laidasta laitaan
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
laidasta laitaan
nii miten saisin peliini vähän snake2 tapaisen laidasta laitaan systeemin että kun ukko menee mapin tiseen laitaan se ilmestyy toisesta? koodaamalla tietysti mutta kun en tiiä ees mistä alottaa
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: laidasta laitaan
No se nyt riippuu tuhannesta ja kahdesta asiasta. Aloitetaan perusasioista: käytäkö objekteja vai kuvia, entäs tilemappeja? Onko mappi ruudun kokoinen vai ei?
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: laidasta laitaan
no käytän objekteja varmasti ja tilemappia tai kuvaa karttana kumpi nyt on helponpaa
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: laidasta laitaan
Objektien kanssa aina tilemappia, muuten tulee ylimääräistä sähläystä.Nassi_Setä wrote:tilemappia tai kuvaa karttana kumpi nyt on helponpaa
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: laidasta laitaan
Niin no. Törmäysten kannaltahan helpompaa on käyttää tilekarttaa. Pomppaamisen saa helpoimmin toteutettua siten, että objektin x-arvon ollessa yli kartan leveyden puolikkaan, se vaihdetaan negatiiviseksi kartan puolikkaaksi (-ObjectWidth(map)/2). Sitten vain sama toiseen suuntaan sekä y -arvolle.Nassi_Setä wrote:no käytän objekteja varmasti ja tilemappia tai kuvaa karttana kumpi nyt on helponpaa
Tosin tästä tulee aika karu, kun kentän reunalle käveltäessä näkyy vain mustaa taustaa. Ruudun kokoisessa mapissa toimii tosin. Toinen vaihtoehtohan on datakerros.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: laidasta laitaan
kuinka se tehää,jotenki näin vai?
Code: Select all
If ObjectX(ukko)>500 Or ObjectX(ukko)>-500 Then 'tähän jotain
If ObjectY(ukko)>500 Or ObjectY(ukko)>-500 Then 'tähän kans jotain
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: laidasta laitaan
Kyllä. Jos kartan keskipiste on objektin oletussijainti, näin onnistuu:
HUOM: En ole testannut koodia.
Code: Select all
If ObjectX(ukko)>500 Or ObjectX(ukko)<-500 Then positionobject ukko,objectx(ukko)*-1,objecty(ukko)
If ObjectY(ukko)>500 Or ObjectY(ukko)<-500 Then positionobject ukko,objectx(ukko),objecty(ukko)*-1
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: laidasta laitaan
kiitos,koodi toimii täydellisesti
Re: laidasta laitaan
Olet siis tekemässä "matopeli"-kloonia? Ihmettelen että miten aiot saada madon kääntymisen tehtyä ja senkin tekeminen on jo paljon vaikeampaa kuin tuo toisesta päästä sisään toisesta päästä ulos. :SNassi_Setä wrote:kiitos,koodi toimii täydellisesti
Every Legend Has A Start!
Re: laidasta laitaan
no mulla on mustaneliö madon päänä ja sitä seuraa tyypeillä tehty ruumis,pään ja ruumiin välissä on väli ja kun pää ja ruumis on päällekkäin nii peli päättyy ja jotta ruumiista ei tuu liian pitkä niin sille on laitettu elin aika joka kasvaa kun syö jotain esim. omenoita
elikkäs aika huono peli tulos ja siks sen tilaajatki on noin 7vuotiaita(serkut)
elikkäs aika huono peli tulos ja siks sen tilaajatki on noin 7vuotiaita(serkut)
Re: laidasta laitaan
Postasit saman viestin 2 kertaa.. Tuliko ongelmia selaimen kanssa? :O
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: laidasta laitaan
joo kun painoin preview nii se lähettikin sen viestin enkä huomannu ja sit postasin toisen tietämättä että olin jo postannu
olisin voinu poistaa ton ylimääräsen viestin mut salis unohtu ja niin myös sähköpostin salis.
olisin voinu poistaa ton ylimääräsen viestin mut salis unohtu ja niin myös sähköpostin salis.