The Monarch - Avaruus strategia

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Yleistä:
Peli tulee olemaan vuoropohjainen strategia peli, jossa tarkoitusena on vallata maailma. Taistelut käydään sille erityisesti varatulla ruudukolla, jossa eri joukkoja liikutellaan. Eri puolueita tulee näillänäkymin olemaan 4, joista 2 on ihmisiä. Jokaisella joukkueella tulee olemaan 6 eri alustyyppiä, joilla taustelut käydään. Pelissä vallataan uusia planeettoja ja kehitetään niitä. Planeetoilta voi rakentaa uusia aluksia ja ne tuottavat populaatiosta ja rakennuksista riippuen eri resulsseja.

Pelin edistyminen:
Peliä kehittää tällä hetkellä sitä varten kasattu tiimi:

Sami The Great: ohjelmointi, pelimoottori, kartta editori, peli grafiikka
lukutoukka: käyttöliittymä grafiikka, suunnittelu, juoni
reeperi: musiikki, äänet
Klassinen: peli grafiikka

Pelin tekeminen on aloitettu vasta vähän aikaa sitten, eikä siitä ole näytillä paljon mitään vielä.
Pelimoottori on hyvässä mallissa ja sen tekeminen on arviolta puolessa välissä. Ainut näkyvä valmis osa on pelin käyttöliittymän ulkoasu johon lukutoukka on tehnyt grafiikat ja minä olen koodannut.
Last edited by Sami The Great on Thu Sep 11, 2008 6:46 pm, edited 5 times in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Bambi »

Aika mukavalta vaikuttaa. Onko tähän tulossa minkäänlaista kamppanjaa/tarinaa?
Pongasin myös hassun kirjoitusvirheen tuosta editorista! Prepoties pitäisi muuttaa propeties:siksi.

Tuleeko tähän ollenkaan musiikkia? Ja ei kannata pilata tätä sillä, että joka maan/rodun yksiköt ovat täysin samanlaisia eri grafiikoilla, kannattaa tehdä kaikille omat vahvuutensa ja heikkoutensa, kuten esimerkiksi WarCraft kolmosessa örkeillä niiden vahvuus jne. Onnea projuun, toivottavasti saatte joskus valmiiksi.
Last edited by Bambi on Sat Nov 14, 2009 1:34 pm, edited 1 time in total.
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka »

Kampanja tulee ja kyllä musiikkiakin, jos vain saadaan tekijä.
Myös eri puolueiden aluksille tulee eri ominaisuuksia, esim. yhden ryhmän alukset ovat ketteriä, mutta eivät tulivoimaisia, kun taas toisen ovat hyvin panssaroituja ja tulivoimaisia, mutta kömpelöitä. Tällä tavalla on hieman suuniteltu tätäkin asiaa.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Aavesoturi »

Pongasin myös hassun kirjoitusvirheen tuosta editorista! :o Prepoties pitäisi muuttaa propeties:siksi. ;)
Tarkoitat varmaan että pitäisi olla properties
Toinenkin typo: tuossa GUI kuvassa Diblomacy varmaan pitäisi olla Diplomacy... :)
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka »

Kirjoitusvirheitä löytyy varmasti ja yritämme saada ne pois. Ehkä kun projektissa alkaa olemaan enemmän tekstiä, niin saatamme ottaa joitakin vapaaehtoisia oikolukemaan tekstit.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Ilkka »

Vaikuttaa hyvältä. Ainakin tekemistä riittää. :D
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka »

Päivitystä tekijöihin:
reeperi: musiikki
Klassinen: Grafiikka
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by rami123 »

missä vaiheessa peli on? näyttää hyvältä :)
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka »

hmm... itse en nyt pysty sanomaan missä vaiheessa, mutta ainakin editori on melkeinpä valmis, joten karttoja voi tehdä, mutta itse pelin vaiheesta en itse tiedä enempää, sillä en ole saanut yhteyttä sami the greatiin, mutta jossain vaiheessa tämä tulee kuitenkin testattavaksi, joten odottakaa rauhassa.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Editori tosiaan alkaa olemaan valmis. En ole päässyt oikein ilmoittelemaan projektista, koska internet ei oikein toimi tällä hetkellä. Itse peliin olen koodaillut mini-map systeemin sekä kartan latauksen editorin tekemästä kartta muodosta. Kartta tiedostostosta voidaan ladata miltein kaikki tieto: Aurinkokunnat ja niihin liittyvät ominaisuudet, planeetat ja niihin liittyvät ominaisuudet, alukset, rakennukset ja pelaajat. Editoria on ollut vähäsen sekoittamassa se, että kartassa on 4 eri ulottuvuutta. Näistä ongelmista on jo päästy onneksi yli (ainakin toivon niin).
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Projektin etenemisestä sen verran, että editori on nyt kokonaan valmis. (Kesti hiukan tehdä se loppuun kun piti kiertää CB:n bugi) Nyt olen aloittanut koodailemaan itse pelin osioita ja seuraava tavoitteeni on saada pelin käyttöliittymät valmiiksi (ohjaus, valinnat, napit jne.). Lukutoukka on aloittanut suunnittelemaan eri joukkueita ja niiden aluksia.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

21.08: Yhden joukkueen alukset ovat valmiita, sekä itse pelin käyttöliittymän käyttö onnistuu. Peli on saanut myös grafiikalla varustetun valikon. Seuraavana tavoitteena on tehdä aluksien liikuttaminen ja planeetoiden hallitsemiseen tarvittavat toiminnot, esim. rakentaminen ja niin edelleen. [TÄSSÄ OLI AIEMMIN KUVA JONKA OLEN NYT POISTANUT]
Last edited by Sami The Great on Thu Sep 11, 2008 6:20 pm, edited 1 time in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Aavesoturi »

Tuo punainen ruudukko hyppää mielestäni aikalailla silmille, ehkäpä sitä voisi himmentää...?
Muuten mukava kuulla että edistyy.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Aavesoturi wrote:Tuo punainen ruudukko hyppää mielestäni aikalailla silmille, ehkäpä sitä voisi himmentää...?
Muuten mukava kuulla että edistyy.
Niinkuin sanoin: tuo on vain demostrointi. Itse asiassa lopulliseen versioon ei tule tuollaista ruudukkoa, vaan ainoastaan niihin kohtiin tulee ruudukkoa mihin aluksen voi liikuttaa ja sekin vain liikuttamisen ajaksi. Aluksia yritän parannella vielä kun ne näyttävät vielä vähän huonoilta. Piirsin äsken myös paintilla aluksille uuden peräliekin, josta tuli yllättävän hyvä.
Image
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by rami123 »

Miten projekti etenee? onko vielä paljon tekemättä :)
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

rami123 wrote:Miten projekti etenee? onko vielä paljon tekemättä :)
Tekemistä riittää vielä paljon. Olen joka päivä projektia edistänyt, mutta tekemistä tosiaan vielä on paljon. Kun saamme pelin suurinpiirtein valmiiksi järjästämme pienen BETA testin, johon otetaan vastaan muutamaa testaajaa. Tämän jälkeen valmistamme kaikki pelin kartat ja kampanijan. Kun tämä on tehty, niin julkaisemme pelin parin (sadan :lol: ) testin jälkeen.

