Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
siis tuohan on juuri pikselin-tarkka-kosketus vai enkö ymmärtänyt mitä haet takaa?
edit: typotus
edit: typotus
Last edited by MAVmaggot on Sun Sep 14, 2008 8:18 pm, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset
woah! itselläni ei ole ikinä heittänyt yhtään. Nyt on vika jossain muualla, pastee vaikka koodisi tänne.
Re: Tyhmät kysymykset
taidan sitten alkaa tarkistaa koodiani =/ Onko muuten mitään "järkevää" muistiinpanomerkkiä coolbasicissä?MAVmaggot wrote:woah! itselläni ei ole ikinä heittänyt yhtään. Nyt on vika jossain muualla.
tiedän vain olemassa // ja ' . Rasittaa kopioida väliaikaisesti koodipätkiä silmukoiden ulkopuolelle..
Esim. C:ssä on /* Tekstiä */
-
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Kannattaa lukaista manuaali läpi, ennen kuin alkaa ohjelmoida.teh manuaali wrote:RemStart ... RemEnd mahdollistavat monen rivin kommentoinnin kertaheitolla.
Re: Tyhmät kysymykset
Se objectsoverlap heittää todennäköisesti koska liikutat objektia yli 10 pikseliä per päivitys. Kun liikutat objektia, se liikkuu vahdin verran eteenpäin käymättä välissä olevissa kohdissa, joten välissä olevia törmäyksiä ei myöskään tapahdu. Homman saa toimimaan vaikka niin, että liikutat objektia for-loopissa pikseli kerrallaan ja tarkistat siinä loopissa tuleeko törmäyksiä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset
Tilester toimii jotenkin ihmeellisesti. ennen toimi moitteettomasti, mutta nyt uusia kenttiä tehdessä se ei ota törmäystä ollenkaa mukaan(eikä vanhoja muokatessa(vanhat jäävät, muttei ota uusia)). vika ei ole koodissa, eikä kartoissa, joten mikä neuvoksi?
Re: Tyhmät kysymykset
Oletko aivan varmasti valinnut piirtokerrokseksi HIT ja määrittänyt pelissä SetupCollisionilla?
Re: Tyhmät kysymykset
Tein FL Studiolla 0.1 sekunnin pituisen piip -äänen, ja laitoin sen soimaan CoolBasicissa näin:
Outoa kyllä, klikkauksen jälkeen ääni jää looppaamaan. Siis se piippaus kuuluu uudestaan ja uudestaan yhden klikkauksen jälkeen. Vika ei esiinny muissa äänissä, vain tuossa piippaus äänessä, jonka FL Studiolla tein ja exporttasin .wav -muotoon. Mistä johtuu, ja mitä asialle voi tehdä?
Code: Select all
Repeat
if mousehit(1) then playsound beep
Drawscreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Itsellä tuli joskus jonkun java-projun yhteydessä vastaan samanlainen bugi. En oikein muista missä se bugi oli mutta jos se kerta tulee cb:lläkin, olettaisin että se on ihan tuossa wav:issa itsessään. Tee siitä äänestä vaikka 1.1 sekunttia pitkä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset
Kokeilin kahden sekuntin pituista ääntä, looppaa yhä. Lisääköhän FL Studio noihin waveihin jonkin "Looppaa ikuisesti, ellei toisin määrätä" -merkin?TheFish wrote:En oikein muista missä se bugi oli mutta jos se kerta tulee cb:lläkin, olettaisin että se on ihan tuossa wav:issa itsessään. Tee siitä äänestä vaikka 1.1 sekunttia pitkä.
-
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Voi olla mahdollista. Kerran MPTrackerillä tallensin wav-pätkän ja se looppasi jatkuvasti kuten kuvailit. Sitten avasin sen Audacityllä ja tallensin uudestaan. Ja looppausongelma poistui. Kokeile, toimisiko sinullakin.
Re: Tyhmät kysymykset
No toimihan se. Kiitos!Alligaattori wrote:Voi olla mahdollista. Kerran MPTrackerillä tallensin wav-pätkän ja se looppasi jatkuvasti kuten kuvailit. Sitten avasin sen Audacityllä ja tallensin uudestaan. Ja looppausongelma poistui. Kokeile, toimisiko sinullakin.
Outo juttu kyllä.
Re: Tyhmät kysymykset
voisiko joku korjata tämän ongelman???? komento väärässä paikassa'???
Code: Select all
Function Sxy(obj)
If ObjectX(obj)<ScreenWidth() Then ObjectX(obj)=0
If ObjectY(obj)<ScreenHeight() Then ObjectY(obj)=0
EndFunction
-
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm
Re: Tyhmät kysymykset
ObjectX ja ObjectY ovat funktioita, jotka palauttavat objektin koordinaatit. Käytä PositionObject-komentoa objektien sijoittamiseen.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Näin pitäis toimia:EDIT: Myöhässä.
Code: Select all
Function Sxy(obj)
If ObjectX(obj)<ScreenWidth() Then positionobject obj,0,objecty(obj)
If ObjectY(obj)<ScreenHeight() Then positionobject obj,objectx(obj),0
EndFunction
-
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.
Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?
E: ja entäs jos haluan jonkun musiikkikappaleen soivan pelkästään aloitusvalikossa, ja loppuvan kun itse peli alkaa koska silloin soi toinen taustamusiikki?
Code: Select all
If izombi\hp<0 Then
PlaySound enemy_sound
E: ja entäs jos haluan jonkun musiikkikappaleen soivan pelkästään aloitusvalikossa, ja loppuvan kun itse peli alkaa koska silloin soi toinen taustamusiikki?
Last edited by SuojelusPerkele on Mon Sep 15, 2008 10:29 pm, edited 1 time in total.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
Re: Tyhmät kysymykset
Tee vaikka taulukko niistä äänistä ja ota randilla joku taulukon alkio aina kun pitää soittaa ääni.SuojelusPerkele wrote:Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?Code: Select all
If izombi\hp<0 Then PlaySound enemy_sound
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset
SuojelusPerkele wrote:Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?Code: Select all
If izombi\hp<0 Then PlaySound enemy_sound
Code: Select all
if izombi\hp<0
ääni=rand(1,3)
select ääni
case 1
playsound enemy1
case 2
playsound enemy2
case 3
playsound enemy3
endselect
endif
Laitat tietysti ennen peli-silmukkaa playsound "pelimusa", ja ennen menua playsound "menumusa".SuojelusPerkele wrote: E: ja entäs jos haluan jonkun musiikkikappaleen soivan pelkästään aloitusvalikossa, ja loppuvan kun itse peli alkaa koska silloin soi toinen taustamusiikki?
Re: Tyhmät kysymykset
olen, olen! siksi kysyinkin, miksi ei toimi!temu92 wrote:Oletko aivan varmasti valinnut piirtokerrokseksi HIT ja määrittänyt pelissä SetupCollisionilla?