Kuoleman Pataljoonat

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Kuoleman Pataljoonat

Post by regalis »

Vanhoilla foorumeilla sanoin, etten enää laittaisi uutta versiota jakoon ennen lopullista versiota, mutta toisin kävi. :) Tein nimittäin muutamia isoja muutoksia tehtävä- ja esinesysteemeihin, ja tarvitsen siksi vähän betatestausta.

Vanha topic löytyy täältä.
Vanha topic wrote:Kuoleman Pataljoonat on jonkinlainen RPG:n ja Hack 'n' Slash -pelin välimuoto. Kuvakulma on ylhäältä eikä yläviistosta, ja taistelut käydään pelissä, eikä niissä ole vuoroja. Questeja voi tehdä juuri siinä järjestyksessä kuin haluaa, joten jos mainquesti ei kiinnosta, voi alkaa etsiä parempia tehtäviä - tai halutessaan pelaaja voi olla tekemättä questeja ollenkaan.
Ohjaus - nuolet
Nuolien ampuminen - space
Miekalla lyöminen - oikea control
Tavaroiden pudottaminen - hiiren oikea
Puhuminen ja taloihin, luolastoihin ym. meneminen - enter
Luulisin, että jotkin tehtävät bugittavat vielä pahasti ja joitakin esineitä pudottaessa, tai hirviöitä tappaessa tulee MAV. Kertokaa jos jollain MAVittaa. Kiinnostaisi myös tietää millaisella FPS:llä peli toimii muilla koneilla. Tässä versiossa on FPS:stä riippumaton objektien liikutus, joten pelin pitäisi toimia hitaillakin koneilla (tosin hieman tökkien). Ja tiedän, latausajat ovat hemmetin pitkät, mutta sille ei oikein voi mitään, kun ladattavaa grafiikkaa on niin paljon.

Muutamia bugeja ja outouksia joista ei tarvitse ilmoittaa:
- Osa ihmisistä on zombeja
- Joihinkin luoliin ja taloihin ei pääse
- Hirviöt (varsinkin tiikerit) jäävät usein tökkimään puiden ja muiden esteiden taakse

Image
Image
Image

LATAUSLINKKI: http://www.freewebs.com/nitrofilms/KuPa.zip
Kopioikaa osoiteriville jos ei muuten toimi.
Last edited by regalis on Mon Sep 03, 2007 10:23 pm, edited 1 time in total.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by koodaaja »

Latauslinkissä on ylimääräinen kauttaviiva. ( Edittaan tähän kommenttia, kunhan hidas masiinani lataa paketin >;D )

EDIT: Juu, enpä kauaa testaillut. Syykin on selvä, FPS 4. ( oi kun rimmasi nätisti. ) Muuten vaikuttaa todella hienolta, mutta tuon FPS-vapaan systeemin takia törmäystunnistus ei pysynyt perässä hahmon liikkeissä, ja onnistuin hyppimään kaikkien seinien yli. Pitänee huomenna testata alakerrassa tehokkaammalla koneella.

EDIT2: Dödi, tällä koneella pelitti paremmin, FPS ei laskenut 63:sta minnekään. Heti alussa oleva healtin väheneminen ei tunnu menevän FPS:n mukaan, nimittäin nelosen FPS:llä olisi voinut kävellä siellä minuutteja, nopeammalla taas kuoli parissakymmenessä sekunnissa, kiirus tuli ;D Mutmut, muuten oikein hyvältä vaikuttaa. Omasta mielestäni tuo tekstiloota saisi ilmestyä jostain napista, ei sitä koko aika tarvitse. Ei sitä tosin enää tarvitse muuttaa, kun peli on jo melkein valmis.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by TheDuck »

Ei herranlettas! Pakettihan on aivan valtava :o Noh kumminkin lataan... Edittaan sitten.

Edit: Joo, hieno peli oli :) Nyt tietysti en pysty lopettamaan, ja täytyy mennä koko peli läpi. ARGH!

EDIT2: Tunnistin yhden musiikin ;D Luolamusic. Kuulostaa aika paljon mun tekemältä...

EDIT3: Joo... Luolamusic on mun tekemä kuoleman soundi. Mutta nyt muistan, että annoin luvan käyttää ;)
Last edited by TheDuck on Tue Sep 04, 2007 3:52 pm, edited 2 times in total.
^^
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by regalis »

koodaaja wrote:Heti alussa oleva healtin väheneminen ei tunnu menevän FPS:n mukaan, nimittäin nelosen FPS:llä olisi voinut kävellä siellä minuutteja, nopeammalla taas kuoli parissakymmenessä sekunnissa, kiirus tuli ;D
Oho, unohdin laittaa sen menemään vähenemään FPS:n mukaan. Hyvä kun sanoit. Toinen juttu mitä en ollut huomannut laittaa, on miekan lyöntianimaation päivitys FPS:n mukaan. Nyt hitaalla koneella pelihahmo lyö melkein 360 astetta miekalla. :)
vlaka wrote:Ei herranlettas! Pakettihan on aivan valtava
Jep, 4.7 megaa. Freewebs on jotenkin omituinen, aina kun lataan sieltä jotain, alussa lataus ei etene mihinkään ja muutaman minuutin kuluttua se menee parissa sekunnissa.
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by FuJi »

Touta, miten tuosta enismmäisestä kentästä pääsee seuraavaan?
En pääse sitä läpi.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by regalis »

FuJi wrote:Touta, miten tuosta enismmäisestä kentästä pääsee seuraavaan?
En pääse sitä läpi.
Jos tarkoitat questia, niin sitä ei voikkaan päästä läpi, koska se ei ole vielä valmis. Jos tarkoitat sitä alun metsää, sieltä pääsee pois menemällä aivan oikeaan yläreunaan ja painamalla enter.
Uusia tehtäviä voi ottaa milloin tahansa puhumalla NPC:ille, ja niitä selataan niistä kahdesta nuolesta ohjeteksin vasemmalta puolelta. Tehtäviä on vasta 11, joten niiden löytäminen ei ole vielä kovin helppoa... Nyt niitä saa mm. aloituspaikan itäpuolella olevasta talosta, siitä pohjoiseen olevasta majatalosta, ja majatalon itäpuolella olevasta Mustan Surman piilopaikasta.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by otto90x »

Ihan kiva pelihän tuo on, mutta viimeistelyä vaatii.

Itselläni oli fps siinä 12 kieppeillä ja siksi pääsin seinistä läpi. Ja se vähän harmitti kun ne npc:t pystyivät menemään toistensa päälle. Ja sitten siellä talossa (jossa oli se ritari jolle piti puhua) lähti se ritari (juuri se tärkeä) karkuteille siitä oviaukosta sinne mustalle alueelle.

EDIT: Sitten jossain luolassa (missä oli zombeja tai jotain vastaavaa. Minne pääsin seinien läpi kävelemällä sieltä ritari paikasta) tuli zombie ja taistellessa tuli MAV. Mutta GUI on hieno täytyy myöntää.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by Hege »

Aivan loistavaa työtä.. olet jo tehnyt paljon uusia ominaisuuksiakin tähän. ja pieniä hienouksia kuten viinapuool :) Tästä on tulossa loistava peli. Mutta minun mielestäni ohjattavuus hiirelle koska hiireä joutuu kuitenkin käyttämään pelissä. ja Kartta sekä kompassi ovat ehdottomat. sitten vielä tilastot että kuinka paljon lyöt jne.
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Kuoleman Pataljoonat, hyvää työtä

Post by MAVmaggot »

Jes, tämä on hyvä peli ;) ohjaus hiirelle, niin on vielä paremipi. :D :D :D

edit: yksi mav löytyi, koitin tiputtaa (hiiren oikea näppäin) raamattua niin tuli mav
Re1z0Unregistered

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by Re1z0Unregistered »

toi linkki ei toimi, pääsin sivuille kun otin pois ton zip jutun osotteesta mut sitte meni jonnekki sivuille missä oli vaa etusivu valmis...
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Kuoleman Pataljoonat

Post by -Z- »

Mainio peli, ainakin tällä hetkellä lupaavin kaikista CB -rpg:istä. Bugeja:
-törmäykset päin seiniä, joissain seinissä ei ole törmäyksiä ollenkaan
-joistakin sisätiloista voi nähdä viereiset sisätilat
-kun on murhannut travenin mustan surman tehtävässä, ei hengen huoneesta pääse enää pois kokouksen jälkeen
-missä ne bloodgutin rauniot on? Edit: löysin :)
Edit:
-Bloodgutissa ei ollut hajuakaan mistään lohikärmeksestä, mutta sen sijaan...
-...samoissa raunioissa oli joku ihme violetti mörkö, jonka nimi grafiikkakansiossa oli vladek2.png. wtf?

Mutta loistava peli, oman ukon hyökkäys 14 ja jousiammunta 22(edit:65). Tähän mennessä ainoa cb-peli jota olen pelannut, enkä vain testannut :)

EDIT: Niin, ja uudesta versiosta... Hyvä että questeja voi selailla ja näkyy, mitä on käytössä.

Miten peli muuten edistyy?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Post Reply