One shot - Head shot

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

shapuska wrote:saanko laittaa tän pelin mun nettisivuille
Miksi, ja mihinkä tarkoitukseen? Tämä ei ole läheskään valmis. :shock:
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by kaneli2000 »

programmer of DSG wrote:Yhden hengen projuhan tämä on. ;)
Ymmärrän :P
programmer of DSG wrote:[...]tämän pitäisi olla vähän taktinen, eikä mikään Medal of honor, jossa rätkitään sinne sun tänne konsulla ja käyrään suorittamassa tehtäviä.[...]
Kyl Medal of Honoreiskin pitää vähän taktikoida :).
I see the rainbow rising
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Pate5 »

Kommenttia tulossa.

Kritiikkiä:

Grafiikasta:

Ei kannata käyttää netistä ladattuja tekstuureja omien pixelart-kuvien kanssa. Tulos on toivottoman sekava. Tileset on muuten hieno, mutta veri on hyvin epärealistisen näköistä; liian kirkasta ja sumeareunaista. Puut evät myöskään näytä puilta, kannattaa käyttää netistä ladattuja kuvia mielummin. Mustat ääriviivat kannattaa jättää pois ukoista, ja mielummin tumentaa väriä reunaa kohti mennessä.
Pieni esimerkkikuva:
kuva
kuva
oshs.png (127.93 KiB) Viewed 10964 times
Pelimoottorista:
Pelimoottori toimii hienosti. Tekoäly toimii ja efektit ovat hienoja. Tutka on myös hieno, mutta kannattaa joko ottaa tuo pyörivä härpäke pois tai muuttaa se yksinkertaiseksi viivaksi; haittaa tutkan lukua aika paljon. Kannattaa vaihtaa tuo liikkumistyyli niin, että ukko liikkuu wasdista eri ilmansuuntiin, paljon helpompi oikeasti. Vastustajat kääntyvät myös waypointeissa töksähtäen; kannattaa käyttää curveanglea.

Readmessä on joka toisessa lauseessa yhdys sana ja kirotus virheitä. Kannattaa korjata ne, antaa pelistä paljon paremman kuvan.

Latauspalkki tai -kuva olisi myös ihan kiva. Äijä ei myöskään suostunut heittämään kranaatteja.


Äänet ja musiikki toisivat myös lisää tunnelmaa.


Kehuja:

Kokonaisuudessaan todella laadukas projekti. Tunnelma on hyvä ja kartta on iso. Pelimoottori toimii hienosti ja efektit ovat mukavaa katseltavaa. Jos ukon liikkumistyyli olisi ollut erilainen, niin tätä voisi pelata ihan ilokseen.

Hyvä fiilis jäi. Paljon on selvästi tehty, mutta korjattavaakin on.



-Pate5
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

-.-
Kiitos kritiikistä. Yhdyssana virheitä mulla on ny viel nii paljo et huhhuh.. :) Nuo puut oli parhaita mitä oon ylhäältä kuvattuun peliin tehny... :D Nuo veret ovat Photo Filtren sumealla ruiskulla tehtyjä, joten ne ei ihan ehkä näytä aidoilta.. :D Partikkelieffektit ovat surkeita ainakin kipinät. :shock: Mut tänää vähä katon sitä projua taas vähä eteenpäin. Tuo sinun puu ei oikein iskenyt... :? :P Ei millään pahalla.. Mitäs sanotte pitäisikö puitten grafiikkoja vielä enemmän tummentaa ja pikseli mössöjä teräventää? (puissa)
kaneli2000 wrote:Kyl Medal of Honoreiskin pitää vähän taktikoida .
Off: Oon enemmän COD miehiä. :D ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Petse
Newcomer
Posts: 36
Joined: Thu Dec 20, 2007 7:29 am

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Petse »

Sain MAV:in aikaan, kun rynnin vihun viereen, ja räpsytin tulitusta. Voiko aseita jo vaihtaa?
Auta minun kaupunkiani: http://timppacity.myminicity.com/ind. Et menetä mitään
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Enkö maininnut että asetta voi vaihtaa hiiren rullasta?
EDIT:

En voi käyttää Smooth2D:tä, koska reunoista tulee maskivärin väriset. FPS oli koneellani 30..

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Petse
Newcomer
Posts: 36
Joined: Thu Dec 20, 2007 7:29 am

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Petse »

programmer of DSG wrote:Enkö maininnut että asetta voi vaihtaa hiiren rullasta?
EDIT:

En voi käyttää Smooth2D:tä, koska reunoista tulee maskivärin väriset. FPS oli koneellani 30..

Et. Ei edes readmessä ollut.

EDIT: Menin taulun luo, painoin F, vaihdoin asetta = MAV
Auta minun kaupunkiani: http://timppacity.myminicity.com/ind. Et menetä mitään
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Oho.. :o Minä saan ainoastaan mavin kun oon lyömässä ja samalla vaihtaa aseen.
Petse wrote:EDIT: Menin taulun luo, painoin F, vaihdoin asetta = MAV
Mahdotonta, en ole ikää saanu tollaasta mavia... :shock: :o
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Jormalaz »

Voisitko laittaa seuraavaan versioon vaihdettavan resoluution?
Petse
Newcomer
Posts: 36
Joined: Thu Dec 20, 2007 7:29 am

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Petse »

programmer of DSG wrote:Oho.. :o Minä saan ainoastaan mavin kun oon lyömässä ja samalla vaihtaa aseen.
Petse wrote:EDIT: Menin taulun luo, painoin F, vaihdoin asetta = MAV
Mahdotonta, en ole ikää saanu tollaasta mavia... :shock: :o
Kokeilin, ei tullut uudelleen. Niitä tulee satunnaisesti. Joskus, kun vain ammun, tulee MAV. Syystä ei tietoa
Auta minun kaupunkiani: http://timppacity.myminicity.com/ind. Et menetä mitään
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Koodiapina »

Kannattaa muuten muistaa, että nuo jotkin MAVit ovat CoolBasicilla varsin konekohtaisia. Et siis pakosti voi poistaa niitä kaikia.

