Urban dead

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Urban dead

Post by -Z- »

Image

Urban dead on nettiselaimella pelattava low-tech mmorpg. Se kertoo zombie-epidemian alla riutuvasta, Britanniassa sijaitsevasta Maltonin kaupungista, joka on asetettu karantiiniin, jottei epidemia leviäisi muualle. Kaupunkiin jääneiden selviytyjien täytyy joko puolustautua zombieilta tai liittyä niiden riveihin. Pelissä voi tehdä niin monta toimintoa kuin on AP:tä (Action Points) käytettävissä. Maksimi ja alkumäärä on 50, ja aina puolen tunnin välein saa yhden pisteen takaisin. Näin ollen peliä pystyy pelaamaan noin kerran päivässä about 15 minuuttia. AP:tä kuluu kun kävelee, lyö, puhuu jne. AP:n käyttö kannattaa suunnitella taktisesti, sillä jos AP:t loppuvat kun seisot keskellä katua, olet varmasti zombinmurkinaa!

Tästä peliin
[url=htp://wiki.urbandead.com/index.php]Tästä Wikiin[/url]

Oppaita:

First day in Malton - kannattaa lukea!

Lyhyt Urban Dead opas & esittely by -Z-

1. Minkä hahmoluokan valitsen?
Aloittelijoille parhaita hahmoluokkia ovat firefighter, private ja doctor.

Firefighter
Palomiehillä on heti alussa pelin paras lähitaisteluase, ja osaaminen sen käyttöön. Kirves ei vie ammuksia joten jos löytää kunnollisen turvatalon, voi pari ensimmäistä leveliä grindailla vailla huolen häivää.
Kolme kykyä, jotka kannattaa ostaa ensimmäisinä:
1. Free Running (Can move between adjacent buildings without stepping outside.)[parhaissa turvataloissa on usein niin kovat barrikadit, ettei katutasolta ole menemistä sisään. niihin pääsee vain loikkaamalla viereisistä rakennuksista. Tällä taidolla pääset raskaasti barrikoituihin tönöihin, joissa on useimmiten korkeatasoisia pelaajia sinua suojelemassa]
2. Hand-to-Hand Combat (+15% to melee attacks.)[Kun osuu paremmin, ehtii päivässä kerätä enemmän EXP:tä. Tämän kyvyn ostamalla saa palomies kirveeseen täyden 40% osumamahdollisuuden.]
3. Shopping (Player may choose which stores to loot, when searching a mall.)[Kun taistelu ja rakennuksiin sisäänpääsy on hanskassa, on aika lähteä shoppailemaan. Ilman tätä taitoa on ostareille turha lähteä, sillä ei voi valita mistä kaupasta etsii tavaraa.]

private
Private aloittaa pelin pistoolilla, kahdellatoista ammuksella. ja ampumiskyvyllä. Ensimmäsen päiväsi joudut kuluttamaan siihen, että etsit lähimmän poliisiaseman ja käytät kaikki action pointtisi "search the building"-näppäimen klikkailuun, jotta saat edes jonkin verran ammuksia. Tämän jälkeen voit käydä metsästysreissuilla poliisiasemaa tukikohtanasi ja turvatalonasi pitäen.
Kolme kykyä jotka kannattaa ostaa ensimmäisenä:
1. Pistol Training (An extra +25% to hit with a pistol.) [Ohi ampuminen on ajan ja ammuksien haaskausta!]
2. Free Running (Can move between adjacent buildings without stepping outside.)[ks. firefighter 1.]
3. Advanced Pistol Training (An extra +10% to hit.) [Tämän taidon ostamalla saa privatelle täyden 65% osumamahdollisuuden pistoolilla räiskiessä. Hyvällä säkällä kerkeät tappaa kaksi zombieta yhdessä päivässä!]

doctor
Tohtorilta löytyy pelin alussa kaksi FAKia (first aid kit) ja diagnoositaito, joka näyttää muiden pelaajien HP-tilanteen näiden nimien vieressä. Aloitat pelisi sairaalassa, johon sinun kannattaakin ainakin aluksi jäädä. Löydät sieltä lisää FAKeja, ja sinne usein saapuu haavoittuneita pelaajia, jotka kaipaavat paikkausta. Saat jokaisesta parannuksesta 5 exp:tä, mutta kannattaa huomioida, että täydessä terveydessä olevien pelaajien tai itsensä parantaminen ei anna expaa. Siksi diagnoositaito on hyödyllinen.
1. Free Running (Can move between adjacent buildings without stepping outside.) [Free running kannattaa siksi ottaa myös doctorilla ensimmäisenä, että (tarpeeksi FAKeja kerättyäsi) pääset johonkin suosittuun turvataloon. Jos turvatalossa on vain vähän ensiaputaitoisia pelaajia, voit ryhtyä talon lääkäriksi ja parantaa vakituisesti kaikkia taloon saapuvia.]
2. First Aid (Player is able to heal an extra 5HP when using a first-aid kit.) [tarviseeko selittää?]
3. Construction (Player is able to build barricades, repair machinery and restore ruined buildings.) TAI Hand-to-Hand Combat (+15% to melee attacks.) [tohtorin täytyy osallistua myös turvatalonsa puolustamiseen, joko aseellisesti tai taloa barrikoimalla ja laitteistoa korjaamalla.]

