Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Ris wrote:
MikkoK141 wrote:
Itse kun olen koulukiusattu. Rupee ärsyttämään tuo kun kaikki haukkuu/jtn muuta kiusaa kokoajan.
Mielestäni kiusaamisesta kannattaa sanoa vanhemmille ja opettajille. Niin ja joissain tapauksissa kiusaajat ovat
pohjimmiltaan pelkureita. Näin ei tietenkään aina välttämättä ole.

Yleensä ongelma on kiusaajan kotioloissa. Tai sitten kiusaaja saa siitä jotain henkistä mielihyvää.
Mutta kuten sanoin kiusaajat eivät tule elämässä pärjäämään, jos samaa rataa jatkavat.

Sitten 1 keino on olla välittämättä kiusaamisesta, niin se joko loppuu tai sitten ei. Sillä tuskin kiusaaja jaksaa kovin
pitkään jatkaa jos kiusattu on kuin kiusaajaa ei olisi olemassakaan. Eli kiusattu ei reagoi mitenkään haukkumiseen. Yms.

Niin ja käsittääkseni joissain kouluissa kiusaaja saa merkinnän todistukseensa siitä.

Mutta jos et ole vielä kenellekkään vanhemmalle puhunut, niin puhu. Sanoisin että opettajat puuttuvat mielellään kiusaamiseen ja koittavat estää sen. 100% Varmastihan en voi tätä sanoa että puuttuisivat, mutta yleensä puuttuvat kiusaamiseen.

Itse en itseäni miellä kovin hyväksi neuvojaksi tätä asiaa koskien. Mutta varmaan jollakulla muulla on vinkkejä asiaan liittyen.
Opettajat eivät ilmeisesti osaa puuttua siihen. Monesti kun kertonut olen.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic

Post by TheDuck »

Mä olin koulukiusattu, ilmeisesti siitä syystä että pidin jo yhdestä tytöstä joskus 2.-luokalla. Tästä kiusauksesta pääsi sitten eroon sillä tavalla että odotin vain isommille luokille, jolloin porukka vähän aikuistuu. Nykyään kukaan ei uskalla kiusata mua ollenkaan, pelottava kun olen >:3

Olen siis 6.-luokkalainen.

(luultavasti se yläkoulussa kiusaus johtuu muutaman tyypin lapsellisuudesta, ja joukossa tyhmyys kasvaa. Yläkoulussa on muutenkin varmaan vähän erilainen meno kuin täällä alakoulussa.)

IMHO: yläkoulu ja alakoulu nimitykset on outoja... Minne ne ylä-aste ja ala-aste katos?!
^^
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Offtopic

Post by lukutoukka »

Mieki oon koulukiusattu, mutta asiasta pääsee, kunhan vain uskaltaa kertoa siitä eteenpäin (kuraattori), niin se kyllä loppuu :D.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

TheDuck wrote:Mä olin koulukiusattu, ilmeisesti siitä syystä että pidin jo yhdestä tytöstä joskus 2.-luokalla. Tästä kiusauksesta pääsi sitten eroon sillä tavalla että odotin vain isommille luokille, jolloin porukka vähän aikuistuu. Nykyään kukaan ei uskalla kiusata mua ollenkaan, pelottava kun olen >:3

Olen siis 6.-luokkalainen.

(luultavasti se yläkoulussa kiusaus johtuu muutaman tyypin lapsellisuudesta, ja joukossa tyhmyys kasvaa. Yläkoulussa on muutenkin varmaan vähän erilainen meno kuin täällä alakoulussa.)

IMHO: yläkoulu ja alakoulu nimitykset on outoja... Minne ne ylä-aste ja ala-aste katos?!
Yksi tyyppi meidän luokalta on myös vähän outo. Ensinäkin sanoo ettei pelkää minua, mutta vähän kun kohottan nyrkkiä se anelee armoa. LOL!

Toinen samanlainen tapaus oli yhellä leirillä. Siellä oli yksi kiusaaja joka pelkäsi minua. Kun hän sai tietää, että satun olemaan oranssin vyön karateka niin jäi vittuilu vähän vähemmäks.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Tässä olisi blenderillä tehtyjä lasisia shakkinappuloita laudalla.

Image

Kommentteja?
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Koulukiusaamisesta,harvemmi ne isompia kavereita uskaltaa kiusata. Ja sellasta harvemmin kiusataan,jolla on kavereita koulus. Kyllä niitä mulkkuja on täälläkipäi,rinnakkaisluokalla on yks poika jota on kiusattu varmaan koko yläaste :|
Mulla vain tappeluita :D

Pate,en minä vain osaa noin hianoa :(
Huuda mun ip:tä!
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic

Post by Viltzu »

Joo, minua ei pahemmin ole kiusattu koulussa ja muutenkin menee hyvin. =)

Olw1, pilkun ja pisteen jälkeen tulee väli.
EDIT:

No anteeksi.