Pelin etenemisestä tällä hetkellä: Pelin koko tiedon hallinnan, ja kaikki sitä käsittelevät funktiot alkavat olla valmiita *huh*
tähän tiedon hallintaan sisältyy enemmän asiaa kuin voisi kuvitella. mm. Joka ikisen objectin sijainnin, ulkonäön ja muiden härpäkkeiden ylläpito. Lisäksi homma vaikeutuu viiden eri ulottuvuuden ansiosta, koska jokainen ulottuvuus sisältää oman koordinaatistonsa. Lisäksi tämä kyseinen homma sisältää eri tyyppisten objectien luonnin ja niiden tietojen muokkaamisen kartta tiedoston perusteella (paitsi jos peli ladataan tallennus tiedostosta). Myös käyttöliittymää olen saanut eteenpäin. Nyt onnistuu peli objektien valinta ja ulottuvuuksista siirtyminen toiseen. Seuraavaksi tavoitteena on saada käyttöliittymään aluksien liikutus hommelit, jotta alukia voisi siirtää sitten siellä avaruudessa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

11. Syyskuuta. 2008. Hei! Kirjoittelen taas tänne tänään projektin kuulumisista.

Projektin eteneminen on tällä hetkellä vähän hidahkoa, koska lukutoukka ja tiimin muut jäsenet ovat johonkin kadonneet (tulkaas takaisin pian :D). Itse olen edistänyt peliä koodaamalla pelimoottoria vähän lisää. Lisäksi olen piirtänyt grafiikkaa, pääosin aluksia, ammuksia ja efektejä. Olen päättänyt, että tämän projetin teen loppuun, vaikka joutuisinkin tekemään sen loppuun yksin. Toivoisin kuitenkin, että saataisiin tämä tiimityönä loppuun ; ) Kokoan tähän viestiin kuvan kaappauksia ja muuta grafiikkaa pelistä ja samalla poistan vanhat vanhemmista topikeista. Kumman vähän tätä projektia on kommentoitu, joko kirjoitan itse liian usein tai sitten kukaan ei vain ole kommentoinut :D

Joka tapauksessa, niitä kuvia:

GUI ja itse peli ruutu:
Image

Räjähdys joka tulee kun tykillä ammutaan. Tein tämän tänään noin neljässä tunnissa, joten lisä graafikot voisivat olla tarpeen säästääkseemme aikaa.
Image

Ja sitten vielä katsaus aluksiin (alukset ovat ihmisten aluksia):
Image
Vasemmalta oikealle:
Kevyt hävittäjä (Scavenger), Raskas hävittäjä (Predator), Rahtialus (Raider), Ohjusalus (ei nimeä vielä, ehdotuksia?), Taistelulaiva (Devastator) ja viimeisenä on kuva aluksen peräliekistä tosin ei animoituna.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka »

No en ole kadonnut vielä minnekkään, mutta pelaaminen on kasvanut yllättävän suureen osaan luokkaretken jälkeen :D, kun tuli hommattua muutama peli, mutta koittelen vierottautua pois ja muiden alusten tiedot taitavat olla kohtapuolin valmiina. Juontakin olen väsännyt hieman tarkemmaksi ja itsekkin kyllä olen loppuun asti mukana.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Aavesoturi »

Onkos tossa jo jotain toiminnallisuutta? Siis esim. (kuvakaappaukseen viitaten) tapahtuuko mitään jos klikkaa planeettoja, in/out painikkeita tai noita muita nappuloita?
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Aavesoturi wrote:Onkos tossa jo jotain toiminnallisuutta? Siis esim. (kuvakaappaukseen viitaten) tapahtuuko mitään jos klikkaa planeettoja, in/out painikkeita tai noita muita nappuloita?
Kyllä on. Jos painaa planeettaa hiirellä se tulee valituksi ja painamalla in/out nappeja pääsee siirtymään ulottuvuuksissa. esim. Tuossa kuvassa jos painasi out nappulaa siirrytään ulompaan ulottuvuuteen, jossa aurinkokunnat on. Lisäksi olen lisäillyt kaikkea strategia peliin hyödyllisiä pikku toimintoja kuten kameran siirto valinnan kohdalle SPACE napin painalluksella jne. Seuraavaksi olisi siis tarkoitus saada kohteiden liikuttaminen paikasta toiseen (avaruus alukset).
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Post Reply