2. Mitä teen ensimmäisenä päivänä?
First day in Malton - opas antaa aiheesta varsin hyvän kuvan. Yksi asia täytyy kuitenkin lisätä: Vilkaise kartan yläpuolella olevaa palkkia. Siinä lukee lähiö jossa sillä hetkellä olet. Käytä tätä karttaa apuna ja suunnista lähimmälle vihreälle alueelle. Vasta sinne teet turvatalosi ja aloitat zombienmetsästyksen.

Kolme vinkkiä:
1.Wiki on paras kaverisi wikissä on kaikki tieto eri ryhmien tiedoista lähiöiden kuntoon asti. Otteita:

"Made my way through the suburb today, maybe sixty to seventy standing zombies mostly in small groups. All the buildings appear to be completely ruined and zero visible survivors. --dehavilland 20:25, 23 June 2008 (BST)"

"Caiger Mall is in zombie hands. The NE barricades are down, as are the SE barricades. No humans inside whatsover. --Typhoid mary 15:37, 20 June 2008 (BST)"

"25.96 MHz: "... Dulston looks clear ... suburb's lit up like a Christmas tree ... infrastructure looks intact too ... Treweeke Mall has power ..."
Be proud, Dulstonian! Be very proud! -- Kittithaj 16:33, 25 June 2008 (BST)"

Wikistä löytyy kaikki. Käytä wikiä.

2.Tee revivification request! Kuolitko? Etkö halua olla zombie? suurin osa isoista revive groupeista noudattaa random revive policyä, eli ympäriinsä harhailu ei auta ihmiseksi palaamisessa. Jätä sen sijaan revivification request ja pysy paikoillasi. Pelastus tulee usein alle vuorokaudessa.

3.Älä yövy ostoskeskuksissa ja linnakkeissa! Ostoskeskuksista(mall) ja linnakkeista(fort) voi löytää hyödyllisiä esineitä, mutta matalatasoisen pelaajien _EI_ kannata yöpyä (AP loppu) niissä. Kun tulet seuraavana päivänä pelaamaan, saattaa meneillä olla kahden tuhannen pelaajan piiritystaistelu, eikä pakotietä ole. Pahimmassa tapauksessa olet kuollut ja koko paikka on täysin romuna. Poikkeuksena tietenkin runsaasti kansoitetut (satoja pelaajia) ostoskeskukset, joissa on necrotech-rakennus vieressä [ks. Wiki]

Tähän päättyy opastus Urban Deadin ihmeelliseen maailmaan. Itse hengaan tällä hetkellä Kempsterbankissa, tulkaa moikkaamaan jos kuljette niillä main ;) (hahmon nimi Samuli A) Kertokaa missä päin maailmaa olette, etsitään vaikka joku hiljainen suburb ja laitetaan grouppi pystyyn =D
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: Urban dead

Post by Jormalaz »

Aloitin pelin. Pelaan nimimerkillä TouhoFIN. Olen jossain poliisiasemalla jossa on 1 zombie ja löysin sieltä pistoolin, missä oli 1 panos. Tekeekös tuolla radiolla mitään?

EDIT: Lopetin ja jäi 2AP:ta. Huomenna sitten uudestaan. Miten saa XP:tä?
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

Pitääpä testata kun ehtii.
Kuulostaa sopivan mielenkiintoiselta ;)


Edit:
Niin ja toivottavasti ei aiheuta niin pahaa riippuvuutta mitä Travian minulle aiheutti :mrgreen:
Huuda mun ip:tä!
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Urban dead

Post by -Z- »

Jormalaz wrote:Aloitin pelin. Pelaan nimimerkillä TouhoFIN. Olen jossain poliisiasemalla jossa on 1 zombie ja löysin sieltä pistoolin, missä oli 1 panos. Tekeekös tuolla radiolla mitään?