Last edited by Viltzu on Thu Oct 23, 2008 11:17 am, edited 3 times in total.
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Offtopic

Post by DatsuniG »

Viltzu wrote:Joo, minua ei pahemmin ole kiusattu koulussa ja muutenkin menee hyvin. =)

Olw1, pilkun ja pisteen jälkeen tulee väli.
Jos joku vittuilee vittuilen takaisin, jos joku lyö lyön takaisin. Simple.

Ja et ole ensimmäinen joku mainitsee tuosta asiasta Olwille. ;)
Hengität nyt manuaalisesti.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Offtopic

Post by Ris »

DatsuniG wrote:Jos joku vittuilee vittuilen takaisin, jos joku lyö lyön takaisin. Simple.
Edit, lainaukset oli väärin.

Paitsi että väkivalta ei ratkaise mitään. Ennemmin kannattaa, jos mahdollista niin puhumalla ratkaista asiat.

Tai sitten häipyä paikalta. Niin ja pahimmassa tapauksessa syytteenkin siitä voi saada, ja jos on 15 täyttänyt niin pahimmassa tapauksessa sanoisin että voi ehkä joutua nuorisovankilaan. En sano tätä varmaksi tiedoksi, mutta olettaisin että pahimmassa tapauksessa joutuu.

Kuitenkin jos saa syytteen pahoinpitelystä niin saa siitä ainakin sakkoja, ja ehkä vankilaakin.

Ja jos on alle 15, niin silloin vanhemmat kantaa sen vastuun lapsensa teoista. Toki itseään saa puolustaa, mutta itse en
ainakaan suosi väkivaltaa missään tilanteessa.
Last edited by Ris on Wed Oct 22, 2008 10:04 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Offtopic

Post by Bambi »

Muaki eräs kiusasi 7-luokalla, mutta kaadoin lihasopat ruokalassa niskaan, niin ei ole sen jälkeen sanonut mitään. :) (Olen sen verran temperamenttinen (tai agressiivinen), että kostan kyllä, jos mua kiusataan/tehään jotain muuta pahaa ym.)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Pate5: Todella komeita ovat ja materiaalit kunnossa, mutta kriittikiäkin löytyy.
Taustalla oleva tekstuuri on ilmeisesti depth of field efektin takia sumennettu, mutta se näyttää aika karulta. Lisäksi nappuloiden varjot ovat aika kovat, ambient lightning voisi tehdä terää näille. Tosin lasisista nappuloista läpi suodattuva valo olisi omiaan tähän, kätevin olisi rendata yafraylla, sillä siinä on se photons ominaisuus. Tässä esimerkki.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

DatsuniG wrote:
Viltzu wrote: Jos joku vittuilee vittuilen takaisin, jos joku lyö lyön takaisin. Simple.
Samaa mieltä, ja vielä parempi jos saat lyötyä oikeen kunnolla takasi. Ite oon jo amiksessa, mutta muistan kyllä alaasteella kun yks kiusas aika paljon(oikeesti ihan ilman syytä) no kerran sitte pätkäsin kunnolla turpaan ni eipä oo enään sitte vittuillu. Paitsi kyllähän siinä ikääki alko jo tuleen ni varmaan tajus kuin tyhmä oli.
Tätä en sano mitenkään pahalla, oikeesti, mutta jos täällä on joku joka näyttää nörtiltä, ni se saattaa olla yks syy kiusaamiseen. Eli suosittelen vaatekaupassa käyntiä(pikkupaikkakuntalaisille suosittelen Jim&Jilliä, jos parempiin liikkeisiin ei pääse) ja vielä jos jostain löytäisit kaveri-tytön joka vois auttaa muuten ulkonäön kanssa ni perfect. Typerältähän se kuulostaa mutta veikkaan että toimii.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

iTKEVAnAKKI wrote:(pikkupaikkakuntalaisille suosittelen Jim&Jilliä, jos parempiin liikkeisiin ei pääse)
Sulkava on pinta-alaltaan hyvin pitkälti keskikokoinen kunta, asukasluvultaan pieni. Mutta mitään Jim&Jilliä täältä löydy, 40km päässä Savonlinnassa lähimmät vaatekaupat. Tai riippuu, missä päin Sulkavaa asuu. Jotkut täällä asuvat joutuvat 80km matkustamaan ennen kuin pääsevät vaatekauppoihin...

