Laatikko
Re: Laatikko
Saattaa olla että ymmärsin sinut väärin, kuitenkin...
Luulen että olet piirtänyt oman kuvan ja unohtanu maskata sen?
Eli kun piirrät omaa grafiikkaa peliisi värjää tausta tietyllä värillä(esim. magenta). Sen jälkeen asetat oletusmaskiväriksi valitsemasi taustavärin komennolla:
punaisen,vihreän ja sinisen sijalle asetat väriarvot väliltä 0-255. Eli jos olet valinnut taustaväriksi magentan kirjoittaisit "DefaultMask on,255,0,255".
Luulen että olet piirtänyt oman kuvan ja unohtanu maskata sen?
Eli kun piirrät omaa grafiikkaa peliisi värjää tausta tietyllä värillä(esim. magenta). Sen jälkeen asetat oletusmaskiväriksi valitsemasi taustavärin komennolla:
Code: Select all
DefaultMask on,PUNAINEN,VIHREÄ,SININEN
Since 24-March 05
Re: Laatikko
Tarkoitin sita (a: ei toimi kaytan wiita) etta kun se "maski" ei nay mutta se on olemassa. Se osuu ennen kuin pitaisi. Tulee ongelma miten saan sen olemaan osumatta ennen tiettya framea. Ukko ei nayta laatikolta mutta se on ja jokainen frame saman kokoinen kuin suurin. Mutta hyva kun kerroit tuon Defaultmask homman koska olisin kysynyt sen.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Laatikko
Juu, kuvat / framet / tilet ovat aina laatikoita (Tai no vois olla minkä muotoisia vaan, eikä edes taitoa vaatisi... Mutta näin perinteisesti) Pääasiahan on, että käyttäjälle välittyy kuva siitä, että on vain olemassa irtonainen ukko joka on ties minkä mallinen :)
-
- Moderator
- Posts: 227
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Laatikko
Pikselintarkkaa törmäystä ei löydy coolbasicista.
Kerrot asiasi niin epäselvästi ettei mitään neuvoa pysty antamaan.
Kerrot asiasi niin epäselvästi ettei mitään neuvoa pysty antamaan.
Re: Laatikko
Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.mato1223 wrote:(a: ei toimi kaytan wiita)
Re: Laatikko
Ei Jaksanuaxu wrote:Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.
Re: Laatikko
En nyt tiiä et tajusinko oikein mut tässä tällänen:
Code: Select all
//Lataa hahmot
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
//Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
//Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100
//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,1
//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,1
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition