Musiikki

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Musiikki

Post by kaneli2000 »

OonSuomesta wrote: 1. Sonata Arctica - Unia
Uusin Sonatan levy on mun mielestä aika huono. Silence on paras!
I see the rainbow rising
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Musiikki

Post by Awaclus »

kaneli2000 wrote: Silence on paras!
Joo, onhan hiljaisuuskin ihan kivaa ;)
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Musiikki

Post by rami123 »

Metalliahan minä

Ja myös teen ja harjoittelen musiikin tekoa erilaisilla ohjelmilla :D
Last edited by rami123 on Fri Jun 12, 2009 2:12 pm, edited 16 times in total.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Musiikki

Post by Thomazu »

Itte kuuntelen suomiräppiä, rockia ja jne. Cheekkiä, saurusta, herrasmiesliigaa jne..

Sauruksen varmaan paras kappale: Saurus - Snappmusaa feat. Tuomo & Peedee & TK
Image
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Musiikki

Post by SPuntte »

Musiikkimakuni on kohtalaisen laaja-alainen.

Kuuntelen oman soittoni ohella paljon erilaista klassista musiikkia. Oikeastaan mikä vaan kelpaa, en tiedä onko mulla mitään yksittäistä lempparisäveltäjää, -tyyliä tai -esityskokoonpanoa. Joku Stravinskyn Kevätuhri tai Schönbergin dodekafoniat (12-säveljärjestelmällä rakennetut "riveistä" koostuvat kappaleet) eivät ehkä ihan niin hyvin aukea kuin joku vähän vanhempi, mutta periaatteessa joo, kaikki käy.

"Kevyemmästä musiikista" kolahtaa erityisesti melodinen rock, metalli ja alternative-genret. Esimerkkeinä vaikkapa Muse, Apocalyptica, Sonata Arctica, Queen, Nightwish, 51koodia, DragonForce, Radiohead, Dream Theater... Lisäksi joku tyyliin Alamaailman Vasarat on mukava. Samaten pelimusiikki ja joidenkin elokuvien soundtrackit.

Sellaisia mistä en ollenkaan pidä, tulee näin äkkiseltään mieleen seuraavia.. örinähevi (siis sellainen, jossa laulaminen ei ole enää itsetarkoitus), disco jne. (en koskaan ole tykännyt modernista tanssimusasta), tekno/trance/muu liikaa rytmiin pohjaava elektroninen musa (Muttei siis kaikki. Esim. jotkin träkkerimusiikkityylit ovat todella väkiä), räp/hiphop (liikaa rytmiä, liian vähän harmoniaa ja melodiaa. Joskus tapaan ajtella, että räp kuuluu enemmän ilmaisutaidon kuin musiikin puolelle.), iskelmä (älä edes kysy), purkkapop..
EDIT:

Kun ketjun otsikkona on musiikki, miksei sitten keskusteltaisi myös sen tuottamisesta, itse soittamisesta. Kuinka paljon lienee aktiivisia muusikoita CB-foorumeilla, olisi jännä tietää. Sekä klassisen, että ei-klassisen puolen harrastajista olisi kiva kuulla.

Itse soitan pianoa about 12:tta vuotta ja selloa n. 10:ttä. Soitto ja treenaaminen on aina lähtenyt pitkälti fiilispohjalta, joten en tosiaan mikään huippu ole kummassakaan tuohon aikaan nähden. Piano lienee vahvempi, vaikka se onkin tällä hetkellä sivuaine. Tunneilla käyn kerran viikossa Helsingin konservatoriolla. Lisäksi soitan neljän sellon kvartetissa, joka on ihan älyttömän siistiä suoraan sanoen. Mutta lähinnä siis soitan siksi, että itse tykkään siitä. En ammattiin tähdäten taikka muuten hankkiakseni sillä rahallista hyötyä.

Pianomusiikista ehdoton suosikkini on Beethoven. Tällähetkellä soitan sonaattia nro 23 f-molli, paremmin tunnettu lisänimellä "Apassionata". Muita piano(/kosketinsoitin)säveltäjiä, joiden musiikista erityisesti pidän, ovat mm. Chopin, Rachmaninov ja Bach. Mozart ei niin kauheasti iske, mutta kyllä siltäkin jotain kivoja biisejä löytyy.

Sellossa ei ole mitään tiettyä suosikkia, mutta tuntuu siltä, että vanhempi musiikki toimii paremmin. Esimerkiksi Bachin soolosarjat ja vivaldin sonaatit/konsertot ovat ihan kivoja soitettavia.

Myös ei-klassista musiikkia soitan aina satunnaisesti. Milloin mitäkin pikku projektia ollut koulun kautta tai muuten vaan kaverien kesken. Pääasiallisten instrumenttieni lisäksi soittelen silloin mm. rumpuja, kitaraa, jne.

