Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
coolariko

Re: Tyhmät kysymykset

Post by coolariko »

miten saisin peliini lataus palkin kun kuva lataa niin kauan koodi

Code: Select all

Alku:
FrameLimit 40


alku=LoadObject("data/alku kuva.bmp",72)
Repeat
WaitKey 
Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:


se on vain nuin pieni
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Szanne »

http://www.coolbasic.com/oldforums/inde ... entry68242

Tuossa on Valtzun tekemä koodi, jonka avulla voit tehdä tuollaisen latauspalkin.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
coolariko

Re: Tyhmät kysymykset

Post by coolariko »

ei vanha foorumi toimi tulee että
IPB WARNING [2] load_template(CACHE_PATHskin_cache/cacheid_2/skin_global.php) [function.load-template]: failed to open stream: No such file or directory (Line: 482 of /sources/functions.php)
Guest

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Guest »

Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Guest wrote:Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.

Code: Select all

For i = 0 To 9
    For j = 0 to i - 1
        Setupcollision obj(i), obj(j), 2, 2, 2
    Next j
Next i
Veras

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Veras »

HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki

Code: Select all


'A TEXT ADVENTURE 
'======================================== 

alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""

Repeat

    c=Input("?")
    
    DrawScreen'piirtää ruutuun
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo ulos
    Case 2
        GoTo kalastus
    Case 3
        GoTo syö
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo alku
End Select
        
'---------------------------------------

ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""

Repeat'silmukka

    c=Input("?")
    
    DrawScreen
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo alku
    Case 2
        GoTo kalastus
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo ulos
End Select

'---------------------------------------

kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"

DrawScreen
Wait 10000
End

'---------------------------------------

syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "rousk rousk mousk."

DrawScreen
Wait 3000

Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Khamûl »

Veras wrote:
HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki

Code: Select all


'A TEXT ADVENTURE 
'======================================== 

alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""

Repeat

    c=Input("?")
    
    DrawScreen'piirtää ruutuun
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo ulos
    Case 2
        GoTo kalastus
    Case 3
        GoTo syö
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo alku
End Select
        
'---------------------------------------

ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""

Repeat'silmukka

    c=Input("?")
    
    DrawScreen
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo alku
    Case 2
        GoTo kalastus
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo ulos
End Select

'---------------------------------------

kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"

DrawScreen
Wait 10000
End

'---------------------------------------

syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "rousk rousk mousk."

DrawScreen
Wait 3000

Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.
joskus minulle neuvottiin katsomaa WRITEINT komento ja kaikki 'katso myös' osat ja väätää aivoilla jotain.... ;)
en tosin itse ole vääntänyt tallennusta peleihin, niin että en mene takuuseen :?
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Khamûl »

kysymys on yksinkertaisen tyhmä....
tertokaa tyhmälle miten saadaan loadimagella ladatut kuvat ladattua objectejen ja tilejen paremmalle puolelle?? :(
vois olla kiva jos joku vois auttaa, olisin ikikiitollinen....
;)
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Ennen kuvien piirtämistä käytä komentoa DrawGame.

Code: Select all

karttaobj = LoadObject("media/map.bmp")
lehmakuva = LoadImage("media/cow.bmp")
DrawToWorld 1,1,1

AddText "Drawgame tulee välilyönnistä"
Repeat
  If KeyDown(cbkeyspace) then DrawGame
  DrawImage lehmakuva,0,0
  DrawScreen
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Khamûl »

lol nyt jälkeenpäin se kai tuntuu itsestäänselvältä, muttä jotenkin puolenvuoden koodaamattoman ajan jälkeen sattuu perusasiatkin unohtumaan
:roll:
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Guest

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Guest »

Pari kysymystä taulukoista.
1. Teen taulukolla esim. 3 vihollis kilpailijaa autopeliin. Kukin vihu liikkuu sen mukaan montako tilea sen edessä on ns. tietä, mutta kuinka saan kaiki viholliset liikkumaan omaa vauhtiaan. Tällä hetkellä ne kaikki liikkuvat samaa vauhtia.
2. Miten saan vihuille autopelissä omat kierrosajat ja määrät jne.
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Khamûl »

ja tyhmällä riittää kysymyksiä... :)
saako cbssä mitenkään soitettua videoita niin paljon kun huvittaa???
yritin yksinkertaista

Code: Select all

SCREEN 640,480
video = PlayAnimation("_polku ja tiedostoni_")
Repeat
    DrawAnimation video,0,0,640,480
DrawScreen
Forever
rakennetta, mutta se näyttää videon vain kerran...
saako siis tuolla playanimationilla sen pyörimään niin monta kertaa kun haluaa??
:?
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Zrazy_Coder »

Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by cheeshelmet.jr »

Olisiko esimerkkejä saada toimimaan sdk:n api funktiot popupmenu
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu
Ööh.. .GSM? Ei kuulosta hirveästi ohjelmalta, jonka voisi ajaa?

Ja Cheesehelmet.jr: muista inkludettaa kirjasto ensin.
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by cheeshelmet.jr »

Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Marcoder »

cheeshelmet.jr wrote:Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Helppien esimerkit ovat valitettavasti puutteelliset :cry:
Kopioi ShowPopupMenu:n esimerkki ja lisää include alkuun.
Se ei silti vielä toimi koska esimerkistä puuttuu DrawScreen eli lisää se pääloopin loppuun.
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Pie2 »

Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu
Sun pitää ajaa se ohjelmalla joka osaa ajaa makroja. Eli annat sille parametrinä makrotiedoston polun.

Code: Select all

Execute "notepad.exe lol.txt"
Since 24-March 05
miku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by miku »

Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. Lottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.

miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa? :?:
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

miku wrote:Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. Lottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.

miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa? :?:

Code: Select all

Dim numerot(6)
For i = 0 To 6
    palaus:
    numerot(i) = Rand(1, 49)
    For j = 0 to i-1
        If numerot(i) = numerot(j) Then Goto palaus
    Next j
    Print numerot(i)
Next i
Waitkey
Locked