Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Elikkä minkä aiheen haluatte kisaan?
Äänestys päättyy 6. 7. 2008
Äänestys päättyy 6. 7. 2008
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Mikä toi hahmogeneraattori vaihtoehto on?
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Varmaankin tyyliin semmoinen että:
Nimi: _______
Hiusten väri valitsehan näistä: Vihreä vihreä vihreä
Silmien väri valitsehan näistä: Pinkki pinkki pinkki
Nimi: _______
Hiusten väri valitsehan näistä: Vihreä vihreä vihreä
Silmien väri valitsehan näistä: Pinkki pinkki pinkki
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
millon kisa alkaa? olen seuraavat kaksi viikkoa mökillä joten toivoisin ehtiväni mukaan!
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Äänestyksen jälkeen.nevssons wrote:millon kisa alkaa? olen seuraavat kaksi viikkoa mökillä joten toivoisin ehtiväni mukaan!
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Sinänsä ihan sama, koska ehdin armeijaan just sopivasti kun viikkokisa alkaa.
Mutta idea mulla on, eikä se oo mikään noista vaihtoehdoista:
Peli jossa ei saa käyttää kuvia mihinkään "interaktiiviseen", eli ne saavat olla QUI:na, health-bareina jne, mutta eivät vihollisina tai ammuksina ym. Objekteja ei saa käyttää ollenkaan. Itse pelimaailma ja sen liikkuvat osat koodattaisiin käyttämällä vain ja ainoastaan cb:n sisäänrakennettuja kartta-komentoja. Siinä olisi pientä haastetta .
Edit. tietenkin saisi käyttää funkkareita ja komentoja tyyliin Distance(), Len(), OpenToRead() jne.
Mutta idea mulla on, eikä se oo mikään noista vaihtoehdoista:
Peli jossa ei saa käyttää kuvia mihinkään "interaktiiviseen", eli ne saavat olla QUI:na, health-bareina jne, mutta eivät vihollisina tai ammuksina ym. Objekteja ei saa käyttää ollenkaan. Itse pelimaailma ja sen liikkuvat osat koodattaisiin käyttämällä vain ja ainoastaan cb:n sisäänrakennettuja kartta-komentoja. Siinä olisi pientä haastetta .
Edit. tietenkin saisi käyttää funkkareita ja komentoja tyyliin Distance(), Len(), OpenToRead() jne.
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Äänestin näköjään suosituinta vaihtoehtoa;)
Hahmogeneraattoria kannatan minä.
Hahmogeneraattoria kannatan minä.
Huuda mun ip:tä!
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Minäpä äänestinkin tuota musiikki-valintaa, vaikken aiokaan osallistua.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Hahmogeneraattorikin olisi varmaan hieno aihe, mutta tuossa skriptipelissä olisi mukavasti haastetta. Äänestin siis sitä.
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
SkriptikielessäGrandi wrote:skriptipelissä
Hahmogeneraattorihomma ois siitä parempi että ei tarvitse olla niin pro osallistuakseen:P
Huuda mun ip:tä!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Äänestin hahmogeneraattoriaihetta, koska.. Dunno, olisi kiva leikkiä vähän. Toisaalta, ei tuo skriptikielikään huono ole. Riippuu vain, mitä toiminnallisuuksia siltä vaaditaan.
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
OffTopic:
Koodaaja,et muuten äänestänyt.
Muistin että mun ääni oli kymmenes hahmogeneraattorille
OnTopic:
Otetaan välillä sellasia aiheita että mullaki on mahdollisuuksia
Tuo hahmogeneraattori ois suht yksinkertainen.
Koodaaja,et muuten äänestänyt.
Muistin että mun ääni oli kymmenes hahmogeneraattorille
OnTopic:
Otetaan välillä sellasia aiheita että mullaki on mahdollisuuksia
Tuo hahmogeneraattori ois suht yksinkertainen.
Huuda mun ip:tä!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Mikä aihe Viikkokisa XIV:hen?
Niin jaa. Itse asiassa tuo skriptikieli voisi olla ihan oiva valinta, koska voisi tehdä simppelin pelin ja testailla sillä. Otetaanpa esimerkiksi räiskintäpeli: Niitä on CB:llä tehty tuhottomasti, mutta hyviä on vain muutama. Jos jätetään vielä teknisillä avuilla ratsastavat (raycasterit ja nettihärpäkkeet) pois, ei taida olla paria enempää. Miksi on näin? Koska pelit ovat yksinkertaisesti päätöntä ammuskelua. Pelaaja spawnataan jonnekin ja sen jälkeen hän ammuskelee vaeltelevia vihollisia, tai niitä spawnitaan pelaajan ympärille. Ilman järjen hiventäkään, ilman muuta päämäärää kuin tappaa kaikki. Muutamassa pelissä on tavoitteita: etene seuraavaan paikkaan, ei yleensä sen kummempia. Koska tehtävät on erehdytty koodaamaan peliin suoraan. Hyvällä skriptimoottorilla voisi saada aikaan kymmeniä kenttiä erilaisilla ja monipuolisilla tavoitteilla suhteellisen pienessä ajassa.
ÖffTöpic:
Kyllä muuten äänestin. Kuka käskee postaamaan heti laitettuaan rastia ruutuun? Äänestin jo eilen illalla, en vain jaksanut alkaa kirjoitella. Ei pidä olettaa liikaa :p
ÖffTöpic:
Kyllä muuten äänestin. Kuka käskee postaamaan heti laitettuaan rastia ruutuun? Äänestin jo eilen illalla, en vain jaksanut alkaa kirjoitella. Ei pidä olettaa liikaa :p