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Musiikki

Post by Sly_Jack0 »

Itse olen pianoa soittanut joskus kakkos tai kolmosluokalla. Sillion kävin siis piano tunneilla mutt nykyään soittelen ihan itsekseni jotain poppia, rokkia yms. Tietokoneella tulee aina joskus itesekseen ja kaverin kanssa tehtyä jotain trance, house tai jotain muita vastaavia biisejä.
Joxi
Newcomer
Posts: 23
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:40 pm
Location: Kuopio
Contact:

Re: Musiikki

Post by Joxi »

Itse olen soittanut kitaraa 3 vuotta ja klarinettia 6 vuotta. Kitaralla soittelen vähän raskaampaa ja klaral jotai tilutuksia tai tunnelmallisia kappaleita tai jotain. Klassista musiikkia kuuntelen silloin tällöin ja yleensä winampis pyörii death metallit tai jotkii. Piän itteeni vähän outona kun kuuntelen aika ääripään musiikkia, mutta imo klassinen musiikin parhaat säveltäjät on kuollu jo mut silti voidaan kuunnella näiden tekemiä teoksia ja saada näin kuva säveltäjästä. Aika eeppisä soittaa jotain biisiä jonka säveltäjä on kuollut 300 v sitten :P. Ja spuntte: imo dodekafonia pilaa luovuuden.
Image
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Musiikki

Post by MAVmaggot »

Hmm. 4. luokalla vasta aloin kuuntelemaan jonkin sortin musiikkia. Silloin kova sana oli heavyrock. Noin vuoden kuluttua se suuntautui yhä enemmän metallin puolelle, ja 6. luokalla Metallica soi ympäri vuorokauden. Metalli-miehenä olen pysynyt, mutta nykyään kuuntelen ehkä enemmän kevyempää musiikkia, esim. funk/dance. Radiokanavista kovimmat ovat ehdottomasti suomipop ja iskelmä. Eli ihan kaikenlaista musiikkia kuuntelen, paitsi hiphoppia ja heavyä. Sitten soittelen kitaraa vaikken osaakkaan mitään ja semmosta. Bändien nimiä voisin tänne kirjotella jos vaikka keksisin jotain.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Musiikki

Post by Awaclus »

Soitan selloa yhdeksättä vuotta, rumpusettiä neljättä. Sellolla pääasiassa wieniläisklassista, ihan vähän myös modernimpaa (1850-1950) musiikkia, rummuilla kaikenlaista. 2/3 tutkinto suoritettu sellossa, teoria/säveltapailussa 3/3. Keväällä mahdollisesti suoritan sellollakin tuon 3/3. Beethovenin Moonlight Sonata on muuten tosi hyvä kappale, samoin kun Bachin Air.

EDIT: William Henry Squiren kappaleista olen itse pitänyt kovasti.
Last edited by Awaclus on Sat Feb 07, 2009 6:09 pm, edited 1 time in total.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Musiikki

Post by Olwi »

DJ Carbi - The power of pleasure
:)
Huuda mun ip:tä!
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Musiikki

Post by CCE »

Noh, onhan näistä musiikkiharrastuksista ollut Offtopicissa jonkinverran keskustelua.
Mutta kumminkin, soitan bändissä bassoa, tosin yhden keikan vetänyt rummuissakin.
Pianotunneilla olen käynyt nyt kait noin 6 vuotta, ja tänä syksynä vaihdoin klassisesta pianosta vähän kevyempään jazziin ja bluesiin. Kitaraa olen nyt kanssa vuoden soitellut.
2/3 tutkinto suoritettu sellossa, teoria/säveltapailussa 3/3
Oikein pahaa tekee kun näitä lukee, pitäisi itsekin noita taas suoritella, olen vain musiikkiopiston 1/3 perustutkinnon läpäissyt :D

Myöskin säveltelen itse joskus, pääasiassa tietokoneella, ambienttia, dnb:etä, chippiä, sekä jonkin verran myös virtuaaliorkesterilla leikkimistä.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Musiikki

Post by Ozcar »

koodaaja wrote:kuha.
Heh, aikaa sittenhän sinä tätä mainostit, mutta sattuman kautta sain tänään käsiini käsittääkseni koko kuha.n tuotannon. Kaverin kautta näet, hän oli kuullut mutkan kautta, että minulla on soittimella juurikin tämä netistä napattu "Kalifi myy mustaa valoa", otti asian puheeksi bussimatkalla ja tarjoutui kopioimaan minullekin siipaleen tätä musiikkia. Ja nyt on sanottava: suurin osa on aikamoista roskaa =D. Mutta ne loput sitten, ah. Opi tuntemaan sienet sekä Flogiston (katsokaa tätä häviäjää) ovat nerokkaita! Ja kun vasta yksi levy neljästä on kuunneltu, vielä olisi musiikkia parin tunnin edestä odottamassa. Kurkkasin vielä nämä nettisivutkin vielä, ja tämän kommentin kohdalla hajosin:
Kuhan nettisivuilta kopioitua wrote:
”Ilmaston lämpeneminen vaikuttaa lajien levinneisyyteen Suomessa. Eräs suurimmista hyötyjistä olisi kuha (Stizostedion lucioperca), joka voi levitä koko maahan. Jo pelkästään tästä syystä ilmastonmuutos on torjuttava."