Itse peli oli ihan OK. Graaffinen ilme oli todella piristävä, sen voimalla peliä jaksoi tahkota. Räiskiminen oli melko silmitöntä ja tylsää, saattaa johtua siitä kun kuolin aina niin nopeasti. Kursori temppuili välillä aika tökerösti hyppimällä sinne tänne, mutta sen kesti. Peli rullasi itselläni hyvin eikä MAVeja esiintynyt. Kehittelemistä tässä vielä riittänee, mutta hyvä alku.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Itse huomasin, että langattomilla hiirillä kursori pomppii, kun mulla on sellaane perus langallinen nii se ei pompi. ;) :o :) En oikein itse ymmärrä saamiani bugeja joita on tullut väsättyä aikaiseksi.. :? Pelin hiiren syötteinä toimii perus mousewx() ja mousewy(), etten tiedä sitten... Jos joku epäilee että olen itse yrittänyt virtuaali hiirtä väsätä, niin turha toivo.. :D Ja minulla on jo uudistuneempi koodi taas käytössäni, nyt FPS pyöriin sen 30:en mailla eikä enää hidastele 25 mailla. :P Effektimoottori lagittaa.. En tykkää CB partikkeleista, koska cb partikkeleille ei voi itse määritellä törmäyksiä, jne. :x
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Ris »

Hienolta ja toimivalta näyttää pikaisen testin perusteella.
Itse en ole vielä törmännyt maviin. Grafiikka on myös hienoa.
Kaikki muut sanoivatkin jo mitä parannettavaa on.

Voisit lisätä myös jonkinlaiset health pakkaukset. Valmista versiota odotellessa :)
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Ris wrote:Hienolta ja toimivalta näyttää pikaisen testin perusteella.
Itse en ole vielä törmännyt maviin. Grafiikka on myös hienoa.
Kaikki muut sanoivatkin jo mitä parannettavaa on.

Voisit lisätä myös jonkinlaiset health pakkaukset. Valmista versiota odotellessa :)
Ne onkin tulossa, mutta oon ollu nii kyllästyny tyyppien käyttöön, vaikka tykkäänkin siitä, etten ole jaksanut ruveta niitä nyt tohon versioon lisäämään.
Jormalaz wrote:Voisitko laittaa seuraavaan versioon vaihdettavan resoluution?
En viitsi ruveta resoluution kanssa kikkailemaan. :) Tuo tuntuisi tuolla 640x480 pyörivän ihan hyvin? :? Voin toki laittaa ikkunoidun moodin, mutta siinä menisi tunnelma pilalle.. :shock: Olen tässä pitänyt pientä preikkiä pelin parissa kun koulukin on tuossa 'sivussa' hoidettavana. :D Mutta taidan tänään ruveta koodailemaan.. :)
EDIT:

Flashbangien takia en pistä vaihdettavaa näytön kokoa.

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Nyt tulee tupla en voi sille mitään, haluan saada huomiota, kun keksin mainion juuri peliini mainion idean. Eli, tuohon seuraavaan versioon olisi tulossa sellainen kiva pikku systeemi. Noniin eli sillä systeemillä voit muokata peliä, maps kansioon tulee sellainen tiedosto, esim: level_1_script.SSF (shot script file.) sen sisälle voitte kirjoittaa koodia kahteen eri funktioon. Ensinmäinen on LoadFiles() (kutsutaan pelin alussa) Toinen on PassThings() (tämä kutsutaan repeat silmukan sisällä). Ensinmäisen sisään voit ladata / lisätä / sioittaa objekteja. Toisella voit suorittaa ladattujesi objektien liikkumiset, animoinnit, jne.

Jos tämä systeemi kuulostaa mahdottomalta suorittaa jonkin mielestä, niin kerron sen toiminta periaatteen pää-lähdekoodissa, se toimii näin:

Code: Select all

If FileExists("level_"+currentlevel+"_script.ssf") Then Include "level_"+currentlevel+"_script.ssf"
Päätin käyttää pelissä scriptinä ihan cb:tä koska sen kaikki täälää foorumilla varmaan hallitsee, ja eikai siitä mitään haittaakaan ole?

Miltäs kuulostaa? :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by tuhoojabotti »

Muuten hyvä, mutta tietääkseni include toimii kääntö vaiheessa yhdistäen kaksi lähdekoodi tiedostoa, joten sitä ei voi käyttää skriptauksessa...
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Se on CB:n omaa syntaksia huom! ;) Eli pelini käyttää ns. scriptinä CB:n omaa syntaksia.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by valscion »

programmer of DSG wrote:Se on CB:n omaa syntaksia huom! ;) Eli pelini käyttää ns. scriptinä CB:n omaa syntaksia.
Ja tuohan on ihan toinen asia kuin mistä tuhoojabotti puhui..? Siis kaikki includet lisätään EXEen jo kääntövaiheessa ja siksi ei valmiiseen peliin voi lisätä ulkoisia cb-scriptitiedostoja. Voit tietysti tehdä oman skriptimoottorin peliin niin sillä kyllä saattaisit saada homman aikaiseksi :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by MaGetzUb »

Skripti tiedosto avataan pelin alussa, jos sellainen on olemassa. ;) Sitten pää silmukassa ajataan se Funktio jos se tiedosto on olemassa. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: One shot - Head shot. ALPHAA TARJOLLA!

Post by Astigma »

Tuo ei toimi.
Locked