Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Päätin sitten minäkin kokeilla google chromea,ja hemmetin hyvältä vaikuttaa,näin omin sanoin muotoiltuna :D
Huuda mun ip:tä!
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic

Post by Sly_Jack0 »

Jep, jep... Tuli juuri itsekin ladattua Chrome ja ihan hyvältä näin alkuun ainakin tuntuu... Nopeutta tosiaan löytyy, ulkoasu on mielestäni mukava ja tuo yksinkertainen Google-haku systeemi on myös mukava. Tosiaan kirjoitusasun korjaus häiritsee HIUKAN, sekä se että ei ainakaan vielä ei RSS ole tuettu... Kai tästä vielä jotain tulee...
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by atomimalli »

Itsellä se meni välillä lukkoon ja veti prosessorin käytön sataan prosenttiin videota katsellessa, kolmen viiva viidentoista sekunnin kuluttua se taas jatkoi. Lisäksi renderöinti meni välillä silleen hassusti ylhäältä alas. Koneessa ainakin on alimitoitetusti muistia että voi johtua siitä mutta vastaavaa ei firefoxissa ole ollut. Lupaavalta näyttää jokatapauksessa. Olisi ihan kiva jos tuo tulisi IE:n tilalla, tuollaisenaankin vaikka on vielä keskeneräinen.
Se etukäteenjulkaisu tai mikälie... Minusta se on pelkkä mainoskikka :S Julkisuus lähes nollasta erittäin korkealle ihan hetkessä, tuskin sitä tulisi niin paljosti jos se olisi hiljaisesti julkaistu, uutinen ehkä siellätäällä muttei enempää.

Ps. Hassun monta prosessia tuo Chrome myös luo. Minä en myöskään pidä siitä ettei asennuskansioon tai asemaan voi vaikuttaa :(
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Minäkin latasin chromen ja ensimmäiseksi alkoi hairitsemään se ettei siinä ole tätä rullapohjaan-kelausta (piti sillekki keksiä nimi) ja flasplayer ei toimi.
Palasin häntä koipien välissä käyttämään IE:tä. Mutta kun tuota kehitetään enemmän alan käyttää sitä! Se on varma se!

Ja tässä teille pieni arvoitus:
Mies joka asuu kerrostalon kuudennessa kerroksessa menee joka aamu alas hissillä ja kävelee töihin. Kun hän tulee takaisin hän menee hissillä kolmanteen kerrokseen ja kävelee sieltä kuudenteen. Miksi hän tekee niin?

Ja toinen:

Mikä on seuraava kirjain:
Y-K-K-N
mitä nopeammin arvaat sitä tyhmempi olet. (tämä on fakta)

vastaukset
Last edited by nevssons on Wed Sep 03, 2008 9:25 pm, edited 1 time in total.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic

Post by Sly_Jack0 »

nevssons wrote:Ja tässä teille pieni arvoitus:
Mies joka asuu kerrostalon kuudennessa kerroksessa menee joka aamu alas hissillä ja kävelee töihin. Kun hän tulee takaisin hän menee hissillä kolmanteen kerrokseen ja kävelee sieltä kuudenteen. Miksi hän tekee niin?
vastaukset
Hän on niin lyhyt että ei yllä kuudennen kerroksen nappiin... (Tämän oikeasti tiesin ilman vastauksia)
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Chrome oli aikamoinen pettymys... Parin sivun avaaminen söi muistia reilusti yli sata megaa, ja prosesseja jäi randomilla auki vaikka välilehtiä sulkikin. Prossutehoa osa chrome.exeistä söi koko ajan vaikkei mitään olisi ollut avoinnakaan. Lisäksi asennus teki aikamoisen läjän kamaa profiilin. En ymmärrä miksi chromea kehutaan kevyeksi kun muistia, prossutehoa ja kovalevytilaa kuluu enemmän kuin esimerkiksi firefoksilla. Lisäksi UI ei toiminut oikein XP:ssä, väritys oli se perussininen vaikka käytössä hopeinen teema. Muutenkin tyylin pitäisi XP:ssä olla XP- eikä Vista-tyylinen.
OoO
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

nevssons wrote:Palasin häntä koinpien välissä käyttämään IE:tä.
Siis MITÄ?


Googleta internet explorer compared to firefox
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

esa94 wrote:
nevssons wrote:Palasin häntä koinpien välissä käyttämään IE:tä.
Siis MITÄ?


Googleta internet explorer compared to firefox
Sori kirjotus virhe :) koipien
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

nevssons wrote:Palasin häntä koipien välissä käyttämään IE:tä.
Älä ny jumalauta! Lataa se Firefox ihan kiltisti nyt. Ei se oo niin vaikeeta
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Itse kokeilin kanssa tuota chromea, eikä oikeen iskeny. Oon niin tottunu jo foxiin etten tätä vaihda ennen kuin on aivan pakko. Varsinkin nuo mukavat käyttöehdot ensin vähän ihmetytti :P
Nopeasta en tiedä, kokeilin Wow-Armorya joka on todella raskas sivusto (http://eu.wowarmory.com) eikä se sen nopeammin - varmaan jopa hitaammin - latautunut kuin foxilla.