Koulukiusaamisesta: Minua "leikkimielisesti" kiusattiin, sitten hankin silmälasit. Eipä enää ole kukaan uskaltanut tulla tappelemaan.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

Ris wrote:
DatsuniG wrote:Jos joku vittuilee vittuilen takaisin, jos joku lyö lyön takaisin. Simple.
Paitsi että väkivalta ei ratkaise mitään. Ennemmin kannattaa, jos mahdollista niin puhumalla ratkaista asiat.
Nyt on kyllä tähänkin keskusteluun puututtava, sillä kyllä se väkivalta ratkaisee koulukiusausongelman mitään muuta paremmin. Kiusataanko kaveria, joka haukuttaessa tulee, ja tirvaisee nokkaan? Ei, ei kiusata. Koulu (tai ainakin ala- ja yläaste) on vähän viidakko. Täällä ne vahvimmat kaverit on aina kovimpia. Käyt vähän takomassa kiusaajan kalloon herran pelkoa ja kas - Kiusaaminen vaihtuu kunnioitukseksi. Jos ei resurssit riitä sankaritekoon, niin sitten vaan salille. Suosittelen hauis-, rinta- ja ojentajalihastreeniä, niistä saa iskuun potkua.

Tästä tulee takuulla niin paljon vineviestiä, että...
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Offtopic

Post by lukutoukka »

Lopulta väkivalta pahentaa asiaa, todettu sekin :D Asiat kannattaa puhua!
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Offtopic

Post by Ris »

-Z- wrote:Tästä tulee takuulla niin paljon vineviestiä, että
Perusteleppa miksi tulisi vinevíestiä? Jokainen saa esittää oman mielipiteensä, kunhan sen esittää asiallisesti ja kuten
hyviin tapoihini kuluu, pitää perustella mielipiteensä.

Eli ihan hyvin perustelit mielestäni oman mielipiteesi. Niin ja tuo tekstini "väkivalta ei ratkaise mitään" on minun mielipiteeni ja kukaan ei pysty toisten mielipiteitä muuttamaan.

Niin ja saliharrastajille hyvä foorumi on Pakkotoiston foorumi

Pakkotoiston foorum taitaa olla jäsenmäärässä mitattuna Suomen suurin asiallisin foorum?
Moderaattoreita pakkiksessa on useita.
Most users ever online was 2,624, 31.12.2007 at 05:13. Threads: 68,832, Posts: 2,064,202, Members: 46,729
Edit, tämän listan mukaan Pakkotoisto on toiseksi suurin postimäärän mukaan. En tosin tiedä pitääkö tuo lista paikkansa.
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,FI
Last edited by Ris on Thu Oct 23, 2008 11:45 am, edited 5 times in total.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Suomi24 kyllä mainostaisi olevansa Suomen suurin verkkoyhteisö. Toisaalta Aapelissakin on hyvin aktiiviset foorumit, ainakin käyttäjiä on päältä miljoonan. Niistä tietenkin suurinosa jättää kirjoittamatta ainuttakaan viestiä foorumeille. Monet tekevät myöskin useita tunnuksia - jostain kumman syystä.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

Ris wrote:
-Z- wrote:Tästä tulee takuulla niin paljon vineviestiä, että
Perusteleppa miksi tulisi vinevíestiä?
Koska jotkut eivät osaa arvostaa muiden mielipiteitä. Hyvä etteivät kaikki kuulu tähän joukkoon. ; )

Tämä on kyllä todella asiallinen foorumi, huolimatta siitä että uusia käyttäjiä on tullut paljon. Seura kai tekee kaltaisekseen. (tai joukossa tyhmyys tiivistyy >= D)
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Offtopic

Post by =Joku= »

iihahhaa ihahhaa... Noni! nyt pitäs saada mecha battle loppuun ja sit alkaa gamemaker juttuu....


Why game maker *****? Se on niin tylsä!
*Poistunut foorumilta*
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by Eräs cb koodaaja »

Jee! Ihme on tapahtunut ja CBllä saadaan nopeaa grafiikkaa (ainankin melkein). Onnistuin nimittäin alustamaan, avaamaan screenin ja piirtämään kuvan SDLlällä. Nopeus on tosin suhteellista kun dll kutsuun menee aikaa. Ja jos projekti kiinnostaa niin pmää vaan niin voin antaa sorsat(En silti anna kelle tahansa). Projektia en varmaan jaksa yksin kehitellä loppuun, ja c++noobilta, kuten minulta se veisi aikaa. Joten jos haluat jatkaa projua niin pm vaan tulemaan.

Ja tämähän menikin järkevästi. Aloitan itse projun ja annan muille, kun en jaksa tehdä sitä
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
Locked