EDIT: Lopetin ja jäi 2AP:ta. Huomenna sitten uudestaan. Miten saa XP:tä?
tässä lista ; )

Missä suburbissa(lähiö) olet?

edit: radio
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

Muutamaa lisätietoa kaipaisin:
Grafiikka,minkä tasosta?
Käyttöliittymä,mites se toimii?
Toimiiko kaikki jutut zombeilla samalla tavalla?
Onko pelissä jotai rank-listoja?
Muut hahmoluokat?
Saako yhdellä henkilöllä olla useampi pelihahmo?
Jos ei,niin voiko?
Muutama screeni selkeyttäis asiaa vähän;)


Mutta pitääpä nyt testata kuhan ehtii:D

Edit:
Aloin tajuta tota ideaa nyt jonkun verran.
Ihan hauskalta tuntu,mutta AP:t meinas loppua liian aikaisin kesken.
Just ehdin löytää sen koulun,2 AP:tä jäi jäljelle:D
Jotain zombia kävin hutkasee sillä palomiehen kirveellä,mut onko se joku feature että ku on kerran vahingoittanut jotain,missaa kaikki seuraavat lyönnit?
Vaikka jotain muutakin menin hakkaamaan:D
Huuda mun ip:tä!
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Urban dead

Post by regalis »

Ihan mielenkiintoinen peli. Aloitin palomiehellä ja lähdin vaeltamaan johonkin. Jätin tietenkin pelihahmon typerästi johonkin wastelandiin, ja seuraavana päivänä olin kuollut. :D Vähän aikaa riehuttuani zombina, jätin revification requestin. Seuraavana päivänä joku oli käynyt "parantamassa" minut, mutta tein taas typerästi ja nousin heti ylös, jolloin AP loppui, ja hahmo jäi taas seisomaan keskelle zombien kansoittamaa aluetta.

Joo, elikkä tällä hetkellä makaan kuolleena Scarletwoodin kaatopaikalla, odottelemassa että saan tarpeeksi AP:tä ylös nousemiseen. Hahmoni nimi on P Regalis.
Olw1 wrote:Muutamaa lisätietoa kaipaisin:
Grafiikka,minkä tasosta?
Muutama screeni selkeyttäis asiaa vähän;)
Grafiikkaa ei oikeastaan ole, tämä varmaan selkeyttää:
Image
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

regalis wrote:.
Minäkin nyt aloittelin;)
Olwi löytyy Raines Hilss:n lähiöstä,Headford Way Schoolsista. Olen ehtinyt jo hakata muutamaa zombia,mutta vain kerran osunut:D

Tein toisen tunnuksen(:D),saiskohan tehdä?
No,O lavli istuskelee nyt West Graysidellä The Gready Buildingissa.

Kummatki nuo ovat palomiehiä:D
Huuda mun ip:tä!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Urban dead

Post by Koodiapina »

Kiva kun kerrotte olinpaikkanne ja nimimerkkinne. Meen tappaa teidät :D

PS. Ite pelaan Grandiz:lla (Zombie), mutta olinpaikkaa en kerro.
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Urban dead

Post by Sami345 »

Olen paikassa Kelreher Walk Police Dept nimerkillä Sami345. Kiva peli mun mielestä. Olen private.
EDIT:

Sain zombielle HP:ksi 5, mutta joku toinen tappo sen.

Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Urban dead

Post by -Z- »

Olwi, oon kolmen ruudun päässä sun toisesta hahmosta (Tuolla Pole mallin alimmassa ruudussa) :D kartta

Ostoskeskuksethan on yleensä barrikoitu niin, että sisään pääsee vain free runningilla, joten kannattaa hommata se. Rauhallisten lähiöiden ostoskeskuksissa onkin yllättävän turvallisen oloista asustella. Värisyttää vaan nää Caiger mall siege - tyyppiset teurastamoskenaariot :X

Mukavaa että näinkin monet innostuivat pelaamaan! Ja laittakaas kaikki ID:nne tänne (Menkää profileenne, kopioikaa osoiteriviltä url ja postatkaa) Niin voidaan lisäillä toisiamme contacteiksi, ja lähetellä in-game viestejä. Nuo pelinsisäiset viestit on tuossa siinä mielessä ovelasti toteutettu, että tarvitset mobile phonen vastaanottaaksesi ja lähettääksesi niitä, ja lähiössä jossa olet, pitää olla toimiva radiomasto. Tässä lisätietoa ja toimivat radiomastot: *kliks*. Säälittävän kehno tuo kattavuus tällä hetkellä...

Mun ID: http://urbandead.com/profile.cgi?id=1284759
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Urban dead

Post by Sami345 »

Minun id http://urbandead.com/profile.cgi?id=1291346, lisäsin jo sinut -Z-. Minulla ei ole kännykkää, radio vaan. Pystynkö käyttämään radiota? Pystynkö olla kahella eri kanavalla, kun mulla on 2 radioo? :D
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

Tähän väliin mun kaverin kommentit pelistä:
"klikataan tuosta search... oho, ei mitään (eikö se oo mahdotonta) noo mennään tuonne, ja... JES putkenpätkä vähäx mä oon paras. Seuraava paikka... vttu eivät päästä sisään. seuraava paikka... ei mitään. Seuraava, ei mitään, seur. ei mtn seur. ei mtn. Oeh, tääl o joku tyyppi. Mahdolliset toiminnot... tutki, puhu tai hyökkää... aika stnan sivistynyttä"
Huuda mun ip:tä!
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Urban dead

Post by esa94 »

Olisko kukaan muuten tuolla Ruddlebankissa? Itse leiriydyin juuri Edward General Hospitaliin (jossa on radio taajuudella 28.46 MHz. )
Päivitys, nyt olen Wykewoodissa. Oldroyd avenue school.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Urban dead

Post by regalis »

Hemmetti, palasin takaisin ihmiseksi, mutta olin infektoitunut ja HP loppui ensiapupakkausta etsiessä. Nyt olen taas elävä kuollut. :D Ei mene oikein putkeen...
Jos joku muuttaa minut takaisin eläväksi, olenko silti vielä infektoitunut? Niillä 25 HP:llä kun on hieman hankala löytää ensiapupakkausta, jolla saisin hoidettua infektion... Tai oikeastaan voisin tehdä doctor-hahmon ja käydä parantamassa itseni. :)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

regalis wrote:Hemmetti, palasin takaisin ihmiseksi, mutta olin infektoitunut ja HP loppui ensiapupakkausta etsiessä. Nyt olen taas elävä kuollut. :D Ei mene oikein putkeen...
Jos joku muuttaa minut takaisin eläväksi, olenko silti vielä infektoitunut? Niillä 25 HP:llä kun on hieman hankala löytää ensiapupakkausta, jolla saisin hoidettua infektion... Tai oikeastaan voisin tehdä doctor-hahmon ja käydä parantamassa itseni. :)
Mulla taas jäi tuo toinen hahmo just turvatalon päälle,sisään en ehtinyt
Pitää käydä nyt siirtämässä se sisään,ennenkuin tuhma regalis-zombi tulee ja syö
Huuda mun ip:tä!
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Urban dead

Post by -Z- »

Sami345 wrote:Minun id http://urbandead.com/profile.cgi?id=1291346, lisäsin jo sinut -Z-. Minulla ei ole kännykkää, radio vaan. Pystynkö käyttämään radiota? Pystynkö olla kahella eri kanavalla, kun mulla on 2 radioo? :D
Joo, pystyt. Aseta radiot vaan eri taajuuksille. Tuo radio mikä alussa joillain on, on vaan vastaanotin. Joissain rakennuksissa on transmitterejä, joilla voi lähettääkkin.
esa94 wrote:Olisko kukaan muuten tuolla Ruddlebankissa? Itse leiriydyin juuri Edward General Hospitaliin (jossa on radio taajuudella 28.46 MHz. )
Päivitys, nyt olen Wykewoodissa. Oldroyd avenue school.
New Arkhamista kannattaa pysyä kaukana, kauheesti zombeja. Lisäksi paikan lempinimi on "PKer(playerkiller) heaven" :S
Regalis wrote:Jos joku muuttaa minut takaisin eläväksi, olenko silti vielä infektoitunut?
Jep, tuo on aika kiusallinen tilanne. Kannattaa mennä runsaasti kansoitettuun turvataloon ja karjua jotain infektiostaan, matalista HP:istään ja siitä kuinka parantaja saa ilmaista EXP:tä!
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Urban dead

Post by esa94 »

Koittakaas nyt pyöriä sinne Wykewoodiin, pallot! Ja ai niin, mitenköhän voisi saada polttoainetta generaattoriin?
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Urban dead

Post by -Z- »

esa94 wrote:Koittakaas nyt pyöriä sinne Wykewoodiin, pallot!

Käy kattomassa onko Tompson mall (Locketsidessä) missä kunnossa, niin sinne voin tullakkin.
esa94 wrote:Ja ai niin, mitenköhän voisi saada polttoainetta generaattoriin?
*wiki*
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Urban dead

Post by esa94 »

Jeejee, oonki ihan sen vieressä... zombina. Prkl.

Tuu tänne, mä syön sut!
EDIT:

Päivitystä omasta tilastani taas, oon täällä Butler Avenuella Tompson Mallin edessä, ootan että saisin 10 AP:tä noustakseni ylös. Oletan olevani elävä tällä hetkellä. Siis jos sanotaan, että zombit ovat kuolleita.

Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Urban dead

Post by Olwi »

Kaksi palomiestä itselläni,expaa Olwilla 30 ja O Lavlilla 24.
Kuinka paljon noilla joillakin on HP:tä? Sellaset 200 olen joiltakin hakannut poissa mutta eivät ole kuolleet.
Huuda mun ip:tä!
Post Reply