Ja standardeista mainitakseni, Acid 2 toimi ihan ok, mutta Acid 3:sta tuli vähemmän pisteitä kuin Foxilla tehdessä.
nevssons wrote:Palasin häntä koipien välissä käyttämään IE:tä.
Pää räjähtää. IE = EI, se on oikeesti ihan kauhee kun on tottunu johonkin parempaan.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Offtopic

Post by regalis »

Miten pelin media kannattaisi piilottaa, niin ettei pelaajat pääse muokkaamaan niitä? Jossain CB-peleissäkin grafiikat ja äänet on kätketty johonkin (vai ladataanko ne netistä peliä ajaessa?). Tällä hetkellä käytän projektissani vain tiedostojen tallentamista johonkin .blaablaa -muotoon, mutta se nyt ei estä muokkaamasta niitä jos hiukankin osaa käyttää tietokonetta. :D
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by atomimalli »

Coolbasicissa taisi tulla encrypt ja decrypt -komennot tiedostoille. Kuvat varmaankin joutuu purkamaan johonkin väliaikaistiedostoon ennen lataamista mikä hidastaa vähän. Tuota salausta ei ole mikään mahdoton murtaa jos tosissaan aikoo mutta sen kyllä uskoisi pitävän koko käyttäjäkunnan loitolla jos ei provosoi.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Regalis: Olen nähnyt täällä foorumilla sellaista systeemiä, että CB ohjelmalla on ensin muutettu kuva cb koodiksi, joka piirtää tyhjään kuvaan dotilla äsken käsitelty kuva. Se on vaan muistaakseni todella raskasta, mutta joissakin CB peleissäkin ollut silti käytössä. Viisainta tosiaan olisi salata kuva.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by atomimalli »

Vanhoilla foorumeilla, vuosia sitten minulla ainakin oli yksi moinen koodi. Siinä oltiin käytetty data-rakennetta, joka ei harmillisesti toimi enään, sillä säästi sorsan kokoa. Silloin en vielä tuntenut putpixel2:ta jolla homma olisi ollut paljon nopeampaa.
PS. En suosittele.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

iTKEVAnAKKI wrote:
nevssons wrote:Palasin häntä koipien välissä käyttämään IE:tä.
Älä ny jumalauta! Lataa se Firefox ihan kiltisti nyt. Ei se oo niin vaikeeta
Jotkut ihmiset ei vain usko... Minä olen niitä ihmisiä :D

Minulla on jotain (en itsekkään tiedä mitä) kettua vastaan! Lopettakaa siitä jankkaaminen! (en usko kumminkaan)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
vms100
Member
Posts: 81
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:47 pm

Re: Offtopic

Post by vms100 »

IE = Internet Eitoimi , kokeilin huvikseni toisella koneella, menee pelkkään googlen aukeamiseen 6 kertaa enemmän aikaa kuin firefoxilla.

Nevssons, älä suutu mutta olet mun mielestä 100% peelo.

Kiitos. :)
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

vms100 wrote:IE = Internet Eitoimi , kokeilin huvikseni toisella koneella, menee pelkkään googlen aukeamiseen 6 kertaa enemmän aikaa kuin firefoxilla.

Nevssons, älä suutu mutta olet mun mielestä 100% peelo.

Kiitos. :)
selitäppäs vielä miksi olen peelo! voin yrittää parantaa tapani
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Itse en pidä sinua peelona, mutta näin heittäen pari seikkaa: Et laita aina isoja alkukirjaimia ja pisteitä. Välimerkkejä en ole seurannut. Lisäksi kirjoitat joskus viestejä, jotka eivät johdata keskustelua eivätkä lisää uutta tietoa. En kuitenkaan rupeisi ihan noiden perusteiden takia kutsumaan ketään peeloksi :P
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic

Post by mikeful »

Varovaisesti toisia arvostellessa. Älkää kääntäkö tätä pikkuhiljaa toisten haukkumiseen ja lukkoon, niinkuin edelliselle ketjulle kävi. ;)
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

nevssons wrote:
iTKEVAnAKKI wrote:
nevssons wrote:Palasin häntä koipien välissä käyttämään IE:tä.
Älä ny jumalauta! Lataa se Firefox ihan kiltisti nyt. Ei se oo niin vaikeeta
Jotkut ihmiset ei vain usko... Minä olen niitä ihmisiä :D

Minulla on jotain (en itsekkään tiedä mitä) kettua vastaan! Lopettakaa siitä jankkaaminen! (en usko kumminkaan)
http://download.mozilla.org/?product=fi ... in&lang=fi

Suora linkki lataukseen windowsille, kielenä suomi. Lataa se hyvällä tai muuten... Jotain!
Locked