Tässäpä sinulle pieni pätkä. If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40 .typerys wrote:Tää on tosi typerä kysymys, mut miten saan sellasen:
ostat auton kaupasta, niin rahan pitäisi vähentyä.
eli
if keyhit (cbkeyspace) then raha=-40
jotenki tollanen pitäis saaha onnistumaa
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Tyhmät kysymykset
Tile-editorilla (Tilester tai mielummin esim. Tilegen). Piirrät tileillä kentän (aloita vaikka cb:n oletustileillä), laitat hitboxeja sinne, mistä et halua ukon valuvan läpi ja sitten vain pelissä lataat kartan sekä tilesetin LoadMapilla, sekä asetat törmäyksentunnistuksen kartan ja pelaajan välille. Ja homma pelittää!mato1223 wrote:Mulla ois tyhmä kysymys... Miten saan tehtyä tasohyppelyyn kentän???
Helpotetaan: ...Then raha - 40. Sinun koodillasihan rahamäärä asetetaan -40:iin, joka ei varmaankaan ollut tarkoitus ;).typerys wrote:Tää on tosi typerä kysymys, mut miten saan sellasen:
ostat auton kaupasta, niin rahan pitäisi vähentyä.
eli
if keyhit (cbkeyspace) then raha=-40
jotenki tollanen pitäis saaha onnistumaa
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Re: Tyhmät kysymykset
Kun laitan textin, jossa näytetään muuttuja health, se jää kartan alle.
Koodia:
Koodia:
Code: Select all
Color cbwhite
Text 0,10, "Health: "+health+"%"
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Komenna ennen tekstin piirtoa DrawGame.Warlock wrote:Kun laitan textin, jossa näytetään muuttuja health, se jää kartan alle.
Koodia:Code: Select all
Color cbwhite Text 0,10, "Health: "+health+"%"
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
DrawGame
Color cbwhite
Text 0,10, "Health: "+health+"%"
Muokkaus: Poistin DrawGamen lopusta ja toimii.
Re: Tyhmät kysymykset
Miten voisin poistaa addtextiä,ilman että poistan kaikkea? Siis oishan tohon sellanen että poistaa ensin kaiken cleartextillä,ja lataa uudestaan kaiken muun,paitsi sen jonka kohdalla kumia löi,mutta vähän pätkittää kun alkaa yhdessä kartassa olemaan <500 merkkiä.
Ne siis lisätään näin:
Ne siis lisätään näin:
Code: Select all
If keyhit(cbkeyreturn) then
objects=objects+1
locate Ox,Oy
addtext chr(object)
endif
Huuda mun ip:tä!
Re: Tyhmät kysymykset
Oma ehdotukseni olisi, että piirtäisit merkit kuvaan ja voisit sitten myöhemmin vain piirtää vaikka mustalla merkkien päälle niin merkit häviäisivät.Olw1 wrote:Miten voisin poistaa addtextiä,ilman että poistan kaikkea? Siis oishan tohon sellanen että poistaa ensin kaiken cleartextillä,ja lataa uudestaan kaiken muun,paitsi sen jonka kohdalla kumia löi,mutta vähän pätkittää kun alkaa yhdessä kartassa olemaan <500 merkkiä.
Ne siis lisätään näin:Code: Select all
...koodia...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset
no varmaa kaikkien aikojen tyhmin kysymy:kuinka saa vihuille ampumisen,kun vaan yks vihu ampuu tan hetkisel koodilla
Re: Tyhmät kysymykset
Jos vihut on tehty typellä, luo kaikille oma reload-fieldi. Käy nämä läpi For...Each-loopissa.
Taulukoilla sama systeemi, mutta käyt vihut läpi For...Next-loopissa ja vaihdat objektien nimet oikeiksi (tämän joudut tekemään toki muutenkin) ja käyttämään taulukoita.
Code: Select all
For iVihu.VIHU = Each VIHU
If iVihu\reload = 0 Then
If ObjectSight(iVihu\obj,pelaaja) Then
uusiAmmus.AMMUS = new(AMMUS)
uusiAmmus\obj = CloneObject(mAmmus)
CloneObjectOrientation uusiAmmus\obj,iVihu\obj
CloneObjectPosition uusiAmmus\obj,iVihu\obj
iVihu\reload = 10
EndIf
Else
iVihu\reload = iVihu\reload -1
EndIf
Next iVihu
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
Mulla on nyt tällanen
Text 489,720,"Rahat: 100" +rahat
ja sit se
If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40
mutta ruudussa näkyy "rahat: 100-40"
mistä toi johtuu?
