Efektit
Re: Efektit
Miten hypnoosista pääse sitten pois?
Re: Efektit
Heh, ihan jännä. Kun tarpeeksi kauan ja läheltä tuijotti niin tuli vähän samalainen ilmiö kuin esim. tässä. (Reilut 4k ms.)
Re: Efektit
No yritäppä vaikka napsauttaa sormia! Se katoaa aikanaan.phons wrote:Miten hypnoosista pääse sitten pois?
Ja muuten hemmetin tehokas tuo jonhun hypnotisoija.
EDIT:
Joo, huomasin sen itekkin kun olin jo lähettäny tän viesin. En jaksanu muuttaa.
Last edited by nevssons on Tue Oct 21, 2008 1:47 pm, edited 2 times in total.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Efektit
Nätti efekti jonhulta. Tälläset spiraalikuviot on aika jänniä tuijotella. Ja imho, nevssons huudat aika paljon!
^^
Re: Efektit
Tein huvikseni ohjelman joka laskee piitä. Se siis kirjoittaa sitä tekstitiedostoon.
Code: Select all
E=(103993-33102*3)*10
F=OpenToWrite("pii.txt")
WriteByte F,51
WriteByte F,46
Repeat
M=0
OO:
If 33102*(M+1)<E Then M+1 : Goto OO
WriteByte F,Asc(Str(M))
E=(E-M*33102)*10
Määrä+1
Text 0,0,Määrä+" desimaalia laskettu"
DrawScreen
Forever
EDIT:
Sanokaa jos se laskee väärin tms.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Efektit
3.141592653 alusta on oikein. Sitten tulee jotain puuta heinää: 01190260407...nevssons wrote:Tein huvikseni ohjelman joka laskee piitä. Se siis kirjoittaa sitä tekstitiedostoon.Code: Select all
*klips*
EDIT:Sanokaa jos se laskee väärin tms.
Oikeat desimaalit olisivat 3.1415926535897932... niin pitkälle kuin minä muistan.
En tajunnut tuon logiikkaa alkuunkaan. Mistä repäsit sen?
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Efektit
Niimpäs laskee! Ja on ironista, että sinä huomautat siitä. Virhe nimittäin johtuu sinun antamasta laskukaavasta! (Täytyy kai etsiä toimiva)SPuntte wrote: 3.141592653 alusta on oikein. Sitten tulee jotain puuta heinää: 01190260407...
Oikeat desimaalit olisivat 3.1415926535897932... niin pitkälle kuin minä muistan.
En tajunnut tuon logiikkaa alkuunkaan. Mistä repäsit sen?
EDIT:
Ja tuo systeemi perustuu jakokulmaan. En keksinyt muutakaan tapaa saada numeroa kerrallaan.Ai niin... Sinähän sanoit silloin että se on likimain! Sorry!
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Efektit
Kyllä tuolla jakokulmallalakin pitäisi saada laskettua Pii:n desimaaleja, mutta ongelma on se, että jaettavasta ja/tai jakajasta lopuu tarkkuus kesken ja näin tulos alkaa heittämään. Tässä pii:n lasku kaavoja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_p ... ukaavoista
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Efektit
Oli ny pakko pistää tää tänne eli siis tämmönen Sin, Cos leikki
oli pakko vähän kokeilla noita matematiikka functioita. Aika tyhmästi tehty eikö??
Kommentoikaa
Code: Select all
SCREEN 500,450
SetWindow "vähän hieno",0,"oletko varma???"
Dim a_a#(20) As Float
Dim aaaa_x#(20) As Float
Dim aaaa_y#(20) As Float
guy=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
g=ObjectAngle(guy)
x=ObjectX(guy)
y=ObjectY(guy)
r=Rand(255)
b=Rand(255)
g=Rand(255)
c=Int (g)
aaaa_x#=Sin(y)-MouseX()
aaaa_y#=Cos(x)-MouseY()
a_a#=(WrapAngle(-55))+Cos(x)
Repeat
For q=1 To a_a#
Color Rand(r),Rand(g),Rand(b)
Circle aaaa_x#+MouseX(),aaaa_y#+MouseY(),a_a#
Next q
TurnObject guy,Rand(r)+Rand(g)+Rand(b)
Text 0,0," "+g+" "+a_a#
DrawScreen
Until EscapeKey()
Kommentoikaa
Last edited by phons on Thu Oct 30, 2008 7:59 am, edited 1 time in total.
