Code: Select all
Alku:
FrameLimit 40
alku=LoadObject("data/alku kuva.bmp",72)
Repeat
WaitKey
Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:
Code: Select all
Alku:
FrameLimit 40
alku=LoadObject("data/alku kuva.bmp",72)
Repeat
WaitKey
Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:
Guest wrote:Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.
Code: Select all
For i = 0 To 9
For j = 0 to i - 1
Setupcollision obj(i), obj(j), 2, 2, 2
Next j
Next i
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki
Code: Select all
'A TEXT ADVENTURE '======================================== alku: ClearText'poistaa tekstin ruudusta ClearKeys CloseInput AddText "mitä haluat tehdä??" AddText "" AddText "1. mene ulos" AddText "2. mene kalalle" AddText "3. syö omena" AddText "" Repeat c=Input("?") DrawScreen'piirtää ruutuun Until KeyHit(cbkeyreturn) Select c Case 1 GoTo ulos Case 2 GoTo kalastus Case 3 GoTo syö Default AddText "mitä?" DrawScreen Wait 2000 GoTo alku End Select '--------------------------------------- ulos: ClearText'poistaa tekstin ruudusta ClearKeys CloseInput AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?" AddText "" AddText "1. mene takaisin sisälle" AddText "2. mene kalalle" AddText "" Repeat'silmukka c=Input("?") DrawScreen Until KeyHit(cbkeyreturn) Select c Case 1 GoTo alku Case 2 GoTo kalastus Default AddText "mitä?" DrawScreen Wait 2000 GoTo ulos End Select '--------------------------------------- kalastus: ClearText ClearKeys CloseInput AddText "peli läpi sait hauen." AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!" DrawScreen Wait 10000 End '--------------------------------------- syö: ClearText ClearKeys CloseInput AddText "rousk rousk mousk." DrawScreen Wait 3000 Goto alku
joskus minulle neuvottiin katsomaa WRITEINT komento ja kaikki 'katso myös' osat ja väätää aivoilla jotain....Veras wrote:Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki
Code: Select all
'A TEXT ADVENTURE '======================================== alku: ClearText'poistaa tekstin ruudusta ClearKeys CloseInput AddText "mitä haluat tehdä??" AddText "" AddText "1. mene ulos" AddText "2. mene kalalle" AddText "3. syö omena" AddText "" Repeat c=Input("?") DrawScreen'piirtää ruutuun Until KeyHit(cbkeyreturn) Select c Case 1 GoTo ulos Case 2 GoTo kalastus Case 3 GoTo syö Default AddText "mitä?" DrawScreen Wait 2000 GoTo alku End Select '--------------------------------------- ulos: ClearText'poistaa tekstin ruudusta ClearKeys CloseInput AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?" AddText "" AddText "1. mene takaisin sisälle" AddText "2. mene kalalle" AddText "" Repeat'silmukka c=Input("?") DrawScreen Until KeyHit(cbkeyreturn) Select c Case 1 GoTo alku Case 2 GoTo kalastus Default AddText "mitä?" DrawScreen Wait 2000 GoTo ulos End Select '--------------------------------------- kalastus: ClearText ClearKeys CloseInput AddText "peli läpi sait hauen." AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!" DrawScreen Wait 10000 End '--------------------------------------- syö: ClearText ClearKeys CloseInput AddText "rousk rousk mousk." DrawScreen Wait 3000 Goto alku
Code: Select all
karttaobj = LoadObject("media/map.bmp")
lehmakuva = LoadImage("media/cow.bmp")
DrawToWorld 1,1,1
AddText "Drawgame tulee välilyönnistä"
Repeat
If KeyDown(cbkeyspace) then DrawGame
DrawImage lehmakuva,0,0
DrawScreen
Forever
Code: Select all
SCREEN 640,480
video = PlayAnimation("_polku ja tiedostoni_")
Repeat
DrawAnimation video,0,0,640,480
DrawScreen
Forever
Code: Select all
Execute "macro.GSM"
Ööh.. .GSM? Ei kuulosta hirveästi ohjelmalta, jonka voisi ajaa?Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?
Tai siis mitään ei tapahduCode: Select all
Execute "macro.GSM"
Helppien esimerkit ovat valitettavasti puutteellisetcheeshelmet.jr wrote:Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Sun pitää ajaa se ohjelmalla joka osaa ajaa makroja. Eli annat sille parametrinä makrotiedoston polun.Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?
Tai siis mitään ei tapahduCode: Select all
Execute "macro.GSM"
Code: Select all
Execute "notepad.exe lol.txt"
miku wrote:Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. Lottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.
miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa?
Code: Select all
Dim numerot(6)
For i = 0 To 6
palaus:
numerot(i) = Rand(1, 49)
For j = 0 to i-1
If numerot(i) = numerot(j) Then Goto palaus
Next j
Print numerot(i)
Next i
Waitkey