Atte Korhola
Ympäristömuutoksen professori
Bio- ja ympäristötieteiden laitos
Helsingin yliopisto
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
alppen
Newcomer
Posts: 2
Joined: Sat Dec 13, 2008 2:11 pm

Re: Musiikki

Post by alppen »

Musiikista. Last.Fm kertoon vähemmän kuin 1000 sanaa, mutta riittävästi. http://www.last.fm/user/alppen
Huono puoli tuossa on se, etti se scroblaa Youtube-musankuuntelua, sieltä tulee aika paljolti kuunneltua kaikkea.. Ja bugaa muutenkin jonkin verta. Punkkia (ja sen alalajeja), Rokkia (ja sen alalajeja), Metallia (sen melodisia/kevyitä alalajeja lähinnä), Poppia (harvoin, mutta välillä.)
Aika laajalti.. Klassista harvoin, lähinnä silloin kun vanhemmat pistävät pyörimään.

Musiikin tuottamisesta. Kitaraa olen soittanut ny tasan 7v, siitä viimeiset 1,5 vuotta sähköistä. Pianoa osaa soittaa jotenkuten, joskus treenannut. Jos olis inspistä, oppisin sen luultavimmin nopeasti, mut ei ole.
Kitaralla suoritettu 1/3:nen, valmiudet olisi akustisella 3/3:seen. Akustisen aikoihin musiikkikoulussa vaihtui maikkaa tiheästi, joten loppuaikoina joka vuosi (/puolivuosi) piti aloittaa melkein alusta.. Sähköllä ei ole tullut mitään suoritettua, sillä ei nyt niin väliä.
Teoriassa 2/3 plakkarissa, musiikkikoulusta vaan en saanut papereita käteen (musiikkikoulun johtajan henk. koht. kateudesta), joten nyt opistolla joutuisin aloittamaan alusta. Ei huvita.
Nyttemmin on bändi kasassa, rokkia soitellaan.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Musiikki

Post by MaGetzUb »

1.Avenged Sevenfold (Raskaan ja kevyen metallin ystäville, jos tykkäät Disturbedista / Metallicasta tykkäät tästäkin!)
2.Dragonforce / Disturbed / Metallica / Sentenced
3.Iron maiden / Leijona
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Jurri3
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:57 pm

Re: Musiikki

Post by Jurri3 »

Sonata arctica on maailman kaikkeuden paras bändi, mutta siitä huolimatta kuuntelen myös trancea. ;)
Tekeillä uusi peli!
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Musiikki

Post by Olwi »

Viimeaikoina teknoa:O
Huuda mun ip:tä!
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Musiikki

Post by -Z- »

Vaivauduin vähän kuuntelemaan tuota hardstyleä, ja tällainen muodostui suosikiksi tästä genrestä: http://www.youtube.com/watch?v=8oMyv-ND5aA Tykkään kovasti : ) Muutkin Kasparovin biisit on hyviä, ja jotkin Hitmenin biisit.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Musiikki

Post by kaneli2000 »

Metalli-miehenä olen pysynyt ja pysyn, ja siksi onkin erikoista, että harrastus on soittaa trumpettia ja alttotorvea. Joo-o.

Rumpujakin kyllä osaan suht-koht hyvin päräyttää, ja sähkökitaran oma-aloitteiset opin-kyllä-itsekin-ilman-mitään-opettajaa soittaamiset aloitin pari viikkoa sitten.
I see the rainbow rising
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: Musiikki

Post by Lobodomy »

Oma musamakuni on melko mielenkiintoinen. Tällä hetkellä kuuntelen lähinnä Nighwishiä, Metallicaa, Children of Bodomia, Turmion Kätilöitä, Amoralia, Diabloa, Kotiteollisuutta ja Kalmahia. Pink Floyd on OK.
Soitan bassoa.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Musiikki

Post by otto90x »

Kaikista tärkeintä musiikissa minulle on melodia. Siksipä esimerkiksi rap ja death metal ei oikein meinaa tämän miehen kalloon taipua.

Kuuntelen musiikkia aika jaksottaisesti, löydän jostain hienon artistin tai yhtyeen ja kuuntelen sen "puhki" ja vaihdan toiseen. Tällä hetkellä soittimessa soi Junkie XL ja sitä ennen taisi soida Egotrippi.

Olen soittanut pienempänä vähän pianoa ja kontrabassoa, mutta niin aikaa ja kauan aikaa sitten, etten enää soittaa osaa ollenkaan.

EDIT: Chaosworm, nyt on sitten vissiin parempi :P
Last edited by otto90x on Fri Mar 13, 2009 2:27 pm, edited 3 times in total.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Post Reply