Re: Efektit
Ja missä kohtaa siniä ja cosinia käytetään järkevästi?phons wrote:Oli ny pakko pistää tää tänne eli siis tämmönen Sin, Cos leikki
oli pakko vähän kokeilla noita matematiikka functioita. Aika tyhmästi tehty eikö??Code: Select all
SCREEN 500,450 SetWindow "vähän hieno",0,"oletko varma???" Dim a_a#(20) As Float Dim aaaa_x#(20) As Float Dim aaaa_y#(20) As Float guy=LoadObject("Media\guy.bmp",72) g=ObjectAngle(guy) x=ObjectX(guy) y=ObjectY(guy) r=Rand(255) b=Rand(255) g=Rand(255) c=Int (g) aaaa_x#=Sin(guy)-MouseX() aaaa_y#=Cos(guy)-MouseY() a_a#=(WrapAngle(-55))+Cos(guy) Repeat For q=1 To a_a# Color Rand(r),Rand(g),Rand(b) Circle aaaa_x#+MouseX(),aaaa_y#+MouseY(),a_a# Next q TurnObject guy,Rand(r)+Rand(g)+Rand(b) Text 0,0," "+g+" "+a_a# DrawScreen Until EscapeKey()
Kommentoikaa
Code: Select all
Repeat
angle=wrapangle(angle+1) : Dot 200+Sin(angle)*20,150-Cos(angle)*20
DrawScreen OFF
Forever
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Efektit
en sanonut missään vaiheessa että sitä käytettäisiin järkevästi
Re: Efektit
Mutta oot laittanu Sinin ja cosinin sisään muuttujan, johon on ladattu objekti.
Hengität nyt manuaalisesti.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Efektit
... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
Re: Efektit
Tä? Mistä lähtien?Grandi wrote:... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
EDIT:
Ohups.
Re: Efektit
Oiskohan vuodesta kivi ja keppi. Uso pois.esa94 wrote:Tä? Mistä lähtien?Grandi wrote:... Sitäpaitsi cos on x:lle ja sin on y:lle.
EDIT:Ohups.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: Efektit
Oho tän lukiessa tuli taas semmonen ajatus että mitäköhän minä tuosakin oon ajatellu. joo piti laittaa Objectx(guy) ja Objecty(guy).DatsuniG wrote:Mutta oot laittanu Sinin ja cosinin sisään muuttujan, johon on ladattu objekti.
Re: Efektit
Teinpäs huvikseni tälläisen järjettömän efektin.
Code: Select all
//Kuten näette, osa koodista on piilotettu kommenttimerkeillä.
SCREEN 640,480,24,1
Randomize Timer()
Dim As Integer c,x,y,xx,yy,size
size = 20//Testatkaa pienillä ja isoilla arvoilla
Repeat
'size = Rand(10,40) //Ilman kommenttimerkkiä?
For y=0 To 50
For x=0 To 63
c = Int(Rnd(2)) : xx = x*size : yy = y*size*2
If x Mod 2 Then yy=yy-size
If c = 0 Then
//Tähän kommenttimerkki?
Line xx,yy+size*Cos(-xx+size*2),Sin(yy+size),xx+size-xx+size*2
'Color 0,255,0 //Ilman kommenttimerkkiä?
Color Rand(0,255),Rand(0,255),Rand(0,255)//Tähän kommenttimerkki?
EndIf
If c = 1 Then
//Ilman kommenttimerkkiä?
'Line xx+size,yy-xx+size,yy+size*2,yy+size*2-xx+size*2
Color 0,255,Cos(Rand(20,200)) //Tähän kommenttimerkki?
EndIf
Next x
Next y
DrawScreen
Forever
Last edited by Ris on Fri Nov 07, 2008 9:14 pm, edited 1 time in total.
-
- Moderator
- Posts: 227
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Efektit
Teimpä sitten minäkin hassun viivahärpäkkeen joka aaltoilee... kun on vähän tylsää.
Code: Select all
SCREEN 640,480
Repeat
aika=Timer()/20
For x=1 To 60
For y= 1 To 50
Color Cos(aika+y*2.5+x*2.5)*127+127,Sin(aika+y*5)*127+127,Sin(aika+x*5)*127+127
Line x*10+Sin(aika+y*5)*20,y*10+Sin(aika+x*5)*20,x*10+Sin(aika+y*5)*20+Sin(aika+x*5)*10,y*10+Sin(aika+x*5)*20+Sin(aika+y*5)*10
Next y
Next x
DrawScreen
Forever
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Efektit
Uskomatonta miten pienellä määrällä koodia pystyy tekemään noin hienon ja käyttökelpoisen efektin (Puhun siis atomimallin koodista)
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Efektit
On toi Atomimallin viivahärpäke hieno. Tollasen ku sais näytönsäästäjäks.