymistä ja 12 oikealle, 10 suoraan. Pistin siihen mappiin nuo datat.
Silti se on huono, kun juna menee koko ajan radan yli.
Code: Select all
tile=GetMap(3,ObjectX(juna),ObjectY(juna))
If tile=10 Then MoveObject juna,2
If tile=11 Then TurnObject juna,7
Silti se on huono, kun juna menee koko ajan radan yli.
Re: Tyhmät kysymykset
siis... Tämä teksti tulee aivan oikein ruudulle. Mutta lähteminen ei toimi
Code: Select all
väri=0
Repeat
If väri<255 Then väri=väri+2
Color väri,väri,väri
Text 170,190,"jotain"
DrawScreen
If KeyHit(cbKeyX) Then Gosub x
If väri=255 Then Exit
Forever
Repeat
If väri>0 Then väri=väri-2
Color väri,väri,väri
Text 170,190,"jotain"
DrawScreen
If KeyHit(cbKeyX) Then Gosub x
If väri=0 Then Exit
Forever
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition