Videopelit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Siirretty Videopelit-topikkiin. :P
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul »

Kaikkee tähän videopelitopiciin pitää sit siirtää. Yritettäis keskustella ihan yleensäkin niistä videopeleistä, eikä tommosisten yksittäisten pelien jutuista, mistä täällä nyt pääasiassa ollaan pölisty. Hyvänä puheenaiheena esim tänään alkavat Leipzig Game Convention, joissa varsinkin EA ja Sony ovat vahvasti esillä. Nintendo jätti koko messun sikseen ja MS:nkin tarjonta jää aika vaisuksi. Alla olevissa kuvissa on itse messukeskus, sekä osa Sonyn LittleBigPlanet teemaisesta messualueesta.
Last edited by Pettis on Fri Aug 22, 2008 9:41 pm, edited 1 time in total.
Reason: Hotlinkatut kuvat poistetu
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Videopelit

Post by kaneli2000 »

Itse pelailen PC:llä, nykyisin ehkä eniten Diabloa (aivan, Diablo ykköstä :D), Falloutia ja aina välillä Half-Lifea. Xboxin omistan, ja siihen (luonnollisesti) Halo (joka tosin tätä nykyä ei toimi :cry: ), Halo 2, Half-Life 2, jota olen tässä eniten pelaillut, ja Tony Hawk's Underground (suosittelen, aivan yltiö-hyvä peli!) yms. PC:tä kuitenkin eniten pelaan.

Paras peli ikinä? Vaikea kysymys, ei pikku kaneli osaa päättää, vaikkei enää niin pieni olekkaan, joskaan ei silti suuren suuri. Ehkä Fallout vie tällä hetkellä voiton, mutta vain tällä hetkellä, sillä mokoma "maailman paras peli" vaihtuu sitämukaan, kun uusia pelejä löytää tai vanhoja alkaa retro-mielessä pelata.

Harmi kyllä, huonoja puoliakin himopelaamisessa on: niskavaivoja, liiallista, melko turhaa ajankäyttöä, sekä tilanpuute (hyllyt notkuu pelejä). Onneksi myös lautapelit ja tennis kiinnostavat itseäni jonkinverran, ja pyöräilykin on ihan mukavaa; ei kaikkea aikaa saa viettää koneen ääressä!!!!!!!!
I see the rainbow rising
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Videopelit

Post by Pettis »

Vouldenhaul wrote: Alla olevissa kuvissa on itse messukeskus, sekä osa Sonyn LittleBigPlanet teemaisesta messualueesta.
Niin tai jos vain jättäisit hotlinkkaamatta kuvat suoraan pelaajalehden palvelimelta.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by otto90x »

Tuossa pari päivää sitten ulkomaalaisvahvistuksemme Peter (tjsp.) pisti viestissään linkin erääseen varsin hauskaan fysiikkalla leikittely ja rakentelu selainpeliin. Viesti ilmeisesti näytti niin spämmiltä että joku on poistanut sen ja saattoi se mennä väärälle alueellekin. No kuitenkin kannattaa kokeilla, vaikka peli onkin aika vaikea.

Tässä vielä linkki kyseiseen peliin.

Ja tässä eräs rakennelma jonka tein näin esimerkiksi.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
t0mmi
Newcomer
Posts: 3
Joined: Sun Jul 27, 2008 5:43 pm

Re: Videopelit

Post by t0mmi »

Jooh enimmäkseen tulee pelattua konsoleilla jos nyt tulee pelattua. nintendo 64, gamecube, xbox, ps1 ja ps2 konsolit ovat tuolla kiinni telkassa. Wii hankinta on vähän vaiheessa kun tuota rahaa ei ole niin hurjasti. Koneella tulee myös pelattua enimmäkseen emulaattoreilla :)

Hmm, paras peli?
Paras peli mitä ikinä olen pelannut on Legend of Zelda - Ocarina of Time kirkkaasti :)
Sitten tulee tietty muut zeldat ja mariot, super smash bros pelisarja ja muita nintendon pelejä.
Seuraavaksi tulee sitten Diablo 2 ehdottomasti. Siinä vain on jotenkin se mood kunnossa.
Trackmania yms.

Jetsulleen toivottavasti saan sen wiin pikapuoliin :D
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Videopelit

Post by Ruuttu »

JEEE!!!
Spore tulee kauppoihin huomenna! Odottaakos kukaan muu tuota ylihypetettyä hiekkalaatikkopeliä?

(Nyyh, olen aika masentunut... Haluaisin tukea ko. peliä kaikin tavoin - arvostan omaperäisyyttä - mutta minulla ei taida olla varaa tuon pelin hankintaan...)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Videopelit

Post by Koodiapina »

Kannattaisko kysyä, kuka EI odota? ;)

Johan oli aikakin sen tulla kauppoihin, johan tässä on vuosi odotettukkin. Ja miten niin sulla ei ole varaa? Älä vaan sano, että se on porvari-peli :O Itse maksan tietokonepelistä max. 50 euroa, sen rajan jälkeen turvaudun hieman eettisesti tulkinnanvaraisiin keinoihin.

EDIT: Viestin hienosäätöä.
Last edited by Koodiapina on Fri Sep 05, 2008 5:59 pm, edited 2 times in total.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Videopelit

Post by temu92 »

Mjoo, minä en odota. En edes tiedä mikä se on :P Jotain assyilla näin mut en sen enempää tutustunu asiaan.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Videopelit

Post by Ruuttu »

temu92 wrote:Mjoo, minä en odota. En edes tiedä mikä se [spore] on :P Jotain assyilla näin mut en sen enempää tutustunu asiaan.
Kannattaa tutustua. En tietenkään voi tietää minkälaisista peleistä pidät, mutta minusta jo pelkästään peli-idea on nerokas. Itse olen kyllästynyt pelaamaan niitä tavallisia räiskintäpelejä, ja Spore voisi tuoda kaivattua vaihtelua. Ja onhan kyseinen peli "suhteellisen vapaa" (LUE: Mielettömän vapaamuotoinen).

Lyhyesti: Peli on Simssin kaltainen elämäsimulaatio, mutta Sporessa on PAAALJON vapaammat kädet. Peli alkaa pienen pienestä vesieliöstä, jota voi pikkuhiljaa kehittää. Jossain vaiheessa otuksen voi siirtää maalle. Sitten yritetään saada sukua jatkettua, ja siinä välissä muokattua otuksen ominaisuuksia, jos tarpeen... Pikkuhiljaa pienistä otusheimoista kasvaa kokonainen yhteiskunta. Jos oma planeetta käy liian pieneksi, voi toki rakentaa ufon ja lähteä tutkimaan toisia planeettoja tai galakseja. Pelaajan tekemä sisältö jaetaan automaattisesti netin kautta, joten jos lähdet seikkailemaan ufollasi toisiin galakseihin, kohtaat planeettoja jotka joku ihkaoikea ihminen on luonut.

Periaatteessa ostan tuon pelin melkein ainoastaan siksi että kaiken saa tehdä itse. Paljon mieluummin ostan kasan LEGO:ja kuin valmiin lelun. (Noh, tuskinpa ostaisin kumpaakaan, mutta ihan toimiva vertaus...)

Pieni traileri: http://www.youtube.com/watch?v=jVH9Q8M8eaQ
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Videopelit

Post by esa94 »

Mount & Blade. Se on yksinkertaisesti loistava peli. Keskiaikainen RPG, jossa on strategiapelin aineksia joukkojen ja maailmankartan muodossa. Taistelut käydään suljetuilla, mutta melko laajoilla taistelukentillä. Peli on ilmaiseksi saatavilla sen omilta verkkosivuilta, ( http://taleworlds.net/ ) joiden kautta voi myös tilata lisenssin, jolla voit pelata kolmannenkymmenennen pelinsisäisen päivän/taon 6 jälkeen. Versio 1.000 julkaistaan muutaman päivän kuluttua, joten jos sen haluaa pelin ostaa halvemmalla, se kannataa tehdä nyt vielä kun peli on betassa.

Se muuten julkaistaan ihan boksissa kaupoissakin, mutta Suomen julkaisuaika on varmaankin melko kauan jälkeenpäin tuosta Yhdysvaltojen julkaisusta...
EDIT:

Ai nii, siinä on hevosia :3

Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Videopelit

Post by Eur0-5isu »

No nyt on Spore asennettuna. Eikä se sen 50€ enempää maksanutkaan ainakaan meidän prismassa.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Videopelit

Post by Olwi »

Kuka aikoo hankkia Far Cry2:sen sen ilmestyessä?
Eur0-5isu wrote:No nyt on Spore asennettuna. Eikä se sen 50€ enempää maksanutkaan ainakaan meidän prismassa.
Mä turvauduin noihin eettisesti arveluttaviin keinoihin,koska ei pääse kauppaan ja kaikki rahani ovat isällä,ja lisäksi pitää säästää niitä mopoon. Vielä ei ole koneella,vasta pieni osa:D
Huuda mun ip:tä!
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Videopelit

Post by esa94 »

Noh, onko hiano? Ja mitkä on laatikon ilmoittamat järjestelmävaatimukset?
EDIT:

En suosittele noita eettisesti arveluttavia keinoja. Tietysti turhat, huonot tai liian kalliit pelit, mutta ei hyviä. Ei ainakaan mitään Will wrightin peliä, ne on meinaan kaikki himoja ;D

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Videopelit

Post by CCE »

No kokeilinpa tuota Googlen Chromea, eipä siinä mitään järisyttävän ihmeellistä ole.
Kyllähän nuo sivut ihan mukavasti latutuvat, tosin ei paljon häviä firefoxille.

Muistiahan se kyllä vie enemmän kuin firefox, mutta ihan mukavalta näyttää.
Tosin standardejen kanssa meinaa failata :D
En usko että tuon Mount&Bladen sivujen kuuluisi näyttää ihan tältä.
http://www.jouluserver.com/~cce/foo/chromefail.JPG
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Videopelit

Post by MAVmaggot »

CCE: lueppa google chromen käyttöehdot. Siinäpä täydellinen troijan hevonen.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Videopelit

Post by TheFish »

MAVmaggot wrote:CCE: lueppa google chromen käyttöehdot. Siinäpä täydellinen troijan hevonen.
Käsittääkseni se sillä tuotetun aineiston oikeuksia koskeva kohta poistettiin ehdoista joku aika sitten. En tosin ole itse katsonut sitä, mutta luin jostain.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by otto90x »

Juu ihan kivalta tuo spore vaikuttaa näin parin päivän kokemuksella. En sitten tiedä kuinka monta päivää tehopelausta tuo kestää, mutta eipä kovin moni peli montaa päivää kestä.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Videopelit

Post by Pettis »

Hankinpa tuossa kaverilta sitten ensimmäisen pelikonsolini: Nintendo DS:n. Pelasin tuossa muutamassa päivässä Zelda Phantom Hourglassin läpi ja nyt on vuorossa Advance Wars DS.

Muttah, onko porukalla suositella hyviä DS-pelejä.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Metroid Prime Hunters on ihan jees, jos räiskinnöistä tykkäät.

Lost Magicin ostin koemielessä se osoittautui ihan hyväksi peliksi. Strategiaa, roolipelielementtejä ja taikariimujen piirtelyä/yhdistelyä sekoitetaan ihan kohtuullisen mielenkiitoiseen tarinaan.

Toinen yllätyshyvä peli oli Puzzle Quest. Pelissä yhdistyy roolipeien ja palikkapuzzlejen parhaat puolet, mutta tekoäly tuntuu huijaavan välillä liikaa.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Post Reply