Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by =Joku= »

Kun tekstiä on kuutisen kiloa niin onko mitään tapaa tehdä ikuinen tausta joka on kaikkien alla?
*Poistunut foorumilta*
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ris »

=Joku= wrote:Kun tekstiä on kuutisen kiloa niin onko mitään tapaa tehdä ikuinen tausta joka on kaikkien alla?
Enter näyttää tekstin ja space piilottaa tekstin. Tämän saattaa pystyä tekemään ehkä paremminkin, mutta tämä
tuli mieleen ensimmäisena. Manuaalia kannattaa lukea.

Code: Select all

lattia=MakeObjectFloor() 'Tehdään lattia objekti
tausta=LoadImage("media/grass.bmp") 'Ladataan kuva, muuttujaan tausta

PaintObject lattia,tausta '"Maalataan" lattia taustalla, johon on ladattu kuva loadimagella

Repeat
    
    If KeyHit(28) Then k=1 ' Enter
    If KeyHit(57) Then k=0 ' Space
    
    If k=1 Then DrawGame 'Jos muuttuja k on 1, 
                         'niin piirretään drawgamen jälkeen 
                         'tulevat asiat näytölle
    
    Text 0,0, "tekstiä 1 tähän"
    Text 0,20, "tekstiä 2 tähän"
    Text 0,40, "tekstiä 3 tähän"
    Text 0,60, "tekstiä 4 tähän"
 
    DrawScreen
       
Until EscapeKey()
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by =Joku= »

kiitos ris!
*Poistunut foorumilta*
Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jurri3 »

Elikkä pitäis saada tähän semmonen että kun objecti osuu seinään nii se respawnii.

Code: Select all

 
FrameLimit 40
SCREEN 1000,800

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")

Amish = LoadObject("media\fireball.bmp",72)

SetupCollision Amish, kartta, 1, 4, 2

PositionObject Amish,32,-150

Repeat

 If LeftKey() Then TurnObject Amish,5
    If RightKey() Then TurnObject Amish,-5
    If UpKey() Then MoveObject Amish,2
    If DownKey() Then MoveObject Amish,-2
    
DrawScreen
Forever 
Tekeillä uusi peli!
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Code: Select all


if countcollisions(Amish)=kartta then' jos colisioniksi saadaan kartta niin sitten...
'vaikka
positionobject Amish,respawnX,respawnY'laita objecti respawn X:n ja Y:n.
endif

Katso countcollisions kohta coolbasicin manuaalista.
Image
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Ja noiden respawnX:t ja Y:t voit itse päättää. En kokeillut joten ei välttämättä toimi. :oops:
Image
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

esimerkkiä ampuvista vihollisista?
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Code: Select all

Type AMMUS 
    Field obj
End Type 

FrameLimit 40 

oma=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)

ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

PositionObject ukko,100,0


Repeat

   
    If LeftKey() Then TurnObject oma,5
    If RightKey() Then TurnObject oma,-5
    If UpKey() Then MoveObject oma,2
    If DownKey() Then MoveObject oma,-2    

    If ObjectSight(ukko,oma) And reload=0 Then
    PointObject ukko,oma
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko                

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko            
        reload=5        
    EndIf

    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Or CountCollisions(luoti\obj) Then
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti
        EndIf        
    Next luoti
    
    DrawScreen

Until EscapeKey()
jotain esimerkkiä
:D
Image
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

Kiitoksia paljon :) tuo selkeytti asiaa paljon
en tiennyt että se tehtäisiin noin helposti :oops:
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Noh... Tietoa kannattaa jakaa... Tai no ei aina. :roll:
Image
Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jurri3 »

Joo voisko joku auttaa että molemmille ukkeleille pitäs saada tähtäin eli molempien pitäis pystyy poimimaan toisensa ja kartan ja molempien pitäs myös ampuu näkyvii panoksii.

Code: Select all

FrameLimit 40
SCREEN 1000,1000

kartta = LoadMap ("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)



RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180


PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject ukko2,150,-100

Repeat

    
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2

    
    If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
    If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
    If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
    If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2

   
        
    
    DrawScreen

Forever
Tekeillä uusi peli!
Nugecko
Newcomer
Posts: 10
Joined: Tue Jun 24, 2008 11:15 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Nugecko »

Kummalla tapaa ennemmin kannattaa tehdä kepillä lyöminen sivulta päin kuvatussa pelissä, ukkeli ja keppi samassa kuvassa frameina vai että keppi olis oma objectinsa?
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Nugecko wrote:Kummalla tapaa ennemmin kannattaa tehdä kepillä lyöminen sivulta päin kuvatussa pelissä, ukkeli ja keppi samassa kuvassa frameina vai että keppi olis oma objectinsa?
Keppi omana objectina.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Kuinka hiirellä voi?

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Kuinka hiirellä voi? »

Kuinka voin liikuttaa hiirellä kuvaa?

Eli kun hiiri on kuvan päällä ja painaa jonkin hiiren nappulan alas ja sitten liikuttaa hiirtä niin kuva liikkuu hiiren mukana.
Eräs Vierailija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs Vierailija »

Kuinka voi FileExistsin tai jonkin sen tapaisen avulla tarkistaa onko tiettyä nettisivua olemassa? Yritin laittaa If FileExists("http://www.sivu.pääte") Then blaablaa=1, mutta "blaablaa"n arvo oli edelleen nolla. Etsimäni sivun osoite oli oikein.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Koodiapina »

Tietääkseni FileExistsillä ei saa selville internetsivujen olemassaoloa.
Eräs Vierailija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs Vierailija »

Grandi wrote:Tietääkseni FileExistsillä ei saa selville internetsivujen olemassaoloa.
Onko tähän muuta keinoa?
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by cheeshelmet.jr »

cbNetwrok. Se on ainoa tietämäni.
Cérebro
Newcomer
Posts: 35
Joined: Wed Jul 16, 2008 8:56 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Cérebro »

Valtzun cbNetwork-opas -> Sivupyyntö (palauttaa 404 jos tiedostoa ei löydy): http://valtzu.arkku.net/tuto/#request.
Toivottavasti auttoi.
cbLib | XMap
In development: EasyBasic - Basic-tyylinen peliohjelmointikieli
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by lukutoukka »

Miten saan toteutettua käännöksen, jossa ympyrään yhtyvä viiva kääntyy samaan aikaan viivan kanssa niin, että kuvio pysyy koko ajan samana? Tässä se, että viiva ei lähde ympyrän keskeltä vaan 10 px päästä keskustasta reunalle., joten miten toteutan sen? arvoina on sitten seuraavat käytettävissä, eli sotilas\suunta, sotilas\x, sotilas\y, joten yrittäkääppä te viisaammat tätä ratkoa, sillä oma järkeilyni ei oikein auttanut, vaika sainkin jonkinlaisen teorian koottua, mutta en osaa soveltaa sitä matemaattisesti oikein...
Locked