Text 489,720,"Rahat: 100" +rahat
ja sit se
If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40
mutta ruudussa näkyy "rahat: 100-40"
mistä toi johtuu?
Re: Tyhmät kysymykset
Teet sen näin:
Code: Select all
repeat
Text 489,720,"Rahat: "+raha
If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40
drawscreen
forever
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Tyhmät kysymykset
juujuu, mut mites jos on alotusraha 100e ja sitte ku laittaa ton ni siihen tulee taas se "100-40" juttuDatsuniG wrote:Teet sen näin:
Code: Select all
repeat Text 489,720,"Rahat: "+raha If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40 drawscreen forever
sori ku en tajuu tätä vieläkää.
Re: Tyhmät kysymykset
Öh, mikä muuttuja on koodissasi? Loppuuko se $ tai oletko esitellyt sen Dim raha As Str?
Kun se kerran on merkkijono?
Korjaa se näin:
Kun se kerran on merkkijono?
Korjaa se näin:
Code: Select all
raha=Int(raha)-40
Re: Tyhmät kysymykset
Merkkaat sen aloitus rahan tuohon "raha" muuttujaan ennen repeattia.
E: Jos nyt käsitin oikein : /
Code: Select all
raha=100
Repeat
Text 0,0,"Rahat: "+raha
If KeyHit (cbkeyspace) Then raha = raha - 40
DrawScreen
Forever
EDIT:
Just de : >
Last edited by DatsuniG on Mon Aug 18, 2008 8:57 pm, edited 1 time in total.
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Tyhmät kysymykset
Kuule, 'raha' ei olisi sata jos sitä ei olisi jo määritelty. Olet väärässä, anteeksi.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Itseasiassa hän on oikeassa. Vikahan oli alunperin tässäesa94 wrote:Kuule, 'raha' ei olisi sata jos sitä ei olisi jo määritelty. Olet väärässä, anteeksi.
Code: Select all
Text 489,720,"Rahat: 100" +rahat
Re: Tyhmät kysymykset
Koho, en lukenut alkuperäistä koodia ollenkaan, lolwut
Re: Tyhmät kysymykset
Njaahh.OonSuomesta wrote:Oma ehdotukseni olisi, että piirtäisit merkit kuvaan ja voisit sitten myöhemmin vain piirtää vaikka mustalla merkkien päälle niin merkit häviäisivät.Olw1 wrote:Miten voisin poistaa addtextiä,ilman että poistan kaikkea? Siis oishan tohon sellanen että poistaa ensin kaiken cleartextillä,ja lataa uudestaan kaiken muun,paitsi sen jonka kohdalla kumia löi,mutta vähän pätkittää kun alkaa yhdessä kartassa olemaan <500 merkkiä.
Ne siis lisätään näin:Code: Select all
...koodia...
Mieluiten poistaisin merkin,enkä vain piilottaisi sitä. Kylhän tuokin toimisi kun vain säätäisi,mutta pitää katsoa.
Huuda mun ip:tä!
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Saat varmaan tästä muokattua haluamasi:Eli esimerkki, miten saat poistettua vain osan tekstistä / merkeistä. Homma toimii text komennoilla, ja on hieman erillainen kuin addtext. Tein siihen kuitenkin addtextimäisen automaagisen rivinvaihdon.
Code: Select all
Global gly
Type teksti
Field x
Field y
Field c$
EndType
AddText2("Klikkaile",100,50)
AddText2("Näitä tekstejä,",100)
AddText2("jotta ne häviäisivät",100)
While True
For t.teksti = Each teksti
Text t\x,t\y,t\c
If MouseX()>=t\x And MouseX()<=t\x+TextWidth(t\c) And MouseY()>=t\y And MouseY()<=t\y+TextHeight(t\c) And MouseHit(1) Then Delete t
Next t
DrawScreen
Wend
Function AddText2(c$,x,y=0)
t.teksti = New(teksti)
t\c = c
t\x = x
If y<>0 Then gly = y
t\y = gly
gly = gly + TextHeight("|")
EndFunction
Re: Tyhmät kysymykset
Kysymys on, kuinka saan botin pysymään tiettyjen tilejen alueella.
Onnistuisiko näin?
Onnistuisiko näin?
Code: Select all
If GetMap2 (0, x, y) = 7 then moveobject obj,- 2
If GetMap2 (0, x, y) = 8 then moveobject obj,2
if GetMap2 (0, x, y) = 9 then turnobject obj,60